Har du fått VIN-nummer?Ekokobonden skrev:Fick mejl igår!
Antar att detta betyder att vi inte får den nya tystare varianten som Elon twittrade om häromdan...
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- erikande02
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
- Ekokobonden
- Teslaägare
Tror inte det.erikande02 skrev:Har du fått VIN-nummer?Ekokobonden skrev:Fick mejl igår!
Antar att detta betyder att vi inte får den nya tystare varianten som Elon twittrade om häromdan...
Hittar inget nytt på mitt Tesla-konto.
Nissan Leaf -18 2.Zero 40 kWh pärlgrön
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
I och med att det inte är kvartalshets än borde de kunna boka dig på ledig tid redan måndag eftermiddag eller tisdag kan man tycka.Ekke83 skrev:Den försvann en tid på sidan, insåg då att jag verkligen ville ha den. Kom tillbaka sen så då slog jag till. Hoppas Tesla Malmö kan löser smidig lösning på måndag. Har ju ett ok på finansiering på en lr awd beställningEkke83 skrev:Perfa. Om den är kvar på måndag så åker jag dit och "uppgraderar" min beställningWillerud skrev:Den står i Malmö.Ekke83 skrev:Tack för svar! Var står bilen?![]()
Om det fungerar så undrar när man kan få leverans av bilen då!
Räcker med att torka bort fingeravtryck från handtagen så är den redo för leverans typ

Lycka till med bilen hoppas du blir nöjd!
Model X 100D - 2018
Nissan LEAF 40kWh - 2018
Model 3 Performance - 2019
Model Y Performance - 2024
Model Y Performance - 2024
- erikande02
- Teslaägare
Jasper Arrow som var på väg till EU verkar ha stannat och ligger för ankar i Jamaica!
Förseningar att vänta??
Förseningar att vänta??
- erikande02
- Teslaägare
Jag loggade nyss in på mitt konto och använde Chrome plug-in verktyget "Tesla vin finder" och till min förvåning
hade jag nu ett VIN kopplat till mitt konto.
Jag lade min beställning den 28/10.
Det är en Model 3 LR AWD, Vit/Vit med 19". Så det kan ju vara tilldelning från Grand Pioneer som anlände till Zeebrugge igår.
Så om allt stämmer borde nog fler fått ett VIN tilldelat.

Det är en Model 3 LR AWD, Vit/Vit med 19". Så det kan ju vara tilldelning från Grand Pioneer som anlände till Zeebrugge igår.

Tesla Model Y RWD Svart/Svart, 20" Beställd 2022-08-26
Model 3 LR AWD, Pearl White, Vit interiör, 19" (Beställd 2019-10-28, mottagen 2019-12-10)
BMW i3 94Ah Rex -2017
En SR+ beställd. Pärlvit med svart inredning, 18", dragkrok, vinterhjul.
När jag frågade om förväntad leveranstid för SR+ på Täby Centrum igår, sa de "tidigast februari".
Killen på Mall of Scandinavia, där jag beställde bilen idag, var lite mer optimistisk och sa att han inte kan (eller får) lova något men att han skulle bli förvånad om det dröjer längre än februari för en sådan här typisk beställning. Han tillade att det enda som stack ut var dragkroken och det tyckte jag var rätt roligt sagt men det verkade inte som om han insåg sitt eget spontana skämt.
Hade det varit en kvick referens till panelgaps-debaclet hade humorn varit fulländad, men jag tror inte det är något som M3-säljare typiskt skojar om.
När jag frågade om förväntad leveranstid för SR+ på Täby Centrum igår, sa de "tidigast februari".
Killen på Mall of Scandinavia, där jag beställde bilen idag, var lite mer optimistisk och sa att han inte kan (eller får) lova något men att han skulle bli förvånad om det dröjer längre än februari för en sådan här typisk beställning. Han tillade att det enda som stack ut var dragkroken och det tyckte jag var rätt roligt sagt men det verkade inte som om han insåg sitt eget spontana skämt.
Hade det varit en kvick referens till panelgaps-debaclet hade humorn varit fulländad, men jag tror inte det är något som M3-säljare typiskt skojar om.

Model 3 SR+ vit, drag.
Grattis! Nästan så billig som det går att göra den, bara kroken som kostar extra. Hade jag kunnat stå ut med vit färg så hade jag sparat ett par hundralappar i månaden, men aldrig vit bil för mig igen. Jag hade ju turen att få en lagerbil så det blev ingen lång väntan (utom de 3½ åren från presentationen, då...KalleL skrev:En SR+ beställd. Pärlvit med svart inredning, 18", dragkrok, vinterhjul.

