• Done more than any single individual to accelerate the advent of sustainable energy
Sen raderade han ordet "sustainable" från Teslas mission statement och ersatte det med "build a world of amazing abundance".
Detta var alltså Sawyer Merritt's tweet, så för källor får du fråga honom. Jag lägger in länken till tweeten, missade att få med den.
Även om det fanns fel i detaljerna (slarvigt) så var andemeningen att visa hur mycket han gjort på 55 år.
Fascinerande man, är både en idiot i vissa avseenden samt även en genialisk entrepenör.
• Done more than any single individual to accelerate the advent of sustainable energy
Sen raderade han ordet "sustainable" från Teslas mission statement och ersatte det med "build a world of amazing abundance".
Detta var alltså Sawyer Merritt's tweet, så för källor får du fråga honom. Jag lägger in länken till tweeten, missade att få med den.
Även om det fanns fel i detaljerna (slarvigt) så var andemeningen att visa hur mycket han gjort på 55 år.
Fascinerande man, är både en idiot i vissa avseenden samt även en genialisk entrepenör.
Grejen med genier är ju att de fungerar annorlunda än vanliga människor. Det är därför de är genier. Ibland blir en del av det där annorlunda idiotiskt. Att han har Aspberger gör det inte lättare heller. Jag skulle säga att hans lista med bra saker överväger hans lista med idiotiska saker.
Elon fortsätter dissa det vi brukar kalla demokrati, nu inte främst kvinnlig rösträtt utan mer allmänt ”allmän rösträtt = allmänt lidande”.
Visst, demokratin kan ha sina sidor men jag undrar vad han vill ha istället, Elon bestämmer allt kanske?
Varken att vara emot personer som försvarar pedofiler eller inte vara libertarian är något som betyder att man är emot demokrati eller kvinnlig rösträtt.
Elon fortsätter dissa det vi brukar kalla demokrati, nu inte främst kvinnlig rösträtt utan mer allmänt ”allmän rösträtt = allmänt lidande”.
Visst, demokratin kan ha sina sidor men jag undrar vad han vill ha istället, Elon bestämmer allt kanske?
Jag tycker lika illa om Elon som någon annan, men utifrån dom 3 posterna på X så förstår jag inte hur du kommer fram till det här. Du får gärna utveckla/förklara.
Jag tycker lika illa om Elon som någon annan, men utifrån dom 3 posterna på X så förstår jag inte hur du kommer fram till det här. Du får gärna utveckla/förklara.
Om du läser hela inlägget från Devon Erikson som Elon svarar på o håller med om så står det bl.a ”Universal suffrage leads to universal suffering.” Dvs allmän rösträtt ger allmänt lidande, det står också att ”takers” inte borde ha rösträtt, lite oklart vilka de är, kanske ”de tärande”. Totalt sett är det solklart att den allmänna rösträtten borde tas bort.
Motståndet mot kvinnlig rösträtt var i ett tweet från Elon i mitt föregående inlägg.
Varken att vara emot personer som försvarar pedofiler eller inte vara libertarian är något som betyder att man är emot demokrati eller kvinnlig rösträtt.
Jag har läst inläggen som Elon retweetade och jag ser ingen pedofilkoppling till uttalanden som ” This is why the central problem of Western Civilization is childless women with political power.” Och ”allmän rösträtt är lika med allmänt lidande”.
Förklara gärna.
Elon kommenter över 1000 tweets per månad, men det betyder inte att han delar alla åsikter som framförs i allt det han kommenterar.
Elons "I have wised up" var svar, betyder inte att han delar frågeställarens åsikter.
Om man ser filmen som bilden på kvinnan som hjälper förövaren kom ifrån och diskussionen om vad som hände innan filmen startade så framgår pedofilkopplingen. @dvorstone förklarar vad han anser är den underliggande orsaken till beteendet (empati+barnlöshet), och vad det skulle betyda att Elon retweetar (saknar dock bekräftelse på att så skett) den är en tolkningsfråga, men en rimlig tolkning skulle kunna vara att han tycker tweeten är intressant, inte att han nödvändigtvis håller med om alla delar av innehållet. Elon har dock flera gånger tidigare pratat om https://en.wikipedia.org/wiki/Suicidal_empathy så det är sannolikt att han kunnat se tweeten som ett exempel det.
Notera, ovanstående är min analys, berättar ingenting om mina åsikter.