Teslaspotting
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Re: Teslaspotting
Lugn, det var bara för att reta Danni... 

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag tycker lite likadant tyvärr... Ingen favvo.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- lator
- Teslaägare
Ja, den går ju inte lika fort som den röda men kanske snabbare än en svart!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Att röd är snabbast har nog ingen missat, men hur är ordningen på de andra färgerna.lator skrev:Ja, den går ju inte lika fort som den röda men kanske snabbare än en svart!
Finns det någon färdig hastighetsgraf som man kan ta del av.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jo den röda är snabbast. Jobbigt att hela tiden bri frånåkt av dem...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag tycker Titanium ser helt okay ut - särskilt nytvättad i solljus. Men det är ingen färg jag hade valt själv. Fast det var inte det jag syftade på, kanske mer på det faktum att jag hamnat i mycket hetsig diskussion på det här forumet tidigare för mitt smeknamn på den färgen 

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
What???danni skrev:Fast det var inte det jag syftade på, kanske mer på det faktum att jag hamnat i mycket hetsig diskussion på det här forumet tidigare för mitt smeknamn på den färgen

Den måste jag ha missat

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Jag gillar titan färgen (av uppenbara skäl... för de som vet). Men jag kommer aldrig få en eftersom det finns ett starkt veto i familjen emot färgen.
Jag tycker Titanium är den klart snyggaste färgen av de som säljs idag. 

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
- lator
- Teslaägare
Det kan vi väl försöka fixa. Inte för att alla kommer att vara överens men det hade väl ingen räknat med heller...Nicke Nyfiken skrev:Att röd är snabbast har nog ingen missat, men hur är ordningen på de andra färgerna.lator skrev:Ja, den går ju inte lika fort som den röda men kanske snabbare än en svart!
Finns det någon färdig hastighetsgraf som man kan ta del av.

startar en ny tråd i ämnet.

Storebror och lillebror! I Stigtomta när jag var och handlade lunch så hade denna S parkerat bredvid min bil!
Först jag såg när jag tittade ut från hotellrummet i Göteborg i morse var en svart Model S med spoiler 

MYP tillverkad 25/10 2023. Problemfri hittills!
Heh, ingen som orkar ställa sig och ladda, trots att det är 32 A trefas som bjuds.kangru skrev:På ICA Gnista Uppsala idag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Min tanke också!bylund skrev:Heh, ingen som orkar ställa sig och ladda, trots att det är 32 A trefas som bjuds.kangru skrev:På ICA Gnista Uppsala idag.
Är den grön den till höger? Snygg!
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Nicke Nyfiken skrev:What???danni skrev:Fast det var inte det jag syftade på, kanske mer på det faktum att jag hamnat i mycket hetsig diskussion på det här forumet tidigare för mitt smeknamn på den färgen![]()
Den måste jag ha missat

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
Den är grön enligt fordonsregistret i alla fall.kangru skrev:Den såg grön ut, den blå är min.

Men anses inte alla Teslor vara gröna?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Vem fasen orka bry sig för att ladda 32 amp max en timme??? Platserna står dessutom långt från ingången så ingen fördel som tex på Ikea. Snåljonen ställer sig och laddar...bylund skrev:Heh, ingen som orkar ställa sig och ladda, trots att det är 32 A trefas som bjuds.kangru skrev:På ICA Gnista Uppsala idag.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Det beror väl helt på vad man ska göra efter man handlat.. Ska man handla för att sen direkt åka iväg till svärmor på påsklunch kanske det är helt utmärkt att kunna fylla på 8-10 mil under tiden man handlar och slippa stanna på SC på vägen eller behöva ta en omväg förbi SC...
Menar alltså att det inte behöver vara snålhet som får en att vilja ladda..
Menar alltså att det inte behöver vara snålhet som får en att vilja ladda..
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Jag brukar plugga in där på ica gnista och andra ställen ,enbart för att det ska synas utåt att "vi" finns!
Klart som fan att folk står på elbils parkeringar när dom aldrig används ..å sen ska det vara ett jäkla gnäll när ice'n plötsligt ställer sig där ..tycker du har ett feltänk där Hybris..
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Klart som fan att folk står på elbils parkeringar när dom aldrig används ..å sen ska det vara ett jäkla gnäll när ice'n plötsligt ställer sig där ..tycker du har ett feltänk där Hybris..
Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
Jäpp, bra att visa att det är en efterfrågan på laddplatser. Se bara till att ha telefonnumret innanför laddluckan så att någon som kommer förbi och faktiskt måste ladda kan ta kontakt vid behov.Eliard skrev:Jag brukar plugga in där på ica gnista och andra ställen ,enbart för att det ska synas utåt att "vi" finns!
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Men uttag är ju ganska meningslösa. Jag bekymrar mig inte om att plocka fram sladden för sånt, skulle i så fall vara om jag har tvär slut eller om man ska vara där läänge. För mig i Leafen ger det ju bara 16A 1-fas. Vill de locka till sig mig så måste de ha Chademo och då räcker det med 22kWh eller tom 11kWh.
- FruDrakbana
- Teslaägare
Såg en vit S idag vid Entré i Malmö ca kl 12
Såg även en vit på morgonen någon stans mellan Bjärred och Lomma.
Kanske samma?
Skickat från min fantastiska iPhone med Tapatalk
Såg även en vit på morgonen någon stans mellan Bjärred och Lomma.
Kanske samma?
Skickat från min fantastiska iPhone med Tapatalk
Fri SuC = http://---
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.
Kör arvegods; Multivit ute o nattsvart inne, rejält plåttak, stålgung, gen2 säte, oblanka träimitationer, köra fort, själv o längre samt kalltsomfankit, extralampor inne o ute o en död ko som armstöd.

När jag hämtade bilen på Arlanda i tisdags kväll var vi sju stycken...
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
2017 Peugeot Partner Electric
Ioniq 5 First Edition beställt