Sida 69 av 71

Re: Model Y Juniper

Postat: 14 okt 2025 14:10
av MNA
BlevIngenCT skrev: 14 okt 2025 11:15
MNA skrev: 14 okt 2025 11:08
Jag fick den igår.
Vilken version skall man förvänta sig och vad hade du innan?
2025.38.3.1 fick jag igår minns inte vad jag var på innan. Men leverans versionen iaf.

Re: Model Y Juniper

Postat: 17 okt 2025 09:21
av Sweaberg
Fick konstiga lane assist ryckningar idag främst när jag körde om lastbilar på motorväg. Hände ca 6 gånger på 20min och brukar inte hända. Har inte ändrat någon inställning så är det någon som vet vad det kan bero på? Kändes som den mestadels styrde ifrån lastbilen på höger sida men även någon gång åt andra hållet.

Re: Model Y Juniper

Postat: 18 okt 2025 13:07
av current


Intressant att det är samma bromsar på Performance som long range, bara bromsoken som är målade röda. Klarar 7 hårda bromsningar sen över dom överhettade.

Re: Model Y Juniper

Postat: 18 okt 2025 16:02
av JockeX
current skrev: 18 okt 2025 13:07


Intressant att det är samma bromsar på Performance som long range, bara bromsoken som är målade röda. Klarar 7 hårda bromsningar sen över dom överhettade.
Vilket IQ-befriat test han gjorde. Att köra 0-80-0 flera gånger på raken med ABS som kickar in sänker ju alla bromsar. Helt irrelevant i det läget att bromsarna är samma som Y LR. Men han är dansk så det kanske inte är så konstigt.

Re: Model Y Juniper

Postat: 22 okt 2025 19:11
av PSMKA
Tänkte skriva ett gediget inlägg om mina tankar efter första månaden, men det blir för jobbigt på telefonen, så här kommer en kortis.

Har kört bilen i sisådär 45 dagar och 600 mil. Har innan denna bil aldrig varken kört eller åkt med i en Tesla (bortsett provkörningarna innan beställning av ny bil). Jag hade inte ens åkt med i en elbil innan. Gick från en Passat 2.0 TDI R-Line -14. Från Volkswagen till Teslan är det många, många nivåskillnader på nästintill allt.

Den ligger fint på vägen trots sin storlek. Ligger betydligt bättre på vägen och är en aning trevligare att köra än våran gamla Volkswagen, som jag iofs gillade på den tiden då den var våran aktuella bil. Den är bra mycket tystare trots storleken och 2" större däck. Rullar fint på motorväg och mjukt över ojämnheter. Väldigt tilltalande att köra med sin rapphet, men samtidigt hyfsat snål i förbrukningen. Ligger på 16.8/100 över dessa 6104km. Kör bilen i chill-mode med en Commander och kick down på 60.

Teslan är dessutom gudomlig invändigt. Inga knappar, inget krimskrams, inga utblås, ingenting! Det skulle vara en vridbar skärm och bra plats att ha telefonen på, men annars saknar jag ingenting och bilen är precis så som jag önskar den. Ratt, skärm och två funktionsdugliga mugghållare.
Utrymmet ska vi inte ens prata om. Golfbagen ligger på bredden med trä-klubborna kvar i bagen. Bara det är en sensation. Hatthyllan skulle väl kunna vara bättre, men den är också undanskuffad och gör inte så mycket påverkan. Trodde på förhand att frunken inte skulle användas speciellt mycket, men den används hela tiden och har en speciell plats för golfskorna. 😃

Det som den gamla bilen var bättre på var en sak - 3-blink. Kanske att även stolarna var bättre, men det är på marginalen isåfall.

Om någon funderar på bil och läser här - Prova och beställ sedan. 👍

Re: Model Y Juniper

Postat: 22 okt 2025 23:01
av Adicii
PSMKA skrev: 22 okt 2025 19:11
Tänkte skriva ett gediget inlägg om mina tankar efter första månaden, men det blir för jobbigt på telefonen, så här kommer en kortis.

