Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av martinot »

Klintan skrev:
Har kört MS fram till idag. Den är naturligtvis överlägsen i prestanda och har tillgång till SuC. Det jag inte gillar är att hänga i Mölndal på service som ska ta 3.5 h men istället tar drygt 5h. Törs inte ha en MS utan garanti.
Ioniq har fem års garanti, bra med utrymmen för familjen, service fem km från jobbet och 1600 kg dragkrok. Lite diskretare och ser inte ut att kosta en förmögenhet. Försäkring 230kr/mån enligt insplanet. Inte så stor prisskillnad mot en beg MS men tryggare i längden. Klarar våra standardresor utan SuC. Har inte kört ioniq 5 än, bara provsuttit.
Ok, synd att du inte fått testat den. Återkom gärna med din intryck när du fått provkört bilen!
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
current

Inlägg av current »

Nu har jag provkört, jämför med bilarna vi äger idag en Model 3 -2021 och en BMW i3S -2019.

Ionic är en fin bil med bra garantier till ett attraktivt pris. Bilen är vädigt tyst och bekväm men det räcker tyvärr inte hela vägen eftersom Tesla satt en sån extremt hög standard i denna bransch.

Ionic 5 är seg, responsen är ungefär som Chill-mode på Teslan. Det jag gillar med elbilar är att man har kraften lindad runt sitt lillfinger, inte att man ska behöva vänta för att saker ska hända.

Vidare är den för gunig, den upplevs nästan extrem jämfört med en Model 3 på 18” hjul. Lite båtkönsla över det hela, gillar det inte. Sätena är väldigt sköna på ionic 5, bättre än i Tesla men tyävrr kunde jag inte se hastigheten på grund av att ratten var ivägen. Önskar även att man kunde dragit ratten längre ut. Fick kompensera det genom att sätta längre fram än vad jag gjort annars. Önskar öven att mittkonsolen skulle vara justerbar i höjd. Stereon på entry-level Ionic 5 är svag, svårt höra vad dom sjunger och klipper basen tidigt men fungerer utmärkt till radio.

Bilen är enligt test rätt törstig i motorvägstempo och det i kombination med få Ionity gör att den idag i alla fall inte till någon given raket på långresa trots 800-v systemet, kommer dock säkert se bättre ut om ett par år på den fronten.

Med det sagt tror jag ändå bilen blir en succe, finns folk som inte ”gillar” tesla men Model 3 / Model Y är i en helt annan liga när det gäller teknik, känsla och körglädje. Lägg till Teslas laddnätverk så blir valet enkelt. Tycker faktiskt även att vår BMW i3 är 10 gånger roligare att köra än Ionic 5, och BMWn har dessutom samma respons som Teslan samt en mer minimalistisk design jämfört med Ionic.

Finns en anledning till att Model Y är typ 200k dyrare än denna bil, det märker man direkt man provkör. (Model 3 som referens).

Man kunde få en bil detta år (antagligen) om man körde finans via dom. Är säkert en förhandlingsfråga, räntan var 4,95% lite mer än dom drygt 2-2,2% jag fått på mina övriga leasingar.
Model 3 Highland 2024 - Tjänstebil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil

GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
current

Inlägg av current »

Så här såg det ut för mig när jag provkörde, hastigheten till vänster bakom ratten. Hittade ingen inställning för att få hastigheten i mitten.
E8570772-86D0-4617-BE81-37373727BBF4.jpeg

GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist

Inlägg av DanneLKPG »

current skrev:
Ionic 5 är seg, responsen är ungefär som Chill-mode på Teslan. Det jag gillar med elbilar är att man har kraften lindad runt sitt lillfinger, inte att man ska behöva vänta för att saker ska hända.
Jag kör BMW i3S 120Ah till vardags och tyckte inte IONIQ5 var seg alls. Var ju skillnad beroende på om du körde i sport eller inte, precis som i i3S.
Sen är det ju stor skillnad på RWD och AWD i 0-100. Har inte provkört AWD, men Björn Nyland brukar ju anmärka direkt om det är "lagg" i pedalen när han gör sina 0-100 test och han sa ingenting om detta?
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
alvenzo
Teslaägare

Inlägg av alvenzo »

Skabb1 skrev:
alvenzo skrev:
Skabb1 skrev:
Är kanske också old school men var också inne på ÅF och fick erbjudande om att köpa en av hans två visningsbilar. En essential RWD som skulle komma i skiftet augusti / september.

