Hmmm... Vad kan det vara?Pontus skrev:Jag har mer "nördig" med elmotor, gissa vad!hybris skrev:Ja allt fungerar förutom antennen som är bruten och batteriet har kort lovstid. Om någon har en antenn och tips på nytt batteri ör jag intresserad, man får sjukt intresse när man traskar runt med den luren... Bättre krograggtelefon finns inte...
Vem får sin P85D först?
Moderator: Redaktion
Re: Vem får sin P85D först?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Vem får sin P85D först?
Dragkrok skiter jag i. 900hk behöver jag inte om jag redan har 700.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Vem får sin P85D först?
Gammal goding där man använde hela kortet som simkort.
Funkar fortfarande.
Funkar fortfarande.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Vem får sin P85D först?
De byggde lurar av kvalitet på den gamla goda tiden... 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Re: Vem får sin P85D först?
En dansk lur med elmotor som öppnade luckan, i övrigt en telefon med gammal teknik redan som ny... Men den här elmotorhybris skrev:Hmmm... Vad kan det vara?Pontus skrev:Jag har mer "nördig" med elmotor, gissa vad!hybris skrev:Ja allt fungerar förutom antennen som är bruten och batteriet har kort lovstid. Om någon har en antenn och tips på nytt batteri ör jag intresserad, man får sjukt intresse när man traskar runt med den luren... Bättre krograggtelefon finns inte...
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Vem får sin P85D först?
Det kanske är andra som bryr sig om dragkrok - för några timmar sedan postades en bild på TMC där man smygfotat en Model S med sensorer på hjulen som drar en rejäl trailer.Niclas skrev:Dragkrok skiter jag i. 900hk behöver jag inte om jag redan har 700.
Själv hade jag gärna haft dragkrok - det är det enda som jag upplever saknas.
http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... ng-ability
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Re: Vem får sin P85D först?
De skulle kunna lösa dragkrok genom att ha ett "pull" läge som anpassar prestanda etc för att dra tungt lass. Tror inte på att bara köra drag på en 700Hk bil... Finns många exempel på bilar som fått sprickor etc pgr av tunga lass. Tex hade BMW 3-serie och Alpina problem med det på E46 runt 1998-99. Iofs kan ju bilen känna av automatiskt när kroken används och anpassa gas/prestanda för situationen. Det plus kylningen. Liksom räckvidden blir intressant...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Vem får sin P85D först?
Jag tror också att det är nödvändigt med något sorts pull-läge som gör att det inte går att accelerera med full kraft när ett släp är tillkopplat. Men det löser de enkelt genom att detecta när dragkroken är isatt.hybris skrev:De skulle kunna lösa dragkrok genom att ha ett "pull" läge som anpassar prestanda etc för att dra tungt lass. Tror inte på att bara köra drag på en 700Hk bil... Finns många exempel på bilar som fått sprickor etc pgr av tunga lass. Tex hade BMW 3-serie och Alpina problem med det på E46 runt 1998-99. Iofs kan ju bilen känna av automatiskt när kroken används och anpassa gas/prestanda för situationen. Det plus kylningen. Liksom räckvidden blir intressant...
För mig är räckvidd med trailer helt ointressant - behöver kunna köra ett släp löv och grenar till dumpen när vi vårstädar, brädor när vi byter vindskivor eller åkgräsklipparen på service.
Hyr släp några gånger per år för olika ändamål och vet ännu inte hur vi ska lösa det nu när vi byter fossilbrännaren mot en Model S. Kör ändå aldrig några längre sträckor med släpkärra.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Vem får sin P85D först?
Grattis!
Då var den här tråden död
Då var den här tråden död

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Vem får sin P85D först?
Vad kul! Berätta!
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
Re: Vem får sin P85D först?
Bilder på bilen liksom din klädsel!
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Vem får sin P85D först?
Nu börjar det likna porr
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Re: Vem får sin P85D först?
Grattis!Segelflygaren skrev:Hämtad
Jag håller precis alla tummar och tår att det blir min tur imorgon.
Re: Vem får sin P85D först?
Grattis
och lycka till
och lycka till
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021 

