Re: Model 3 spotting
Postat: 28 apr 2019 18:56
Svängde förbi IONITY-laddstolparna i Malmö idag, och där satt en man och laddade sin gråa Model 3. 

Man och man, en vuxen pojke kanske. Men det var nog jag. Var rätt försjunken i telefonen mestadels av tiden där, så noterade ingen annan tesla eller annan elbil.Bankiren skrev:Svängde förbi IONITY-laddstolparna i Malmö idag, och där satt en man och laddade sin gråa Model 3.
Blir förhoppningsvis ännu bättre flås snart när 150kW-uppdateringen kommer ut till våra bilarkenny skrev:Man och man, en vuxen pojke kanske. Men det var nog jag. Var rätt försjunken i telefonen mestadels av tiden där, så noterade ingen annan tesla eller annan elbil.Bankiren skrev:Svängde förbi IONITY-laddstolparna i Malmö idag, och där satt en man och laddade sin gråa Model 3.Fick dock ut 110kw som mest så det var positivt för en som mig som inte har hemladdning. Men jag ska dit igen med mindre laddning i batteriet och se om jag kan få ännu högre hastighet.
Ska inte Model 3 redan nu stödja snabbare laddning? Jaja, det är ju som det är oavsett, är ändå nöjd att ha en "supercharger i stan" oavsett.helix skrev:Blir förhoppningsvis ännu bättre flås snart när 150kW-uppdateringen kommer ut till våra bilar
Hur funkade det förresten med betalningen? Var det 80kr oavsett hur mycket man laddar? Betalade du direkt via Ionity, eller via någon annan tjänst?
Vilken laddare har de installerat i Malmö? http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... 00#p327101kenny skrev:Ska inte Model 3 redan nu stödja snabbare laddning? Jaja, det är ju som det är oavsett, är ändå nöjd att ha en "supercharger i stan" oavsett.helix skrev:Blir förhoppningsvis ännu bättre flås snart när 150kW-uppdateringen kommer ut till våra bilar
Hur funkade det förresten med betalningen? Var det 80kr oavsett hur mycket man laddar? Betalade du direkt via Ionity, eller via någon annan tjänst?
Gällande priset, jag har varit där och testat två ggr. Den första gången blev liksom bara allt fel, jag är lite osäker på om det är för att min bil har nått problem med laddporten som gör att den glitchar när laddningen ska starta (den är på service i detta nu). Men effekten av det blev att jag lyckades betala två sessioner á 80:- som aldrig startade (via 'direktbetalning' genom att slå in kortuppgifter), sen blev jag nervös för att testa en gång till så då tog jag mitt EON-kort, vilket då funkade väldigt smidigt, och då betalar man per minut tror jag. Medan jag då satt och väntade registerade jag ett IONITY-konto så att jag skulle vara mer "förberedd" till nästa gång.
Och nästa gång var ju då igår, och då var min plan att ladda mer, så jag testade 80:- igen för en session, och allt startade felfritt och det var ganska smidigt att starta det i appen eftersom mitt kort var sparat i mitt konto osv. Dock så avbröts laddningen efter en 33kwh eller något, men jag TROR det var jag som råkade komma åt "stop charging" när jag försökte aligna markören för max laddprocent PERFEKT på 70%-linjen.
Men ja, för att svara på din fråga, du kan betala 80:- per session via Ionity ja, eller så kan du använda en annan provider, i mitt fall använde jag EON, men min tolkning är att det kan finnas fler som fungerar.
Vem repar en Honda Civic???Sabbe skrev:
Sabbe skrev:
Hur ser det ut idag-ish?thogr skrev:Specifik för Sverige, ser det ut så här:
Ja det var sjukt snygg i färgen!Bejje skrev:Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!
Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.HenrikM76 skrev:Ja det var sjukt snygg i färgen!Bejje skrev:Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjdHelectriC skrev:Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.HenrikM76 skrev:Ja det var sjukt snygg i färgen!Bejje skrev:Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Ser verkligen sjukt billigt ut...HenrikM76 skrev:Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjdHelectriC skrev:Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.HenrikM76 skrev:Ja det var sjukt snygg i färgen!Bejje skrev:Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Vart ville du komma med den? Den hade väl en lagom dos krom kvar för att förstärka vissa linjer, även om de har ett paket som ger fronten en blanksvart look. Sen är det skillnad på blankt krom som har samma lyster som bilen som på den Rollsen, än mattsvart krom som på en Volvoraggares 940. Men som sagt, Rolls verkar därmed inse att även om den har ett svärtande paket ska en del krom vara kvar för att förstärka vissa linjer och ge den dess exclusiva look. Så återigen, vart ville du komma med den bilden?Legato skrev:Ser verkligen sjukt billigt ut...HenrikM76 skrev:Smaken är som sagt som baken! Själv ser jag kromlöst som billigt, insteg, typ Volvo Kinetic, Mercedes Bas-bil etc. Ser tattigt ut. Men alla får välja hur deras bil ser ut, vi får hoppas bilägaren i fråga är nöjdHelectriC skrev:Nej, kromet går fetbort! Det passar ju inte alls på en såpass ungdomlig foliefärg.HenrikM76 skrev:Ja det var sjukt snygg i färgen!Bejje skrev:Såg denna i Helsingborg idag, gillar färgen skarpt!Hade de behållt kromet hade den vart klockren! Nu såg det lite billigt ut.
Tom Rolls Royce har fattat att det bara är gubbar som vill ha chrome![]()