Det går rykten om att din bil var inblandad i en olycka och den ser ju faktiskt alldeles för fin ut för att vara original snart 11000 mil...

Moderator: Redaktion
lator skrev:Hej Stefan!
Det går rykten om att din bil var inblandad i en olycka och den ser ju faktiskt alldeles för fin ut för att vara original snart 11000 mil...Kan du bekräfta eller dementera ryktena så att vi slipper spekulationer här?
Lustigt, när jag sålde min Model S med liknande spec fick jag skambud från Tesla och bra betalt på KVDdaaad75 skrev:När jag talade med Tesla innan jag lade ut den på KVD, för att få ett inbytesvärde så skulle jag få 700.000 för min, varför uppskattat pris då skulle kunna vara typ 610-630.000 vid en ren försäljning som privatperson.
Jag gissar att daaad75 menade att Tesla skulle värdera den till 700' om de sålde den, inte att de erbjöd sig byta in den för 700'. Annars verkar det märkligt att försöka sälja den privat med förhoppning om 610-630.Johnalm skrev:Lustigt, när jag sålde min Model S med liknande spec fick jag skambud från Tesla och bra betalt på KVDdaaad75 skrev:När jag talade med Tesla innan jag lade ut den på KVD, för att få ett inbytesvärde så skulle jag få 700.000 för min, varför uppskattat pris då skulle kunna vara typ 610-630.000 vid en ren försäljning som privatperson.![]()
Tesla bjöd 600 tkr och fick 696 tkr i första auktionsrundan i slutet av augusti.
Det verkar som att det hänt en hel del med andrahandsvärdet på S85 Classic, riktigt nöjd med beslutet att sälja bilen i väntan på min nya Model X!
Så kan det ju vara förstås...DSV skrev:Jag gissar att daaad75 menade att Tesla skulle värdera den till 700' om de sålde den, inte att de erbjöd sig byta in den för 700'. Annars verkar det märkligt att försöka sälja den privat med förhoppning om 610-630.Johnalm skrev:Lustigt, när jag sålde min Model S med liknande spec fick jag skambud från Tesla och bra betalt på KVDdaaad75 skrev:När jag talade med Tesla innan jag lade ut den på KVD, för att få ett inbytesvärde så skulle jag få 700.000 för min, varför uppskattat pris då skulle kunna vara typ 610-630.000 vid en ren försäljning som privatperson.![]()
Tesla bjöd 600 tkr och fick 696 tkr i första auktionsrundan i slutet av augusti.
Det verkar som att det hänt en hel del med andrahandsvärdet på S85 Classic, riktigt nöjd med beslutet att sälja bilen i väntan på min nya Model X!
Ja det är onekligen en hel del märkligt men som sagt det är nog mest tillfälligheter då det är en begränsad målgrupp!Johnalm skrev:Lustigt, när jag sålde min Model S med liknande spec fick jag skambud från Tesla och bra betalt på KVDdaaad75 skrev:När jag talade med Tesla innan jag lade ut den på KVD, för att få ett inbytesvärde så skulle jag få 700.000 för min, varför uppskattat pris då skulle kunna vara typ 610-630.000 vid en ren försäljning som privatperson.![]()
Inte för att gotta mig i andras olycka, men får man fråga vad du fick för bilen? Skicka ett PM om det känns mindre utlämnande.daaad75 skrev:Ja det är onekligen en hel del märkligt men som sagt det är nog mest tillfälligheter då det är en begränsad målgrupp!Johnalm skrev:Lustigt, när jag sålde min Model S med liknande spec fick jag skambud från Tesla och bra betalt på KVDdaaad75 skrev:När jag talade med Tesla innan jag lade ut den på KVD, för att få ett inbytesvärde så skulle jag få 700.000 för min, varför uppskattat pris då skulle kunna vara typ 610-630.000 vid en ren försäljning som privatperson.![]()
Oavsett vad så gjorde du en bra mycket bättre försäljning än mig.
Min såldes betydligt billigare idag, så den köparen lär öppna skumpan idag kan jag säga!
Säljaren sitter nog med samma ångest som jag. Tror riktigt på att Autopilot Enhanced kommer att blir riktigt vass under året och jag vill verkligen inte sitta med Autopilot 1.0 i 3 år.bylund skrev:Och här budas det på en X.
https://www.kvd.se/auktion/personbil/Te ... 4WD--525hk
Det kanske är generöst med tanke på att jag får ha den till början på mars..fakerlind skrev:Tycker att det låter rätt generöst. Även om det blir ganska dyra månader så brukar ju bilen tappa rätt mycket just första månaderna...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
bylund skrev:Och här budas det på en X.
Någon som fattat att det är sjukt opraktiskt med 7 säten i en Model X.Off Grid Byggaren skrev:bylund skrev:Och här budas det på en X.
Undrar varför någon säljer sin X efter en månad och 200 mil?
Vad kan det bli för slutpris på denna tror ni?
Nej inte alls. Funkar utmärkt med 7-sits, enkelt att komma in och gott om plats!Johnalm skrev:Någon som fattat att det är sjukt opraktiskt med 7 säten i en Model X.Off Grid Byggaren skrev:bylund skrev:Och här budas det på en X.
Mjoo...mahulkp skrev:Nej inte alls. Funkar utmärkt med 7-sits, enkelt att komma in och gott om plats!Johnalm skrev:Någon som fattat att det är sjukt opraktiskt med 7 säten i en Model X.Off Grid Byggaren skrev:bylund skrev:Och här budas det på en X.
Det är väl knappast tänkbart att KVD släpper den för en miljon. De ringer till budgivaren och kollar om budet kan höjas till 1 300 000:- skulle jag tro.Remuz skrev:X letade sig precis över miljonen. Nästan så man blev sugen, om den varit 6sits
Ja man stoppar kanske inte in de allra största grabbarna på tredje radenJohnalm skrev:Mjoo...mahulkp skrev:Nej inte alls. Funkar utmärkt med 7-sits, enkelt att komma in och gott om plats!Johnalm skrev:Någon som fattat att det är sjukt opraktiskt med 7 säten i en Model X.Off Grid Byggaren skrev:bylund skrev:Och här budas det på en X.
Nej, precis, det är ju ett gäng ungar man ska lasta in inte sju skogshuggare. Bakre sätet är ju ändå nästan helt oanvändbart för mig som vuxen så för mig är det bara fyra platser som gäller oavsett modell. Mina barn gillade inte bakre sätes raden jätte mycket heller så jag vet att det skulle bli tjafs om en av dem tvingades sitta där, har tre.mahulkp skrev:Ja man stoppar kanske inte in de allra största grabbarna på tredje raden