Det var ju en högre utrustad bil och Mercedes tar enormt betalt för utrustning. Den för 8200kr hade dock inte pilot assist eller vad det nu heter på Mercedes så det var rätt uselt ändå för mig som mest kör motorväg
Bästa privatleasing erbjudanden för stunden
Moderator: Redaktion
Re: Bästa privatleasing erbjudaned för stunden
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
-
Polestar 2025 LR, pilot/Climate/Plus paket 1500mil.
4730:-/månad
Börjar komma många fina erbjudande nu.
https://www.polestar.com/se/preconfigur ... eek=202417
4730:-/månad
Börjar komma många fina erbjudande nu.
https://www.polestar.com/se/preconfigur ... eek=202417
Var inga problem att få bra pris på eqe suv, 7500kr inkl däck vinterdäck ovh försäkring med amg line premium plus som har "pilot assist" , samma bil gick att få för 6600kr under helgen....Skulle säga att det är mycket gissande i denna tråd kring månadskostnader.Remuz skrev: ↑05 nov 2024 22:27Det var ju en högre utrustad bil och Mercedes tar enormt betalt för utrustning. Den för 8200kr hade dock inte pilot assist eller vad det nu heter på Mercedes så det var rätt uselt ändå för mig som mest kör motorväg
Noll gissande eftersom jag fick offert från Landrin bil.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Jag har beställt en Polestar med allt jag behöver så det känns väldigt onödigt nu
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Nöjd med din P2 LRSM?
Hur är ljudnivån i kupén?
Hur är laddhastigheten?
Vad är minus?
Tänkte beställa en Model 3 LR RWD men detta erbjudande på P2:an är lockande!
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
-
Tycker P2 erbjudandet är det bästa för stunden.
170280:- i leasingkostnad, bör vara betydligt billigare än bara värdeminskningen om man köper privat.
Nöjd med din P2 LRSM?
Mycket nöjd, skulle vilja haft bättre stereo bara, det har dock den jag beställt nu.
Vid motorväg, hög, men inte lika illa som min 2020 M3P
Hur är laddhastigheten?
205kW och vid 50% SoC cirka 120kW
Vad är minus?
Dålig stereo om man inte betalar extra. Rätt kass app jämfört med Tesla.
Mycket nöjd, skulle vilja haft bättre stereo bara, det har dock den jag beställt nu.
Vid motorväg, hög, men inte lika illa som min 2020 M3P
Hur är laddhastigheten?
205kW och vid 50% SoC cirka 120kW
Vad är minus?
Dålig stereo om man inte betalar extra. Rätt kass app jämfört med Tesla.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Ja främsta nackdelen med PS2 är IMO att den är rätt bullrig.
I klass med gamla Model 3. Highland är betydligt tystare.
I klass med gamla Model 3. Highland är betydligt tystare.
Och klaustrofobisk kupé med trångt baksäte.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
-
Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Kör en P2 Snigel motor long range -21 idag, och
nuvarande leasing (t om Feb) är på 6k/månad på en bil utan tillval.
Nu en nyare av samma modell med tre paket plus dragkrok för en tusenlapp mindre.
Dock utan vinterdäck än, då jag inte vill "leasa" det.
Nu en nyare av samma modell med tre paket plus dragkrok för en tusenlapp mindre.
Going electric skrev: ↑01 nov 2024 08:06EQE Suv kommer kosta 60kr/milen men då är allt med:
Avskrivningar
Kapitalkostnader
Service
Försäkringar
Däck
El-laddning hemma
Det ingick en ladd voucher på 15000kr
Vad kostar era bilar per mil?
Runt 50kr/mil. Model Y 2024 AWD QS.
Inte tråkigt att köra ~samma bil i 6 år?Elbilsnisse skrev: ↑09 nov 2024 20:09Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Tror det kommer bra deals på PS4 snart.
Tveksam på det. Kampanjerna just nu gäller endast lagerbilar med leverans innan 31 december och det verkar inte vara några mängder med bilar på väg in. Dessutom åker de ju på tullarna så tror inte det finns så stora marginaler att ta av direkt.
-
(Crosspostat från annan tråd pga av relevans.)
Kanske inte bästa erbjudandet, men Taycan är ju tydligen en av de roligaste bilarna att köra i sin storleksklass…
Och beroende på vad som ingår* är kanske inte 5,7K så tokigt…
https://www.bytbil.com/jonkopings-lan/p ... 4-16887504
EDIT:
Finns även möjlighet till företagsleasing. Är dock inte insatt i ifall det är förmånligt eller ej.
EDIT2:
*Kanske inte var så förmånligt ändå…
viewtopic.php?p=823832#p823832
Kanske inte bästa erbjudandet, men Taycan är ju tydligen en av de roligaste bilarna att köra i sin storleksklass…

Och beroende på vad som ingår* är kanske inte 5,7K så tokigt…
EDIT:
Finns även möjlighet till företagsleasing. Är dock inte insatt i ifall det är förmånligt eller ej.
EDIT2:
*Kanske inte var så förmånligt ändå…
viewtopic.php?p=823832#p823832
Senast redigerad av SwedishAdvocate, redigerad totalt 5 gång.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Jag tog en Polestar 2 med. Var ett bra erbjudande.
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
30% kontant och 65% restvärde. Så 5% betalas av på bilen under tiden… eller läser jag fel?SwedishAdvocate skrev: ↑10 nov 2024 11:46(Crosspostat från annan tråd pga av relevans.)