Har kört bilen i sisådär 45 dagar och 600 mil. Har innan denna bil aldrig varken kört eller åkt med i en Tesla (bortsett provkörningarna innan beställning av ny bil). Jag hade inte ens åkt med i en elbil innan. Gick från en Passat 2.0 TDI R-Line -14. Från Volkswagen till Teslan är det många, många nivåskillnader på nästintill allt.

Den ligger fint på vägen trots sin storlek. Ligger betydligt bättre på vägen och är en aning trevligare att köra än våran gamla Volkswagen, som jag iofs gillade på den tiden då den var våran aktuella bil. Den är bra mycket tystare trots storleken och 2" större däck. Rullar fint på motorväg och mjukt över ojämnheter. Väldigt tilltalande att köra med sin rapphet, men samtidigt hyfsat snål i förbrukningen. Ligger på 16.8/100 över dessa 6104km. Kör bilen i chill-mode med en Commander och kick down på 60.

Teslan är dessutom gudomlig invändigt. Inga knappar, inget krimskrams, inga utblås, ingenting! Det skulle vara en vridbar skärm och bra plats att ha telefonen på, men annars saknar jag ingenting och bilen är precis så som jag önskar den. Ratt, skärm och två funktionsdugliga mugghållare.
Utrymmet ska vi inte ens prata om. Golfbagen ligger på bredden med trä-klubborna kvar i bagen. Bara det är en sensation. Hatthyllan skulle väl kunna vara bättre, men den är också undanskuffad och gör inte så mycket påverkan. Trodde på förhand att frunken inte skulle användas speciellt mycket, men den används hela tiden och har en speciell plats för golfskorna. 😃

Det som den gamla bilen var bättre på var en sak - 3-blink. Kanske att även stolarna var bättre, men det är på marginalen isåfall.

Om någon funderar på bil och läser här - Prova och beställ sedan. 👍
Tack PSMKA, precis vad jag behövde! Ska bara övertyga sambon att vi borde göra detsamma.

Re: Model Y Juniper

Postat: 22 okt 2025 23:05
av Adicii
Har en kort fundering, i min Volvo EX40 visas alltid alla fasta fartkameror på kartan, oavsett om man kör med navigering eller fritt. Finns detta i Tesla? Är väl en nice to have bara som jag dock reagerade på saknades när jag provkörde nya Skoda Enyaq.

Re: Model Y Juniper

Postat: 23 okt 2025 06:08
av mikebike
Adicii skrev: 22 okt 2025 23:05
Har en kort fundering, i min Volvo EX40 visas alltid alla fasta fartkameror på kartan, oavsett om man kör med navigering eller fritt. Finns detta i Tesla? Är väl en nice to have bara som jag dock reagerade på saknades när jag provkörde nya Skoda Enyaq.
Bara med pågående navigering.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 09:38
av Twarkie
Bilens förmåga att stanna mjukt när man kör med "hold" som inställning är sämre på Juniper, eller är det min bil som har något fel?

Om jag stannar i en svagt uppåtlutande backe (måste vara väldigt svagt) och bara släpper pedalerna så kommer ju bilen bromsa in till stopp, men min bil börjar sedan rulla bakåt ett par centimeter innan bilen bromsar bilen med ett litet hugg. Varje gång. Fler som upplever?

Branta lutningar fungerar fint, det är just de där svagt lutande vägarna som bilen har svårt för.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 10:05
av Twarkie
Twarkie skrev: 27 okt 2025 09:38
Bilens förmåga att stanna mjukt när man kör med "hold" som inställning är sämre på Juniper, eller är det min bil som har något fel?

Om jag stannar i en svagt uppåtlutande backe (måste vara väldigt svagt) och bara släpper pedalerna så kommer ju bilen bromsa in till stopp, men min bil börjar sedan rulla bakåt ett par centimeter innan bilen bromsar bilen med ett litet hugg. Varje gång. Fler som upplever?

