När model 3 kommer, då kommer den här tråden bli väldigt lång...
Nja, då kan man tycka att den har fel rubrik, då den ändå ligger i Model S-delen. X och 3 bör väl få sina egna trådar i respektive avdelning.
För att var on topic:
Svart omärkt taxireggad bil på Rapsgatan i Uppsala.
Norsk grå Tesla som körde fram och tillbaka några gånger på Dragarbrunnsgatan i Uppsala
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
När model 3 kommer, då kommer den här tråden bli väldigt lång...
Det blir väl antagligen som med den norska motsvarigheten, den dör ut av sin egen tristess. Blir halvkul när vartenda inlägg består av "idag såg jag 10 st på väg till jobbet, sen 7 st på parkeringen och senare 10 vid snabbköpet"
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Har nu kört ner till Reims i Frankrike (på dieselvätska, inte el). Och i Sverige såg vi fyra Tesla efter vägarna, i Danmark en, i Tyskland en, i Belgien och Frankrike noll. Kan det vara så att svenska Teslaägare är mer åkglada än andra, för nog tycker jag att vi borde sett fler här? Nåväl. Ska koncentrera mig på champagne nu några dagar, och gör en validering av resultaten när vi kör hem på söndag.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Vi är på minisemester och blev glada av att se att den förhyrda parkering som ligger närmast besöksparkeringen där vår bil står och lapar i sig elektroner om natten faktiskt innehas av en Tesla-ägare. Någon härifrån?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Vi är på minisemester och blev glada av att se att den förhyrda parkering som ligger närmast besöksparkeringen där vår bil står och lapar i sig elektroner om natten faktiskt innehas av en Tesla-ägare. Någon härifrån?
Är det inte ganska svårt att avgöra om man inte vet var i landet du befinner dig? Fast garaget kanske är unikt?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Är det inte ganska svårt att avgöra om man inte vet var i landet du befinner dig? Fast garaget kanske är unikt?
Jag tänker mig att det nog inte är så många i Sverige med en blå Tesla som igår upptäckte en svart Tesla två platser bort i garaget som inte brukar stå där.
Vacker P85D (Insane? Ludicrous?) vid Toftaholm idag!
Ludicrous
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21" Pearl | Model 3 SR+ 2019 Prince | Model 3 Performance Mars 2019 Dementor | Model S 90D 2017 Kalle | Model S 85D 2016
Nu har vi kört tillbaka från Reims och den enda vi sett var en grön Tesla i Danmark. Men eftersom det var dags att visa hustrun hur SuC ser inför Model 3 så stannar vi till på Toftaholm för lite fika. Men till och med här gick vi bet på Teslaspottingen. Får nöja oss med morotskaka och kaffe.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
Har nu kört ner till Reims i Frankrike (på dieselvätska, inte el). Och i Sverige såg vi fyra Tesla efter vägarna, i Danmark en, i Tyskland en, i Belgien och Frankrike noll. Kan det vara så att svenska Teslaägare är mer åkglada än andra, för nog tycker jag att vi borde sett fler här? Nåväl. Ska koncentrera mig på champagne nu några dagar, och gör en validering av resultaten när vi kör hem på söndag.
Har varit i Tyskland i helgen. Sett några Teslor i Sverige, massor i Danmark, så många att jag slutade räkna. Ett 30-tal skulle jag gissa. I Tyskland såg vi en enda Tesla, som dessutom var dansk. På hemvägen såg vi en till som var faktiskt tyskreggad.
Man ser väl precis så många som finns. Vi i norden har en hög andel elbilar. Det är därför man ser fler på vägarna här.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Brukar inte tycka att det är nån mening med att berätta om alla Teslor som jag ser på Strandvägen och övriga Östermalm varje dag på väg till/från jobbet, tror det var tre bara idag.
Men just nu så står den vita Exx 534 parkerad på Nynäs Havsbad, i princip inom synhåll från vårt hus. Det finns ett Shuko-uttag 10 meter från bilen där Leaf- och eGolf-körande gäster brukar ladda (har sett nån Zoe också), men den här var inte inkopplad.
Har sett nån enstaka Tesla ladda där tidigare också men de flesta som varit där (passerar morgon och kväll) verkar inte behöva laddas.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Jag satt och väntade på frugan vid Eriksbergstorget igår och passade på att teslaspotta den här röda skönheten. Precis när jag tagit bilden kom ägaren ut från samma butik min fru var i, iklädd en Telsa-jacka, och vinkade så glatt åt mig
En blå på sturups hämta\lämna parkering för 10 minuter sen.
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a