Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Moderator: Redaktion
Re: Första bilden på en svensk tesla med V7.0
Var på SC tidigare idag och där så dom bara att den var på gång. För övrigt var H..... där irl upptagen så jag ville inte störa men såg ut att må bra.
Glömde dock att fråga om dom lägger in 7.0 på bilar som är inne idag, kanske stannar till igen idag.
Glömde dock att fråga om dom lägger in 7.0 på bilar som är inne idag, kanske stannar till igen idag.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Lyssna här, 44.00 in.
https://youtu.be/73_Qjez1MbI
"For Europe and Asia, it's about a week out, because we're waiting for final regulatory approval, so hopefully we'll receive regulatory approval for Europe and Asia sometime next week".
Här kan man se slidsen han visade om man vill lyssna på hela:
http://electrek.co/2015/10/14/tesla-rev ... onference/
https://youtu.be/73_Qjez1MbI
"For Europe and Asia, it's about a week out, because we're waiting for final regulatory approval, so hopefully we'll receive regulatory approval for Europe and Asia sometime next week".
Här kan man se slidsen han visade om man vill lyssna på hela:
http://electrek.co/2015/10/14/tesla-rev ... onference/
P85D / april 2015, Renault Twizy
Kan det vara regulatory approval från någon myndighet i USA gällande export av mjukvara?
Model X, Pearl White
Konstigt att Tesla här i Infra City säger att det beror på bandbredden. Vilken internkommunikation...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Kanske några europeiska eller asiatiska marknader som kräver någon form av godkännandeprocess. Eller så sitter det en advokatbyrå någonstans och gör en final riskanalys eller något. Men skulle gissa på det förstnämnda.
Elon säger hopefully end of next week:
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... y-approval
Elon säger hopefully end of next week:
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... y-approval
När ska dom börja använda sin hemsida för att kommunicera ut relevant information och inte bara reklam?ted skrev:Elon säger...
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Är i USA och polaren fick precis, det aset. Min står och väntar på Arlanda, hade en fantasi om att den skulle vara uppgraderad när jag kommer tillbaka på måndag. Kommer tvinga honom att ta mig på en tur.
-
- Upgrade
Vi diskuterade detta igår. I de skandinaviska länderna är detta lagligt redan, och någon ringde trafikverket som inte hade några synpunkter. Hade det varit tal om att ändra några lagar så hade vi inte sett den här autopiloten än på några år... Detsamma gäller såvitt jag vet alla andra länder också. Antingen är det lagligt eller så är det olagligt. Om något som är olagligt ska göras lagligt så är det i många fall parlament som ska rösta om en ändring, och då kan det ta år. Om det är ett departement som har ansvar för förarbeten som ska ändras så går det normalt fortare, men det ska ändå ut på remiss etc.ted skrev:Kanske några europeiska eller asiatiska marknader som kräver någon form av godkännandeprocess. Eller så sitter det en advokatbyrå någonstans och gör en final riskanalys eller något. Men skulle gissa på det förstnämnda.
Tesla kan inte gå till EU och få någon gemensam godkännelse för hela unionen, det är individuella länder som har sina individuella processer. Ser ingen process som kan ta en vecka. Bara att få svar på ett mail till ett departement tar en vecka.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Ska vi ha vadslagning på när den kommer och vad blir oddsen?
- Nästa vecka
- Innan nyåret
- Efter nyåret
- Inte alls
- Nästa vecka
- Innan nyåret
- Efter nyåret
- Inte alls
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hur definierar du "när den kommer"? Första exemplaret?Pontus skrev:Ska vi ha vadslagning på när den kommer och vad blir oddsen?
- Nästa vecka
- Innan nyåret
- Efter nyåret
- Inte alls
Till Sverige och till fler bilar annat än av misstag.Nemesis skrev:Hur definierar du "när den kommer"? Första exemplaret?Pontus skrev:Ska vi ha vadslagning på när den kommer och vad blir oddsen?