Branta lutningar fungerar fint, det är just de där svagt lutande vägarna som bilen har svårt för.
Svarar mig själv eftersom jag råkar ha mobil service hemma hos mig nu. Det är tydligen normalt på Juniper. Om man ska lita på, eller acceptera, det eller eller inte vet jag inte än.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 10:14
av manneson
Juniper har väl brake by wire, till skillnad från gamla.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 11:23
av PSMKA
Märkte igår hur döda vinkel-varnaren samt blinket från blinkers är bra mycket trevligare om man kör med ledlisten släckt. Blir väldigt mycket starkare och lättare att se i periferin.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 12:48
av M3170
mikebike skrev: 23 okt 2025 06:08
Adicii skrev: 22 okt 2025 23:05
Har en kort fundering, i min Volvo EX40 visas alltid alla fasta fartkameror på kartan, oavsett om man kör med navigering eller fritt. Finns detta i Tesla? Är väl en nice to have bara som jag dock reagerade på saknades när jag provkörde nya Skoda Enyaq.
Bara med pågående navigering.
Har aldrig sett att att min Tesla M3 visar fartkameror inte ens nör navigering är på, kanske någon inställning jag missat då.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 12:58
av Twarkie
manneson skrev: 27 okt 2025 10:14
Juniper har väl brake by wire, till skillnad från gamla.
Jag vet i teorin vad brake by wire är, men jag lyckas inte koppla ihop hur det eventuellt påverkar en mjuk inbromsning när jag släppt alla pedaler?

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 14:36
av M3170
Om jag förstått det rätt med färgvalen så är Steath Grey en ikke metallic färg, antar att den då är som den gamla jobbiga solid svart som inte har klarlack och blir repig bara man tittar på den. Valde till slut Quick Silver men tyvärr passar inte original fälgarna med den färgen, så antingen får jag slanta upp 25.000 extra eller kanske välja Stealth Grey istället ifall någon kan bekräfta att den inte är solid utan klarlack.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 15:15
av Tellus
M3170 skrev: 27 okt 2025 14:36
Om jag förstått det rätt med färgvalen så är Steath Grey en ikke metallic färg, antar att den då är som den gamla jobbiga solid svart som inte har klarlack och blir repig bara man tittar på den. Valde till slut Quick Silver men tyvärr passar inte original fälgarna med den färgen, så antingen får jag slanta upp 25.000 extra eller kanske välja Stealth Grey istället ifall någon kan bekräfta att den inte är solid utan klarlack.
Den är metallic

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 16:55
av TeslaMac
PSMKA skrev: 22 okt 2025 19:11
Tänkte skriva ett gediget inlägg om mina tankar efter första månaden, men det blir för jobbigt på telefonen, så här kommer en kortis.

Har kört bilen i sisådär 45 dagar och 600 mil. Har innan denna bil aldrig varken kört eller åkt med i en Tesla (bortsett provkörningarna innan beställning av ny bil). Jag hade inte ens åkt med i en elbil innan. Gick från en Passat 2.0 TDI R-Line -14. Från Volkswagen till Teslan är det många, många nivåskillnader på nästintill allt.

Den ligger fint på vägen trots sin storlek. Ligger betydligt bättre på vägen och är en aning trevligare att köra än våran gamla Volkswagen, som jag iofs gillade på den tiden då den var våran aktuella bil. Den är bra mycket tystare trots storleken och 2" större däck. Rullar fint på motorväg och mjukt över ojämnheter. Väldigt tilltalande att köra med sin rapphet, men samtidigt hyfsat snål i förbrukningen. Ligger på 16.8/100 över dessa 6104km. Kör bilen i chill-mode med en Commander och kick down på 60.

