Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 08 jun 2022 00:43
Vad händer här??? En radar!
https://apps.fcc.gov/oetcf/eas/reports/ ... IM-1541584
https://apps.fcc.gov/oetcf/eas/reports/ ... IM-1541584
Ser ut som radar, undrar hur man kommer runt den här tweeten isåfall?spacecoin skrev:Green spekulerar att det är en högupplöst radar, och tror inte på en retrofit på grund av otillräcklig can-bus-bandbredd i nuvarande bilar.
Hw4 kanske.
backe skrev:Ser ut som radar, undrar hur man kommer runt den här tweeten isåfall?spacecoin skrev:Green spekulerar att det är en högupplöst radar, och tror inte på en retrofit på grund av otillräcklig can-bus-bandbredd i nuvarande bilar.
Hw4 kanske.
Komma runt?backe skrev:Ser ut som radar, undrar hur man kommer runt den här tweeten isåfall?spacecoin skrev:Green spekulerar att det är en högupplöst radar, och tror inte på en retrofit på grund av otillräcklig can-bus-bandbredd i nuvarande bilar.
Hw4 kanske.
Han har då fått betala mycket pengar för sina Tweets... Så någon form av juridisk bäring verkar det kunna ha. Tänker främst på "funding secured".Reconnnn skrev:Komma runt?backe skrev:Ser ut som radar, undrar hur man kommer runt den här tweeten isåfall?spacecoin skrev:Green spekulerar att det är en högupplöst radar, och tror inte på en retrofit på grund av otillräcklig can-bus-bandbredd i nuvarande bilar.
Hw4 kanske.
Är väll bara att säga som det är att de har hittat ett case i FSD där denna nya radar hjälper dem?
Elon låter ofta säker men det är ju inte direkt som att hans tweets är juridiska kontrakt.
Ska bli spännande att se vad dem kommer fram till att använda denna radar till.
Kanske inget eller så behövs den i FSD på något sätt då får dem updatera alla bilar som köpt FSD med denna precis som dem gjort med datorn.
Nu brukar jag inte vara den som kommer till Elons försvar, man han säger att den enda radar han kan tänka sig är en radar som har högre upplösning än den "cruise-control"-radar som dom kastade i sina bilar som har "all nödvändig hårdvara för självkörning".MWall skrev:Elon snackar mycket skit. Kanske dags att sluta tänka på honom som vår tids Leonardo Da Vinci och ta honom för vad han är. En kreativ idéspruta som kanske ibland uttrycker sig lite väl självsäkert?backe skrev:Ser ut som radar, undrar hur man kommer runt den här tweeten isåfall?spacecoin skrev:Green spekulerar att det är en högupplöst radar, och tror inte på en retrofit på grund av otillräcklig can-bus-bandbredd i nuvarande bilar.
Hw4 kanske.
Om man påverkar aktie kurser med sina tweets så kostar det pengar men det är inte det detta handlar om.backe skrev:Han har då fått betala mycket pengar för sina Tweets... Så någon form av juridisk bäring verkar det kunna ha. Tänker främst på "funding secured".Reconnnn skrev:Komma runt?backe skrev:Ser ut som radar, undrar hur man kommer runt den här tweeten isåfall?spacecoin skrev:Green spekulerar att det är en högupplöst radar, och tror inte på en retrofit på grund av otillräcklig can-bus-bandbredd i nuvarande bilar.
Hw4 kanske.
Är väll bara att säga som det är att de har hittat ett case i FSD där denna nya radar hjälper dem?
Elon låter ofta säker men det är ju inte direkt som att hans tweets är juridiska kontrakt.
Ska bli spännande att se vad dem kommer fram till att använda denna radar till.
Kanske inget eller så behövs den i FSD på något sätt då får dem updatera alla bilar som köpt FSD med denna precis som dem gjort med datorn.
Men oavsett juridiska kontrakt eller inte så blir hans trovärdighet inte bättre av att han uttrycker sig på det sättet han gör i många fall utan att kunna visa på större framgång än vad Tesla gör med sin FSD.
Om man kommer fram till att Lidar behövs, ska man retrofita det också? Gör man det om man beställer FSD i efterhand?
Nu skojar du va? Kolla på autonomy day igen, är mitt tips.Reconnnn skrev:Sen är Tesla nära att uppfylla det som står på produkt sidan när man köper en Tesla (inte det Elon har lovat) i USA. Dvs en körassistent i stadstrafik. De har aldrig lovat på produkt sidan att man ska få Robo taxi eller level 5.
Så radarn kanske behövs i nästa generations system som inte nuvarande kunder får. Jag vet att många hade blivit sura över detta.
Jag refererade enbart till vad som står på köp sidan när du köper FSD paketet. Att Elon har lovat 1000 andra saker är jag 100% med på och som sagt folk kommer bli sura. Men löftena på köp sidan är inte samma som vad Elon har sagt.spacecoin skrev:Nu skojar du va? Kolla på autonomy day igen, är mitt tips.Reconnnn skrev:Sen är Tesla nära att uppfylla det som står på produkt sidan när man köper en Tesla (inte det Elon har lovat) i USA. Dvs en körassistent i stadstrafik. De har aldrig lovat på produkt sidan att man ska få Robo taxi eller level 5.