- Nästa vecka
- Innan nyåret
- Efter nyåret
- Inte alls
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Det var den mest rimliga teorin jag har hört hittills, om vi utgår från att det stämmer att det krävs myndighetsgodkännande (då vi inte har fått någon ledtråd om vem som ska godkänna något, eller vad som ska godkännas).Telsa skrev:Kan det vara regulatory approval från någon myndighet i USA gällande export av mjukvara?
En person på TMC trodde att det kunde röra sig om att förarstödsfunktioner behöver certifiering i EU. Jag hittar inget vettigt om det, mer än att SGS menar sig kunna hjälpa till med detta:
http://www.sgs.com/en/Automotive/Mechan ... ECECE.aspx
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Jobbar du på berörd myndighet?point1 skrev:20170321Pontus skrev:Till Sverige och till fler bilar annat än av misstag.Nemesis skrev:
Hur definierar du "när den kommer"? Första exemplaret?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
För i helvete.
Trodde det skulle räcka med att dra sig ur aktiehandel med TSLA för att slippa den emotionella bergochdalbanan.
Säger man att det är world wide release en dag så ska det vara så.
Börjar bli trött på Elon.
Tur att det fortfarande är en väldigt trevlig bil man kör, men det vore ju kul att kunna åka ut och provköra autopiloten en solig höstdag.
Tar väl ett år till nästa.
Mvh grinpelle
Trodde det skulle räcka med att dra sig ur aktiehandel med TSLA för att slippa den emotionella bergochdalbanan.
Tur att det fortfarande är en väldigt trevlig bil man kör, men det vore ju kul att kunna åka ut och provköra autopiloten en solig höstdag.
Mvh grinpelle
85D #88123 matt brun metallic (2015-2019), väntar på Y LR
+1r82 skrev:För i helvete.
Mvh grinpelle
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Ja, jäklar vad smart - håller med. Jag har hela tiden tänkt på trafik- och fordonslagar, men det finns ju andra grejer som spelar in här.bylund skrev:Det var den mest rimliga teorin jag har hört hittills, om vi utgår från att det stämmer att det krävs myndighetsgodkännande (då vi inte har fått någon ledtråd om vem som ska godkänna något, eller vad som ska godkännas).Telsa skrev:Kan det vara regulatory approval från någon myndighet i USA gällande export av mjukvara?
Om det handlar om själva mjukvaran så kan det också vara på EU-sidan - EU och USA har ett avtal som heter "Safe Harbor" som innebär att amerikanska företag förbinder sig att följa europeisk lagstiftning (exempelvis när det gäller hantering av personuppgifter enligt personuppgiftslagen). Eftersom Tesla säger att de ska syssla med massiv datainsamling från sina identifierade förare, så kommer de stå med brallorna nere mitt i den EU-gemensamma "Personal data protection act", och EU kan ha bett de två granskarna som har hand om Safe Harbour i USA att kika på hur Tesla förhåller sig till PUL och andra EU-gemensamma lagar.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Frågade service om de kunde uppgradera till 7.0 när bilen trots allt var innen hela fm idag. Fick svaret "nej vi kan inte göra det innan du fått uppgraderingen från central ort". Något om att det måste vara reggat mot bilen annars kan de inte... Vet inte om det är FUD eller sant. Känns dock ibland som de gått från haft en kundservice i klass med Lexus till någon standard "Volvo" med tillväxten. Tror de får tänka på att de säljer bilar som kostar miljon och mer. Kundservicen bör vara på världsklassnivå hela tiden!
Någon mumlade om "Europa får nog vänta upp till två veckor"...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag fattar inte varför Tesla ska vara så vansinnigt hemlighetsfulla (och egentligen direkt missvisande) angående detta. Om det nu handlar om att de inte har fått tillstånd att lansera det i Europa än så kan de väl åtminstone säga det. Att de t.o.m. påstår att det ska vara en world-wide lansering när de vet att sådant inte är fallet, är ju ganska så svinigt. Det faktum att de aldrig någonsin ens berättar något för sin egen personal gör inte saken bättre.
Tesla gör mycket bra, men det här är verkligen en del av deras företagskultur som behöver ändras på snarast.
