Ser i din signatur att du beställde en vit, valde du dragkrok också?
Om du klickar på "Handpenningsfaktura", ser du VIN där också då? Tänkte mest att det är enkelt att bara klicka på den länken, istället för att "visa sidkälla". Har ju blivit "några" gånger hittills
En SR+ beställd. Pärlvit med svart inredning, 18", dragkrok, vinterhjul.
När jag frågade om förväntad leveranstid för SR+ på Täby Centrum igår, sa de "tidigast februari".
Killen på Mall of Scandinavia, där jag beställde bilen idag, var lite mer optimistisk och sa att han inte kan (eller får) lova något men att han skulle bli förvånad om det dröjer längre än februari för en sådan här typisk beställning. Han tillade att det enda som stack ut var dragkroken och det tyckte jag var rätt roligt sagt men det verkade inte som om han insåg sitt eget spontana skämt.
Hade det varit en kvick referens till panelgaps-debaclet hade humorn varit fulländad, men jag tror inte det är något som M3-säljare typiskt skojar om.
Grattis! Nästan så billig som det går att göra den, bara kroken som kostar extra. Hade jag kunnat stå ut med vit färg så hade jag sparat ett par hundralappar i månaden, men aldrig vit bil för mig igen. Jag hade ju turen att få en lagerbil så det blev ingen lång väntan (utom de 3½ åren från presentationen, då... )
Tack! Jag har en vit Leaf nu och tänkte också "aldrig mer" tills det blev den nya "gratis"-färgen på M3. Men jag övertalade mig själv om att lägga de där ~12k kronorna på film och lackskydd i stället, så att den blir enklare att spola av. Fråga mig igen om ett år om det var en bra idé...
Jag hade kunnat tänka mig en svart bil när det var standardfärgen, men inte vit. Så det fick bli att betala för en annan färg, och då fick det bli den röda trots att det egentligen strider emot allt jag anser om att inte slänga pengar i sjön...
Så det fick bli att betala för en annan färg, och då fick det bli den röda trots att det egentligen strider emot allt jag anser om att inte slänga pengar i sjön...
Samma här, var verkligen velig inför färgen. (priset)
Men nu... fy f... va snygg hon é!
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Så det fick bli att betala för en annan färg, och då fick det bli den röda trots att det egentligen strider emot allt jag anser om att inte slänga pengar i sjön...
Samma här, var verkligen velig inför färgen. (priset)
Men nu... fy f... va snygg hon é!
Ja, röd är en färg som gör sig särskilt bra på bilar, och den här har så många bottnar och kan se så olika ut i olika ljusförhållanden!
Fick mejl igår!
Antar att detta betyder att vi inte får den nya tystare varianten som Elon twittrade om häromdan...
När beställde du och vad?
Beställde den 11 oktober.
En blå LR med drag.
Inte fått något VIN ännu.
Nissan Leaf -18 2.Zero 40 kWh pärlgrön
Tesla mod 3 -19 LR blå drag
Scott E-Sub Active 36 V 400 Wh
Husqvarna 535 iXP 2*5 kWh
Automower 450 X -20
AL-KO 4757 Li SP -16
Solceller 104 m2 13500 kWh/år
ETC-el sol & vind abonnemang
Får även jag ställa mig i kö i denna forumsdel, beställde en vit M3 SR+ med drag på lunchen efter ett tandläkarbesök. Behövde en tröst och det fick bli en M3, hittar jag en LR AWD begagnad med drag för en vettig peng så köper jag den och avbeställer min SR+, tråkigt med leverans i feb.
Grattis och välkommen i kön!
Var tandläkarbesöket också med drag?
Nja vetefan men jag börjar misstänka att min nuvarande tandläkare är sadist
Renault Zoe Intens 41kWh -17 Tesla Model 3 SR+ med drag -20
Tesla Model 3 LR med drag -20
17.6kW solpaneler på taket
Jag mailade tesla med
mitt vin (som hittades genom Tesla Vin Finder) och frågade om de visste mer. De bekräftade att jag tilldelats vin och sa att leverans kommer troligen ske sista veckan i november.
Jasper Arrow som var på väg till EU verkar ha stannat och ligger för ankar i Jamaica!
Förseningar att vänta??
