SECC 2018

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: SECC 2018

Inlägg av TiborBlomhall »

Machris skrev:
Verdi skrev:

Borde det förresten inte ha varit två förare i bilarna av trafiksäkerhetsskäl?
Precis min,lite tråkiga, fundering oxå. Hur ska tidningen förklara o försvara detta test om det händer en olycka pga trött förare somnar vid ratten?
Vi skulle varit två i varje bil men fick inte ihop nog med folk. Om vi känner oss för trötta får vi pausa tidtagningen och ta en tupplur. Säkerhet går först.
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Laddade 70kW i Sundsvall. Laddar nu 114kW i Gävle :D
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

TiborBlomhall skrev:
Machris skrev:
Verdi skrev:

Borde det förresten inte ha varit två förare i bilarna av trafiksäkerhetsskäl?
Precis min,lite tråkiga, fundering oxå. Hur ska tidningen förklara o försvara detta test om det händer en olycka pga trött förare somnar vid ratten?
Vi skulle varit två i varje bil men fick inte ihop nog med folk. Om vi känner oss för trötta får vi pausa tidtagningen och ta en tupplur. Säkerhet går först.
När jag kör långt så brukar jag klicka på ABRPs "Take a long break here" på lämplig SuC för att få en längre tupplur, det brukar bara påverka totala restiden marginellt.

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Inlägg av fth »

Nu får jag tyvärr släppa bevakningen av detta, det är en dag i morgon också! :)

Lycka till Tibor och alla andra deltagare, kör försiktigt och ta en tupplur när det behövs!

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Nattskiftet tar vid! :)

Studerade just hur föraren av Jaguaren vände i Ö-vik och åkte tillbaka till Nordemans Audi men av någon anledning så fick han ingen laddning där för nu åker han mot centrum igen... :( Men vänta, han vänder igen... Skam den som ger sig! Nej! Han missar och åker iväg mot centrum än en gång... VM i bristande lokalkännedom eller vad ser vi? Hoppas att han inte missar de två laddarna som står längre söderut... :( Han satsar på MAX! JA, han har hittat den och backar in... Vi har en laddande I-Pace i Ö-vik. eller får han inte igång laddaren? Vi hoppas! :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Samtidigt, i en annan del av Sverige. En Kona svänger in vid en laddare i Gnarp. Hur kommer detta att gå... står det en lastbil i vägen? :?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

En mörk Tesla närmar sig Uppsala... Ladda eller inte ladda är frågan? Förvirringen är fullkomlig då trackingen inte fungerar som den ska. Bilen ser ut att stå på en åker men... NEJDÅ! Laddning vid Fullerö väntar. Orkar Tibor fortsätta mot Ystad eller kommer längtan efter en säng att föra honom mot hemmets varma vrå...? ;)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

På 11,5 timmar har en Engelsk katt sprungit 50 mil... En Leopard skulle antagligen ha tagit sig längre på samma tid men det kommer att förbli en väl dold hemlighet. När slutar mässan i Göteborg? Ska katten hinna dit? Fortsättning följer om inte rattoperatören hittar fällningsmekanismen för ryggstödet... :o
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

lator skrev:
Samtidigt, i en annan del av Sverige. En Kona svänger in vid en laddare i Gnarp. Hur kommer detta att gå... står det en lastbil i vägen? :?
Konan har lämnat Gnarp! Laddningen fullföljd med succé? Hoppas så för nu är det nattkörning på allvar. Hur länge kan man framföra en Hyundai utan att vila? Vad blir nästa stopp? Söderhamn? Hur mycket laddade han? (hoppas att ni ursäktar att jag undviker moderna uttryck i könsbenämningen)
Detta skulle ju bli roligare med en bisittare i varje bil som kunde rapportera kontinuerligt till den stora massan... (som nu sover!)
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

lator skrev:
lator skrev:
Konan har lämnat Gnarp! Laddningen fullföljd med succé? Hoppas så för nu är det nattkörning på allvar. Hur länge kan man framföra en Hyundai utan att vila? Vad blir nästa stopp? Söderhamn? Hur mycket laddade han? (hoppas att ni ursäktar att jag undviker moderna uttryck i könsbenämningen)
Detta skulle ju bli roligare med en bisittare i varje bil som kunde rapportera kontinuerligt till den stora massan... (som nu sover!)
Tror den stora massan är vaken :)
Vet dock inte om det är så många mer än mig av den stora massan (USA, Asien) som följer detta.
Det är ju spännande att få höra sedan vad som hände med engelska katten. Helt seriöst så måste väl något gått helt fel.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

En halvtimme senare rullar Teslan vidare. Vem är det som styr kan man undra? En apelsin eller en tung Tibor-hand? Långt kvar till Ystad ännu men förhoppningsvis så orkar båda fram. Blev det någon peppning från Lucas tro...?

Efter ca 12 timmar så har Teslan kommit 95 mil, Konan ca 70 och Jaguaren 50 mil... Känns som om det behövs en laddstrategi för icke Teslabilar... :(
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Pontus skrev:
Vet dock inte om det är så många mer än mig av den stora massan (USA, Asien) som följer detta.
Det är ju spännande att få höra sedan vad som hände med engelska katten. Helt seriöst så måste väl något gått helt fel.
Ok, ändrar uttrycket till att den stora MASEN sover... ;-)

Äventyren i Ö-Vik fortsätter... eller vad tror ni?
Skärmklipp 2018-11-28 02.07.14.png
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Medan Tibor tar fart söderut från Stockholm och Jaggan återigen har sökt sig till Nordemans verkar Konan stå stilla en bit norr om Hudiksvall. Kan det vara så att John Blund har strött sitt stoff över nejden...? Herr Blund har påtalat även för mig att det är en dag imorgon också så... Nightshift, over and out! See you all in Gothenburg on friday!
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

lator skrev:
Pontus skrev:
Ok, ändrar uttrycket till att den stora MASEN sover... ;-)

Äventyren i Ö-Vik fortsätter... eller vad tror ni?
Jag tror att något gått fel. Ej laddbara batterier :mrgreen:
Inte så bra reklam för Jaggan, det är sådana här saker som får mig att dra öronen åt mig. Speciellt om det senare kommer en icke trovärdigt förklaring från Jaguar. Kan ju vara något icke elbils specifikt, jag hoppas det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

Tibor ser stark och laddad ;) ut! :lol: trevligt att ses igen Tibor! Kört hårt nu så du inte missar lunchdejten. Ska kliva upp om 3,5h... ouf. :roll:

Här kommer lite kassa telefonbilder i mörker, kommer ut 4k material senare idag.
PSX_20181128_024625.jpg
PSX_20181128_024508.jpg
PSX_20181128_024356.jpg
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
tehjimos
Teslaägare

Inlägg av tehjimos »

Kan tilägga att förbrukningen ligger bra till och Tibor håller schemat tajjt!
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Då har Tibor stannat i Tystaberg för en kort snabbladdning. Jaguaren verkar ha somnat i Örnsköldsvik och Kona står och laddar i Gävle.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Svenssons skrev:
Då har Tibor stannat i Tystaberg för en kort snabbladdning. Jaguaren verkar ha somnat i Örnsköldsvik och Kona står och laddar i Gävle.
Ser ut som att Kona laddar samtidigt i Gävle, 25 mil efter.
Tibor skriver kanske dagens nyhet ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

Kändes jättekonstigt att korsa Stockholm i laglig hastighet... ;)

Inget jag är ehem van vid...
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

TiborBlomhall skrev:
Kändes jättekonstigt att korsa Stockholm i laglig hastighet... ;)

Inget jag är ehem van vid...
Men du har ju inte direkt bråttom, dina konkurrenter ligger ju likson lite efter...
Det var ett ganska smart drag av Tesla att bygga supercharger det gör skillnad. Hoppas andra har tillgång till något liknande om typ 2 år i varje fall.

Heja på Tibor, starkt kämpat.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Tibor syftade bog på den höga lagliga hastigheten ;)
Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare

Inlägg av Kalle »

Hmm, teslan har slutat att updateras på kartan för en timme sen, konan närmar sig uppsala, kommer bli rusningstrafik för konan igenom stockholm, kanske värt att ta sneekvägen runt?
Användarvisningsbild
selfish
Teslaägare

Inlägg av selfish »

Torde ju vara ganska köfritt genom stan vid den tiden ja.

Jaggan passerat Härnösand och Hyundaien just passerat Månkarbo.
TIbors glympse har stått stilla en timme i Tystberga, så antingen får han idlefees och sover eller så bara inte startat upp Glympse och är på väg.

Lycka till fortsatt Tibor!
P3D | Shareholder
Användarvisningsbild
TiborBlomhall

?
Min Glympse är på och mår bra.
Även när jag kollar på webben.
Kanske testa refresha sidan?
Användarvisningsbild