Sida 9 av 22

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 05:43
av TiborBlomhall
Är i Ödeshög nu.

Binge-lyssnar på David Batras podcast på Spotify. Kanonkul! Typ över 100 avsnitt också.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 05:48
av TiborBlomhall
Tidvis var det kraftig dimma. Jag såg inte mycket. Men autopiloten hade bättre syn och kunde styra igenom.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 05:49
av Kalle
Loggas glymps positionerna nån stans? Vore lite kul att göra en uppsnabbad video över racet där man ser bilarna sprida ut sig över kartan :)

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 05:50
av TiborBlomhall
Urkul att kvart i sex på morgonen är det ändå 12 som tittar på Glympse kartan :D

Och tack för alla era kommentarer här! Skönt att läsa allt ni skrivit!

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 05:50
av TiborBlomhall
Kalle skrev:
Loggas glymps positionerna nån stans? Vore lite kul att göra en uppsnabbad video över racet där man ser bilarna sprida ut sig över kartan :)
Tror tyvärr inte det :(

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:00
av LarsL
Det här borde bil en ordentlig slaktning av tidigare rekord.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:18
av Kalle
Oh! Koan paserar solna, då missar den nog den nog den versta rusningen norr om stan iaf :)

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:19
av Sofie
@ Tibor Blomhäll, det går snabbare för mig med mobilen att komma åt glympse på sidan 8 än via 9 nyheterna. Orkar du lägga in en ny länk på aktuell sida nu?

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:20
av EnTraktor
Konan passerar Solna kl. 06.20 och hinner precis passera Essingeleden innan full rusningstrafik slår till.

Jaggan laddar norr om Sundsvall.

Tibor börjar nog bli klar i Ödeshög.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:21
av TiborBlomhall

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:26
av EnTraktor
Det ser ut som om Teslan kommit nästan dubbelt så långt som Jaggan

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:39
av Bjelke
Jaggan tog helt klart en extra lång powernap, får man gissa på att det är en anställd som kör den och helt enkelt måste följa regler? Lite trist om det
är så... Eller så orkade han inte fortsätta helt enkelt. Den ser ut att stå parkerad ungefär där jag bott några gånger på hotell där iaf.

Och såklart, heja Tibor!! (som precis har lämnat Ödeshög)

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:46
av kangru
Tibor och Teslan går på knockout mot Jaggan. Frågan är hur den ”hemliga” bilen går.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 06:52
av TeslaTissel
kangru skrev:
Tibor och Teslan går på knockout mot Jaggan. Frågan är hur den ”hemliga” bilen går.

Otroligt försprång° Utklassning!

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:00
av Bjelke
Hjundajen laddar i S-Tälje verkar det som och Tibor sliter sitt hår i köerna vid vägarbetet (norr om Jönköping), det går saaaakta där :(

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:02
av Verdi
Jäkligt synd att den som kör Jaguaren inte verkar helt hundra. Blir ju inget spännande.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:09
av Kalle
Kämpa på, de blir ljust snart :)

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:10
av Ampera
45min till Toftaholm

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:11
av oscfor
Verdi skrev:
Jäkligt synd att den som kör Jaguaren inte verkar helt hundra. Blir ju inget spännande.
Den ska ju dra 20% mer och ladda 30% långsammare än en Model X, så det här är väl precis som förväntat på vintern? Med de data som presenterats från testerna har det ju beräknats att ta ungefär 10h att köra Göteborg-Stockholm med en iPace.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:12
av mans71
Verdi skrev:
Jäkligt synd att den som kör Jaguaren inte verkar helt hundra. Blir ju inget spännande.
Vet vi/tror vi att föraren av jaggan inte är riktigt frisk?

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:13
av Jeppe_E
Verdi skrev:
Jäkligt synd att den som kör Jaguaren inte verkar helt hundra. Blir ju inget spännande.
Jo, jag sa ju det i ett tidigare inlägg. Det blir liksom inget man kan dra några slutsatser på. Det var väl egentligen inget snack om vem som skulle vinna. Men att I-Pacen är så här långt efter pga strul gynnar ju inte elbilen öht. Vad tror ni Andersson i stugorna runt om i Sverige får för bild av elbilar? Tror ni fokus kommer att ligga på hur snabbt teslan klarade det på? Nej... sigh. Ska dock bli intressant att läsa om vad som gick fel. Jaggan stod ju i princip stilla 50% av tiden de första 50 milen.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:13
av Remuz
10h Stockholm Göteborg? Tar ju 5.5h med tesla (starta 100%, mål 0%, typ 25min i Ödeshög)

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:13
av TeslaTissel
oscfor skrev:
Verdi skrev:
Jäkligt synd att den som kör Jaguaren inte verkar helt hundra. Blir ju inget spännande.
Den ska ju dra 20% mer och ladda 30% långsammare än en Model X, så det här är väl precis som förväntat på vintern? Med de data som presenterats från testerna har det ju beräknats att ta ungefär 10h att köra Göteborg-Stockholm med en iPace.
Riktigt efter.

Riktigt kul det här!

Riktigt bra verklighets-test

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:21
av Verdi
oscfor skrev:
Verdi skrev:
Jäkligt synd att den som kör Jaguaren inte verkar helt hundra. Blir ju inget spännande.
Den ska ju dra 20% mer och ladda 30% långsammare än en Model X, så det här är väl precis som förväntat på vintern? Med de data som presenterats från testerna har det ju beräknats att ta ungefär 10h att köra Göteborg-Stockholm med en iPace.
Model X? Nä men nog bör I-Pace klara att hänga på Kona bättre. Nåt har blivit fel. Antingen med föraren eller med bilen. Sådär långsamt är pinsamt och ger elbilshatare rätt.

Re: SECC 2018

Postat: 28 nov 2018 07:23
av EnTraktor
Jeppe_E skrev:
Verdi skrev:
Jäkligt synd att den som kör Jaguaren inte verkar helt hundra. Blir ju inget spännande.
Jo, jag sa ju det i ett tidigare inlägg. Det blir liksom inget man kan dra några slutsatser på. Det var väl egentligen inget snack om vem som skulle vinna. Men att I-Pacen är så här långt efter pga strul gynnar ju inte elbilen öht. Vad tror ni Andersson i stugorna runt om i Sverige får för bild av elbilar? Tror ni fokus kommer att ligga på hur snabbt teslan klarade det på? Nej... sigh. Ska dock bli intressant att läsa om vad som gick fel. Jaggan stod ju i princip stilla 50% av tiden de första 50 milen.
Men varför envisas ni med att posta rykten utan att ha några som helst fakta?!
Vi vet inte om bilen hade mindre laddning vid start!
Vi vet inte om föraren är sämre!
Vi vet inte om det är nått fel på bilen!
Bara dumt med rykten och spekulationer.
Jaggan har hög förbrukning och nu är det dessutom kallt och vinter, och då kommer man inte långt. Är det 8 mil till nästa laddare och man har 10 mil batteri kvar så vågar man kanske inte chansa utan stannar för att ladda tidigare. Då blir resultatet så här utan att nått är direkt fel.