Blev att jag avvaktade och står nu och väger mellan I5 och M3. Tänker fortfarande.
Om du bestämmer dig för m3 så tar jag gärna din i5 :D
Det var inte "min" utan ÅF hade bokat två visningsbilar varav en kunde säljas. Han noterade tidigt att det skulle bli brist och "la beslag på" två visningsbilar helt enkelt...
Jo det förstod jag så klart. Jag menar att om du väljer m3 så får du gärna berätta vilken ÅF det är och gärna innan du säger att du inte ska ha den så vill jag gärna knipa den. Sitter med en trasig Zoe och en plugin så jag behöver en bil fortare än mars, har pratat med ca 10 Åf och missade en redan beställd bil med 10 min :)
current

Inlägg av current »

DanneLKPG skrev:
current skrev:
Jag kör BMW i3S 120Ah till vardags och tyckte inte IONIQ5 var seg alls. Var ju skillnad beroende på om du körde i sport eller inte, precis som i i3S.
Sen är det ju stor skillnad på RWD och AWD i 0-100. Har inte provkört AWD, men Björn Nyland brukar ju anmärka direkt om det är "lagg" i pedalen när han gör sina 0-100 test och han sa ingenting om detta?
Körde sport. Upplevde inte den rapp. Kanske bakhjulsdriven? Men det är min BMW också och dom borde ha liknande prestanda.

GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
current

Inlägg av current »

taliz skrev:
current skrev:
Nu har jag kollat på denna bil live. Är inget snack, jag vill ha den. Säten supersköna, vinklingsbart lårstöd. Bra baksäte. Är 193cm lång inga problem sitta bak. Härlig känsla sitta i bilen. Bra skärmar, responsiva.

Enda nackdelarna skulle jag säga är något litet bagage och att man ej får levernanstid när man beställer samt alla beställningar är bindande. Lite svårt beställa en bil nu som kan komma om ett år, priserna och utbudet kanske är något helt annat när man får bilen.

Här behöver dom styra upp flödet så man i alla fall får en prel månad vid beställning som med Tesla. Eller ändra reglerna så man kan avboka om det tar för lång tid.
Som Model 3-ägare, vad är det som lockar med I5 vs Model 3?
Efter provkörningen ingenting förutom bagageluckan, men det går lösa genom att byta till en Y.

GR Yaris 2023 - Såld
ID Buzz 2023 - Såld
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

current skrev:
Så här såg det ut för mig när jag provkörde, hastigheten till vänster bakom ratten. Hittade ingen inställning för att få hastigheten i mitten.
Det var ju sjukt konstig sittställning du måste ha? Jag är väldigt lång i ryggen men har ändå inga problem att se hastigheten i instrumentet. Dessutom visas hastigheten i HUD. Men det är klart, vill man hitta problem, så gör man det.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

current skrev:
taliz skrev:
current skrev:
Nu har jag kollat på denna bil live. Är inget snack, jag vill ha den. Säten supersköna, vinklingsbart lårstöd. Bra baksäte. Är 193cm lång inga problem sitta bak. Härlig känsla sitta i bilen. Bra skärmar, responsiva.

Enda nackdelarna skulle jag säga är något litet bagage och att man ej får levernanstid när man beställer samt alla beställningar är bindande. Lite svårt beställa en bil nu som kan komma om ett år, priserna och utbudet kanske är något helt annat när man får bilen.

Här behöver dom styra upp flödet så man i alla fall får en prel månad vid beställning som med Tesla. Eller ändra reglerna så man kan avboka om det tar för lång tid.
Efter provkörningen ingenting förutom bagageluckan, men det går lösa genom att byta till en Y.
Undrar om det kommer floder av MY nu redan i augusti/september?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HenrikM76
Teslaägare

Inlägg av HenrikM76 »

HelectriC skrev:
current skrev:
Det var ju sjukt konstig sittställning du måste ha? Jag är väldigt lång i ryggen men har ändå inga problem att se hastigheten i instrumentet. Dessutom visas hastigheten i HUD. Men det är klart, vill man hitta problem, så gör man det.
Nu syns ju inte HUD med en del solglasögon så att anse att det är godtagbar lösning för en eventuell ergonomisk miss är väl lite sådär.....
Model Y LR, White pearl, svart inredning, 20" Induction och EAP
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

HenrikM76 skrev:
HelectriC skrev:
current skrev:
Nu syns ju inte HUD med en del solglasögon så att anse att det är godtagbar lösning för en eventuell ergonomisk miss är väl lite sådär.....
Absolut, men jag förstår bara inte hur man sitter för att få till denna ergonomiska miss. Jag sitter lite olika beroende på om det är i stan eller motorväg och har aldrig haft några problem med att se hastigheten.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist

Inlägg av DanneLKPG »

current skrev:
Körde sport. Upplevde inte den rapp. Kanske bakhjulsdriven? Men det är min BMW också och dom borde ha liknande prestanda.
Det är väl typ 700kg skillnad på i3s och i5 så lite skillnad bör det ju såklart vara.

