Ny här. Beställde min första Tesla 16/1. Juniper Standard RWD. Fick reg och VIN inom en timme och leveransdatum 30/1 som blev förflyttad till imorgon 3/2. Håller tummarna att jag får hämta imorgon.
Jag beställde likadan i helgen och inväntar bokning av leveransdag, både VIN och reg nr kom relativt omgående.
Uppskattad leveransdatum 2-6 februari.
Det verkar inte vara någon rusning på denna variant om inte annat.
Jag har en bild men kan inte se var man laddar upp den. Någon som vet hur man gör? Bilden visar så väl varför detta är en snygg kombo. I våra andra Teslor hade vi svart klädsel och var i valet och kvalet om vi skulle välja vit då. Den här gången bestämde vi oss direkt. När vi lämnade Tesla kom en MY med vit klädsel. Frågade om ägaren var nöjd. Det var han. Han skulle välja det i varje ny bil han beställde. Jag bad att få se hur den såg ut efter några år. Jättefin och han hade inte torkat av den var 14:e dag. Visst såg man att bilen var använd men det gör man även i en med svart klädsel. Du kommer att bli så nöjd
Jag förstod inte varför du citerar mig med ovanstående inlägg men för att lägga till bild klickar du på fliken nedanför förhandsgranska och sedan lägg till bilder/bilagor. Sedan klicka på lägg till filer,
Tråden mår alltid bra fler av bilder
Jag vet inte om jag klassas som VIP hos Tesla men Y standard (de måste ha dessa i lager…) beställd lördag kväll och nyss fick jag besked om att boka in leveransdag.
Hur långt fram kan man välja? Har inte klickat på knappen än.
Glömde fråga när jag hämtade bilen, ingår det nån gratis 2v försäkring? Man brukar ju få det vid köp av bil, eller?
Nån som vet?
=================================
Beställt: Model Y Premium AWD LR Blå
Beställde: 18 oktober 2025
Leverans: 2 feb 2026! (Ändrad 5ggr)
Tidigare: Mercedes EQC AMG 2023
=================================
Glömde fråga när jag hämtade bilen, ingår det nån gratis 2v försäkring? Man brukar ju få det vid köp av bil, eller?
Nån som vet?
Jag frågade i chatten och man behöver inte ha tecknat försäkring på leveransdagen utan bilen är försäkrad 14 dagar från leveransdagen, jag tog printscreen på det.
Nån som vet?
Jag frågade i chatten och man behöver inte ha tecknat försäkring på leveransdagen utan bilen är försäkrad 14 dagar från leveransdagen, jag tog printscreen på det.
Det stämmer. Du kommer sedan få ett erbjudande/faktura om förlänga av försäkringen. Tips är att kolla runt med andra bolag. Jag har fått bättre villkor och halva priset via LF