Sida 68 av 421

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 10:45
av jpetters

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 12:41
av bullen
Verkar inte finnas i andriod appen som uppdaterades i förrgår

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 14:01
av kler
jpetters skrev:
Med senaste versionen av appen kan man slå på/av Sentry Mode.
Vissa finesser kommer snabbt.

Bild
Har du fått sentry-uppdateringen till bilen, eller finns valet i telefonen trots detta?

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 14:11
av Schelin
Gillar att man bara behöver peta på blinkersen för att byta fil med autopiloten nu

S75D sep 2016
S75D dec 2018

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 14:30
av ellerstrom
Schelin skrev:
Gillar att man bara behöver peta på blinkersen för att byta fil med autopiloten nu

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Gillar också detta!

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 14:38
av toffa
Gillar också detta med att ”blinka lite” men däremot när du ska byta fil igen och precis kört om en bil så känns det som att man måste vara längre ifrån innan bilen väljer att köra in på det andra fältet igen. Oftast blir det röda streck och bilen börjar bromsa in. Något andra också märkt av?

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 17:19
av SolnaGnagarn
Schelin skrev:
Gillar att man bara behöver peta på blinkersen för att byta fil med autopiloten nu

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Så funkar det inte inte för mig. Bilen vill att ratten rörs lite innan den byter fil.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 17:39
av ellerstrom
SolnaGnagarn skrev:
Schelin skrev:
Gillar att man bara behöver peta på blinkersen för att byta fil med autopiloten nu

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Så funkar det inte inte för mig. Bilen vill att ratten rörs lite innan den byter fil.
Två olika saker. Bilen vill att du rör ratten om du inte gjort det på ett tag när du vill byta fil. Har man rört ratten relativt nyligen, byter bilen fil utan att att man behöver konfirmera med ytterliggare en handpåläggning. Prova att röra på ratten innan du blinkar. Då bör den byta fil direkt (så gör min iaf).

Det Schelin och jag menar, är att nu räcker det med att röra spaken för blinkers till "första läget", dvs det som ger tre blinkningar när man inte kör med autopilot. Nu fortsätter den blinka och byter fil. Dessutom så fastnar inte spaken i något av de yttre lägena, utan går tillbaka till normalläget direkt och när filbytet är genomfört upphör blinkningarna. Riktigt smutt.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 17:41
av SolnaGnagarn
ellerstrom skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Schelin skrev:
Gillar att man bara behöver peta på blinkersen för att byta fil med autopiloten nu

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Så funkar det inte inte för mig. Bilen vill att ratten rörs lite innan den byter fil.
Två olika saker. Bilen vill att du rör ratten om du inte gjort det på ett tag när du vill byta fil. Har man rört ratten relativt nyligen, byter bilen fil utan att att man behöver konfirmera med ytterliggare en handpåläggning. Prova att röra på ratten innan du blinkar. Då bör den byta fil direkt (så gör min iaf).

Det Schelin och jag menar, är att nu räcker det med att röra spaken för blinkers till "första läget", dvs det som ger tre blinkningar när man inte kör med autopilot. Nu fortsätter den blinka och byter fil. Dessutom så fastnar inte spaken i något av de yttre lägena, utan går tillbaka till normalläget direkt och när filbytet är genomfört upphör blinkningarna. Riktigt smutt.
Ja så långt är jag med. Jag prövade några gånger men den ville alltid ha en smekning på ratten. Bild

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 17:43
av ellerstrom
SolnaGnagarn skrev:
ellerstrom skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Schelin skrev:
Gillar att man bara behöver peta på blinkersen för att byta fil med autopiloten nu

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Så funkar det inte inte för mig. Bilen vill att ratten rörs lite innan den byter fil.
Två olika saker. Bilen vill att du rör ratten om du inte gjort det på ett tag när du vill byta fil. Har man rört ratten relativt nyligen, byter bilen fil utan att att man behöver konfirmera med ytterliggare en handpåläggning. Prova att röra på ratten innan du blinkar. Då bör den byta fil direkt (så gör min iaf).

Det Schelin och jag menar, är att nu räcker det med att röra spaken för blinkers till "första läget", dvs det som ger tre blinkningar när man inte kör med autopilot. Nu fortsätter den blinka och byter fil. Dessutom så fastnar inte spaken i något av de yttre lägena, utan går tillbaka till normalläget direkt och när filbytet är genomfört upphör blinkningarna. Riktigt smutt.
Ja så långt är jag med. Jag prövade några gånger men den ville alltid ha en smekning på ratten. Bild
Som sagt, pröva att smeka en stund innan du blinkar för att testa. Det bör fungera (gör det för mig iaf).

