Sida 67 av 226
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 10:51
av RagWal
Verkar det inte gå lite halvknackigt i Texas också? Sedvanliga upprampningsproblem eller något nytt de inte vill gå ut med pga Osborne?
Komponentbrist, produktionsstopp Shanghai, allmänt startstrul?
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 10:52
av larjon
anna__ skrev:
Dom har noll koll, otroligt att det inte finns någon kommunikation mellan SA och fabriken.
Man kan undra om det inte är en medveten strategi att lova datum och sedan skjuta på dem.
Gissningsvis prioriterat Tesla större marknader som Tyskland, Frankrike, osv före Sverige.
Frågan är ju hur lång tid det egentligen dröjer innan de tänker börja leverera till Sverige.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 11:08
av anna__
larjon skrev:anna__ skrev:
Dom har noll koll, otroligt att det inte finns någon kommunikation mellan SA och fabriken.
Man kan undra om det inte är en medveten strategi att lova datum och sedan skjuta på dem.
Gissningsvis prioriterat Tesla större marknader som Tyskland, Frankrike, osv före Sverige.
Frågan är ju hur lång tid det egentligen dröjer innan de tänker börja leverera till Sverige.
Verkar tyvärr lika segt i Tyskland om man läser på deras forum
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 11:12
av Djastar
Funderar på att skicka detta till min SA som svar på hans mail , vad tycker ni ?
Tack för ditt svar , tyvärr är vi många Model Y beställare i Sverige som är lite frustrerande pga att det inte finns någon mer utförlig information att få ifrån er representanter. Jag tycker samtidigt lite synd om Er då ni inte verkar få info från fabriken nere i Berlin . Skulle åtminstone vi beställare fått lite mer info om anledningen till att våra bilar är försenade så skulle garanterat frustrationen övergå till mer förståelse. Exempel : "Tyvärr så är er bil försenad pga leveransproblem av nya batteripack då våran produktion av dessa i Shanghai blivit påverkade ev den tillfälliga lockdown som Kinesiska regeringen valt att göra pga covid19 utbrottet" . Risken nu är att folk börjar att titta på andra typer av Ev's vilket är synd.
Min förhoppning är att detta kommer högre upp i leden och att det börjar hända något ...
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 11:35
av rodahl76
Djastar skrev:Funderar på att skicka detta till min SA som svar på hans mail , vad tycker ni ?
Tack för ditt svar , tyvärr är vi många Model Y beställare i Sverige som är lite frustrerande pga att det inte finns någon mer utförlig information att få ifrån er representanter. Jag tycker samtidigt lite synd om Er då ni inte verkar få info från fabriken nere i Berlin . Skulle åtminstone vi beställare fått lite mer info om anledningen till att våra bilar är försenade så skulle garanterat frustrationen övergå till mer förståelse. Exempel : "Tyvärr så är er bil försenad pga leveransproblem av nya batteripack då våran produktion av dessa i Shanghai blivit påverkade ev den tillfälliga lockdown som Kinesiska regeringen valt att göra pga covid19 utbrottet" . Risken nu är att folk börjar att titta på andra typer av Ev's vilket är synd.
Min förhoppning är att detta kommer högre upp i leden och att det börjar hända något ...
Jag tycker inte att vi behöver visa någon sympati över huvud taget, vi är kunder och det är leverantörens problem och ansvar att förse oss med produkter. Det märks allt tydligare att Teslas inställning att "våra bilar säljer sig själv" inte riktigt håller. Jag har jobbat med kundvård inom IT och teknikbranschen i många år, och service och bemötande är minst lika viktigt som produkten. Att hålla sin kund uppdaterad, och att jaga rätt på information i de egna leden är leverantörens ansvar. Här håller inte Tesla måttet tyvärr.
//R
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 11:46
av Djastar
rodahl76 skrev:Djastar skrev:Funderar på att skicka detta till min SA som svar på hans mail , vad tycker ni ?
