Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Två stycken just nu på SuC i Ljung. Bara en laddar dock
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Hälsade på en vit i Rissne, Sundbyberg, strax efter kl 18 idag
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Såg antagligen Forum medlemmen @shven idag.
På samåkningsplatsen vid Landskrona södra.
/Sony Z3 Dual
På samåkningsplatsen vid Landskrona södra.
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Såg en vad jag skulle kalla kornblå, Model S i Lomma hamn i lördags. En riktigt utstickande färg.
Och vid en närmare titt såg jag att regnummret var SEED, passande nog.
Ägs tydligen av Bröderna Nelsons Frö AB.
Och vid en närmare titt såg jag att regnummret var SEED, passande nog.

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Såg en S i Sverige-Taxis nya foliering på Kungsholmen idag. Helgul alltså i enlighet med Taxi 020-normen (det är väl Taxi 020 och Sverige-Taxi som gått ihop som Sverige-Taxi?). Har även sett en Kurir-Tesla i deras nya dekor vilket jag iof tror jag nämnt tidigare. Ingen Tesla bland lediga taxi på Bromma igårkväll dock - dom väljer väl Arlanda för att ha närmare till SuC Infra City 

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Parkerade vid en blå idag i Oskarshamn (OKG) kändis? och i år har man iallafall fixat laddplatser för 4 st elbilar men tyvärr bara 1 mil/h men bättre än ingenting
Såg även en grå P85+ i Karlskrona idag när jag stannade för att ladda men måste IGEN ge några +++ till möjligheten att ladda där från privat initativ

Såg även en grå P85+ i Karlskrona idag när jag stannade för att ladda men måste IGEN ge några +++ till möjligheten att ladda där från privat initativ

Det är den första Teslan som jag spottat. Finns bild på den några sidor bakåt...Nicke Nyfiken skrev:Såg en vad jag skulle kalla kornblå, Model S i Lomma hamn i lördags. En riktigt utstickande färg.
Och vid en närmare titt såg jag att regnummret var SEED, passande nog.![]()
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Den gråa P85+ är Blomqvists egen. Dvs. ägaren som satte upp laddstolpen. Den står där i princip varje vardag, dock oftast mittemot själva laddplatsen för att inte ta upp en plats under tiden den inte laddar.leiflodde skrev:Parkerade vid en blå idag i Oskarshamn (OKG) kändis? och i år har man iallafall fixat laddplatser för 4 st elbilar men tyvärr bara 1 mil/h men bättre än ingenting![]()
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Kommer jag förbi där och laddar så ska han banne mig få en liten present av mig!muran skrev:Den gråa P85+ är Blomqvists egen. Dvs. ägaren som satte upp laddstolpen. Den står där i princip varje vardag, dock oftast mittemot själva laddplatsen för att inte ta upp en plats under tiden den inte laddar.leiflodde skrev:Parkerade vid en blå idag i Oskarshamn (OKG) kändis? och i år har man iallafall fixat laddplatser för 4 st elbilar men tyvärr bara 1 mil/h men bättre än ingenting![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Låt mig gissa, en till laddare...Bjelke skrev:Kommer jag förbi där och laddar så ska han banne mig få en liten present av mig!muran skrev:Den gråa P85+ är Blomqvists egen. Dvs. ägaren som satte upp laddstolpen. Den står där i princip varje vardag, dock oftast mittemot själva laddplatsen för att inte ta upp en plats under tiden den inte laddar.leiflodde skrev:Parkerade vid en blå idag i Oskarshamn (OKG) kändis? och i år har man iallafall fixat laddplatser för 4 st elbilar men tyvärr bara 1 mil/h men bättre än ingenting![]()

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- Bjelke
- Teslaägare
Pontus skrev:Låt mig gissa, en till laddare...Bjelke skrev:Kommer jag förbi där och laddar så ska han banne mig få en liten present av mig!muran skrev:Den gråa P85+ är Blomqvists egen. Dvs. ägaren som satte upp laddstolpen. Den står där i princip varje vardag, dock oftast mittemot själva laddplatsen för att inte ta upp en plats under tiden den inte laddar.leiflodde skrev:Parkerade vid en blå idag i Oskarshamn (OKG) kändis? och i år har man iallafall fixat laddplatser för 4 st elbilar men tyvärr bara 1 mil/h men bättre än ingenting![]()

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
I guld och jag kan sponsra har hjälp mig flera ggrBjelke skrev:Pontus skrev:Låt mig gissa, en till laddare...Bjelke skrev:Kommer jag förbi där och laddar så ska han banne mig få en liten present av mig!muran skrev:Den gråa P85+ är Blomqvists egen. Dvs. ägaren som satte upp laddstolpen. Den står där i princip varje vardag, dock oftast mittemot själva laddplatsen för att inte ta upp en plats under tiden den inte laddar.leiflodde skrev:Parkerade vid en blå idag i Oskarshamn (OKG) kändis? och i år har man iallafall fixat laddplatser för 4 st elbilar men tyvärr bara 1 mil/h men bättre än ingenting![]()
Såg även en grå P85+ i Karlskrona idag när jag stannade för att ladda men måste IGEN ge några +++ till möjligheten att ladda där från privat initativSjälvklart! Är det någon som borde få en sån så är det ju han!

