Jag har blivit icead!
Moderator: Redaktion
Re: Jag har blivit icead!
Behöver inget ögonmått, han har ju måttbandet i bältesclip! Såvida det inte är polisbrickan. Vilket likaså kan passa in i situationen ...HelectriC skrev:Måste ju vara stageat. Ingen har väl så dåligt ögonmått?joel80 skrev:Ibland har vissa otur när dom tänker.. kan ju vara p.g.a ett sånt här enkelt missförstånd som så många parkerar på laddplats..

Re: Jag har blivit icead!
Jag tror jag har sett ett effektivt sätt att få bort ICE-bilar från laddplatser, det kanske inte kommer som en överraskning, men en bot gör att de flesta skyr laddplatser i fortsättningen. Var i stan idag och i p-hus city (NK)/Göteborg, så är det fyra (inte många sett till totalen) direkt när man kommer in i p-huset. Det står tydligt att dessa är för elbilar, svårt att missa. Nu stod där tre ICE och en laddhybrid. Den röda och hantverkarbilen hade redan fått bot och XC90n höll på att få en, men p-lisan till vänster var snäll nog att upplysa föraren om att han kommer att få en bot om han inte flyttar sig. Han var ganska arrogant först när hon sa att han hade parkerat på en laddplats och han frågade om man måste han en speciell bil då? Finns det alltså folk som inte vet vad en elbil eller laddhybrid är? När hon sen upplyste om att hon kommer att lappa den, så var det ett annat bemötande, då körde han därifrån 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jag har blivit icead!
Ja, eller så spelade han dum. Men det finns både korkade människor och människor med väldigt begränsad omvärldsuppfattning...HelectriC skrev:Finns det alltså folk som inte vet vad en elbil eller laddhybrid är?

- TiborBlomhall
- Inlägg: 7940
- Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
- Ort: Stockholm
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: Jag har blivit icead!
Ja, precis som det finns folk som inte vet skillnaden mellan en stationär dator och en surfplatta.HelectriC skrev:Finns det alltså folk som inte vet vad en elbil eller laddhybrid är?
Bara för att vi känner till att det finns bilar som går på el och behöver laddas betyder det inte att alla vet om det.
De ser bara en P-plats med nån konstig skylt under. Som kan uppfattas som skyltning för motorvärmaruttag. Vid en stolpe som ser ut som ett motorvärmaruttag.
Han har aldrig i hela sitt liv blivit lappad för att ha stått vid ett motorvärmaruttag och inte kopplat in sin bil.
Därför anser jag att skylten behöver ändras:
http://teslaclubsweden.se/problemet-med-skylten/
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Jag har blivit icead!
Intressant! Bra att veta att det finns laddplatser där nu. Det fanns det inte sist jag kollade, och de finns inte med på uppladdning.nu. Faktum är att jag till och med mailat Europark om det och då sa de att de var nyfikna på det men inte hade konkreta planer, och lovade att återkomma om det blev aktuellt. För min del var det väl dock mer intressant när jag körde laddhybrid än nu...HelectriC skrev:Jag tror jag har sett ett effektivt sätt att få bort ICE-bilar från laddplatser, det kanske inte kommer som en överraskning, men en bot gör att de flesta skyr laddplatser i fortsättningen. Var i stan idag och i p-hus city (NK)/Göteborg, så är det fyra (inte många sett till totalen) direkt när man kommer in i p-huset. Det står tydligt att dessa är för elbilar, svårt att missa. Nu stod där tre ICE och en laddhybrid. Den röda och hantverkarbilen hade redan fått bot och XC90n höll på att få en, men p-lisan till vänster var snäll nog att upplysa föraren om att han kommer att få en bot om han inte flyttar sig. Han var ganska arrogant först när hon sa att han hade parkerat på en laddplats och han frågade om man måste han en speciell bil då? Finns det alltså folk som inte vet vad en elbil eller laddhybrid är? När hon sen upplyste om att hon kommer att lappa den, så var det ett annat bemötande, då körde han därifrån
Tror säkert XC90-föraren spelade dum och tyst önskade att han hade köpt T8-modellen istället

Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Jag har blivit icead!
Elbilsmaffian rustar sej för konfrontationer!
-
- Lapphysteri deluxe
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
Re: Jag har blivit icead!
Om man ska vara noga så är det tillåtet att stå med elbil där även om man inte laddar:
Det var väl i tråden om MOS som det diskuterades om man fick stå där utan att ladda, och det får man ju faktiskt!Transportstyrelsen skrev:Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning. Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Re: Jag har blivit icead!
HelectriC skrev:Jag tror jag har sett ett effektivt sätt att få bort ICE-bilar från laddplatser, det kanske inte kommer som en överraskning, men en bot gör att de flesta skyr laddplatser i fortsättningen. Var i stan idag och i p-hus city (NK)/Göteborg, så är det fyra (inte många sett till totalen) direkt när man kommer in i p-huset. Det står tydligt att dessa är för elbilar, svårt att missa. Nu stod där tre ICE och en laddhybrid. Den röda och hantverkarbilen hade redan fått bot och XC90n höll på att få en, men p-lisan till vänster var snäll nog att upplysa föraren om att han kommer att få en bot om han inte flyttar sig. Han var ganska arrogant först när hon sa att han hade parkerat på en laddplats och han frågade om man måste han en speciell bil då? Finns det alltså folk som inte vet vad en elbil eller laddhybrid är? När hon sen upplyste om att hon kommer att lappa den, så var det ett annat bemötande, då körde han därifrån
jag känner mig hedrad att min bild tog sig ända till Tibors artikel på förstasidan. Kanske ska satsa på karriär som pressfotograf

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jag har blivit icead!
Man får, men det är ett ruttet beteende. Det är mycket som är lagligt även om det innebär att man beter sig illa.Jerker skrev:Om man ska vara noga så är det tillåtet att stå med elbil där även om man inte laddar:
Det var väl i tråden om MOS som det diskuterades om man fick stå där utan att ladda, och det får man ju faktiskt!Transportstyrelsen skrev:Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning. Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Jag har blivit icead!
det betyder att p-lisan då måste veta vad som är en laddbar bil? eller kommer det upp automatiskt när hen skriver in regnumret i sin handdator kanske?bylund skrev:Man får, men det är ett ruttet beteende. Det är mycket som är lagligt även om det innebär att man beter sig illa.Jerker skrev:Om man ska vara noga så är det tillåtet att stå med elbil där även om man inte laddar:
Det var väl i tråden om MOS som det diskuterades om man fick stå där utan att ladda, och det får man ju faktiskt!Transportstyrelsen skrev:Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning. Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Jag har blivit icead!
Hmmmmmm. Kan vara lönt att tänka på att det kan strida mot PUL att publicera bilder på människor utan deras medgivande, vilket kan vara ett problem om man inte har utgivningsbevis och därmed skyddas av TF.HelectriC skrev:HelectriC skrev:Jag tror jag har sett ett effektivt sätt att få bort ICE-bilar från laddplatser, det kanske inte kommer som en överraskning, men en bot gör att de flesta skyr laddplatser i fortsättningen. Var i stan idag och i p-hus city (NK)/Göteborg, så är det fyra (inte många sett till totalen) direkt när man kommer in i p-huset. Det står tydligt att dessa är för elbilar, svårt att missa. Nu stod där tre ICE och en laddhybrid. Den röda och hantverkarbilen hade redan fått bot och XC90n höll på att få en, men p-lisan till vänster var snäll nog att upplysa föraren om att han kommer att få en bot om han inte flyttar sig. Han var ganska arrogant först när hon sa att han hade parkerat på en laddplats och han frågade om man måste han en speciell bil då? Finns det alltså folk som inte vet vad en elbil eller laddhybrid är? När hon sen upplyste om att hon kommer att lappa den, så var det ett annat bemötande, då körde han därifrån
jag känner mig hedrad att min bild tog sig ända till Tibors artikel på förstasidan. Kanske ska satsa på karriär som pressfotograf
Det går ju rätt lätt att utläsa i datan från Transportstyrelsen (alltså motsv regbeviset). Att införa stöd för det i deras handdatorappar borde vara supersimpelt.HelectriC skrev:det betyder att p-lisan då måste veta vad som är en laddbar bil? eller kommer det upp automatiskt när hen skriver in regnumret i sin handdator kanske?bylund skrev:Man får, men det är ett ruttet beteende. Det är mycket som är lagligt även om det innebär att man beter sig illa.Jerker skrev:Om man ska vara noga så är det tillåtet att stå med elbil där även om man inte laddar:
Det var väl i tråden om MOS som det diskuterades om man fick stå där utan att ladda, och det får man ju faktiskt!Transportstyrelsen skrev:Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning. Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Jag har blivit icead!
[quote="danni"]
Hmmmmmm. Kan vara lönt att tänka på att det kan strida mot PUL att publicera bilder på människor utan deras medgivande, vilket kan vara ett problem om man inte har utgivningsbevis och därmed skyddas av TF.
går ju inte att se ansiktet på någon av dem?
Hmmmmmm. Kan vara lönt att tänka på att det kan strida mot PUL att publicera bilder på människor utan deras medgivande, vilket kan vara ett problem om man inte har utgivningsbevis och därmed skyddas av TF.
går ju inte att se ansiktet på någon av dem?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jag har blivit icead!
Men nu förstår jag faktiskt inte! Jag ska bara säga först att jag jag tycker att förordningen borde lyda att man bara får stå där när man laddar, men nu gör det inte det, och jag kan förstå hur de har tänkt. Om man bara får stå där när man laddar så måste man passa på den och sen flytta när bilen har laddat klart, vilket kan bli ganska besvärligt om man är upptagen med något. Man kan ju också komma runt det med att bara stoppa i laddsladden och hur kan då p-vakten avgöra om bilen laddar eller är klar? Visst, på min Zoe syns det tydligt på instrumentpanelen om den laddar eller är klar, men det går ju att skyla. Kanske värre på en Tesla? Där syns det väl på ladduttaget om den är klar? Men med ett växande antal bilmodeller så kommer det att bli allt svårare för en p-vakt att avgöra om en bil laddar eller är klar.bylund skrev:Man får, men det är ett ruttet beteende. Det är mycket som är lagligt även om det innebär att man beter sig illa.Jerker skrev:Om man ska vara noga så är det tillåtet att stå med elbil där även om man inte laddar:
Det var väl i tråden om MOS som det diskuterades om man fick stå där utan att ladda, och det får man ju faktiskt!Transportstyrelsen skrev:Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning. Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Då återstår den moraliska sidan av det. Ja, jag håller med om att man inte ska ställa sig och ta upp plats om man inte laddar, självklart! Men man är ute på svag is när man ska börja attackera andra för vad de gör som trots allt är lagligt. Och man ska i hemmagjorda lappar och skyltar hålla sig strikt till vad det står i förordningen och inte omformulera det för då förlorar man i trovärdighet och ens argumentation faller. Att ingen fossilbil får stå där är solklart, men skriv inte på lappar att bara bilar som laddar får stå där, för det är faktiskt inte sant! Det är att balansera på en knivsegg när man ska vädja till människors moral, för moral är inget absolut begrepp.
Re: Jag har blivit icead!
Nej, jag menar inte heller att man måste skynda sig tillbaka och flytta bilen så fort man har precis tillräckligt med el för att ta sig till nästa laddare. Det jag tycker är förkastligt är uppenbart missbrukande av regeln där man ställer sig på en elbilsplats med elbil utan att ens bry sig om att koppla in. Då försöker man ju inte ens, och det har jag inga problem med att attackera. Men självklart är detta ett moraliskt tyckande från min sida. Andra kan ju tycka att de är så fina människor som kör elbil att de faktiskt har en moralisk rätt att parkera på laddplatser utan att ladda, fast då håller inte jag med.Jerker skrev:Men nu förstår jag faktiskt inte! Jag ska bara säga först att jag jag tycker att förordningen borde lyda att man bara får stå där när man laddar, men nu gör det inte det, och jag kan förstå hur de har tänkt. Om man bara får stå där när man laddar så måste man passa på den och sen flytta när bilen har laddat klart, vilket kan bli ganska besvärligt om man är upptagen med något. Man kan ju också komma runt det med att bara stoppa i laddsladden och hur kan då p-vakten avgöra om bilen laddar eller är klar? Visst, på min Zoe syns det tydligt på instrumentpanelen om den laddar eller är klar, men det går ju att skyla. Kanske värre på en Tesla? Där syns det väl på ladduttaget om den är klar? Men med ett växande antal bilmodeller så kommer det att bli allt svårare för en p-vakt att avgöra om en bil laddar eller är klar.bylund skrev:Man får, men det är ett ruttet beteende. Det är mycket som är lagligt även om det innebär att man beter sig illa.Jerker skrev:Om man ska vara noga så är det tillåtet att stå med elbil där även om man inte laddar:
Det var väl i tråden om MOS som det diskuterades om man fick stå där utan att ladda, och det får man ju faktiskt!Transportstyrelsen skrev:Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning. Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Då återstår den moraliska sidan av det. Ja, jag håller med om att man inte ska ställa sig och ta upp plats om man inte laddar, självklart! Men man är ute på svag is när man ska börja attackera andra för vad de gör som trots allt är lagligt. Och man ska i hemmagjorda lappar och skyltar hålla sig strikt till vad det står i förordningen och inte omformulera det för då förlorar man i trovärdighet och ens argumentation faller. Att ingen fossilbil får stå där är solklart, men skriv inte på lappar att bara bilar som laddar får stå där, för det är faktiskt inte sant! Det är att balansera på en knivsegg när man ska vädja till människors moral, för moral är inget absolut begrepp.
Regeln är antagligen skriven så för att det är svårt att kontrollera om någon faktiskt laddar eller inte även om de är inkopplade. Det kan ju vara så att bilen av någon teknisk anledning tar en liten paus just när kontrollanten gå förbi så det inte går någon ström just då, eller tvärtom att man bara kör kupévärmen och inte laddar. I princip omöjligt att se skillnad på.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Re: Jag har blivit icead!
Vi är i princip överens!bylund skrev:Nej, jag menar inte heller att man måste skynda sig tillbaka och flytta bilen så fort man har precis tillräckligt med el för att ta sig till nästa laddare. Det jag tycker är förkastligt är uppenbart missbrukande av regeln där man ställer sig på en elbilsplats med elbil utan att ens bry sig om att koppla in. Då försöker man ju inte ens, och det har jag inga problem med att attackera. Men självklart är detta ett moraliskt tyckande från min sida. Andra kan ju tycka att de är så fina människor som kör elbil att de faktiskt har en moralisk rätt att parkera på laddplatser utan att ladda, fast då håller inte jag med.Jerker skrev:Men nu förstår jag faktiskt inte! Jag ska bara säga först att jag jag tycker att förordningen borde lyda att man bara får stå där när man laddar, men nu gör det inte det, och jag kan förstå hur de har tänkt. Om man bara får stå där när man laddar så måste man passa på den och sen flytta när bilen har laddat klart, vilket kan bli ganska besvärligt om man är upptagen med något. Man kan ju också komma runt det med att bara stoppa i laddsladden och hur kan då p-vakten avgöra om bilen laddar eller är klar? Visst, på min Zoe syns det tydligt på instrumentpanelen om den laddar eller är klar, men det går ju att skyla. Kanske värre på en Tesla? Där syns det väl på ladduttaget om den är klar? Men med ett växande antal bilmodeller så kommer det att bli allt svårare för en p-vakt att avgöra om en bil laddar eller är klar.bylund skrev:Man får, men det är ett ruttet beteende. Det är mycket som är lagligt även om det innebär att man beter sig illa.Jerker skrev:Om man ska vara noga så är det tillåtet att stå med elbil där även om man inte laddar:
Det var väl i tråden om MOS som det diskuterades om man fick stå där utan att ladda, och det får man ju faktiskt!Transportstyrelsen skrev:Tavlan anger en plats för extern laddning av elektricitet för fordons framdrivning. Tavlan används under märke E19, parkering, och anger att endast fordon med möjlighet till extern laddning av elektricitet för fordonets framdrivning får parkera.
Då återstår den moraliska sidan av det. Ja, jag håller med om att man inte ska ställa sig och ta upp plats om man inte laddar, självklart! Men man är ute på svag is när man ska börja attackera andra för vad de gör som trots allt är lagligt. Och man ska i hemmagjorda lappar och skyltar hålla sig strikt till vad det står i förordningen och inte omformulera det för då förlorar man i trovärdighet och ens argumentation faller. Att ingen fossilbil får stå där är solklart, men skriv inte på lappar att bara bilar som laddar får stå där, för det är faktiskt inte sant! Det är att balansera på en knivsegg när man ska vädja till människors moral, för moral är inget absolut begrepp.
Regeln är antagligen skriven så för att det är svårt att kontrollera om någon faktiskt laddar eller inte även om de är inkopplade. Det kan ju vara så att bilen av någon teknisk anledning tar en liten paus just när kontrollanten gå förbi så det inte går någon ström just då, eller tvärtom att man bara kör kupévärmen och inte laddar. I princip omöjligt att se skillnad på.

- danni
- Teslaägare
- Inlägg: 7265
- Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Jag har blivit icead!
Nej, det är sant, bilden är suddig och nu såg jag dessutom att regplåtarna var bortsuddade, så det borde faktiskt vara rätt svårt att identifiera dem baserat på bilden. Och då är det ingen personuppgift längre.HelectriC skrev:danni skrev:
Hmmmmmm. Kan vara lönt att tänka på att det kan strida mot PUL att publicera bilder på människor utan deras medgivande, vilket kan vara ett problem om man inte har utgivningsbevis och därmed skyddas av TF.
går ju inte att se ansiktet på någon av dem?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Re: Jag har blivit icead!
Jag misstänkte nästan det.Jerker skrev:Vi är i princip överens!

Jag kan ju även säga att detta är vad jag tycker om långsamladdare där huvudsyftet är att erbjuda parkering. När det gäller superladdare och snabbladdare där laddning är huvudsaken är min tolerans för att man stannar kvar när man laddat klart betydligt lägre.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- 100procent
- Teslaägare
- Inlägg: 151
- Blev medlem: 02 jan 2016 17:19
Re: Jag har blivit icead!
Östertälje station i Södertälje har gratis laddplatser, dessa är skyltade att man får endast ställa sig där om man har elbil som laddar samtidigt. På parkeringen som finns i Östertälje så kan nog över 300 bilar ställa sig, dessa brukar vara upptagna till 100% mellan kl 08:00 - 16:00 på vardagar. Till min stora förvåning så brukar ICE bilar aldrig ställa sig på elbilsplatserna. Dock så brukar p-vakterna vara snabba på att lappa där (nästan att de cirkulerar runt området helat tiden), så det kan vara en orsak som många lärt sig utav.
Bilder på platsen kommer upp senare.
Bilder på platsen kommer upp senare.
Re: Jag har blivit icead!
Samma för mig (Lissabonskylten). Kanske vi kan bli ett bra team!HelectriC skrev:jag känner mig hedrad att min bild tog sig ända till Tibors artikel på förstasidan. Kanske ska satsa på karriär som pressfotograf

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Re: Jag har blivit icead!
man lär ju inte bli arbetslös om arbetsuppgiften är att fotografera ICE:ade laddplatser iafSurfaren skrev:Samma för mig (Lissabonskylten). Kanske vi kan bli ett bra team!HelectriC skrev:jag känner mig hedrad att min bild tog sig ända till Tibors artikel på förstasidan. Kanske ska satsa på karriär som pressfotograf

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Jag har blivit icead!
PUL gäller bara för företag och vissa organisationer. För oss som privatpersoner så gäller yttrandefriheten. Fortsätt hänga ut!danni skrev:Nej, det är sant, bilden är suddig och nu såg jag dessutom att regplåtarna var bortsuddade, så det borde faktiskt vara rätt svårt att identifiera dem baserat på bilden. Och då är det ingen personuppgift längre.HelectriC skrev:danni skrev:
Hmmmmmm. Kan vara lönt att tänka på att det kan strida mot PUL att publicera bilder på människor utan deras medgivande, vilket kan vara ett problem om man inte har utgivningsbevis och därmed skyddas av TF.
går ju inte att se ansiktet på någon av dem?
- 100procent
- Teslaägare
- Inlägg: 151
- Blev medlem: 02 jan 2016 17:19
Re: Jag har blivit icead!
Här kommer bilder på stolpen samt skyltarna vid Östertälje station100procent skrev:Östertälje station i Södertälje har gratis laddplatser, dessa är skyltade att man får endast ställa sig där om man har elbil som laddar samtidigt. På parkeringen som finns i Östertälje så kan nog över 300 bilar ställa sig, dessa brukar vara upptagna till 100% mellan kl 08:00 - 16:00 på vardagar. Till min stora förvåning så brukar ICE bilar aldrig ställa sig på elbilsplatserna. Dock så brukar p-vakterna vara snabba på att lappa där (nästan att de cirkulerar runt området helat tiden), så det kan vara en orsak som många lärt sig utav.
Bilder på platsen kommer upp senare.

Länk till imgur då det är 3 bilder:
Re: Jag har blivit icead!
Intressant att en el-firma, som dessutom har ett namn som syftar på ren energi, står och spärrar en elstolpe. (Sollentuna)

Solhems El..
**********************************************************************
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Re: Jag har blivit icead!
Bra med bilder som visar verkligheten och skicka det till företaget så kanske de ändrar sitt beteende 