-
Jag med! Men jag laddade ner pluginet nu så oklart hur länge vin har funnitsDasTesla skrev:Jag loggade nyss in på mitt konto och använde Chrome plug-in verktyget "Tesla vin finder" och till min förvåninghade jag nu ett VIN kopplat till mitt konto.
Det är en Model 3 LR AWD, Vit/Vit med 19". Så det kan ju vara tilldelning från Grand Pioneer som anlände till Zeebrugge igår.![]()

Läs första inlägget i den här tråden.LasseKongo skrev:Jag med! Men jag laddade ner pluginet nu så oklart hur länge vin har funnitsDasTesla skrev:Jag loggade nyss in på mitt konto och använde Chrome plug-in verktyget "Tesla vin finder" och till min förvåninghade jag nu ett VIN kopplat till mitt konto.
Det är en Model 3 LR AWD, Vit/Vit med 19". Så det kan ju vara tilldelning från Grand Pioneer som anlände till Zeebrugge igår.![]()
Så om allt stämmer borde nog fler fått ett VIN tilldelat.. Men kan man hitta någon mer info?
- Plumhandske
- Teslaägare
Hittade nu ett VIN-nummer i källkoden då jag loggade in på mitt konto.
Beställde en vit SR+ med svart inredning 19/9.
Beställde en vit SR+ med svart inredning 19/9.
- Lindansaren
- Teslaägare
Dåligt väder i området?erikande02 skrev:Jasper Arrow som var på väg till EU verkar ha stannat och ligger för ankar i Jamaica!
Förseningar att vänta??
- erikande02
- Teslaägare
DasTesla skrev:Jag loggade nyss in på mitt konto och använde Chrome plug-in verktyget "Tesla vin finder" och till min förvåninghade jag nu ett VIN kopplat till mitt konto.

Model 3 LR AWD, Pearl White, Svart interiör, 19" s-däck, 18" v-däck, dragkrok. Uthämtad 18/12-2019
Kul att det händer något! Själv beställde jag 2/10 en Model 3 LR AWD vit/svart med 18" och vinterdäck. Inget VIN med Tesla vin finderDasTesla skrev:Jag loggade nyss in på mitt konto och använde Chrome plug-in verktyget "Tesla vin finder" och till min förvåninghade jag nu ett VIN kopplat till mitt konto.

-
Ok, verkar vara för tidigt för att se något...Jerker skrev:Läs första inlägget i den här tråden.LasseKongo skrev:Jag med! Men jag laddade ner pluginet nu så oklart hur länge vin har funnitsDasTesla skrev:Jag loggade nyss in på mitt konto och använde Chrome plug-in verktyget "Tesla vin finder" och till min förvåninghade jag nu ett VIN kopplat till mitt konto.
Så om allt stämmer borde nog fler fått ett VIN tilldelat.. Men kan man hitta någon mer info?
- SR-71-BlackBird
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/stefan9931
Beställde en SR+ den 28/9, fick VIN idag.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
- erikande02
- Teslaägare
Beställde LR AWD vit/svart vinterhjul 27/9 inget VIN ännu...
Ändrade och la till drag idag. Förväntar mig ingen leverans före årsskiftet.
Ändrade och la till drag idag. Förväntar mig ingen leverans före årsskiftet.
-
Jag beställde 11 okt, long range awd, grå metallic med drag och premiuminredning (vit). 18 tums vinter och sommar. Så det verkar vara lite olika konfigs som fått vin..
Beställde LR AWD den 23/9 utan andra ändringar än addering av vinterdäck , inget VIN ännu. Har man bara beställt allt standard verkar man just nu få vänta längre än om man gjort tillval. Men känns som rena gissningsleken. Man får luta sig tillbaka och avvakta helt enkelt.
Tesla Model 3 LR AWD
När beställde du och vad?Ekokobonden skrev:Fick mejl igår!
7/10-19, Model 3 SR+, blå med dragkrok och svart-vit interiör
Får även jag ställa mig i kö i denna forumsdel, beställde en vit M3 SR+ med drag på lunchen efter ett tandläkarbesök. Behövde en tröst och det fick bli en M3, hittar jag en LR AWD begagnad med drag för en vettig peng så köper jag den och avbeställer min SR+, tråkigt med leverans i feb.
Renault Zoe Intens 41kWh -17
Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Grattis och välkommen i kön!LasseTM skrev:Får även jag ställa mig i kö i denna forumsdel, beställde en vit M3 SR+ med drag på lunchen efter ett tandläkarbesök. Behövde en tröst och det fick bli en M3, hittar jag en LR AWD begagnad med drag för en vettig peng så köper jag den och avbeställer min SR+, tråkigt med leverans i feb.
Var tandläkarbesöket också med drag?
Model 3 SR+ vit, drag.
Tack! Jag har en vit Leaf nu och tänkte också "aldrig mer" tills det blev den nya "gratis"-färgen på M3. Men jag övertalade mig själv om att lägga de där ~12k kronorna på film och lackskydd i stället, så att den blir enklare att spola av. Fråga mig igen om ett år om det var en bra idé...Jerker skrev:Grattis! Nästan så billig som det går att göra den, bara kroken som kostar extra. Hade jag kunnat stå ut med vit färg så hade jag sparat ett par hundralappar i månaden, men aldrig vit bil för mig igen. Jag hade ju turen att få en lagerbil så det blev ingen lång väntan (utom de 3½ åren från presentationen, då...KalleL skrev:En SR+ beställd. Pärlvit med svart inredning, 18", dragkrok, vinterhjul.
Hade det varit en kvick referens till panelgaps-debaclet hade humorn varit fulländad, men jag tror inte det är något som M3-säljare typiskt skojar om.)
Model 3 SR+ vit, drag.