Hur upplevde du ID.4 och Enyaq RWD? Där märkte jag direkt hur segt det kändes jämfört med i3S, men fick inte samma dåliga känsla av i5. Även om i3S såklart är vassare än vanliga i5 RWD. Älskar ju min lilla go-kart. :D
Hoppas det kommer någon AWD snart till handlarna så att man får testa den "riktiga" versionen av bilen.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist

Inlägg av DanneLKPG »

HelectriC skrev:
HenrikM76 skrev:
HelectriC skrev:
current skrev:
Absolut, men jag förstår bara inte hur man sitter för att få till denna ergonomiska miss. Jag sitter lite olika beroende på om det är i stan eller motorväg och har aldrig haft några problem med att se hastigheten.
Förstår inte heller. Det är väl toppen av skärmen som är problemet om man inte justerar stolen bättre pga rattens vinkel. Om sidorna döljs har man antingen sjukt långa armar eller gillar att sitta nästan helt utsträckt? :shock:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Jepped

Inlägg av Jepped »

Ni som sett eller provkört bilen, hur upplever ni att bagageutrymmet är? Enkelt att få plats med barnvagn etc?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

current skrev:
Nu har jag provkört, jämför med bilarna vi äger idag en Model 3 -2021 och en BMW i3S -2019.

Ionic är en fin bil med bra garantier till ett attraktivt pris. Bilen är vädigt tyst och bekväm men det räcker tyvärr inte hela vägen eftersom Tesla satt en sån extremt hög standard i denna bransch.

Vidare är den för gunig, den upplevs nästan extrem jämfört med en Model 3 på 18” hjul. Lite båtkönsla över det hela, gillar det inte. Sätena är väldigt sköna på ionic 5, bättre än i Tesla men tyävrr kunde jag inte se hastigheten på grund av att ratten var ivägen. Önskar även att man kunde dragit ratten längre ut. Fick kompensera det genom att sätta längre fram än vad jag gjort annars. Önskar öven att mittkonsolen skulle vara justerbar i höjd. Stereon på entry-level Ionic 5 är svag, svårt höra vad dom sjunger och klipper basen tidigt men fungerer utmärkt till radio.

Bilen är enligt test rätt törstig i motorvägstempo och det i kombination med få Ionity gör att den idag i alla fall inte till någon given raket på långresa trots 800-v systemet, kommer dock säkert se bättre ut om ett par år på den fronten.

Med det sagt tror jag ändå bilen blir en succe, finns folk som inte ”gillar” tesla men Model 3 / Model Y är i en helt annan liga när det gäller teknik, känsla och körglädje. Lägg till Teslas laddnätverk så blir valet enkelt. Tycker faktiskt även att vår BMW i3 är 10 gånger roligare att köra än Ionic 5, och BMWn har dessutom samma respons som Teslan samt en mer minimalistisk design jämfört med Ionic.

Finns en anledning till att Model Y är typ 200k dyrare än denna bil, det märker man direkt man provkör. (Model 3 som referens).

Man kunde få en bil detta år (antagligen) om man körde finans via dom. Är säkert en förhandlingsfråga, räntan var 4,95% lite mer än dom drygt 2-2,2% jag fått på mina övriga leasingar.
Tack!

Mycket intressant att få en ärlig +/- mellan M3(MY)-bilarna och Ioniq5/EV6-bilarna (precis som det var mycket intressant att få en mellan de bilarna och ID4/MEB-bilarna av Aida).
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

DanneLKPG skrev:
current skrev:
Det är väl typ 700kg skillnad på i3s och i5 så lite skillnad bör det ju såklart vara.