Tack för ditt svar , tyvärr är vi många Model Y beställare i Sverige som är lite frustrerande pga att det inte finns någon mer utförlig information att få ifrån er representanter. Jag tycker samtidigt lite synd om Er då ni inte verkar få info från fabriken nere i Berlin . Skulle åtminstone vi beställare fått lite mer info om anledningen till att våra bilar är försenade så skulle garanterat frustrationen övergå till mer förståelse. Exempel : "Tyvärr så är er bil försenad pga leveransproblem av nya batteripack då våran produktion av dessa i Shanghai blivit påverkade ev den tillfälliga lockdown som Kinesiska regeringen valt att göra pga covid19 utbrottet" . Risken nu är att folk börjar att titta på andra typer av Ev's vilket är synd.
Min förhoppning är att detta kommer högre upp i leden och att det börjar hända något ...
Jag tycker inte att vi behöver visa någon sympati över huvud taget, vi är kunder och det är leverantörens problem och ansvar att förse oss med produkter. Det märks allt tydligare att Teslas inställning att "våra bilar säljer sig själv" inte riktigt håller. Jag har jobbat med kundvård inom IT och teknikbranschen i många år, och service och bemötande är minst lika viktigt som produkten. Att hålla sin kund uppdaterad, och att jaga rätt på information i de egna leden är leverantörens ansvar. Här håller inte Tesla måttet tyvärr.
//R
Tyvärr är det så , helt enig med din analys ...
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 12:18
av Hillstreet
Håller med. Det var ju uppenbart "clickbait" att lova leverans i April när jag beställde i Mars.
Tesla borde kunna räkna ut mer exakta leveranstider med tanke på hur vertikalt integrerade de är och de borde ge säljarna bättre verktyg för att följa upp.
BMW kunde relativt tidigt tala om för mig exakt vilken vecka min bil gick i produktion när jag köpte mina två tidigare bilar.
Lider med er som väntar på er första Tesla som dessutom blir sommarbilen.
Enda trösten jag kan ge är att när ni väl får bilen blir det med stor sannolikhet den bästa ägarupplevelsen ni haft.
April är nu borta från min Tesla sida och det gapar tomt. Hoppas jag får den innan Juni är slut bara

Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 12:22
av Nicke Nyfiken
rodahl76 skrev:
Jag tycker inte att vi behöver visa någon sympati över huvud taget, vi är kunder och det är leverantörens problem och ansvar att förse oss med produkter. Det märks allt tydligare att Teslas inställning att "våra bilar säljer sig själv" inte riktigt håller. Jag har jobbat med kundvård inom IT och teknikbranschen i många år, och service och bemötande är minst lika viktigt som produkten. Att hålla sin kund uppdaterad, och att jaga rätt på information i de egna leden är leverantörens ansvar. Här håller inte Tesla måttet tyvärr.
//R
Hur menar du då?
Tesla säljer fler bilar än någonsin, utan att lägga en enda $ på marknadsföring.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 12:26
av Jeppe_E
anna__ skrev:
Dom har noll koll, otroligt att det inte finns någon kommunikation mellan SA och fabriken.
Det handlar kanske mer om att de inte vill kommunicera att de har problem. Men jag har ju lite insyn i hur det fungerar inom tillverkningsindustrin och även om fabriken ligger fysiskt nära så kan kommunikationsledet vara extremt långt. Så istället för att komma med besked om vad de kanske tror och sedan flytta det 1-2-3-4 ggr, så kanske de istället fokuserar på att få allt på plats. Men det är extremt svårt att få styr på det när man är på allokering (vilket Tesla Berlin är enligt min bedömning). Dvs behovet är större än kapaciteten.
Vilka marknader ska få först? Vilka marknader är strategiskt viktiga? Var tjänar Tesla mest pengar?
Det är frågor som jag dagligen hanterar. Jobbigt läge att sitta mot slutkund utan besked.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 12:29
av Jeppe_E
larjon skrev:anna__ skrev:
Dom har noll koll, otroligt att det inte finns någon kommunikation mellan SA och fabriken.
Man kan undra om det inte är en medveten strategi att lova datum och sedan skjuta på dem.
Gissningsvis prioriterat Tesla större marknader som Tyskland, Frankrike, osv före Sverige.
Frågan är ju hur lång tid det egentligen dröjer innan de tänker börja leverera till Sverige.
Dock inte lovade datum om man nu ska hårddra det. Det är estimerade datum.