Teslan är dessutom gudomlig invändigt. Inga knappar, inget krimskrams, inga utblås, ingenting! Det skulle vara en vridbar skärm och bra plats att ha telefonen på, men annars saknar jag ingenting och bilen är precis så som jag önskar den. Ratt, skärm och två funktionsdugliga mugghållare.
Utrymmet ska vi inte ens prata om. Golfbagen ligger på bredden med trä-klubborna kvar i bagen. Bara det är en sensation. Hatthyllan skulle väl kunna vara bättre, men den är också undanskuffad och gör inte så mycket påverkan. Trodde på förhand att frunken inte skulle användas speciellt mycket, men den används hela tiden och har en speciell plats för golfskorna. 😃

Det som den gamla bilen var bättre på var en sak - 3-blink. Kanske att även stolarna var bättre, men det är på marginalen isåfall.

Om någon funderar på bil och läser här - Prova och beställ sedan. 👍
Kul att läsa, är inne på min andra Tesla, gick från en exakt likadan Passat 2.0 TDI R-Line innan första, och är väldigt nöjd.
Än mer nöjd med MY Juniper än min gamla M3 tillverkad 2022. Känns som MY Juniper är mycket mer välbyggd och tyst.
Hade möjlighet att välja 3 blink eller auto-blink på M3, men det finns ju inte på MY. Tycker dock man vänjer sig vid att slå av blinkersen genom att dra en gång till åt samma håll om den fastnar.

Fick draget eftermonterat på uppfarten idag, tog en timme och en liten pratstund med två nyfikna umareller i grannskapet.
Riktigt smidigt!

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 18:32
av manneson
Haha TIL umarell.
När jag blir stor ska jag bli umarell.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 19:29
av PSMKA
TeslaMac skrev: 27 okt 2025 16:55
PSMKA skrev: 22 okt 2025 19:11
Tänkte skriva ett gediget inlägg om mina tankar efter första månaden, men det blir för jobbigt på telefonen, så här kommer en kortis.

Har kört bilen i sisådär 45 dagar och 600 mil. Har innan denna bil aldrig varken kört eller åkt med i en Tesla (bortsett provkörningarna innan beställning av ny bil). Jag hade inte ens åkt med i en elbil innan. Gick från en Passat 2.0 TDI R-Line -14. Från Volkswagen till Teslan är det många, många nivåskillnader på nästintill allt.

Den ligger fint på vägen trots sin storlek. Ligger betydligt bättre på vägen och är en aning trevligare att köra än våran gamla Volkswagen, som jag iofs gillade på den tiden då den var våran aktuella bil. Den är bra mycket tystare trots storleken och 2" större däck. Rullar fint på motorväg och mjukt över ojämnheter. Väldigt tilltalande att köra med sin rapphet, men samtidigt hyfsat snål i förbrukningen. Ligger på 16.8/100 över dessa 6104km. Kör bilen i chill-mode med en Commander och kick down på 60.

Teslan är dessutom gudomlig invändigt. Inga knappar, inget krimskrams, inga utblås, ingenting! Det skulle vara en vridbar skärm och bra plats att ha telefonen på, men annars saknar jag ingenting och bilen är precis så som jag önskar den. Ratt, skärm och två funktionsdugliga mugghållare.
Utrymmet ska vi inte ens prata om. Golfbagen ligger på bredden med trä-klubborna kvar i bagen. Bara det är en sensation. Hatthyllan skulle väl kunna vara bättre, men den är också undanskuffad och gör inte så mycket påverkan. Trodde på förhand att frunken inte skulle användas speciellt mycket, men den används hela tiden och har en speciell plats för golfskorna. 😃

Det som den gamla bilen var bättre på var en sak - 3-blink. Kanske att även stolarna var bättre, men det är på marginalen isåfall.