Hur upplevde du ID.4 och Enyaq RWD? Där märkte jag direkt hur segt det kändes jämfört med i3S, men fick inte samma dåliga känsla av i5. Även om i3S såklart är vassare än vanliga i5 RWD. Älskar ju min lilla go-kart. :D
Hoppas det kommer någon AWD snart till handlarna så att man får testa den "riktiga" versionen av bilen.
Har du kört M3 LR/P, och hur upplever du de i förhållande till i3S?
Bild
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inlägg av taliz »

current skrev:
taliz skrev:
current skrev:

Håller med. Har ju länge tänkt att min ID4 är tillfällig tills det går att få tag på en Y med 4680.
Nu har jag provat väldigt många bilar sedan jag sålde min Model 3(senast idag testade jag Audi Q4). Det finns ingen som är i närheten av Teslas totalupplevelse.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare

Inlägg av Zalman3 »

taliz skrev:
current skrev:
taliz skrev:
current skrev:

Håller med. Har ju länge tänkt att min ID4 är tillfällig tills det går att få tag på en Y med 4680.
Nu har jag provat väldigt många bilar sedan jag sålde min Model 3(senast idag testade jag Audi Q4). Det finns ingen som är i närheten av Teslas totalupplevelse.
Kan bara hålla med!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

current skrev:
Bild

Just detta är en anledning till att jag inte gillar traditionella instrumentkluster bakom ratten. Vi har det på våra Mercor, och även på de MS och MX jag lånat. Det blir alltid någon del som skyms i några lägen. Blir sällan perfekt, och aldrig perfekt för alla förare och alla sittställningar.

En mittplacerad informationsskärm, eller HUD, har mycket mindre kompromisser.

Visst kan yoke-ratt, som på nya MS/X, kanske delvis lösa problemet, men är personligen lite skeptisk till att vilja ha yoke (behöver testa själv först).

Tack för så bra och tydlig återkoppling!
Bild
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Efter allt gnäll om ratten och fel sittposition har jag idag åkt till Hyundai igen och provsuttit igen. Jag fattar verkligen inte problemet. Jag fipplade runt med ratten, drog ut den, tryckte in den, ställde den i högsta och i lägsta position. Inga som helst problem att hitta ett bra läge. Såg hela instrumentbrädan utan ansträngning.
Dessutom är ju förarstolen justerbar i höjd till den grad att man kan sitta så lågt att man känner sig som en såndär höjdrädd unge som har slitit ut stoppningen i sin epa-traktor, ända upp till max höjd så att jag nästan slog huvudet i taket. Att man inte kan hitta en bra sittposition förstår jag ärligt talat inte. Men men, jag kanske har andra krav. Eller så är jag annorlunda byggd.
Apropå segheten. Nu har jag iofs inte provkört, men det är väl ganska naturligt att IQ5 inte är lika rapp som Model 3. Gasresponsen är ju avsiktligt seg i de flesta elbilarna. Men enligt testerna jag har läst och sett så tyckte väl de flesta att bilen ändå är ganska rapp i jämförelse. Inte raketsnabb som Model 3, men rappare än iD4. Har man en Tesla idag och tycker man att prestanda är jätteviktigt så ska man nog inte byta oavsett.
BTW. Min sambo var idag med och tittade på bilen. Och hon har i alla fall inte totalsågat den rakt av. Jag var lite rädd att hon skulle göra precis det. Hon blev dessutom tydligen påverkad av kollegor som hade "hört" att det var en jättedålig bil och att det bara var koreansk skit osv. *suck* Men jag lyckades nog hålla emot tillräckligt mycket.
Kontentan var att hon vill avvakta provkörningen innan hon säger bu eller bä. Och det är ju ett helt rimligt krav. Det vill jag ju själv.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Inlägg av martinot »

mati skrev:
Efter allt gnäll om ratten och fel sittposition har jag idag åkt till Hyundai igen och provsuttit igen. Jag fattar verkligen inte problemet. Jag fipplade runt med ratten, drog ut den, tryckte in den, ställde den i högsta och i lägsta position. Inga som helst problem att hitta ett bra läge. Såg hela instrumentbrädan utan ansträngning.
Vet inte om jag skulle kalla andras åsikter och egna upplevelser för "gnäll" (känns lite nedvärderande). Men Ok.

Tror ergonomi och sittställning är saker som delvis kan variera högst ifrån en människa till en annan.

Vi är ju, på gott och ont, inte exakta kopior stöpta i standardstorlek och standardform. :D
Bild
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

martinot skrev:
Vet inte om jag skulle kalla andras åsikter och egna upplevelser för "gnäll" (känns lite nedvärderande). Men Ok.

Tror ergonomi och sittställning är saker som delvis kan variera högst ifrån en människa till en annan.

