Polestar 2

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

hooked skrev:
HelectriC skrev:
hooked skrev:
Provsatt Polestar 2 och slogs av hur förvånansvärt plastiga materialvalen var, skärmen inte speciellt responsiv, lädret i stolarna veckat/slitet, kupen trång och aningen överarbetad. Skärmens vertikala placeringen och mittkonsol med växelspak inte helt lysande ergonomiskt och baksätet var trångt och jag slog huvudet i taket.

Nä, stor besvikelse faktiskt och hade förväntat mig mer.
Den är inte för alla på samma sätt som Tesla eller etron inte är för alla.
Det stämmer bra det. Blev bara så besviken då jag hade en tanke på att beställa en Polestar, men den är helt helt enkelt inte för mig fick jag bekräftat.

Model Y blir nog vår första elbil, men jag ska prova mer av det som finns i nuvarande utbud så får vi se.
Sen ska man nog ha med i åtanke att mässbilarna är handbyggda prototyper, som nog inte återspeglar serieproduktionen i detaljfinish.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

HelectriC skrev:
hooked skrev:
HelectriC skrev:
hooked skrev:
Provsatt Polestar 2 och slogs av hur förvånansvärt plastiga materialvalen var, skärmen inte speciellt responsiv, lädret i stolarna veckat/slitet, kupen trång och aningen överarbetad. Skärmens vertikala placeringen och mittkonsol med växelspak inte helt lysande ergonomiskt och baksätet var trångt och jag slog huvudet i taket.

Nä, stor besvikelse faktiskt och hade förväntat mig mer.
Den är inte för alla på samma sätt som Tesla eller etron inte är för alla.
Det stämmer bra det. Blev bara så besviken då jag hade en tanke på att beställa en Polestar, men den är helt helt enkelt inte för mig fick jag bekräftat.

Model Y blir nog vår första elbil, men jag ska prova mer av det som finns i nuvarande utbud så får vi se.
Sen ska man nog ha med i åtanke att mässbilarna är handbyggda prototyper, som nog inte återspeglar serieproduktionen i detaljfinish.
Borde vara bättre finish på mässbilarna kan man tycka. Där har dom ju haft möjlighet att se till att allt är tipp topp.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Polestar 2

Inlägg av taliz »

cosmos skrev:
Kan bara hålla med om okunskapen hos säljarna. Visst det är nytt för dom, men ändå. Är dom inte intresserade att lära sig framtiden. Jag beställer nog en eqc nästa vecka och har varit på två olika Hedin anläggningar och har nog fått rätta säljarna tiotalet gånger i allmänna frågor kring laddning och en del saker kring eqc som jag själv läst mig till. Nu har det väl inte sålts så många eqc i landet så vissa Hedinställen kanske knappt sålt en enda. När dom får höra att jag kör model s idag ser man nästan nått lite skrämt i ögonen på dom när dom förstår att det vanliga säljtugget inte kommer bita :lol:
Vad får du för leveranstid på EQC?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: Polestar 2

Inlägg av Svenssons »

bonath skrev:
VW id3 på MoS. "Försäljaren" påstod att han laddade 100kw med typ2 kabeln...
Det var kanske på Superchargern med sin Tesla Model S/X? ;)
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 874
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Polestar 2

Inlägg av metchristian »

Såg nu att de skrivit ut bagagevolym på polestars hemsida.. (ej sett det förut) jag kan ha missat..

440liter fram plus bak står det! Vilket

För tesla model 3 står det 542liter men inget om att det gäller både fram o bak.

Ja inte konstigt att man tyckte polestar2 va mindre.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

metchristian skrev:
Såg nu att de skrivit ut bagagevolym på polestars hemsida.. (ej sett det förut) jag kan ha missat..

440liter fram plus bak står det! Vilket

För tesla model 3 står det 542liter men inget om att det gäller både fram o bak.