Kanske inte bästa erbjudandet, men Taycan är ju tydligen en av de roligaste bilarna att köra i sin storleksklass…![]()
Och beroende på vad som ingår är kanske inte 5,7K så tokigt…
EDIT:
Lägre pris för er som har möjlighet att ta det på företaget.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Svarar mig själv
Finans enligt nedan: Privat: 5807 kr/ månad eller företag 4366 kr / månad. 30% kontantinsats, 65% restvärde, och en återbetalningsperiod på 24 månader med en kalkylränta på 4,75%. Om du föredrar ett annat betalningsupplägg, vänligen kontakta oss för ytterligare information.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
-
Nej, och nya PS2 är lite annorlunda, bakhjulsdriven istället för framhjulsdito. Lite större batteri, snabbare laddning.manneson skrev: ↑10 nov 2024 09:59Inte tråkigt att köra ~samma bil i 6 år?Elbilsnisse skrev: ↑09 nov 2024 20:09Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Men visst annars samma bil, förutom att jag nu får diverse paket, panoramatak mm.
Men I vilket, varje gång man kör PS2 så är den bara så skön att köra, både med opd i stadstrafik och att nöta motorväg.
Har f.ö. provkört PS4 (single motor). Otroligt bekväm, men segare känsla än PS2, inte lika "rå" och mer "kinabil"
PS3 var dock helt ok, riktigt fin bil, men då snackar vi en helt annan prisklass.
Kul att höra. Ska bli kul att köra en P2!Elbilsnisse skrev: ↑10 nov 2024 17:10Nej, och nya PS2 är lite annorlunda, bakhjulsdriven istället för framhjulsdito. Lite större batteri, snabbare laddning.manneson skrev: ↑10 nov 2024 09:59Inte tråkigt att köra ~samma bil i 6 år?Elbilsnisse skrev: ↑09 nov 2024 20:09Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Men visst annars samma bil, förutom att jag nu får diverse paket, panoramatak mm.
Men I vilket, varje gång man kör PS2 så är den bara så skön att köra, både med opd i stadstrafik och att nöta motorväg.
Har f.ö. provkört PS4 (single motor). Otroligt bekväm, men segare känsla än PS2, inte lika "rå" och mer "kinabil".
PS3 var dock helt ok, riktigt fin bil, men då snackar vi en helt annan prisklass.
Lustigt att privatleasingsavgiften även är lägre än förmånsvärdet.
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Är du säker på att du tar del av erbjudandet? Det står i kampanjen att bilen måste levereras innan årsskiftet, hojta till om du har någon annan info.Elbilsnisse skrev: ↑09 nov 2024 20:09Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Tack!
"Gäller ett begränsat antal leveransklara bilar med leverans senast 2024-12-31." https://www.polestar.com/se/offers/priv ... ar-2-2025/
-
Ja, det står så i min order, beställde en lagerbil med leverans i början av Januari, vilket iofs är senare än 2024-12-31.Xmon skrev: ↑10 nov 2024 18:27Är du säker på att du tar del av erbjudandet? Det står i kampanjen att bilen måste levereras innan årsskiftet, hojta till om du har någon annan info.Elbilsnisse skrev: ↑09 nov 2024 20:09Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Tack!
"Gäller ett begränsat antal leveransklara bilar med leverans senast 2024-12-31." https://www.polestar.com/se/offers/priv ... ar-2-2025/
Men Polestar är inte Tesla, så räknar med att allt är i sin ordning, men får väl ringa och kolla med dom imorrn.
Jag skicka en fråga till Polestar om detta. Min kommer i början av januari men priset i avtalet är med rabatten.Elbilsnisse skrev: ↑10 nov 2024 18:51Ja, det står så i min order, beställde en lagerbil med leverans i början av Januari, vilket iofs är senare än 2024-12-31.Xmon skrev: ↑10 nov 2024 18:27Är du säker på att du tar del av erbjudandet? Det står i kampanjen att bilen måste levereras innan årsskiftet, hojta till om du har någon annan info.Elbilsnisse skrev: ↑09 nov 2024 20:09Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Tack!
Men Polestar är inte Tesla, så räknar med att allt är i sin ordning, men får väl ringa och kolla med dom imorrn.
Polestar 2 LRSM -25
Polestar 2 LRSM -25
Polestar hedrar alltid priset i avtalet oavsett när den levereras. Troligen kommer ni även få bilen innan årsskiftet, de har ju koll på vilka bilar som ligger på hemsidan med kampanjpriser.Nect skrev: ↑10 nov 2024 19:41Jag skicka en fråga till Polestar om detta. Min kommer i början av januari men priset i avtalet är med rabatten.Elbilsnisse skrev: ↑10 nov 2024 18:51Ja, det står så i min order, beställde en lagerbil med leverans i början av Januari, vilket iofs är senare än 2024-12-31.Xmon skrev: ↑10 nov 2024 18:27Är du säker på att du tar del av erbjudandet? Det står i kampanjen att bilen måste levereras innan årsskiftet, hojta till om du har någon annan info.Elbilsnisse skrev: ↑09 nov 2024 20:09Som en del skrivit här, riktigt bra deal nu på P2, så jag beställde en lagerbil idag med leverans i Januari.
Tack!
ID4 GTX 340 hk MY25
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21
Tidigare: XC40 Recharge ER RWD MY24, Polestar 2 LRDM Plus Pilot MY21