Visserligen, samt att man är aningen konservativ här ute i ödemarken.LarsL skrev:Problemet är att Skaraborg bara har två Chademoladdare. Det är klart att ingen köper småelbilar, vart skulle de åka?mati skrev:Det känns ganska bekant. Ibland går det det flera veckor mellan "spottningarna". Det beror såklart på var du bor. Här i Skaraborg är elbilar på vägarna ungefär lika vanliga som älgar i Stockholms innerstad.Vasp skrev:Jag verkar bo i elbilsöken. Har än så länge inte spottat en enda Tesla. Det närmaste jag har kommit är två Nissan leaf.
Fast igår hade jag ett trevligt möte med en nybliven teslaägare som var på besök på torget i Lidköping.
Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Vilket är obegripligt. Det är ju på landsbygden de stora pengarna finns att spara med de avstånd som krävs för minsta lilla grej. Och det är ju inte det att de inte köper nya/dyra bilar för det är ganska vanligt. (Tänker på mina bekanta/släktingar i Hova tex)mati skrev:Visserligen, samt att man är aningen konservativ här ute i ödemarken.LarsL skrev:Problemet är att Skaraborg bara har två Chademoladdare. Det är klart att ingen köper småelbilar, vart skulle de åka?mati skrev:Det känns ganska bekant. Ibland går det det flera veckor mellan "spottningarna". Det beror såklart på var du bor. Här i Skaraborg är elbilar på vägarna ungefär lika vanliga som älgar i Stockholms innerstad.Vasp skrev:Jag verkar bo i elbilsöken. Har än så länge inte spottat en enda Tesla. Det närmaste jag har kommit är två Nissan leaf.
Fast igår hade jag ett trevligt möte med en nybliven teslaägare som var på besök på torget i Lidköping.
Absolut, du har så rätt. Det köps nya dyra bilar på löpande band. Det kryllar t.ex. av nya XC90 och andra suv:ar häromkring. Jag blir antingen utskrattad eller idiotförklarad. Elbilar tycks vara nån slags modegrej som går över. Helt obegripligt.LarsL skrev:Vilket är obegripligt. Det är ju på landsbygden de stora pengarna finns att spara med de avstånd som krävs för minsta lilla grej. Och det är ju inte det att de inte köper nya/dyra bilar för det är ganska vanligt. (Tänker på mina bekanta/släktingar i Hova tex)mati skrev:Visserligen, samt att man är aningen konservativ här ute i ödemarken.LarsL skrev:Problemet är att Skaraborg bara har två Chademoladdare. Det är klart att ingen köper småelbilar, vart skulle de åka?
Jag var på en kommunal föreläsning härom veckan som handlade om solceller och elbilar. Initiativet kom från Skara kommun, eftersom Götene kommun verkar sakna ansvarig tjänsteman. Bara det är ett tecken på hur nedprioriterat detta är. Intresset var begränsat, milt sagt. Det kom mindre än 10 personer, ingen hade någonsin sett en Tesla, och alla trodde att elbilar var "för stan". Folk hade jättesvårt att förstå att det verkligen fanns en elbil i kommunen. Jag fick fler frågor om min privatekonomi än om själva bilen.
Det blev dock en del provturer, och jag hoppas att jag kunde så ett eller annat frö i huvudet på folk.
Omvänd Teslaspotting. Är nu i Dolomiterna och har bara haft sällskap på en SuC sedan Lödde. OK, till Wiesbaden på natten men efter det inte en Tesla. Kort besök på SC München i lördags. Två roadsters och >10 facelift Model S för leverans räknas inte riktigt. Var finns alla Tesla på kontinenten?
S100D: midnight silver, 2018-09, 3LR AWD: vit, 2019-10
Fast Leafarna har blivit vanligare i Lidköping sista året, trots att det blir bara går att åka mot Trollhättan med garanterad snabbladdning. Trodde när vi slog till på vår Leaf -14 att laddinfran skulle utvecklas, men det händer ju ingenting.
On topic: Tror att jag låg bakom dig Mati genom Filsbäck i eftermiddags. Trodde du skulle blåsa ifrån min lilla Miata vid omkörning av mopeder, men det gick så städat till...
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
On topic: Tror att jag låg bakom dig Mati genom Filsbäck i eftermiddags. Trodde du skulle blåsa ifrån min lilla Miata vid omkörning av mopeder, men det gick så städat till...
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Elbilist sedan 2014
Det finns nog inte så många där nere. Andelen elbilar i Tyskland är runt 0,05% har jag för mig. Jag såg noll stycken sist jag var där.oset skrev:Omvänd Teslaspotting. Är nu i Dolomiterna och har bara haft sällskap på en SuC sedan Lödde. OK, till Wiesbaden på natten men efter det inte en Tesla. Kort besök på SC München i lördags. Två roadsters och >10 facelift Model S för leverans räknas inte riktigt. Var finns alla Tesla på kontinenten?
Ha ha. Jo det kan ha varit jag. Vi hade lite grejer i bilen som inte tål alltför starka g-krafter.Klintan skrev:On topic: Tror att jag låg bakom dig Mati genom Filsbäck i eftermiddags. Trodde du skulle blåsa ifrån min lilla Miata vid omkörning av mopeder, men det gick så städat till...