Sverige är en stor marknad för Tesla sett till per capita. Jag såg en samanställning som visade att vi var typ land 3 eller 4 i EU om man såg till försäljning per invånare.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 12:44
av rodahl76
Nicke Nyfiken skrev:rodahl76 skrev:
Jag tycker inte att vi behöver visa någon sympati över huvud taget, vi är kunder och det är leverantörens problem och ansvar att förse oss med produkter. Det märks allt tydligare att Teslas inställning att "våra bilar säljer sig själv" inte riktigt håller. Jag har jobbat med kundvård inom IT och teknikbranschen i många år, och service och bemötande är minst lika viktigt som produkten. Att hålla sin kund uppdaterad, och att jaga rätt på information i de egna leden är leverantörens ansvar. Här håller inte Tesla måttet tyvärr.
//R
Hur menar du då?
Tesla säljer fler bilar än någonsin, utan att lägga en enda $ på marknadsföring.
Om man väljer att bara mäta sin framgång kopplat till antalet sålda produkter och inte titta på den totala upplevelsen, så är det tveklöst så att det är någon form av succé. Det blir dock lite snävt att sätta betyg endast utgående från dessa siffror tycker jag. Om jag ska raljera lite så är min upplevelse av Tesla Norrköping (där jag haft kontakten inför köp) att det är samma killar som tidigare krängde telefonabonnemang på ICA Maxi som nu har fått en Tesla piké och är kungar i stan. Förståelsen för vikten av kundvård och helhetsupplevelse saknas, och den kaxighet man visar i säljfasen övergår i någonting helt annat efter att avtalet är påskrivet.
//R
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 12:59
av larjon
Jeppe_E skrev:larjon skrev:anna__ skrev:
Dom har noll koll, otroligt att det inte finns någon kommunikation mellan SA och fabriken.
Man kan undra om det inte är en medveten strategi att lova datum och sedan skjuta på dem.
Gissningsvis prioriterat Tesla större marknader som Tyskland, Frankrike, osv före Sverige.
Frågan är ju hur lång tid det egentligen dröjer innan de tänker börja leverera till Sverige.
Dock inte lovade datum om man nu ska hårddra det. Det är estimerade datum.
Sverige är en stor marknad för Tesla sett till per capita. Jag såg en samanställning som visade att vi var typ land 3 eller 4 i EU om man såg till försäljning per invånare.
Sant. Lovade är fel ord. Upplevelsen är dock nästan densamma.
Alla tidigare bilar (både dyrare och billigare) jag köpt så har man kunnat ge ett näst intill exakt datum vid orderläggning eller strax därefter.
Om yttre faktorer påverkar (lockdowns, komponentbrist, osv) så förväntar man sig ju åtminstone en uppdatering.
Tyvärr misstänker jag att marknadsstorleken är mer avgörande än försäljning per capita när de allokerar bilar.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 13:43
av Honkan
När konkurenterna börjar komma ikapp sakta men säkert så kommer Tesla få svårt att vara marknadsledande med denna syn på kunden…
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 13:49
av hanseman
Honkan skrev:När konkurenterna börjar komma ikapp sakta men säkert så kommer Tesla få svårt att vara marknadsledande med denna syn på kunden…

Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 14:00
av Bluesky
Intressant att folk klagar så mycket.
Lätt att avbryta sin order och ställa sig i en sån där ”bra kö” där man får information.
Eller så står man kvar i tesla djungeln, men jag tror nog att man får en bil snabbare via tesla än de andra tillverkarna.
Själv köper jag inte bil för att andra ska ringa mig och snyfta att den är försenad.. utan räcker med att de informerar när det finns något att informera. Dvs. När den faktiskt finns/är möjlig att hämta inom närtid.
Eller?
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 14:18
av Allmosa
Bluesky skrev:Intressant att folk klagar så mycket.
Lätt att avbryta sin order och ställa sig i en sån där ”bra kö” där man får information.
Eller så står man kvar i tesla djungeln, men jag tror nog att man får en bil snabbare via tesla än de andra tillverkarna.
Själv köper jag inte bil för att andra ska ringa mig och snyfta att den är försenad.. utan räcker med att de informerar när det finns något att informera. Dvs. När den faktiskt finns/är möjlig att hämta inom närtid.
Eller?
Ja, det är du och du kan såklart enbart utgå från dig själv vilket gör att du enbart ser det ur din synvinkel.