Ja inte konstigt att man tyckte polestar2 va mindre.
Tesla mäter väl med pingisbollar som fyller på ett helt annat sätt?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 12036
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Polestar 2

Inlägg av HelectriC »

taliz skrev:
HelectriC skrev:
hooked skrev:
HelectriC skrev:
hooked skrev:
Provsatt Polestar 2 och slogs av hur förvånansvärt plastiga materialvalen var, skärmen inte speciellt responsiv, lädret i stolarna veckat/slitet, kupen trång och aningen överarbetad. Skärmens vertikala placeringen och mittkonsol med växelspak inte helt lysande ergonomiskt och baksätet var trångt och jag slog huvudet i taket.

Nä, stor besvikelse faktiskt och hade förväntat mig mer.
Den är inte för alla på samma sätt som Tesla eller etron inte är för alla.
Det stämmer bra det. Blev bara så besviken då jag hade en tanke på att beställa en Polestar, men den är helt helt enkelt inte för mig fick jag bekräftat.

Model Y blir nog vår första elbil, men jag ska prova mer av det som finns i nuvarande utbud så får vi se.
Sen ska man nog ha med i åtanke att mässbilarna är handbyggda prototyper, som nog inte återspeglar serieproduktionen i detaljfinish.
Borde vara bättre finish på mässbilarna kan man tycka. Där har dom ju haft möjlighet att se till att allt är tipp topp.
Nej, det brukar inte vara så.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Polestar 2

Inlägg av bonath »

metchristian skrev:
bonath skrev:
VW id3 på MoS. "Försäljaren" påstod att han laddade 100kw med typ2 kabeln...
Snälla säg att du satte ner honom på jorden igen...
Ska det va så förb.. svårt att lära sig sånt..

Jo, jag förklarade att jag var Teslaägare och att "jag kan detta".
Jag sa att 100kw kräver likström och att typ2 kabeln är växelström.
Förklarade också hur en "likströmsstolpe" ser ut, stoooor och med fasta kablar med lite klumpigare kontakter.
Det stod en hel del folk o lyssnade, hoppas dom fattade vad jag menade.
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 11182
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Polestar 2

Inlägg av Jerker »

bonath skrev:
metchristian skrev:
bonath skrev:
VW id3 på MoS. "Försäljaren" påstod att han laddade 100kw med typ2 kabeln...
Snälla säg att du satte ner honom på jorden igen...
Ska det va så förb.. svårt att lära sig sånt..

Jo, jag förklarade att jag var Teslaägare och att "jag kan detta".
Jag sa att 100kw kräver likström och att typ2 kabeln är växelström.
Förklarade också hur en "likströmsstolpe" ser ut, stoooor och med fasta kablar med lite klumpigare kontakter.
Det stod en hel del folk o lyssnade, hoppas dom fattade vad jag menade.
Måste vara jobbigt att stå där som representant för bilmärket och bli avklädd på det där sättet inför andra kunder. När jag tittade på den nya Zoe:n hörde jag hur säljaren försökte förklara skillnaden mellan växelströms- och likströmsladdning och klarade inte riktigt det. Han visste inte ens hur många kW likströmsladdningen var på. Jag orkade inte rätta honom utan gick bara därifrån.
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 874
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Polestar 2

Inlägg av metchristian »

Jerker skrev:
bonath skrev:
metchristian skrev:
bonath skrev:
VW id3 på MoS. "Försäljaren" påstod att han laddade 100kw med typ2 kabeln...
Snälla säg att du satte ner honom på jorden igen...
Ska det va så förb.. svårt att lära sig sånt..

Jo, jag förklarade att jag var Teslaägare och att "jag kan detta".
Jag sa att 100kw kräver likström och att typ2 kabeln är växelström.
Förklarade också hur en "likströmsstolpe" ser ut, stoooor och med fasta kablar med lite klumpigare kontakter.
Det stod en hel del folk o lyssnade, hoppas dom fattade vad jag menade.
Måste vara jobbigt att stå där som representant för bilmärket och bli avklädd på det där sättet inför andra kunder. När jag tittade på den nya Zoe:n hörde jag hur säljaren försökte förklara skillnaden mellan växelströms- och likströmsladdning och klarade inte riktigt det. Han visste inte ens hur många kW likströmsladdningen var på. Jag orkade inte rätta honom utan gick bara därifrån.
Ja men det blir ju så när de fortfarande tror att det är bara sälja på det ”gamla” sättet.. sen kan jag förvisso förstå att likström och växelström är väl inte riktigt va de troligen tänkt på att kan va bra ha kunskap om.
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Polestar 2