Om någon funderar på bil och läser här - Prova och beställ sedan. 👍
Kul att läsa, är inne på min andra Tesla, gick från en exakt likadan Passat 2.0 TDI R-Line innan första, och är väldigt nöjd.
Än mer nöjd med MY Juniper än min gamla M3 tillverkad 2022. Känns som MY Juniper är mycket mer välbyggd och tyst.
Hade möjlighet att välja 3 blink eller auto-blink på M3, men det finns ju inte på MY. Tycker dock man vänjer sig vid att slå av blinkersen genom att dra en gång till åt samma håll om den fastnar.

Fick draget eftermonterat på uppfarten idag, tog en timme och en liten pratstund med två nyfikna umareller i grannskapet.
Riktigt smidigt!
Jo, givetvis är det inte hela världen med blinkersen. Väldigt ofta är den bara så himla slö och jag väljer att trycka av den. Precis i samma stund stänger den av sig, så istället blinkar jag igen.

Re: Model Y Juniper

Postat: 27 okt 2025 19:45
av Tellus
TeslaMac skrev: 27 okt 2025 16:55
PSMKA skrev: 22 okt 2025 19:11
Tänkte skriva ett gediget inlägg om mina tankar efter första månaden, men det blir för jobbigt på telefonen, så här kommer en kortis.

Har kört bilen i sisådär 45 dagar och 600 mil. Har innan denna bil aldrig varken kört eller åkt med i en Tesla (bortsett provkörningarna innan beställning av ny bil). Jag hade inte ens åkt med i en elbil innan. Gick från en Passat 2.0 TDI R-Line -14. Från Volkswagen till Teslan är det många, många nivåskillnader på nästintill allt.

Den ligger fint på vägen trots sin storlek. Ligger betydligt bättre på vägen och är en aning trevligare att köra än våran gamla Volkswagen, som jag iofs gillade på den tiden då den var våran aktuella bil. Den är bra mycket tystare trots storleken och 2" större däck. Rullar fint på motorväg och mjukt över ojämnheter. Väldigt tilltalande att köra med sin rapphet, men samtidigt hyfsat snål i förbrukningen. Ligger på 16.8/100 över dessa 6104km. Kör bilen i chill-mode med en Commander och kick down på 60.

Teslan är dessutom gudomlig invändigt. Inga knappar, inget krimskrams, inga utblås, ingenting! Det skulle vara en vridbar skärm och bra plats att ha telefonen på, men annars saknar jag ingenting och bilen är precis så som jag önskar den. Ratt, skärm och två funktionsdugliga mugghållare.
Utrymmet ska vi inte ens prata om. Golfbagen ligger på bredden med trä-klubborna kvar i bagen. Bara det är en sensation. Hatthyllan skulle väl kunna vara bättre, men den är också undanskuffad och gör inte så mycket påverkan. Trodde på förhand att frunken inte skulle användas speciellt mycket, men den används hela tiden och har en speciell plats för golfskorna. 😃

Det som den gamla bilen var bättre på var en sak - 3-blink. Kanske att även stolarna var bättre, men det är på marginalen isåfall.

Om någon funderar på bil och läser här - Prova och beställ sedan. 👍
Kul att läsa, är inne på min andra Tesla, gick från en exakt likadan Passat 2.0 TDI R-Line innan första, och är väldigt nöjd.
Än mer nöjd med MY Juniper än min gamla M3 tillverkad 2022. Känns som MY Juniper är mycket mer välbyggd och tyst.
Hade möjlighet att välja 3 blink eller auto-blink på M3, men det finns ju inte på MY. Tycker dock man vänjer sig vid att slå av blinkersen genom att dra en gång till åt samma håll om den fastnar.

Fick draget eftermonterat på uppfarten idag, tog en timme och en liten pratstund med två nyfikna umareller i grannskapet.
Riktigt smidigt!
Inte hängt med riktigt, är inte drag standard på alla Y Juniper ?