Det finns massor av folk som är beroende av att använda bilen både privat och i tjänsten. När man beställer en bil (November) och nästintill blir lovad en leverans i slutet av Q1 (Mars) så påbörjar man exempelvis att se över sin befintliga bilpark och förbereder sig för att sälja bilarna.
När Tesla sedan inte kan leverera enligt vad SC "lovade" och dessutom inte kan ge några som helst besked om när det kan tänkas att komma nya bilar så är det flera led baktill som direkt blir drabbade. Allt ifrån privatpersonen som redan sålt sin bil till företagen som hade överenskommelse med bilhandlare att köpa deras befintliga X antal bilar från och med ett specifikt datum. Allt detta måste nu omförhandlas med nya priser och för privatpersonen så blir det att köpa en tillfällig bil eller hyra fram tills Tesla levererar någon gång, någonstans.
Det är verkligen inte konstigt att tycka att Teslas kommunikation är tokusel och rent av bedrövlig i det här fallet.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 15:35
av Jeppe_E
Allmosa skrev:Bluesky skrev:Intressant att folk klagar så mycket.
Lätt att avbryta sin order och ställa sig i en sån där ”bra kö” där man får information.
Eller så står man kvar i tesla djungeln, men jag tror nog att man får en bil snabbare via tesla än de andra tillverkarna.
Själv köper jag inte bil för att andra ska ringa mig och snyfta att den är försenad.. utan räcker med att de informerar när det finns något att informera. Dvs. När den faktiskt finns/är möjlig att hämta inom närtid.
Eller?
Ja, det är du och du kan såklart enbart utgå från dig själv vilket gör att du enbart ser det ur din synvinkel.
Det finns massor av folk som är beroende av att använda bilen både privat och i tjänsten. När man beställer en bil (November) och nästintill blir lovad en leverans i slutet av Q1 (Mars) så påbörjar man exempelvis att se över sin befintliga bilpark och förbereder sig för att sälja bilarna.
När Tesla sedan inte kan leverera enligt vad SC "lovade" och dessutom inte kan ge några som helst besked om när det kan tänkas att komma nya bilar så är det flera led baktill som direkt blir drabbade. Allt ifrån privatpersonen som redan sålt sin bil till företagen som hade överenskommelse med bilhandlare att köpa deras befintliga X antal bilar från och med ett specifikt datum. Allt detta måste nu omförhandlas med nya priser och för privatpersonen så blir det att köpa en tillfällig bil eller hyra fram tills Tesla levererar någon gång, någonstans.
Det är verkligen inte konstigt att tycka att Teslas kommunikation är tokusel och rent av bedrövlig i det här fallet.
Fast nu utgår du ju från din synvinkel
Jag tror nog att de allra flesta biltillverkare idag har extrema bekymmer med leveranser och framförallt att hålla vad de lovar. En del kanske t.o.m. tar i lite extra för att skydda sig. Teslas Supply Chain är galet bra om man ser till produktionen och att bibehålla den. Men vissa saker kan de faktiskt inte råda över. Men jag håller med att kommunikationen kunde varit bättre. Det är väl lite underbemannat och problemet är väl när det saknas information å är det svårt att kommunicera till kunderna.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 15:38
av kenjon
Jag kommer inte att sälja min nuvarande bil innan jag har fått den nya, oavsett vad Tesla säger om leveransdatum.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 15:48
av Jeppe_E
kenjon skrev:Jag kommer inte att sälja min nuvarande bil innan jag har fått den nya, oavsett vad Tesla säger om leveransdatum.
Exakt, sen förstår man ju de som har leasingbilar och andra problem. Men det är svårt att vara arg så som det ser ut idag. Det är en bil. Inte krig, inte katastrofer eller annat.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 15:52
av Allmosa
Jeppe_E skrev:Allmosa skrev:Bluesky skrev:Intressant att folk klagar så mycket.
Lätt att avbryta sin order och ställa sig i en sån där ”bra kö” där man får information.
Eller så står man kvar i tesla djungeln, men jag tror nog att man får en bil snabbare via tesla än de andra tillverkarna.
Själv köper jag inte bil för att andra ska ringa mig och snyfta att den är försenad.. utan räcker med att de informerar när det finns något att informera. Dvs. När den faktiskt finns/är möjlig att hämta inom närtid.