Dåligt väder i området?
Jasper Arrow seglade äntligen iväg igår kväll från Jamaica igen. Nån som vet varför hon stod still så länge? Låg ankrad hela tiden utan att åka in till någon kajplats.
Jasper Arrow som var på väg till EU verkar ha stannat och ligger för ankar i Jamaica!
Förseningar att vänta??
Dåligt väder i området?
Jasper Arrow seglade äntligen iväg igår kväll från Jamaica igen. Nån som vet varför hon stod still så länge? Låg ankrad hela tiden utan att åka in till någon kajplats.
Han säger "technical stop". Dock ingen aning vad det betyder. Även Glovis Cosmos skall lämna Mexiko idag
7/10-19, Model 3 SR+, blå med dragkrok och svart-vit interiör
Hur fungerar VIN finder och hur kommer det sig att VINnr kan presenteras där?
Den söker efter 5YJ i sidans källkod.
Vilken sida?, den personliga kontot hantera sidan tesla.com/sv_SE/teslaaccount/product-finalize?rn=RNXXX eller någon annan?
Beställde en vit LR 17.09 och har inte fått något VIN ännu
Hur fungerar VIN finder och hur kommer det sig att VINnr kan presenteras där?
Den söker efter 5YJ i sidans källkod.
Vilken sida?, den personliga kontot hantera sidan tesla.com/sv_SE/teslaaccount/product-finalize?rn=RNXXX eller någon annan?
Beställde en vit LR 17.09 och har inte fått något VIN ännu
Det stämmer. Använder du Chrome så kan du trycka på F12, öppna den första fliken, trycka på Ctrl+F och skriva 5YJ. Har du VIN så hittar du det där. Så pluginet gör detta åt dig.
Idag fick jag VIN, beställde en vit LR AWD med standard svart utrusting, 18" Aero, AP, samt vinterdäck den 17.09. Beräknad leverans 4-11 December i Göteborg.
Laddboxen kom på tre dagar, bilen på 3 månader
Har fått meddelande om att Tesla ska återkomma inom kort för leverans. Leveransdatum mellan 2-9 december i Stockholm. Beställde bilen den 5 oktober. M3 LR grå, 19 tums fälg.
Har fortfarande inte fått ett VIN nr men tydligen en bil, så jag tror inte dom uppdaterar kontot speciellt frekvent.
Nu har även jag fått ett mail om att leverans börjar närma sig. Beställde en M3 LR (allt annat standard) den 23:e sep och har fått preliminärt datum mellan 3-10 dec.
..fick också mail om leverans igår kl 23:21 . LR vit,svart,drag 18 tum. Beställde 4/10. Enligt Teslas leveransavdelning jag pratade med i början av veckan kommer "alla" få sina bilar inom kort. Vet dock ej om hon bara menade alla LR-versioner.
Jag är sjukt sugen på att ändra min beställning från SR+ till LR AWD men kan inte motivera försäkringskostnaden.
En SR+ med halv för mig går på runt 6000:- per år och en LR AWD går på över 13000:- per år, jag förstår inte vad som motiverar det dubbla priset på försäkringen.
Jag är sjukt sugen på att ändra min beställning från SR+ till LR AWD men kan inte motivera försäkringskostnaden.
En SR+ med halv för mig går på runt 6000:- per år och en LR AWD går på över 13000:- per år, jag förstår inte vad som motiverar det dubbla priset på försäkringen.
Jag läste att försäkringsbolag tittar på motoreffekt och då blir det dyrt för LR.
Jag läste att försäkringsbolag tittar på motoreffekt och då blir det dyrt för LR.
Jo fast skillnaden på motoreffekt är inte speciellt stor, 272hp eller vad SR+ är bänkad till mot 323 hp eller vad LR AWD är bänkad till ca 19% högre effekt på AWD kontra SR+.
Nu räknar säkert inte försäkringsbolagen med denna effekt men skillnaden i effekt bör inte fördubbla premien när man dessutom bör anse att AWD är säkrare än RWD.
Men ni kommer ju alla att få erbjudande från Trygg Hansa som försäkrar bilen de första 14 dagarna. Har ni kollat vad de ska ha? Jag tycker att det pris jag fick var helt OK.