Så radarn kanske behövs i nästa generations system som inte nuvarande kunder får. Jag vet att många hade blivit sura över detta.
Alternativ historieskrivning..Reconnnn skrev:Jag refererade enbart till vad som står på köp sidan när du köper FSD paketet. Att Elon har lovat 1000 andra saker är jag 100% med på och som sagt folk kommer bli sura. Men löftena på köp sidan är inte samma som vad Elon har sagt.
Den texten är skriven av en jurist. Gäller i "Almost all circumstances". Nuvarande FSD Beta ser ut att fungera mer än 90% av tiden. En jurist kommer hävda att FSD är ett marknadsföringsnamn och att Elon pratade om framtida produkter. Notera i videon du visade innan så säger han "All customers" men inte av vad. Jag tror alla tolkade det som att han menade alla Teslor på vägarna men det visste vi redan för 3 år sedan att det inte stämde eftersom AP1 bilarna inte var inkluderarde.spacecoin skrev:Alternativ historieskrivning..Reconnnn skrev:Jag refererade enbart till vad som står på köp sidan när du köper FSD paketet. Att Elon har lovat 1000 andra saker är jag 100% med på och som sagt folk kommer bli sura. Men löftena på köp sidan är inte samma som vad Elon har sagt.
"no action required by the driver", "snake chargers", "reverse summon", "tesla network" (dvs robotaxi). Nu kan jag inte kontrakts-lag, men om en VD säger saker i officiella sammanhang till investerare och kunder så tror jag det betyder något, även rent lagligt. Full Self Driving Capable är vad det både heter och som är utlovat.
Knappast. Det är för dålig för det.Reconnnn skrev:Den texten är skriven av en jurist.
Du behöver inte läsa det finstilta. Läs vad som står i konfiguratorn när du köper bilen. Det är det som gäller.Fredrik j skrev:Behöver man läsa innantill ur det ”finstilta” för sina kunder kan man nog säga att man har misslyckats i kommunikationen.
Personligen så tycker jag inte att det är smart att lova saker med skrivningar som gör att man kan "hitta på" saker men ändå slippa uppfylla dom. Det är mer ett sätt att gräva sin egen grav... Förr eller senare så biter det tillbaka.Reconnnn skrev:Den texten är skriven av en jurist. Gäller i "Almost all circumstances". Nuvarande FSD Beta ser ut att fungera mer än 90% av tiden. En jurist kommer hävda att FSD är ett marknadsföringsnamn och att Elon pratade om framtida produkter. Notera i videon du visade innan så säger han "All customers" men inte av vad. Jag tror alla tolkade det som att han menade alla Teslor på vägarna men det visste vi redan för 3 år sedan att det inte stämde eftersom AP1 bilarna inte var inkluderarde.spacecoin skrev:Alternativ historieskrivning..Reconnnn skrev:Jag refererade enbart till vad som står på köp sidan när du köper FSD paketet. Att Elon har lovat 1000 andra saker är jag 100% med på och som sagt folk kommer bli sura. Men löftena på köp sidan är inte samma som vad Elon har sagt.
"no action required by the driver", "snake chargers", "reverse summon", "tesla network" (dvs robotaxi). Nu kan jag inte kontrakts-lag, men om en VD säger saker i officiella sammanhang till investerare och kunder så tror jag det betyder något, även rent lagligt. Full Self Driving Capable är vad det både heter och som är utlovat.
Är det något jurister är experter på så är det Alternativ historieskrivning...
Jag hoppas såklart att det inte är så. Jag bara visar på att Tesla är väldigt smarta vad dem lovar och var dem lovar det.
Reconnnn skrev:Du behöver inte läsa det finstilta. Läs vad som står i konfiguratorn när du köper bilen. Det är det som gäller.Fredrik j skrev:Behöver man läsa innantill ur det ”finstilta” för sina kunder kan man nog säga att man har misslyckats i kommunikationen.
Du ska inte behöva lyssna på långa AI dagar för att veta vilka funktioner din bil kommer få.
Tror dock planen är att uppnå FSD med nuvarande hårdvara och kanske Robo taxi.
Alså jag vet inte riktigt vad du försöker få mig att säga. Jag bara säger att ur ett juridiskt perspektiv så har Tesla varit mycket försiktiga med vad de säger för att de ska kunna backa ur.backe skrev:Reconnnn skrev:Du behöver inte läsa det finstilta. Läs vad som står i konfiguratorn när du köper bilen. Det är det som gäller.Fredrik j skrev:Behöver man läsa innantill ur det ”finstilta” för sina kunder kan man nog säga att man har misslyckats i kommunikationen.
Du ska inte behöva lyssna på långa AI dagar för att veta vilka funktioner din bil kommer få.
Tror dock planen är att uppnå FSD med nuvarande hårdvara och kanske Robo taxi.
Det här läser jag i konfiguration, är det alltså det jag får om jag köper betalar 77 700 kr?