Eller?
Ja, det är du och du kan såklart enbart utgå från dig själv vilket gör att du enbart ser det ur din synvinkel.
Det finns massor av folk som är beroende av att använda bilen både privat och i tjänsten. När man beställer en bil (November) och nästintill blir lovad en leverans i slutet av Q1 (Mars) så påbörjar man exempelvis att se över sin befintliga bilpark och förbereder sig för att sälja bilarna.
När Tesla sedan inte kan leverera enligt vad SC "lovade" och dessutom inte kan ge några som helst besked om när det kan tänkas att komma nya bilar så är det flera led baktill som direkt blir drabbade. Allt ifrån privatpersonen som redan sålt sin bil till företagen som hade överenskommelse med bilhandlare att köpa deras befintliga X antal bilar från och med ett specifikt datum. Allt detta måste nu omförhandlas med nya priser och för privatpersonen så blir det att köpa en tillfällig bil eller hyra fram tills Tesla levererar någon gång, någonstans.
Det är verkligen inte konstigt att tycka att Teslas kommunikation är tokusel och rent av bedrövlig i det här fallet.
Fast nu utgår du ju från din synvinkel
Jag tror nog att de allra flesta biltillverkare idag har extrema bekymmer med leveranser och framförallt att hålla vad de lovar. En del kanske t.o.m. tar i lite extra för att skydda sig. Teslas Supply Chain är galet bra om man ser till produktionen och att bibehålla den. Men vissa saker kan de faktiskt inte råda över. Men jag håller med att kommunikationen kunde varit bättre. Det är väl lite underbemannat och problemet är väl när det saknas information å är det svårt att kommunicera till kunderna.
Ja, poängen är ju att att det finns massor av olika synvinklar
Självklart hade folk inte varit lika tjuriga om Teslas kommunikation varit pyttelite bättre och det är ju exakt vad som skrivs här inne.
Personligen kan jag bara utgå från tidigare inköp av bilparker och har aldrig varit med om så usel kundhantering och kommunikation.
Abonnemangssäljare på ICA Maxi som någon skrev.. det var en rätt träffande beskrivning

Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 15:57
av backe
Jeppe_E skrev:kenjon skrev:Jag kommer inte att sälja min nuvarande bil innan jag har fått den nya, oavsett vad Tesla säger om leveransdatum.
Exakt, sen förstår man ju de som har leasingbilar och andra problem. Men det är svårt att vara arg så som det ser ut idag. Det är en bil. Inte krig, inte katastrofer eller annat.
Avundas ditt liv som alltid är nöjd och glad med allt som är mindre än krig.
Många andra inklusive mig kan känna sig besviken/arg med saker som sker ändå där man förväntar sig mer av en situation.
Jag tänker mig att jag blir påbackad av någon som smiter, jag blir automatiskt lite arg/besviken, men du tar det lugnt då det ändå inte är krig vi snackar om :p
Jag raljerar lite men mer för att det blir lite dumt när man ska ställa saker i kontrast till krig för att man ska få bli besviken/arg.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 16:07
av Nicke Nyfiken
rodahl76 skrev:Nicke Nyfiken skrev:rodahl76 skrev:
Jag tycker inte att vi behöver visa någon sympati över huvud taget, vi är kunder och det är leverantörens problem och ansvar att förse oss med produkter. Det märks allt tydligare att Teslas inställning att "våra bilar säljer sig själv" inte riktigt håller. Jag har jobbat med kundvård inom IT och teknikbranschen i många år, och service och bemötande är minst lika viktigt som produkten. Att hålla sin kund uppdaterad, och att jaga rätt på information i de egna leden är leverantörens ansvar. Här håller inte Tesla måttet tyvärr.
//R
Hur menar du då?
Tesla säljer fler bilar än någonsin, utan att lägga en enda $ på marknadsföring.
Om man väljer att bara mäta sin framgång kopplat till antalet sålda produkter och inte titta på den totala upplevelsen, så är det tveklöst så att det är någon form av succé. Det blir dock lite snävt att sätta betyg endast utgående från dessa siffror tycker jag. Om jag ska raljera lite så är min upplevelse av Tesla Norrköping (där jag haft kontakten inför köp) att det är samma killar som tidigare krängde telefonabonnemang på ICA Maxi som nu har fått en Tesla piké och är kungar i stan. Förståelsen för vikten av kundvård och helhetsupplevelse saknas, och den kaxighet man visar i säljfasen övergår i någonting helt annat efter att avtalet är påskrivet.
