Re: Jag har blivit icead!
Postat: 28 jul 2020 14:42
Minns tyvärr inte men scanna och koden så kanske du hittar.kenjon skrev:Hur hittade du den? Jag har sökt men ej funnit....
Minns tyvärr inte men scanna och koden så kanske du hittar.kenjon skrev:Hur hittade du den? Jag har sökt men ej funnit....
Exaktleiflodde skrev:Kanske en sådan?
Visst är det så. Men laddar man i Simrishamn misstänker jag att man kör väldigt mycket på bensin, brukar ju bli lite länge sträckor i de krokarna. Han har såklart lika mycket rätt till stolpen som jag, inlägget var mest utlopp för min frustration över att han långsamladdar på enda fungerande 22 kw-stolpen och förstörde min planerade resrutt hem till Stockholmlator skrev:Nope. Det är den enda chansen denna person har att göra någon nytta. Kör denne på bensin så är det fullständigt lönlöst att införskaffa en hybrid.Bernando skrev:Räknas det som icead när en Kia Optima laddhybrid plockat den enda fungerande stolpen, för att kunna köra sina skruttiga fem mil på el?![]()
Däremot hoppas jag att personen flyttar sitt fordon direkt!
Hade inte jag heller förrän jag läste det här på forumet.Jerker skrev:Igår råkade jag ut för nåt som nästan gränsar till ICEing. Jag stod ensam på SuC i Arboga och det kommer en bil och ställer sig på samma stallpar som mig och min hastighet sjönk som en sten... Ett äldre par som självklart inte hade en aning om hur det funkar.
Hehe, men du får ju hålla med om att det inte är så uppenbart. Hade varit riktigt schysst om Tesla kunde visa vilken stolpe du ska stå på för att maximera laddning.Jerker skrev:Igår råkade jag ut för nåt som nästan gränsar till ICEing. Jag stod ensam på SuC i Arboga och det kommer en bil och ställer sig på samma stallpar som mig och min hastighet sjönk som en sten... Ett äldre par som självklart inte hade en aning om hur det funkar.
Bara masstillverka nubonath skrev:Jag gjorde en egen...
Har du filen kvar, och vill dela med dej?bonath skrev:Jag gjorde en egen...
kenjon skrev:Har du filen kvar, och vill dela med dej?bonath skrev:Jag gjorde en egen...
Tyvärr är kablen urkopplad ur den, men min 3fas umc passar juBjelke skrev:Bjelkemetoden där hade funkat perfekt
Ser ut som hotellet jag stannade på för ca två år sen. I närheten av en golfbana en bit utanför S-tälje? Pratade en del med chefen då det begav sig, jag var en utav de enda som laddat där då. Han var iaf mycket positiv till elbilar då, och hade förberett i stort sett alla laddlösningar som var rimliga vid den tiden. Synd om det stället skulle gå ner sig på det här sättetDaven skrev:Snackade med personalen som inte hade någon koll och hänvisade till några park and charge som också står på deras parkering(behövdes rfid som jag inte har, samt antar jag att de kostar som inte känns så intressant när de fått en desinationsladdare av tesla). Så jag förklarade att de har en tesla laddare som jag vill ladda på och då skickade de ut nån vaktmästare som hjälpte mig o flytta vagnen... slutade med att laddaren är urkopplad och på kablen hade de satt ett CEE uttag som driver grejerna i tältet istället![]()
Jag blev hänvisad till chefen som inte jobbade nu. Får se vad han säger när jag springer på han.
Suck! Aja jag måste inte ladda så för min del är det ok men tänker på andra samt att det är FEL.
Haha, Bee laddaren i Stavsjö norr om Norrköping. Vita bilen har stått där länge.Jerker skrev:Pucko!
Nu behövde jag inte ladda just här, men jag blir upprörd ändå.
Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?
Upptäckte också sist jag var där att bara en av fyra funkade. Så nu funkar två?Bernando skrev:Visst är det så. Men laddar man i Simrishamn misstänker jag att man kör väldigt mycket på bensin, brukar ju bli lite länge sträckor i de krokarna. Han har såklart lika mycket rätt till stolpen som jag, inlägget var mest utlopp för min frustration över att han långsamladdar på enda fungerande 22 kw-stolpen och förstörde min planerade resrutt hem till Stockholmlator skrev:Nope. Det är den enda chansen denna person har att göra någon nytta. Kör denne på bensin så är det fullständigt lönlöst att införskaffa en hybrid.Bernando skrev:Räknas det som icead när en Kia Optima laddhybrid plockat den enda fungerande stolpen, för att kunna köra sina skruttiga fem mil på el?![]()
Däremot hoppas jag att personen flyttar sitt fordon direkt!![]()
Upptäcke dock efter några svordomar att plåtluckan på den ena av de två Garostolparna inte var låst, så jag kunde fälla upp den och återställa säkringen som löst ut.
De brukar (eller brukade) vara rätt noga med att köra in alla bilar i hallen vid stängning.Svenssons skrev:Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?
Kan vara fullt kanske? Det finns väl inte så mycket att göra däromkring så man tycker att det är lämpligt att parkera på Service Centers Supercharger, särskilt inte om man kommer från Lycksele bildemontering?bylund skrev:De brukar (eller brukade) vara rätt noga med att köra in alla bilar i hallen vid stängning.Svenssons skrev:Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?
Bilen stod inte dör igår kväll vid 9 tiden. Om service center jobbat på söndag morgon kanske dom ställt bilen där men jag tror inte det då det såg väldigt öde ut vid 11.Svenssons skrev:Kan vara fullt kanske? Det finns väl inte så mycket att göra däromkring så man tycker att det är lämpligt att parkera på Service Centers Supercharger, särskilt inte om man kommer från Lycksele bildemontering?bylund skrev:De brukar (eller brukade) vara rätt noga med att köra in alla bilar i hallen vid stängning.Svenssons skrev:Sannolikt Service Center som ställt bilen där.Pontus skrev:Hur tänkte personen med denna model X?