SpaceX ska landa på marken nästa helg
Moderator: Redaktion
- TiborBlomhall
- Referralkod: ts.la/tibor72449
Re: SpaceX ska landa på marken nästa helg
Raketsteget fick tydligen bromsa med tre motorer isf vanliga (jösses, raketlandningar är redan vanligt) en enligt Elons tweet.
Sjukt dead center med 

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Det såg rätt läskigt ut. Först ingenting. Bara en bild på OCISLY, sen ett vitt ljus, kameran blir överlastad, alla tror första steget har kraschat. Och sen, plötsligt, en bild på första steget stående där, mitt i prick. Åskådarna hos SpaceX "goes nuts".
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Någon som har en länk så man kan titta i efterhand? Hittar ingen på Space X hemsida.bjelkeman skrev:Det såg rätt läskigt ut. Först ingenting. Bara en bild på OCISLY, sen ett vitt ljus, kameran blir överlastad, alla tror första steget har kraschat. Och sen, plötsligt, en bild på första steget stående där, mitt i prick. Åskådarna hos SpaceX "goes nuts".
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Finns länk på SpaceXs förstasida http://www.spacex.com/webcastBod skrev:Någon som har en länk så man kan titta i efterhand? Hittar ingen på Space X hemsida.bjelkeman skrev:Det såg rätt läskigt ut. Först ingenting. Bara en bild på OCISLY, sen ett vitt ljus, kameran blir överlastad, alla tror första steget har kraschat. Och sen, plötsligt, en bild på första steget stående där, mitt i prick. Åskådarna hos SpaceX "goes nuts".
Jättetack!!vigge50 skrev:Finns länk på SpaceXs förstasida http://www.spacex.com/webcastBod skrev:Någon som har en länk så man kan titta i efterhand? Hittar ingen på Space X hemsida.bjelkeman skrev:Det såg rätt läskigt ut. Först ingenting. Bara en bild på OCISLY, sen ett vitt ljus, kameran blir överlastad, alla tror första steget har kraschat. Och sen, plötsligt, en bild på första steget stående där, mitt i prick. Åskådarna hos SpaceX "goes nuts".

Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Ett tips är att kolla deras youtub kanal, de kör två paralella webbcasts, den normala och en technical.
Jag föredrar den där man hör de teckniska pratet bättre
Jag föredrar den där man hör de teckniska pratet bättre

Jag föredrar en på respektive skärm. Funderar om man ska skaffa sig en tredje så att man kan följa bloggen och chatten samtidigt?Kalle skrev:Ett tips är att kolla deras youtub kanal, de kör två paralella webbcasts, den normala och en technical.
Jag föredrar den där man hör de teckniska pratet bättre![]()
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Ikväll är det dags igen, denna gången är det 23:40 vår tid och satelliten ska upp till GTO vilket gör det lite svårare att klara landningen men de lyckades sist när de skickade till GTO så det borde gå. Nu är det bara att hålla tummarna 

Jepp. Sändningen börjar ca 23:20vigge50 skrev:Ikväll är det dags igen, denna gången är det 23:40 vår tid och satelliten ska upp till GTO vilket gör det lite svårare att klara landningen men de lyckades sist när de skickade till GTO så det borde gå. Nu är det bara att hålla tummarna

Det blev uppskjutet en dag, nu har sändningen börjat och uppskjutningen är om mindre ön 20 minuter
http://www.spacex.com/webcast
http://www.spacex.com/webcast
Yeees! Börjar bli rutin med lyckade landningar nu. 4:e nu 

70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
Yay! Main mission inte helt klar ännu, men boosterlandningen är ju awesome.
Vacker landning! Ser nästan ut som rutin nu.vigge50 skrev:Och de lyckades dennagången också

Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Den videon är så cool va. Hoppas vi får sådana i verklig fps snart. Och 3d, Jag hade köpt ett par oculus bara för att känna hur det känns att vara 50m lång och komma från rymden för att landa på ett guppande frimärke 10 mil ut i havet.
Får hoppas att den överlever frakten hem i hamn nu bara då.
10 mil? Vi pratar om 400 miles eller 65 mil ut i havet enligt sändningen igårDaoops skrev:Den videon är så cool va. Hoppas vi får sådana i verklig fps snart. Och 3d, Jag hade köpt ett par oculus bara för att känna hur det känns att vara 50m lång och komma från rymden för att landa på ett guppande frimärke 10 mil ut i havet.

Ja men jag vill verkligen veta hur det känns 10 mil ut..vigge50 skrev:10 mil? Vi pratar om 400 miles eller 65 mil ut i havet enligt sändningen igårDaoops skrev:Den videon är så cool va. Hoppas vi får sådana i verklig fps snart. Och 3d, Jag hade köpt ett par oculus bara för att känna hur det känns att vara 50m lång och komma från rymden för att landa på ett guppande frimärke 10 mil ut i havet.

Nu borde sändningen för nästa uppskjutning börja vilken minut som helst, uppskjutningen planeras 16:29
Blir det en höghastighetslandning denna gången med och färjan eller på land?vigge50 skrev:Nu borde sändningen för nästa uppskjutning börja vilken minut som helst, uppskjutningen planeras 16:29
Uppskattar för övrigt att du vigge och kalle håller oss informerade här i tråden. Tesla må vara fokus men Elons erövringar i rymden är riktigt spännande de också

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22