Har testat lite nu. Har svårt att säga att jag känner en skillnad under körning, tyckte bilen gick sjukt bra redan innan. Från stillastående upplever jag en extra kraft efter att den initiala momentbegränsningen släpper. Från 30/40 och upp förbi 100 tycker jag mig känna en extra kick. Kan såklart vara placebo
Hoppas fler får uppdateringen snart så man får höra fler upplevelser. F.ö tyckte jag styrningen kändes lite trögare efter uppdateringen trots att jag har samma inställning.
Har testat lite nu. Har svårt att säga att jag känner en skillnad under körning, tyckte bilen gick sjukt bra redan innan. Från stillastående upplever jag en extra kraft efter att den initiala momentbegränsningen släpper. Från 30/40 och upp förbi 100 tycker jag mig känna en extra kick. Kan såklart vara placebo
Hoppas fler får uppdateringen snart så man får höra fler upplevelser. F.ö tyckte jag styrningen kändes lite trögare efter uppdateringen trots att jag har samma inställning.
Även jag har en LR AWD och går och väntar på denna uppdatering. Bilen står utanför huset uppkopplad mot WiFi men inte kommer det något.
Gjorde du ngt speciellt? Kommer det en push i mobilen eller måste man ut och titta?
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
Har testat lite nu. Har svårt att säga att jag känner en skillnad under körning, tyckte bilen gick sjukt bra redan innan. Från stillastående upplever jag en extra kraft efter att den initiala momentbegränsningen släpper. Från 30/40 och upp förbi 100 tycker jag mig känna en extra kick. Kan såklart vara placebo
Hoppas fler får uppdateringen snart så man får höra fler upplevelser. F.ö tyckte jag styrningen kändes lite trögare efter uppdateringen trots att jag har samma inställning.
Även jag har en LR AWD och går och väntar på denna uppdatering. Bilen står utanför huset uppkopplad mot WiFi men inte kommer det något.
Gjorde du ngt speciellt? Kommer det en push i mobilen eller måste man ut och titta?
Bananer i frunken brukar hjälpa
Stolt ägare till Electra, en Röd Tesla Model S 100D - 201711 med lite kul utrustning.
Du kan uppdatera direkt i appen, du behöver inte springa ut till bilen längre.
Oh, han var ju bara lite exalterad, fullt förståligt
Jag kommit sent till jobbet ibland när jag valt att uppdatera innan jag åker om jag väntar något stort.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Då var det klart 2019.8.3
Peak power increase
Dynamic brake lights
Dog mode
Det stod inget om sentry mode i release notes. Men inställningen fanns där...
Fick hem uppdateringen som innehöll 5%, dynamiska bromsljus, och dogmode. Innehöll även sentry mode trots att det inte stod i notsen, testade sentry och den aktiverades av att jag gick nära bilen, ville dock av uppenbara skäl inte få igång larmet. Tycker ändå att jag kan känna skillnad på 5%:en, känns rappare vid låga hastigheter.
Efter en kort runda på max 80-väg är det lite svårt att definitivt säga om det är någon skillnad utan mätinstrument, och med tanke på att jag inte tokkört bilen innan heller, men det var i vart fall *inte* slöare.
Vad jag främst tyckte var annorlunda, var att regen kändes kraftigare. Men det stod det inget om i release notes i och för sig. Jag kan ju inbillat mig regen-skillnaden, men det kändes inte riktigt bekant.
En annan -definitiv- skillnad, som är käck är att det räcker att trycka på laddsladdens knapp för att koppla loss sladden (om man har telefonen med sig) Innan behövde man öppna en dörr för att kunna koppla loss laddsladden.
Det gjorde susen för när jag vaknade i morse hade bilen fått 2019.8.3! Nu ska det testas
- Model 3 LR AWD -21 (Midnight grey med dragkrok)
- Model 3 LR AWD -19 (Midnight grey med vit interiör samt EAP + FSD + 19")[/s]
- Model Y LR AWD beställd
Efter en kort runda på max 80-väg är det lite svårt att definitivt säga om det är någon skillnad utan mätinstrument, och med tanke på att jag inte tokkört bilen innan heller, men det var i vart fall *inte* slöare.
Vad jag främst tyckte var annorlunda, var att regen kändes kraftigare. Men det stod det inget om i release notes i och för sig. Jag kan ju inbillat mig regen-skillnaden, men det kändes inte riktigt bekant.
En annan -definitiv- skillnad, som är käck är att det räcker att trycka på laddsladdens knapp för att koppla loss sladden (om man har telefonen med sig) Innan behövde man öppna en dörr för att kunna koppla loss laddsladden.
Följer det här. Skall ganska snart ta ut min Model 3.
Jäkligt intressant.
Jag kan bara inte förstå att de nämner Tesla, inte någon av de andra tillverkarna som försöker springa ikapp.
”Financial Times noterar att vd:n inte direkt nämner några konkurrenter, men att kommentarerna pekar mot Tesla, som valt att kalla sitt autonoma körsystem för "autopilot" och även hävdat att de senast lanserade modellerna är "fullt självkörande".