Inlägg av Ferro94 »

HelectriC skrev:
hooked skrev:
HelectriC skrev:
hooked skrev:
Provsatt Polestar 2 och slogs av hur förvånansvärt plastiga materialvalen var, skärmen inte speciellt responsiv, lädret i stolarna veckat/slitet, kupen trång och aningen överarbetad. Skärmens vertikala placeringen och mittkonsol med växelspak inte helt lysande ergonomiskt och baksätet var trångt och jag slog huvudet i taket.

Nä, stor besvikelse faktiskt och hade förväntat mig mer.
Den är inte för alla på samma sätt som Tesla eller etron inte är för alla.
Det stämmer bra det. Blev bara så besviken då jag hade en tanke på att beställa en Polestar, men den är helt helt enkelt inte för mig fick jag bekräftat.

Model Y blir nog vår första elbil, men jag ska prova mer av det som finns i nuvarande utbud så får vi se.
Sen ska man nog ha med i åtanke att mässbilarna är handbyggda prototyper, som nog inte återspeglar serieproduktionen i detaljfinish.
Det fanns 2 st PS2 i montern och den svarta var en äldre prototyp än den grå, vilket märktes när man visste om det. Håller med Helectric om att finish mm lär vara ett lyft i rätt riktning när de väl kommer i produktion.
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Polestar 2

Inlägg av Ferro94 »

metchristian skrev:
Jerker skrev:
bonath skrev:
metchristian skrev:
bonath skrev:
VW id3 på MoS. "Försäljaren" påstod att han laddade 100kw med typ2 kabeln...
Snälla säg att du satte ner honom på jorden igen...
Ska det va så förb.. svårt att lära sig sånt..

Jo, jag förklarade att jag var Teslaägare och att "jag kan detta".
Jag sa att 100kw kräver likström och att typ2 kabeln är växelström.
Förklarade också hur en "likströmsstolpe" ser ut, stoooor och med fasta kablar med lite klumpigare kontakter.
Det stod en hel del folk o lyssnade, hoppas dom fattade vad jag menade.
Måste vara jobbigt att stå där som representant för bilmärket och bli avklädd på det där sättet inför andra kunder. När jag tittade på den nya Zoe:n hörde jag hur säljaren försökte förklara skillnaden mellan växelströms- och likströmsladdning och klarade inte riktigt det. Han visste inte ens hur många kW likströmsladdningen var på. Jag orkade inte rätta honom utan gick bara därifrån.
Ja men det blir ju så när de fortfarande tror att det är bara sälja på det ”gamla” sättet.. sen kan jag förvisso förstå att likström och växelström är väl inte riktigt va de troligen tänkt på att kan va bra ha kunskap om.
Värst var ändå när säljaren för märket NN började prata om att "snart kommer nya XX" (läs: bensin), så slipper man fundera på det där med laddning... Hur bemöter man ens det?
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 874
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Polestar 2

Inlägg av metchristian »

Värst var ändå när säljaren för märket NN började prata om att "snart kommer nya XX" (läs: bensin), så slipper man fundera på det där med laddning... Hur bemöter man ens det?[/quote]

Ja du.... driftkostnader? Svårt när de är så anti elbil..
Bara en sån där kommentar är ju att man inte förstått något om elbil...(säljaren)

Dock för att återgå till polestar2, jag tror dock på succé för denna bil ändå trots att man vart lite besviken men samtidigt är det svårt att göra en vettig bedömning när det är så mkt folk i vägen etc..
vigge50
Inlägg: 7514
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av vigge50 »

Ferro94 skrev:
metchristian skrev:
Jerker skrev:
bonath skrev:

Jo, jag förklarade att jag var Teslaägare och att "jag kan detta".
Jag sa att 100kw kräver likström och att typ2 kabeln är växelström.
Förklarade också hur en "likströmsstolpe" ser ut, stoooor och med fasta kablar med lite klumpigare kontakter.
Det stod en hel del folk o lyssnade, hoppas dom fattade vad jag menade.
Måste vara jobbigt att stå där som representant för bilmärket och bli avklädd på det där sättet inför andra kunder. När jag tittade på den nya Zoe:n hörde jag hur säljaren försökte förklara skillnaden mellan växelströms- och likströmsladdning och klarade inte riktigt det. Han visste inte ens hur många kW likströmsladdningen var på. Jag orkade inte rätta honom utan gick bara därifrån.
Ja men det blir ju så när de fortfarande tror att det är bara sälja på det ”gamla” sättet.. sen kan jag förvisso förstå att likström och växelström är väl inte riktigt va de troligen tänkt på att kan va bra ha kunskap om.
Värst var ändå när säljaren för märket NN började prata om att "snart kommer nya XX" (läs: bensin), så slipper man fundera på det där med laddning... Hur bemöter man ens det?
Någon som måste hata sin arbetsuppgift den dagen?
Fredrik j
elbilist
Inlägg: 12639
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

Vilket var märket NN?
Användarvisningsbild
Ferro94
Teslaägare
Inlägg: 313
Blev medlem: 09 jan 2016 22:19
Ort: Uppsala

Re: Polestar 2

Inlägg av Ferro94 »

Fredrik j skrev:
Vilket var märket NN?
Egentligen oväsentligt, för det hade nog kunnat vara nästan vilket traditionellt märke som helst. Speglar väl bara den nödvändiga förändringen i mindset som branschen har svårt att hänga med i. I just denna monter hade bilarna en stor stjärna i grillen...
Fisker Ocean One, Night Drive, Black Abyss Plus, levererad i november-23
MB EQC, Obsidian Black, levererad i april-21
S100D Obsidian Black, levererad i okt-18
S90D Pärlvit, levererad i dec-15
Användarvisningsbild
metchristian
Teslaägare
Inlägg: 874
Blev medlem: 07 nov 2019 22:37
Ort: Örbyhus

Re: Polestar 2

Inlägg av metchristian »

Ferro94 skrev:
Fredrik j skrev:
Vilket var märket NN?
Egentligen oväsentligt, för det hade nog kunnat vara nästan vilket traditionellt märke som helst. Speglar väl bara den nödvändiga förändringen i mindset som branschen har svårt att hänga med i. I just denna monter hade bilarna en stor stjärna i grillen...
Just det märket är nog de som kommer ha svårast med omställning med tanke på kundgruppen...

Äldre rika som inte bryr sig... som jag ser det är det framför allt 2 märken som verkligen riskerar att bli Nokia: stjärna O BMW. Vw gruppen har fattat men så efter att ligger i kölvattnet och vw Chefen har tydligt ändå fattat det..
Surfaren
elbilist
Inlägg: 2891
Blev medlem: 06 nov 2014 08:48
Ort: Huddinge

Re: Polestar 2

Inlägg av Surfaren »

Jag provsatt den gråa Polestar-tvåan på mässan igår. Jag tyckte det var bra nivå på material i bilen, och baksätet kändes rymligt med min måttstock. Det var många som ville provsitta förarstolen så där kände jag inte att jag kunde sitta så värst länge. Jag satt nog för nära golvet.

Bra skärm och UI på denna, näst bäst efter Tesla enligt min åsikt.

Bilen är inte alls så hög som den ser ut på bild, och snyggare rakt bakifrån än på bild tycker jag (inte supersnygg, men det är det få bilar som är rakt bakifrån).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Polestar 2

Inlägg av OfarligTesla »

Surfaren skrev:
Jag provsatt den gråa Polestar-tvåan på mässan igår. Jag tyckte det var bra nivå på material i bilen, och baksätet kändes rymligt med min måttstock. Det var många som ville provsitta förarstolen så där kände jag inte att jag kunde sitta så värst länge. Jag satt nog för nära golvet.