Re: Vem får sin P85D först?
Verkar som Segelfygaren inte hänger här på forumet sedan ett par timmar tillbaka, undra vad han gör???
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Vem får sin P85D först?
Sitter inte och refreshar sin "My Tesla"-sida som andra iaf 

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6544
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Vem får sin P85D först?
Förstår inte alls vad du menar...Kilowatt skrev:Sitter inte och refreshar sin "My Tesla"-sida som andra iaf

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Vem får sin P85D först?
Tack allihop!
I morgon kommer troligen Tibor hit och provkör, efter det kommer han säkerligen skriva en spännande artikel om P85D jämförd med P85+.
Jag har som några av er misstänkt varit ut och kört en del...
Några tankar när jag jämför P85D med P85+
Bilen är otroligt lättkörd, det är bara att trampa pedalen i botten och styra. Inget däckspinn som på P85+ utan man bara slungas framåt med en våldsam fart. Tänk på att kolla hur dom som åker med mår vid upprepade accelerationer. Flera av dom som jag tog med mig verkade bli lite oroliga i magen efter 2-3 försök.
Accelerationen från 100 och uppåt känns spontant inte alls lika kraftig, kan kanske bero på att man jämför med 0-100 accelerationen?
Stolarna känns spontant fantastiska, men jag kan förstå att en hel del "storväxta" amerikaner är oroliga för hur dom ska få plats, stolarna är tajta och ger mycket bra sidostöd, dessutom tycker jag att dom är klart snyggare än tidigare.
Det känns även som om väghållningen blivit bättre, men det är svårt att bedöma eftersom jag bytt från vinterhjul till sommarhjul, vilket i sig innebär en enorm skillnad.
Är det då värt att uppdatera från P85+ till P85D?
Det beror på.
Jag bifogar även en bild på bilen (och mig speglad i kromet
).
I morgon kommer troligen Tibor hit och provkör, efter det kommer han säkerligen skriva en spännande artikel om P85D jämförd med P85+.
Jag har som några av er misstänkt varit ut och kört en del...
Några tankar när jag jämför P85D med P85+
Bilen är otroligt lättkörd, det är bara att trampa pedalen i botten och styra. Inget däckspinn som på P85+ utan man bara slungas framåt med en våldsam fart. Tänk på att kolla hur dom som åker med mår vid upprepade accelerationer. Flera av dom som jag tog med mig verkade bli lite oroliga i magen efter 2-3 försök.
Accelerationen från 100 och uppåt känns spontant inte alls lika kraftig, kan kanske bero på att man jämför med 0-100 accelerationen?
Stolarna känns spontant fantastiska, men jag kan förstå att en hel del "storväxta" amerikaner är oroliga för hur dom ska få plats, stolarna är tajta och ger mycket bra sidostöd, dessutom tycker jag att dom är klart snyggare än tidigare.
Det känns även som om väghållningen blivit bättre, men det är svårt att bedöma eftersom jag bytt från vinterhjul till sommarhjul, vilket i sig innebär en enorm skillnad.
Är det då värt att uppdatera från P85+ till P85D?
Det beror på.
Jag bifogar även en bild på bilen (och mig speglad i kromet

Re: Vem får sin P85D först?
Beror på?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
- Andreas Welin
- Teslaägare
- Inlägg: 51
- Blev medlem: 10 mar 2015 09:05
- Ort: Uppsala
Re: Vem får sin P85D först?
Vackert Segelflygaren! Min var färdigproducerad 29 januari men jag har inte fått något datum
Det kliar.... Gläds med dig under tiden!

- Segelflygaren
- Teslaägare
- Inlägg: 971
- Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
- Referralkod: ts.la/jesper1523
Re: Vem får sin P85D först?
Ja det beror på.hybris skrev:Beror på?
Har man obegränsat med pengar så är det helt klart en bättre bil, det enda jag kan komma på som är sämre är att frunken är mindre, och det har knappast någon avgörande betydelse.
Men, i stort sett är det samma bil som P85+ som ju även det är en fantastisk bil.
Jag tycker att man ska välja en P85D före P85+ om man köper nytt, vilket är en hypotetisk fråga då det inte går att köpa P85+ längre.
Om man funderar på att uppdatera från en P85+ med en budget som man sträcker ut ganska hårt, så är jag mer tveksam. Men det är förstås min högst personliga uppfattning.