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 23 feb 2019 20:20
av toffa
Så beter den sig för mig med, att om man redan rört ratten lite tidigare så behöver den inte ha en smekning till innan den byter fil. Däremot har jag fått uppleva att bilen bromsar till rätt kraftigt för att sedan acceleration igen. Verkar som att någon 70 skylt blivit inlagd mitt på motorvägen.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 24 feb 2019 21:05
av Seregon
Funkar det med ett kort tapp även för AP1? Jag tycker att det har krävt att jag håller in den i första läget så att den tar 5 blinkningar, då byter den färdigt fil, men jag testade inte så noga när jag körde idag (plus att jag bara har 50.6)

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 24 feb 2019 22:25
av Legato
ellerstrom skrev:
SolnaGnagarn skrev:
Schelin skrev:
Gillar att man bara behöver peta på blinkersen för att byta fil med autopiloten nu

S75D sep 2016
S75D dec 2018
Så funkar det inte inte för mig. Bilen vill att ratten rörs lite innan den byter fil.
Två olika saker. Bilen vill att du rör ratten om du inte gjort det på ett tag när du vill byta fil. Har man rört ratten relativt nyligen, byter bilen fil utan att att man behöver konfirmera med ytterliggare en handpåläggning. Prova att röra på ratten innan du blinkar. Då bör den byta fil direkt (så gör min iaf).

Det Schelin och jag menar, är att nu räcker det med att röra spaken för blinkers till "första läget", dvs det som ger tre blinkningar när man inte kör med autopilot. Nu fortsätter den blinka och byter fil. Dessutom så fastnar inte spaken i något av de yttre lägena, utan går tillbaka till normalläget direkt och när filbytet är genomfört upphör blinkningarna. Riktigt smutt.
Detta hade jag missat. Tack för tipset!

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 28 feb 2019 18:32
av helix
2019.5.14 verkar ha börjat rulla ut. Är det Sentry mode och annat godis som kommer till oss i Europa nu? :D

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 28 feb 2019 18:33
av oscfor
Dog mode i alla fall. Sentry är fortfarande bara till trean.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 28 feb 2019 19:13
av thedude
Fick 2019.5.14 nu men ser varken sentry eller dog mode i appen och den är uppdaterad förstås, finns det inte än för iOS?

Men va härligt att kunna byta fil med bara nudda spaken, och den sköter resten.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 28 feb 2019 21:07
av Machris
Någon som har fungerande ”blind spot warning chime”?
Röda streck ja, ljud nej

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 01 mar 2019 09:35
av thedude
Machris skrev:
Någon som har fungerande ”blind spot warning chime”?
Röda streck ja, ljud nej
Samma här :(

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 01 mar 2019 19:54
av nx00
5.14 Model X, AP 2.5. Dog mode, blind spot chime. Då kan man slänga sina egen tillverkade ”The dog is fine” skyltar. Och slippa stänga av och på larmet.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 07 mar 2019 04:32
av oscfor
2019.7.11 senaste version. 250kW laddning för TM3 och Summon med keyfob

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 07 mar 2019 04:37
av SR-71-BlackBird
Ingenting om S/X?

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 07 mar 2019 04:38
av oscfor
SR-71-BlackBird skrev:
Ingenting om S/X?
Inte något än.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 07 mar 2019 04:47
av oscfor
En annan intressant detalj: Bilen förvärmer inför SuC om man navigerar till den.

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 07 mar 2019 05:22
av oscfor
Höjd hastighet till 145 kW på v2. Högre laddhastighet för S/C kommer gradvis att rullas ut via mjukvara.

https://www.tesla.com/sv_SE/blog/introd ... ercharging

Re: Senaste version 2019.5

Postat: 07 mar 2019 05:26
av HelectriC
oscfor skrev:
Höjd hastighet till 145 kW på v2. Högre laddhastighet för S/C kommer gradvis att rullas ut via mjukvara.

https://www.tesla.com/sv_SE/blog/introd ... ercharging
Vilka modeller handlar detta om? Är det fortfarande lägre hastighet för 75-bilar? Något högre eller ligger det kvar på max 97kW? Och hur funkar det med V3, vilka modeller kan ladda med 250kW?