Waze finns via Apple Carplay som jag antar man kan köra även i en Polestar2.Ferro94 skrev:Waze står högt på listan...filippb skrev:Med största sannolikhet inte. Troligtvis rätt torrt med Maps, Spotify och ett gäng andra musik/ljud-appar i början. Varje app måste anpassas och certifieras för Android Automotive samt godkännas av Polestar.OfarligTesla skrev:Någon som vet om Google butiken kommer innehålla saker som Netflix osv som kan användas vid parkerat läge? Vet att den har CarPlay osv så man kan använda en del där.
Hoppas också se fler appar i parkerat läge längre fram.
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Polestar 2
Moderator: Redaktion
Re: Polestar 2
- OfarligTesla
- Teslaägare
Youtube lär väl iaf finnas, det går ju och kika på en hel del där. Gillar navigationen på instrumentpanelen mycket faktiskt.filippb skrev:Med största sannolikhet inte. Troligtvis rätt torrt med Maps, Spotify och ett gäng andra musik/ljud-appar i början. Varje app måste anpassas och certifieras för Android Automotive samt godkännas av Polestar.
Har någon hört något om webbläsare i bilen?
Bra tänkt, surt om vi som kör Android inte får Waze men ni med iOS får detFredrik j skrev:Waze finns via Apple Carplay som jag antar man kan köra även i en Polestar2.Ferro94 skrev:Waze står högt på listan...filippb skrev:Med största sannolikhet inte. Troligtvis rätt torrt med Maps, Spotify och ett gäng andra musik/ljud-appar i början. Varje app måste anpassas och certifieras för Android Automotive samt godkännas av Polestar.OfarligTesla skrev:Någon som vet om Google butiken kommer innehålla saker som Netflix osv som kan användas vid parkerat läge? Vet att den har CarPlay osv så man kan använda en del där.

Fick idag klart för mig att den fria servicen i tre år är begränsad till 5000 mil. Det har dom mörkat helt på hemsidan. Vet nån om det är någon hake även med nybilsgarantin i två år. Milbegränsning även där?
Audi e-tron 55 navarrablå advance 21 tum
2 års nybilsgaranti har väl aldrig varit begränsad till någon körsträcka för Volvobilar, skulle vara förvånande (om ens lagligt) om Polestar hade något annat.
Intressant med 5000 mil, var det supporten som svarade så? Vad är service intervall för PS2 - läste någonstans att det var 2 år/3000 mil. Låter då som att man hinner med 1 gratis service.
Intressant med 5000 mil, var det supporten som svarade så? Vad är service intervall för PS2 - läste någonstans att det var 2 år/3000 mil. Låter då som att man hinner med 1 gratis service.
Fick uppgiften från en som beställt bilen så det stämmer nog tyvärr.
Enligt Orderspecifikationen så är körsträckan begränsad till max 5000 mil
Så här står det om Polestar Serviceavtal.
"Avtalet berättigar kunden till schemalagt underhåll under de första tre (3) åren eller upp till en körsträcka av 50 000 km, det som inträffar först."
Så här står det om Polestar Serviceavtal.
"Avtalet berättigar kunden till schemalagt underhåll under de första tre (3) åren eller upp till en körsträcka av 50 000 km, det som inträffar först."
Hur är det på tex BMW? Dom har väl också 3års fri service? Är det 1 per år eller något annat intervall?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
För fossiler är det varje 3000 mil. Max 8000 mil har jag för mig. Så 1 eller 2 servicar hinner man med på 3 år.HelectriC skrev:Hur är det på tex BMW? Dom har väl också 3års fri service? Är det 1 per år eller något annat intervall?
På min i3 så är det service vartannat år. Så där fick man bara en service.
Det är nog tyvärr så det ofta är idag. Men man kan ju också vända på det och säga att det är ju bra att det inte behövs service varje år. Dock kunde det stått ett litet tillägg efter just ”gratis 3år” tex ”serviceintervall vart andra år”
Model 3-24/Polestar 3-24
3 år eller 8000 mil, vilket som inträffar först
Yes, har också beställt och var tvungen att lusläsa avtalet igen - stämmer som du skrevcosmos skrev:Fick uppgiften från en som beställt bilen så det stämmer nog tyvärr.