//R
Jag tror alla biltillverkare mäter sin framgång i bilförsäljningen storlek i kombination med vinsten per såld bil. Det är ytterst få som mäter sin framgång i hur nöjda folk är medan de väntar på en beställd bil.
Men i övrigt håller jag med i det du skriver. Problemet tror jag delvis är just att bilarna säljer sig själv. Tesla behöver inte ha någon kundvård, för de säljer bra ändå. Men det kommer ju en dag för Tesla också när det börjar gå trögt att sälja alla bilar de kan producera, och då kommer de tvingas att ta tag i kundvården också. Då kan det vara riktigt svårt at vända ett dåligt renommé.
Sedan får vi säkert skilda upplevelser också beroende på förväntningarna vi har. Jag har kört Tesla i 8 år så jag har lärt mig hur det är att vara kund hos Tesla. Jag har beställt mina bilar på nätet och har noll förväntningar på Teslas salesavdelning. Den enda kommunikationen jag har med dem är att jag brukar snacka lite med dem om jag är inne på SC.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 16:14
av Jeppe_E
backe skrev:Jeppe_E skrev:kenjon skrev:Jag kommer inte att sälja min nuvarande bil innan jag har fått den nya, oavsett vad Tesla säger om leveransdatum.
Exakt, sen förstår man ju de som har leasingbilar och andra problem. Men det är svårt att vara arg så som det ser ut idag. Det är en bil. Inte krig, inte katastrofer eller annat.
Avundas ditt liv som alltid är nöjd och glad med allt som är mindre än krig.
Många andra inklusive mig kan känna sig besviken/arg med saker som sker ändå där man förväntar sig mer av en situation.
Jag tänker mig att jag blir påbackad av någon som smiter, jag blir automatiskt lite arg/besviken, men du tar det lugnt då det ändå inte är krig vi snackar om :p
Jag raljerar lite men mer för att det blir lite dumt när man ska ställa saker i kontrast till krig för att man ska få bli besviken/arg.
Nja, nu tror jag nog att du tolkar in lite för mycket i min text. Det finns många saker i livet att bli arg över. En försenad billeverans är inte en av de sakerna imho.
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 16:33
av jimhas
Tesla är inte som andra bilmärken eller företag för den delen. Hela grejen med allt hemlighetsmakeri handla om att bygga varumärke och Tesla vet precis vad de sysslar med. Elon Musk har koll på vad som kommuniceras ut från företaget och det mesta sköter han själv via Twitter, utvalda YouTubers eller journalister.
Hur många forum trådar "Ni som beställt en Opel" finns det?
Vilka andra bilköpare har koll på var fraktbåtarna med deras bilar är någonstans?
https://fmossott.github.io/TeslaCarriersMap/
Det finns en oerhörd kraft och förväntan i Teslas varumärke som få företag, typ Apple, är i närheten av. Få andra globala företag kan ta lika bra betalt som dessa. Kalla det överpriser om ni vill men det är något de gör som deras kunder gillar. Gillar man inte allt detta så ska man kanske inte köpa Tesla..
Ps. Det kommer ett tresiffrigt antal MYP MIB till Sverige i mitten av maj... Ds
Re: Ni som beställt MYP
Postat: 03 maj 2022 16:39
av Fredrik j
Nicke Nyfiken skrev:[Problemet tror jag delvis är just att bilarna säljer sig själv. Tesla behöver inte ha någon kundvård, för de säljer bra ändå. Men det kommer ju en dag för Tesla också när det börjar gå trögt att sälja alla bilar de kan producera, och då kommer de tvingas att ta tag i kundvården också. Då kan det vara riktigt svårt at vända ett dåligt renommé.
Tesla säljer ju otroligt många bilar i jämförelse med vad dom gjorde tidigare. Men det betyder ju inte att dom säljer otroligt många bilar.
Många andra tillverkare hanterar ju löpande betydligt större volymer. Skulle gissa att det finns enskilda återförsäljare i sverige som hanterar fler bilar på ett kvartal än Tesla gör totalt.