Är det som Björn Nyland säger elbilrasism att inte vilja ha andra bilmärken på SuC nu när det kommer komma ccs uttag?
Ser praktiskt inget som kan hindrar, betalning kan ske via tesla appen, tredjebilsmodellen anger bara vilken laddare och sedan tycker den på godkänn och avgift dras. (tesla är ju ett energiföretag (har jag för mig) så att sälja energi är i enlighet med deras affärsplan.
Nja.. Då får de nog ändra sin affärsmodell på SuC. För enligt Tesla själva så drivs SuC inte i vinstdrivande syfte.
suc.jpg
Dom får ändra till "Tesla lovar att se till att Supercharging av Tesla-fordon aldrig blir en inkomstkälla".
Sen inför dom en "roaming-avgift" på typ 100% för andra bilmärken
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Rattvärme är väl en av de där sakerna man saknar först när man haft det för att sen bli av med det. Som elstolar med minne och HUD. Man klarar sig utan men livet blir mycket bättre med.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
I3:an har ingen rattvärme men jag har riktat luftblåsen mot händerna. Funkar rätt bra. Är nog samma här. Och som sagt. Är bilen ordentligt varm innan man sätter sig så är rattvärme inte lika angeläget.
Dom visste inte det kommer rattvärme när jag var på MOS idag och kolkade M3.
Bilen som stod där hade värme i alla 5 säten, men ingen rattvärme
Har inte läst någon info om att det ska finnas rattvärme i Model 3, om det kommer senare återstår att se.
Då blir det att vänta ett tag. Rattvärme är faktiskt ett måste!
Missa inte att man i Model 3 kan rikta luftströmmen genom ratten. Plus förvärmningen då...
Men då vill det till att man kan justera lite mer ifrån appen, så som riktning och fläkthastighet vilket jag gärna ser att man kan göra. Det är så otroligt korkat när frun haft bilen på kvällen och satt fläkten på lågt manuellt och inte bilen blir uppvärmd i tid pga av det inte går att ändra i appen.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Men... man kan ju ta samma hårfön man använde till att tina upp dörrhandtaget med för att komma in i bilen till att även värma lite på ratten innan man åker iväg
Missa inte att man i Model 3 kan rikta luftströmmen genom ratten. Plus förvärmningen då...
Men då vill det till att man kan justera lite mer ifrån appen, så som riktning och fläkthastighet vilket jag gärna ser att man kan göra. Det är så otroligt korkat när frun haft bilen på kvällen och satt fläkten på lågt manuellt och inte bilen blir uppvärmd i tid pga av det inte går att ändra i appen.[/quote]
Är det så det funkar i 3:an? Att den använder den inställningen av värmen för förvärmning som man hade gjort under körning senast? I Zoen är förvärmning en egen rutin som alltid kör fullt blås i alla munstycken oavsett hur man använt värmen tidigare.
Efter drygt tre år med MS med rattvärme så är det mycket förvånande att det inte är med på 3:an. Inga jämförelser i övrigt men kan man få det i en billig Opel så känns det faktiskt lite tamt att inte ha med det från början i en ny modell.
Har rattvärme i min BMW, var något som kom med i ett paket. Hade aldrig lagt till det som ett enstaka tillval själv då. Men nu efter att ha haft det i två är så tycker jag det är underbart. Kommer köpa en Model 3 oavsett, men hade det funnits så hade jag lätt köpt till det.
I en elbil så känner jag att det är ännu viktigare, då kan man snåla med värmen i kupén, men ha på rumpvärme och rattvärme och klara sig rätt fint. En rättvärmare drar typ 5 watt så det är effektivt också.
2023 Model Y LR Quicksilver 2021 Model 3 LR Midnight 2019 Model 3 LR Svart
Känner att jag måste ta mig till MoS i början av nästa vecka (om frun nu orkar köra dit oss efter jobbet) och kika på 3an faktiskt. Mest intresserad av hur stolar bak och fram är, gillar just bredden i vår S, känns som fåtöljer man kan sitta på sniskan i osv. Baksätet är najs för man får naturligt en avslappnad position med ben utsträckta framåt och slipper säten som man tvingas sitta rakt i.