Bra skärm och UI på denna, näst bäst efter Tesla enligt min åsikt.

Bilen är inte alls så hög som den ser ut på bild, och snyggare rakt bakifrån än på bild tycker jag (inte supersnygg, men det är det få bilar som är rakt bakifrån).
Tycker faktiskt den ser riktigt snygg ut på bild bakifrån. Den och Taycan är väl bland de enda elbilarna jag tycker är snygga bakifrån, tycker visserligen båda är de snyggaste av alla elbilar just nu.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Polestar 2

Inlägg av taliz »

https://www.vibilagare.se/nyheter/poles ... onaviruset

Ska dom ursäkta försenad leverans med Corona?

Tesla verkar ha fått snurr på sin fabrik igen:
https://insideevs.com/news/397806/tesla ... ction/amp/
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
vigge50
Inlägg: 7514
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Re: Polestar 2

Inlägg av vigge50 »

taliz skrev:
https://www.vibilagare.se/nyheter/poles ... onaviruset

Ska dom ursäkta försenad leverans med Corona?

Tesla verkar ha fått snurr på sin fabrik igen:
https://insideevs.com/news/397806/tesla ... ction/amp/
Ja, tesla har fått igång fabriken igen men precis som för Polestar så gick Tesla ut och sa att leveranserna av Kinatillverkade Model 3 försenades pga viruset. Så med din syn så är Tesla lika dåliga.
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Polestar 2

Inlägg av taliz »

vigge50 skrev:
taliz skrev:
https://www.vibilagare.se/nyheter/poles ... onaviruset

Ska dom ursäkta försenad leverans med Corona?

Tesla verkar ha fått snurr på sin fabrik igen:
https://insideevs.com/news/397806/tesla ... ction/amp/
Ja, tesla har fått igång fabriken igen men precis som för Polestar så gick Tesla ut och sa att leveranserna av Kinatillverkade Model 3 försenades pga viruset. Så med din syn så är Tesla lika dåliga.
Poängen var att VIBs artikel kändes som upplagd för att de skall skylla långa förseningar på Corona.
"Det är väldigt stressande, säger Polestarchefen Thomas Ingenlath"
Har Musk sagt något överhuvudtaget?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Fredrik j
elbilist
Inlägg: 12639
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Polestar 2

Inlägg av Fredrik j »

En skillnad kan ju vara att det är polestars enda fabrik. Som om ett virus skulle slå ut fremont. Då hade nog Musk sagt något...
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2670
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Polestar 2

Inlägg av frippe »

DN har en provkörning med Polestar 2. https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... d-eldrift/

Vet inte om Volvofolket blir så glada för synpunkten:
Fjädringen är varken för hård eller för mjuk, utan hela tiden följsam och lätt att trivas med. Jag får känslan av en modern Saab när jag ökar farten. Tryggheten, säkerhetskänslan och kontrollen påminner om sista Saab 9-5.
De tycker att baksätet är bättre än model 3, och att det ska komma en enklare variant som ska kosta under 400tkr 2021.
Model Y LR.
Model S70D
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Polestar 2

Inlägg av Zalman3 »

frippe skrev:
DN har en provkörning med Polestar 2. https://www.dn.se/ekonomi/motor/forsta- ... d-eldrift/

Vet inte om Volvofolket blir så glada för synpunkten:
Fjädringen är varken för hård eller för mjuk, utan hela tiden följsam och lätt att trivas med. Jag får känslan av en modern Saab när jag ökar farten. Tryggheten, säkerhetskänslan och kontrollen påminner om sista Saab 9-5.
De tycker att baksätet är bättre än model 3, och att det ska komma en enklare variant som ska kosta under 400tkr 2021.
Det blir tufft för Volvo/Polestar.

2021 finns det massor med billiga, riktigt bra elbilar.

Kan tänka mig att Kia kommer att marknadsföra sin hyfsat billiga 800V elbil stenhårt, som kan ladda hos Ionity till ett rabatterat pris.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar