Det fick 5 stjärnor I EuroNcap.Mickep skrev:Vad fick den för bedömning på krocktest? är det chademoladdning fortfarande?
Den har CCS laddning med vätskekylda batterier.
Laddar väl upp mot 70-80kW på CCS.
Moderator: Redaktion
Det fick 5 stjärnor I EuroNcap.Mickep skrev:Vad fick den för bedömning på krocktest? är det chademoladdning fortfarande?
Ingen app i Europa, så man får gå ut o "starta" bilen.Thed75 skrev:Hur funkar det med kupevärmare på zs?
Finns det nån fungerande app eller dylikt där man kan slå på värmen?
https://www.mestmotor.se/automotorsport ... ta-bilkop/
1 990 kr/mån! Är MG ZS EV Sveriges just nu bästa bilköp?
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... spressare/
ZS EV är en billig bil med få riktiga svagheter och det är just det som gör den bra. Som nämnts tidigare har de flesta budgetelbilarna olika stora hinder som gör att kundgruppen minskar.
Nykomlingen håller en lagom hög lägstanivå som gör att den är ett mycket smart val för väldigt många. Nu väntar vi spänt på de icke-rabatterade priserna som ska presenteras i samband med lanseringen av modellår 2022. Då får vi svar på om MG ZS EV förblir lika prisvärd som den är för tillfället. Men för att vara på den säkra sidan är det nog bäst att skynda riktigt mycket och fynda om man tror att bilen passar in i hushållet. Efter den 31 augusti är det för sent om inte kampanjen förlängs.
Så jag säger: Den som behöver en bra transportör, har någonstans att ladda och klarar sig med 20 mil om dagen – vilket är rätt mycket – behöver inte fundera mer. Slå till!
Min ac är bra.Trevlig skrev:Hatar ACn, hade jag vetat att den var så dålig att justera hade vi inte leasat en...
Tycker den är kass då den inte är automatiskt helt enkelt. Primitiv, jag läste lite slarvigt så det är bara mitt fel men ändå...Raptor skrev:Min ac är bra.Trevlig skrev:Hatar ACn, hade jag vetat att den var så dålig att justera hade vi inte leasat en...
Berätta mer?
Automatisk, typ öka/minskar luftflödet eller sådant?Trevlig skrev:Tycker den är kass då den inte är automatiskt helt enkelt. Primitiv, jag läste lite slarvigt så det är bara mitt fel men ändå...Raptor skrev:Min ac är bra.Trevlig skrev:Hatar ACn, hade jag vetat att den var så dålig att justera hade vi inte leasat en...
Berätta mer?
Ja att man ställer in en temp och den fixar det auto, nu är det både fläkt och kallt/varmt. gillar det inte.Gargamel skrev:Automatisk, typ öka/minskar luftflödet eller sådant?Trevlig skrev:Tycker den är kass då den inte är automatiskt helt enkelt. Primitiv, jag läste lite slarvigt så det är bara mitt fel men ändå...Raptor skrev:Min ac är bra.Trevlig skrev:Hatar ACn, hade jag vetat att den var så dålig att justera hade vi inte leasat en...
Berätta mer?
Menar du att det är en gammaldags aircondition och inte det man "kallar" klimaautomatik där bilen själv fixar fläkt/värme/kyla till önskade temperatur?Trevlig skrev:Ja att man ställer in en temp och den fixar det auto, nu är det både fläkt och kallt/varmt. gillar det inte.Gargamel skrev:Automatisk, typ öka/minskar luftflödet eller sådant?Trevlig skrev:Tycker den är kass då den inte är automatiskt helt enkelt. Primitiv, jag läste lite slarvigt så det är bara mitt fel men ändå...Raptor skrev:Min ac är bra.Trevlig skrev:Hatar ACn, hade jag vetat att den var så dålig att justera hade vi inte leasat en...
Berätta mer?
Ja det är sån gammal sak...Credde skrev:Menar du att det är en gammaldags aircondition och inte det man "kallar" klimaautomatik där bilen själv fixar fläkt/värme/kyla till önskade temperatur?
Ja, är lite kräsen.Raptor skrev:Så du ångrar leasingen pga det?
Vilken tänkte du på? Zoe? CCS laddning är tillval.Trevlig skrev:Ja, är lite kräsen.Raptor skrev:Så du ångrar leasingen pga det?
https://carplus.se/bilar/alla/elbilar/?fuel=electric
Men det finns bra bilar för liknande pris i månaden.
En MG Kostar 2300 kr för 1500 mil? Räckvidd på 25 mil och man stödjer ett företag som är helägt av den staten ni vet. Ratten är inte ens ställbar i djupledd och man har manuell ac och det segaste infotainment som finns. Den snabbladdar inte.Raptor skrev:Vilken tänkte du på? Zoe? CCS laddning är tillval.Trevlig skrev:Ja, är lite kräsen.Raptor skrev:Så du ångrar leasingen pga det?
Liten bil.
Jag håller med dig att Kia e-Niro är en bättre bil.Aida skrev:En MG Kostar 2300 kr för 1500 mil? Räckvidd på 25 mil och man stödjer ett företag som är helägt av den staten ni vet. Ratten är inte ens ställbar i djupledd och man har manuell ac och det segaste infotainment som finns. Den snabbladdar inte.Raptor skrev:Vilken tänkte du på? Zoe? CCS laddning är tillval.Trevlig skrev:Ja, är lite kräsen.Raptor skrev:Så du ångrar leasingen pga det?
Liten bil.
Lägg till 900 kr och få en Kia Eniro som är nästintill dubbla räckvidden, är betydligt modernare med större utrymmen och har inga av de här nämnda bristerna.
Hur svårt kan det vara!? Helt sjukt att svenssons är så olidligt snåla att de fastnar för denna bil när det skiljer så lite pengar…
Zalmnas rubriksättning och MGs försäljningssiffror tyder inte på det.Fredrik j skrev:Man lutar väl sig på att snikvarianterna av någon bil sällan är någon försäljningssucce i sverige?