Men det kanske vänder? http://mariestadstidningen.se/mariestad ... lmedalen-imati skrev:Absolut, du har så rätt. Det köps nya dyra bilar på löpande band. Det kryllar t.ex. av nya XC90 och andra suv:ar häromkring. Jag blir antingen utskrattad eller idiotförklarad. Elbilar tycks vara nån slags modegrej som går över. Helt obegripligt.LarsL skrev:Vilket är obegripligt. Det är ju på landsbygden de stora pengarna finns att spara med de avstånd som krävs för minsta lilla grej. Och det är ju inte det att de inte köper nya/dyra bilar för det är ganska vanligt. (Tänker på mina bekanta/släktingar i Hova tex)mati skrev:Visserligen, samt att man är aningen konservativ här ute i ödemarken.LarsL skrev:Problemet är att Skaraborg bara har två Chademoladdare. Det är klart att ingen köper småelbilar, vart skulle de åka?
Jag var på en kommunal föreläsning härom veckan som handlade om solceller och elbilar. Initiativet kom från Skara kommun, eftersom Götene kommun verkar sakna ansvarig tjänsteman. Bara det är ett tecken på hur nedprioriterat detta är. Intresset var begränsat, milt sagt. Det kom mindre än 10 personer, ingen hade någonsin sett en Tesla, och alla trodde att elbilar var "för stan". Folk hade jättesvårt att förstå att det verkligen fanns en elbil i kommunen. Jag fick fler frågor om min privatekonomi än om själva bilen.
Det blev dock en del provturer, och jag hoppas att jag kunde så ett eller annat frö i huvudet på folk.
Träffa en trevlig dam med vit MS vid suc Ödeshög idag som var på sin första solo tur med Teslan och behövde hjälp med att öppna ladd lucka .
Gentleman sim man är assistera jag såklart
Gentleman sim man är assistera jag såklart

Umgås mycket med ELin en mörk skönhet från 2015 med AP, premiuminredning, next gen säten och 90Kwh batteri.
- lator
- Teslaägare
Skellefteåkraft är ju mycket välvilligt inställda till Tesla så det borde väl sprida sig även till Skellefteåbor tycker man.Vasp skrev:Skellefteå. Fast blir nog bättre till nästa år. Kommunen i samarbete med grannkommunerna ska sätta upp rätt så många laddstationer. Både snabbladdare och laddstolpar.lator skrev:Var bor du? Åmsele??Vasp skrev:Jag verkar bo i elbilsöken. Har än så länge inte spottat en enda Tesla. Det närmaste jag har kommit är två Nissan leaf.

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Inga Teslor än i stan. Jag hoppas i alla fall att med tanke på Skellefteåkrafts samarbete med Tesla så kommer en Supercharger station sättas upp i stan snart.lator skrev:Skellefteåkraft är ju mycket välvilligt inställda till Tesla så det borde väl sprida sig även till Skellefteåbor tycker man.Vasp skrev:Skellefteå. Fast blir nog bättre till nästa år. Kommunen i samarbete med grannkommunerna ska sätta upp rätt så många laddstationer. Både snabbladdare och laddstolpar.lator skrev:Var bor du? Åmsele??Vasp skrev:Jag verkar bo i elbilsöken. Har än så länge inte spottat en enda Tesla. Det närmaste jag har kommit är två Nissan leaf.
Skellefteå kraft ska sätta upp laddstationer i stora delar av länet. Så kommer "snart" bli betydligt bättre infrastruktur.
http://affarsliv.norran.se/493013/vaste ... or-elbilar
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
P90DL?
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Schweizare?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Gråblå med nya fronten utanför lödde för ca 2 timmar sen
/Sony Z3 Dual
/Sony Z3 Dual
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
O nu mötte jag precis ELON007
utanför lödde...
/Sony Z3 Dual

utanför lödde...
/Sony Z3 Dual
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Gråblå? Menar du mindnight silver så var det säkert jagdrakbane skrev:Gråblå med nya fronten utanför lödde för ca 2 timmar sen
/Sony Z3 Dual

Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Model 3 LR svart med vit inredning
Grannen min påstår bestämt att en mörkgrå MS har kört förbi hemma hos mig idag, dvs på vägen mellan Lerdala och Götene. Jag är ganska så tveksam, gubben har sett fel förut.
Var det kanske nån här som är ute och spionerar?

Var det kanske nån här som är ute och spionerar?
akeller skrev:Gråblå? Menar du mindnight silver så var det säkert jagdrakbane skrev:Gråblå med nya fronten utanför lödde för ca 2 timmar sen
/Sony Z3 Dual![]()

-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Inget drag ingen 3a
Se där, par i facelift!
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
Precis!Surfaren skrev:Se där, par i facelift!
Lite kul tyckte jag. Min längst bort!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Orättvist nu blir man ju avundsjuk. Snygga är dom i varje fall.Elfort skrev:Precis!Surfaren skrev:Se där, par i facelift!
Lite kul tyckte jag. Min längst bort!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Kl 15:00 typ
Mörkblå/grå?! Med takräcke påväg in i Hofors från falu hållet.
Mörkblå/grå?! Med takräcke påväg in i Hofors från falu hållet.
Tesla Model Y