Re: Model Y Juniper

Postat: 28 okt 2025 12:55
av TeslaMac
Tellus skrev: 27 okt 2025 19:45
TeslaMac skrev: 27 okt 2025 16:55
PSMKA skrev: 22 okt 2025 19:11
Tänkte skriva ett gediget inlägg om mina tankar efter första månaden, men det blir för jobbigt på telefonen, så här kommer en kortis.

Har kört bilen i sisådär 45 dagar och 600 mil. Har innan denna bil aldrig varken kört eller åkt med i en Tesla (bortsett provkörningarna innan beställning av ny bil). Jag hade inte ens åkt med i en elbil innan. Gick från en Passat 2.0 TDI R-Line -14. Från Volkswagen till Teslan är det många, många nivåskillnader på nästintill allt.

Den ligger fint på vägen trots sin storlek. Ligger betydligt bättre på vägen och är en aning trevligare att köra än våran gamla Volkswagen, som jag iofs gillade på den tiden då den var våran aktuella bil. Den är bra mycket tystare trots storleken och 2" större däck. Rullar fint på motorväg och mjukt över ojämnheter. Väldigt tilltalande att köra med sin rapphet, men samtidigt hyfsat snål i förbrukningen. Ligger på 16.8/100 över dessa 6104km. Kör bilen i chill-mode med en Commander och kick down på 60.

Teslan är dessutom gudomlig invändigt. Inga knappar, inget krimskrams, inga utblås, ingenting! Det skulle vara en vridbar skärm och bra plats att ha telefonen på, men annars saknar jag ingenting och bilen är precis så som jag önskar den. Ratt, skärm och två funktionsdugliga mugghållare.
Utrymmet ska vi inte ens prata om. Golfbagen ligger på bredden med trä-klubborna kvar i bagen. Bara det är en sensation. Hatthyllan skulle väl kunna vara bättre, men den är också undanskuffad och gör inte så mycket påverkan. Trodde på förhand att frunken inte skulle användas speciellt mycket, men den används hela tiden och har en speciell plats för golfskorna. 😃

Det som den gamla bilen var bättre på var en sak - 3-blink. Kanske att även stolarna var bättre, men det är på marginalen isåfall.

Om någon funderar på bil och läser här - Prova och beställ sedan. 👍
Kul att läsa, är inne på min andra Tesla, gick från en exakt likadan Passat 2.0 TDI R-Line innan första, och är väldigt nöjd.
Än mer nöjd med MY Juniper än min gamla M3 tillverkad 2022. Känns som MY Juniper är mycket mer välbyggd och tyst.
Hade möjlighet att välja 3 blink eller auto-blink på M3, men det finns ju inte på MY. Tycker dock man vänjer sig vid att slå av blinkersen genom att dra en gång till åt samma håll om den fastnar.

Fick draget eftermonterat på uppfarten idag, tog en timme och en liten pratstund med två nyfikna umareller i grannskapet.
Riktigt smidigt!
Inte hängt med riktigt, är inte drag standard på alla Y Juniper ?
Jo, det stämmer, men troligen hastade Tesla för att få ut bilen i Q3, fick hämta den 30/9, så draget satt inte på.
Draget måste väl monteras på fabriken, men att det restade eller nåt så för att kunna leverera i Q3 skickade de ut den ändå och fick eftermontera nu, kostnadsfritt givetvis.

Re: Model Y Juniper

Postat: 28 okt 2025 18:25
av BlevIngenCT
Angående ej monterad dragkrok:
Blev lite skrämd, när min bil levererades några dagar innan :)
Så jag gick ut och öppnade dragkroksluckan gemom att vrida "låsflurparna" 90 grader med en femkrona (av nya stuket) och tog bort luckan.

"Trumvirvel"
Min var monterad... (puh)

Re: Model Y Juniper

Postat: 28 okt 2025 19:05
av mikebike
TeslaMac skrev: 28 okt 2025 12:55
Tellus skrev: 27 okt 2025 19:45
TeslaMac skrev: 27 okt 2025 16:55
PSMKA skrev: 22 okt 2025 19:11
Tänkte skriva ett gediget inlägg om mina tankar efter första månaden, men det blir för jobbigt på telefonen, så här kommer en kortis.