- Bjelke
- Teslaägare
Jag har ju aldrig laddat där, men tycker såklart att det är minst sagt beundransvärt det han gjort och skulle gärna se till så han får en liten Mini-SuC
Och visst borde den i guld vara helt rätt
Hur gör man/får tag i honom? Finns han här på forumet?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vet ej om han finns här på forumet. Dock kan jag gräva fram en mailadress till honom, måste bara först få bekräftat av honom själv att det är ok att ge ut den.Bjelke skrev:Jag har ju aldrig laddat där, men tycker såklart att det är minst sagt beundransvärt det han gjort och skulle gärna se till så han får en liten Mini-SuCOch visst borde den i guld vara helt rätt
Vill du att jag ska kolla?
S75D Pearl white
- Bjelke
- Teslaägare
Eller så letar du tag på en adress så skickar vi en utan att han vet om detmuran skrev:Vet ej om han finns här på forumet. Dock kan jag gräva fram en mailadress till honom, måste bara först få bekräftat av honom själv att det är ok att ge ut den.Bjelke skrev:Jag har ju aldrig laddat där, men tycker såklart att det är minst sagt beundransvärt det han gjort och skulle gärna se till så han får en liten Mini-SuCOch visst borde den i guld vara helt rätt

(ingen som skvallrar va?)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Skickar privatBjelke skrev:Eller så letar du tag på en adress så skickar vi en utan att han vet om detmuran skrev:Vet ej om han finns här på forumet. Dock kan jag gräva fram en mailadress till honom, måste bara först få bekräftat av honom själv att det är ok att ge ut den.Bjelke skrev:Jag har ju aldrig laddat där, men tycker såklart att det är minst sagt beundransvärt det han gjort och skulle gärna se till så han får en liten Mini-SuCOch visst borde den i guld vara helt rätt

S75D Pearl white
Spottade en blå Roadster igår utanför Service Centret i Infra..kul att se en live, längesedan! 
Spottade även en vit, lite högre, men den ska vi kanske vara lite tysta om
/Jocce

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Du menar den vita som ska visas på lördag? Kanske får ta en avstickare på vägen hemJocce skrev:Spottade en blå Roadster igår utanför Service Centret i Infra..kul att se en live, längesedan!
/Jocce

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Pontus skrev:Du menar den vita som ska visas på lördag? Kanske får ta en avstickare på vägen hemJocce skrev:Spottade en blå Roadster igår utanför Service Centret i Infra..kul att se en live, längesedan!
/Jocce
Troligen

Klart positivt överaskad IRL iallafall

/Jocce
2020 Model S Long Range, Pärlvit (Folierad), Vit interiör, FSD, 19" Silver Slipstream.
Fick sällskap av ROXxxx på E4 och sedan svängde ENMxxx på också så ett kort tag var vi 3 Teslor (ej taxi) inom en radie på 30m. Kändes som det inte händer varje dag. 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Stod den för beskådan i utställningshallen? Jag var ju också där i morse men tänkte inte på att titta in i hallen.Jocce skrev:Pontus skrev:Du menar den vita som ska visas på lördag? Kanske får ta en avstickare på vägen hemJocce skrev:Spottade en blå Roadster igår utanför Service Centret i Infra..kul att se en live, längesedan!
/Jocce
Troligen
Klart positivt överaskad IRL iallafall
/Jocce
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Jag fortsätter att spotta taxi-Teslor. Såg en från Värmdö Taxi som väntade på kund utanför en fastighet på Kungsholms Strand imorse när jag utsläppsfritt rullade förbi på min Crescent
Måste i och för sig säga att jag ser minst två Model S de flesta dagar då jag jobbar mitt i Stockholms innerstad.

Måste i och för sig säga att jag ser minst två Model S de flesta dagar då jag jobbar mitt i Stockholms innerstad.
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
muran skrev:Skickar privatBjelke skrev:Eller så letar du tag på en adress så skickar vi en utan att han vet om detmuran skrev:Vet ej om han finns här på forumet. Dock kan jag gräva fram en mailadress till honom, måste bara först få bekräftat av honom själv att det är ok att ge ut den.Bjelke skrev:Jag har ju aldrig laddat där, men tycker såklart att det är minst sagt beundransvärt det han gjort och skulle gärna se till så han får en liten Mini-SuCOch visst borde den i guld vara helt rätt
Måste fråga Bjelke om du fick mitt privata meddelande?
Jag skickade igår till dig men så vett jag kan se här i gränssnitt kan man inte se någon information alls om vad man har skickat eller till vem. Fick du meddelandet?
S75D Pearl white
Det kan man. Under "Skickade" ligger de PM du skickat iväg men som inte lästs av mottagaren än. Under "Levererade" ligger skickade meddelanden som mottagaren har läst (eller öppnat, iaf).muran skrev:... kan man inte se någon information alls om vad man har skickat eller till vem.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Bjelke
- Teslaägare
Japp det fick jagmuran skrev:Måste fråga Bjelke om du fick mitt privata meddelande?muran skrev:Skickar privatBjelke skrev:Eller så letar du tag på en adress så skickar vi en utan att han vet om detmuran skrev:Vet ej om han finns här på forumet. Dock kan jag gräva fram en mailadress till honom, måste bara först få bekräftat av honom själv att det är ok att ge ut den.Bjelke skrev:Jag har ju aldrig laddat där, men tycker såklart att det är minst sagt beundransvärt det han gjort och skulle gärna se till så han får en liten Mini-SuCOch visst borde den i guld vara helt rätt
Jag skickade igår till dig men så vett jag kan se här i gränssnitt kan man inte se någon information alls om vad man har skickat eller till vem. Fick du meddelandet?

Man kan se om det ligger i mappen levererade så har mottagaren öppnat och (troligen) läst det

Edit: kanske bäst att läsa alla svar innan man svarar på en fråga som redan besvarats här

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19