Vilken lag skulle det bryta emot att ha milbegränsning på nybilsgarantin?filippb skrev:2 års nybilsgaranti har väl aldrig varit begränsad till någon körsträcka för Volvobilar, skulle vara förvånande (om ens lagligt) om Polestar hade något annat.
Skickat från min soffa via en dator.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Är det ens bekräftat att nybilsgarantin är just 2 år?cosmos skrev:Fick idag klart för mig att den fria servicen i tre år är begränsad till 5000 mil. Det har dom mörkat helt på hemsidan. Vet nån om det är någon hake även med nybilsgarantin i två år. Milbegränsning även där?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Hittade en av ungarnas gamla iphones hemma. Har den i bilen permanent inkopplad.filippb skrev:Bra tänkt, surt om vi som kör Android inte får Waze men ni med iOS får detFredrik j skrev:Waze finns via Apple Carplay som jag antar man kan köra även i en Polestar2.Ferro94 skrev:Waze står högt på listan...filippb skrev:Med största sannolikhet inte. Troligtvis rätt torrt med Maps, Spotify och ett gäng andra musik/ljud-appar i början. Varje app måste anpassas och certifieras för Android Automotive samt godkännas av Polestar.OfarligTesla skrev:Någon som vet om Google butiken kommer innehålla saker som Netflix osv som kan användas vid parkerat läge? Vet att den har CarPlay osv så man kan använda en del där.
Yes, från avtalet:Ferro94 skrev:Är det ens bekräftat att nybilsgarantin är just 2 år?cosmos skrev:Fick idag klart för mig att den fria servicen i tre år är begränsad till 5000 mil. Det har dom mörkat helt på hemsidan. Vet nån om det är någon hake även med nybilsgarantin i två år. Milbegränsning även där?
Ditt fordon levereras med Polestars 2-åriga nybilsgaranti inklusive 3 års vagnskadegaranti. Du får en skriflig kopia av denna garanti från Polestar när fordonet
överlämnas till dig.
Tackar!filippb skrev:Yes, från avtalet:Ferro94 skrev:Är det ens bekräftat att nybilsgarantin är just 2 år?cosmos skrev:Fick idag klart för mig att den fria servicen i tre år är begränsad till 5000 mil. Det har dom mörkat helt på hemsidan. Vet nån om det är någon hake även med nybilsgarantin i två år. Milbegränsning även där?
Ditt fordon levereras med Polestars 2-åriga nybilsgaranti inklusive 3 års vagnskadegaranti. Du får en skriflig kopia av denna garanti från Polestar när fordonet
överlämnas till dig.
Priset är ex. moms.Verdi skrev:527 tusen? Bugg? Eller kommande modell?
527.200 * 1,25 = 659.000

Senast redigerad av helix, redigerad totalt 1 gånger.
Köp två!!Verdi skrev:527 tusen? Bugg? Eller kommande modell?

Model X DualMotor PL+ Raven -19 Midnight Silver, svarta ventilerade säten, HW3, 22" Silver Turbine W & 22" Onyx Turbine S
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
BMW i3 94Ah BEV -17 Svart Comfort Advanced CCS Såld
Polestar 2 avbokad
XC90 T8, 7950 mil 0,088l/mil Såld
Hur fick du upp den?Verdi skrev:527 tusen? Bugg? Eller kommande modell?
527200*1.25=659000Verdi skrev:527 tusen? Bugg? Eller kommande modell?
Fasiken, jag slängde mig på datorn och övervägde att beställa trots att jag varken har en vettig inkomst eller 500 tusen i madrassen.

Senast redigerad av Surfaren, redigerad totalt 1 gånger.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Surfaren skrev:527200*1.25=659000Verdi skrev:527 tusen? Bugg? Eller kommande modell?
Äsch. Var det så nedrigt?

Faktiskt mest kul. Och jag var för snabb på svaret för att gå på detVerdi skrev:Surfaren skrev:527200*1.25=659000Verdi skrev:527 tusen? Bugg? Eller kommande modell?
Äsch. Var det så nedrigt?