Nej kommer du troligen säga, du måste läsa det finstilta under det där, men inte det riktigt finstilta som Spacecoin hittade, och du får absolut inte lyssna på vad VD säger eller kolla på informationsdagar från företaget för det är oväsentligt.
…och det var vad jag menade. Om man hänvisar sina kunder till domstol för att fastställa vad man sålt har man misslyckats i marknadsföringen. Är det avsiktligt är det bedrägligt (även om det rent juridiskt inte är bedrägeri).Reconnnn skrev:Alså jag vet inte riktigt vad du försöker få mig att säga. Jag bara säger att ur ett juridiskt perspektiv så har Tesla varit mycket försiktiga med vad de säger för att de ska kunna backa ur.backe skrev:Reconnnn skrev:Du behöver inte läsa det finstilta. Läs vad som står i konfiguratorn när du köper bilen. Det är det som gäller.Fredrik j skrev:Behöver man läsa innantill ur det ”finstilta” för sina kunder kan man nog säga att man har misslyckats i kommunikationen.
Du ska inte behöva lyssna på långa AI dagar för att veta vilka funktioner din bil kommer få.
Tror dock planen är att uppnå FSD med nuvarande hårdvara och kanske Robo taxi.
Det här läser jag i konfiguration, är det alltså det jag får om jag köper betalar 77 700 kr?
Nej kommer du troligen säga, du måste läsa det finstilta under det där, men inte det riktigt finstilta som Spacecoin hittade, och du får absolut inte lyssna på vad VD säger eller kolla på informationsdagar från företaget för det är oväsentligt.
Om det blir en grupptalan för vilseledande marknadsföring så har Tesla en chans att vinna.
Tycker jag att de har vilseledande marknadsföring: Ja det tycket jag.
Hade jag blivit sur om jag köpt FSD: ja det hade jag
Men har Tesla gjort allt för att undvika juridiska problem: Ja det har dem
Har jag köpt FSD: Nej det har jag inte
Kommer det stå Tesla mycket dyrt om dem inte levererar: Ja det kommer det
Kommer Elon sitta i fängelse: Nej det kommer han inte
Vi är rätt överens om de andra punkterna. Men här har du helt fel. Det man gjort är att man successivt har haft ett försiktigare språk på order-sidan. Idag är det bra mycket bättre juridiskt ur Teslas perspektiv, men det är fortsatt bedräglig marknadsföring till kunder och falsk information till investerare tycker jag. Mellan 2016-2019 var det inte språket bra alls för Tesla, speciellt inte i USA, då man använde texten jag visade i klippet ovan.Reconnnn skrev:Men har Tesla gjort allt för att undvika juridiska problem: Ja det har dem
Jag tror faktiskt investerare har ett mycket bättre case än kunder att vinna.spacecoin skrev:Vi är rätt överens om de andra punkterna. Men här har du helt fel. Det man gjort är att man successivt har haft ett försiktigare språk på order-sidan. Idag är det bra mycket bättre juridiskt ur Teslas perspektiv, men det är fortsatt bedräglig marknadsföring till kunder och falsk information till investerare tycker jag. Mellan 2016-2019 var det inte språket bra alls för Tesla, speciellt inte i USA.Reconnnn skrev:Men har Tesla gjort allt för att undvika juridiska problem: Ja det har dem
Jag håller inte med. Däremot så hade Elon sannolikt varit i samma sits som Elizabeth Holmes om han hade varit VD för ett börsnoterat "Tesla Software", vilket säger en del om hur detta hanteras, etiskt och moraliskt. Juridiken lär prövas om inte Tesla levererar FSD inom kort eller inte det sker en retrofit av alla bilar som har FSD.Reconnnn skrev:Jag tror faktiskt investerare har ett mycket bättre case än kunder att vinna.spacecoin skrev:Vi är rätt överens om de andra punkterna. Men här har du helt fel. Det man gjort är att man successivt har haft ett försiktigare språk på order-sidan. Idag är det bra mycket bättre juridiskt ur Teslas perspektiv, men det är fortsatt bedräglig marknadsföring till kunder och falsk information till investerare tycker jag. Mellan 2016-2019 var det inte språket bra alls för Tesla, speciellt inte i USA.Reconnnn skrev:Men har Tesla gjort allt för att undvika juridiska problem: Ja det har dem
Som investerare förväntas man väl göra en egen bedömning av information? När man köper en aktie ingår man ju inget juridiskt avtal om att alla prognoser ska slå in. Det är ju när man gör en annorlunda bedömning än andra som man kan tjäna pengar på aktier. Och förlora.Reconnnn skrev:Jag tror faktiskt investerare har ett mycket bättre case än kunder att vinna.spacecoin skrev:Vi är rätt överens om de andra punkterna. Men här har du helt fel. Det man gjort är att man successivt har haft ett försiktigare språk på order-sidan. Idag är det bra mycket bättre juridiskt ur Teslas perspektiv, men det är fortsatt bedräglig marknadsföring till kunder och falsk information till investerare tycker jag. Mellan 2016-2019 var det inte språket bra alls för Tesla, speciellt inte i USA.Reconnnn skrev:Men har Tesla gjort allt för att undvika juridiska problem: Ja det har dem