Tesla gör mycket bra, men det här är verkligen en del av deras företagskultur som behöver ändras på snarast.
Alltid är det någon som inser lite väl sent att något måste gå via "legal" och att den avdelningen inte låter sig påskyndas.
Less på amerikansk corporate? Jag? Näeee...
Less på amerikansk corporate? Jag? Näeee...
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
+1Perry skrev:Tesla gör mycket bra, men det här är verkligen en del av deras företagskultur som behöver ändras på snarast.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model Y (Tidigare Model S 100D, Model S 85)
Jag var precis efter dig men till mig prayde de som sagt bara om bandbredd som saknades. Mer rak och rätt information vore tacksamt (tänk på det när ni läser detta).hybris skrev:Frågade service om de kunde uppgradera till 7.0 när bilen trots allt var innen hela fm idag. Fick svaret "nej vi kan inte göra det innan du fått uppgraderingen från central ort". Något om att det måste vara reggat mot bilen annars kan de inte... Vet inte om det är FUD eller sant. Känns dock ibland som de gått från haft en kundservice i klass med Lexus till någon standard "Volvo" med tillväxten. Tror de får tänka på att de säljer bilar som kostar miljon och mer. Kundservicen bör vara på världsklassnivå hela tiden!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
pegs skrev:+1Perry skrev:Tesla gör mycket bra, men det här är verkligen en del av deras företagskultur som behöver ändras på snarast.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är väldigt amerikanskt. JagJag har haft en del med amerikanska företag. Ofta väldigt drygt och omständligt.
Är det DU?!HelectriC skrev:jepp, egentligen ær jag vitløksimportør och infiltererar alla forum med målet att øka vitløkskonsumtionen!Herr X skrev:Vitlökskedja.. Den här tråden håller på att spåra ur. Kanske det var det som var Teslas plan hela tiden?HelectriC skrev:nej, det ær alldeles før tråkigt. Hær måste det ligga nån flerstatskonspiration bakom. Jag tror den hackade IS-Autopilotvideon hænger ihop med allt detta. Dærfør ska jag gømma mig i kællaren med en vitløkskedja runt halsen.Jag blev sjukt sugen på ungsbakad hel vitlök.. Shit vad gott!!!
Så mycket vitlök jag har köpt på grund av dig… din, din.. din… vitlöksmanipulaimportör!
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Svart vitlök är Teslornas vitlök!
Safe harbor var faktiskt skräp redan från början. Alla företag utanför EU som är seriösa har redan införlivat EU model clauses i sina kontrakt som reglerar hur man får flytta persondata utanför EU. Inte bara mellan EU och USA. Detta är vad Tesla borde göra om de inte redan gjort det. Lustig att blaskor som CS mfl har så dålig koll. De bara skriver FUD och skapar problem utan att berätta om lösningarna som faktiskt funnits länge... Sedan finns det en industristandard som heter ISO27018 som faktiskt är ännu. De flesta seriösa gör både och!Herr X skrev:Ja, jäklar vad smart - håller med. Jag har hela tiden tänkt på trafik- och fordonslagar, men det finns ju andra grejer som spelar in här.bylund skrev:Det var den mest rimliga teorin jag har hört hittills, om vi utgår från att det stämmer att det krävs myndighetsgodkännande (då vi inte har fått någon ledtråd om vem som ska godkänna något, eller vad som ska godkännas).Telsa skrev:Kan det vara regulatory approval från någon myndighet i USA gällande export av mjukvara?
Om det handlar om själva mjukvaran så kan det också vara på EU-sidan - EU och USA har ett avtal som heter "Safe Harbor" som innebär att amerikanska företag förbinder sig att följa europeisk lagstiftning (exempelvis när det gäller hantering av personuppgifter enligt personuppgiftslagen). Eftersom Tesla säger att de ska syssla med massiv datainsamling från sina identifierade förare, så kommer de stå med brallorna nere mitt i den EU-gemensamma "Personal data protection act", och EU kan ha bett de två granskarna som har hand om Safe Harbour i USA att kika på hur Tesla förhåller sig till PUL och andra EU-gemensamma lagar.