Vi är ju, på gott och ont, inte exakta kopior stöpta i standardstorlek och standardform. :D
Okej, jag ber om ursäkt angående mitt ordval. Jag ville inte framställa någon som gnällig, men jag förstår att det kan uppfattas så, nu när du påpekar det.
Visst är det individuellt hur man sitter. Det är säkert inte lätt att bygga en bil (eller möbel) som passar alla. Det jag inte får ihop är på vilket sätt man kan sitta så "fel" i Ioniq att man inte ser instrumentbrädan, just med tanke på att det finns så många inställningsmöjligheter för ratt och stol. Det är inte anklagande menat eller så. Uppenbarligen är det ju så för en del att det verkligen inte går att få rätt sittposition. Jag förstår dock inte riktigt vari bristen består. På vilket sätt är Ioniq annorlunda än andra bilar som gör att det blir såhär?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Aida

Inlägg av Aida »

HelectriC skrev:
current skrev:

Nä nu får du faktiskt ge dig. Varför bli otrevlig mot current? Jag har faktiskt precis samma upplevelse av I5 och blev rejält besviken på bilen. Jag är 185 cm lång viking och vill alltid sitta lågt, någorlunda upprätt med lätt böjda armar på ratten (dvs som körskolan lär ut: axeln mot ryggstödet och rak arm varvid ratten ska vara där handflatan möter underarmen. Detta gick inte på I5. Rattens justerbarhet i djupled var för ringa. Endera så måste jag sitta nästan så upprätt som på en köksstol eller så nära att benen blir alltför böjda och knäet emellanåt tar i växelväljaren och instrumentpanelen vid startknappen.

Dessutom tillkom problemet att jag inte såg hastighetsmätaren eller överdelen med all viktig information på skärmen. För att se denna så var jag tvungen att höja/vinkla ratten ett snäpp varvid den blev väldigt lutande - bussvinkel. Då kom överdelen av ratten alltför långt bort pga lutningen och jag kunde inte få ratten med rak arm i skärningen hand och handflata. Suck då är det bara till att börja om igen…

Min fru som är 164 cm lång hade överhuvudtaget inte detta problem utan såg hela panelen och nådde allt.

På många av de videoklipp fr YT på provkörningar har jag noterat att stora svenskar och tyskar haft väldigt kraftig lutning på ratten - jag har viftat bort det och tänkt att det varit kameravinkeln (blir ju ofta förvridet i hörnorna pga panorama som mobiler älskar att använda). Självklart går det att köra bilen och många bryr sig säkert inte att de får sträcka sig lite vid fulla rattomslag. Men jag är picky - sjukt kräsen när det gäller bilar. I synnerhet för en halvmiljon. Jag förstår inte hur Hyundai kunnat misslyckas så med rattstångens position. Som jämförelse så sitter jag som en kung i en Volvo 940 - och där är inte ens ratten justerbar i varken höjd eller djup!

Och nej - ingen annan CUV eller SUV som jag prövat har sådan vinkel på ratten (och det är många…) Man ser ju fysiskt att instrumentdisplayerna sitter långt ner på panelen - och därmed rattstången ännu lägre.

Men för er som sitter bra - grattis till er! Men förringa inte eller förlöjliga oss som tyvärr inte gör det.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Otrevlig var väl att ta i? Jag förstår bara inte hur man får till en sittställning som döljer hastighetsmätaren. Hur jag än vrider och vänder (inom normala värden) så får jag inte till det. Och jag har dessutom väldigt lång rygg, något som borde kunna leda till att man inte ser just hastighetsmätaren. Jag har inte heller hört från någon annan testare eller ägare att detta är ett problem. Därför kanske det räknas till extrem randföreteelse som drabbar en mycket liten skara förare?
Model 3-24/Polestar 3-24
Aida

Inlägg av Aida »

HelectriC skrev:
Otrevlig var väl att ta i? Jag förstår bara inte hur man får till en sittställning som döljer hastighetsmätaren. Hur jag än vrider och vänder (inom normala värden) så får jag inte till det. Och jag har dessutom väldigt lång rygg, något som borde kunna leda till att man inte ser just hastighetsmätaren. Jag har inte heller hört från någon annan testare eller ägare att detta är ett problem. Därför kanske det räknas till extrem randföreteelse som drabbar en mycket liten skara förare?
Är flera som nämnt det här på forumet. Flera tyska provkörare har också nämnt otillräcklig rattjustering på YT. Flera av dina landsmän har också nämnt det här: https://elbilforum.no/index.php?topic=56507.0

Det är inte höjden på ryggen utan långa ben som är problemet tror jag.

Det lät otrevligt när du skrev att han måste ha sjukt konstig körställning och att om man letar efter fel så hittar man det…

Var flera som skrev på ett konstigt sätt. Martinot reagerade också.

I5 har konstigt placerad ratt jämfört med andra bilar… Så enkelt är det bara.
Skriv svar