Har kört bilen i sisådär 45 dagar och 600 mil. Har innan denna bil aldrig varken kört eller åkt med i en Tesla (bortsett provkörningarna innan beställning av ny bil). Jag hade inte ens åkt med i en elbil innan. Gick från en Passat 2.0 TDI R-Line -14. Från Volkswagen till Teslan är det många, många nivåskillnader på nästintill allt.

Den ligger fint på vägen trots sin storlek. Ligger betydligt bättre på vägen och är en aning trevligare att köra än våran gamla Volkswagen, som jag iofs gillade på den tiden då den var våran aktuella bil. Den är bra mycket tystare trots storleken och 2" större däck. Rullar fint på motorväg och mjukt över ojämnheter. Väldigt tilltalande att köra med sin rapphet, men samtidigt hyfsat snål i förbrukningen. Ligger på 16.8/100 över dessa 6104km. Kör bilen i chill-mode med en Commander och kick down på 60.

Teslan är dessutom gudomlig invändigt. Inga knappar, inget krimskrams, inga utblås, ingenting! Det skulle vara en vridbar skärm och bra plats att ha telefonen på, men annars saknar jag ingenting och bilen är precis så som jag önskar den. Ratt, skärm och två funktionsdugliga mugghållare.
Utrymmet ska vi inte ens prata om. Golfbagen ligger på bredden med trä-klubborna kvar i bagen. Bara det är en sensation. Hatthyllan skulle väl kunna vara bättre, men den är också undanskuffad och gör inte så mycket påverkan. Trodde på förhand att frunken inte skulle användas speciellt mycket, men den används hela tiden och har en speciell plats för golfskorna. 😃

Det som den gamla bilen var bättre på var en sak - 3-blink. Kanske att även stolarna var bättre, men det är på marginalen isåfall.

Om någon funderar på bil och läser här - Prova och beställ sedan. 👍
Kul att läsa, är inne på min andra Tesla, gick från en exakt likadan Passat 2.0 TDI R-Line innan första, och är väldigt nöjd.
Än mer nöjd med MY Juniper än min gamla M3 tillverkad 2022. Känns som MY Juniper är mycket mer välbyggd och tyst.
Hade möjlighet att välja 3 blink eller auto-blink på M3, men det finns ju inte på MY. Tycker dock man vänjer sig vid att slå av blinkersen genom att dra en gång till åt samma håll om den fastnar.

Fick draget eftermonterat på uppfarten idag, tog en timme och en liten pratstund med två nyfikna umareller i grannskapet.
Riktigt smidigt!
Inte hängt med riktigt, är inte drag standard på alla Y Juniper ?
Jo, det stämmer, men troligen hastade Tesla för att få ut bilen i Q3, fick hämta den 30/9, så draget satt inte på.
Draget måste väl monteras på fabriken, men att det restade eller nåt så för att kunna leverera i Q3 skickade de ut den ändå och fick eftermontera nu, kostnadsfritt givetvis.
I mitt fall drog de av 12 000, sedan fick jag beställa dragkrok för eftermontering och då kostade den 14 000. :lol:

Re: Model Y Juniper

Postat: 28 okt 2025 21:28
av vrid_i_skogen
Någon som fått 5g i sin nya MY ännu?

Re: Model Y Juniper

Postat: 03 nov 2025 16:36
av PSMKA
Vi lever idag utan hemmaladdning för våran MYLR men har ett uttag i carporten som vi funderar på att utnyttja någon gång ibland om det behövs.

Funkar en sån här? https://www.clasohlson.com/se/Portabel- ... /p/41-3420

Blir förövrigt tamejfan bara nöjdare och nöjdare med bilen. Otrolig kärra. 😀