mans71 skrev:Även om fömånsvärdet är ok, det passerar snabbt 1.6 msek med några tillval
Passerar du 1,6 så är nog inte förmånsvärdet ok längre heller.

Moderator: Redaktion
mans71 skrev:Även om fömånsvärdet är ok, det passerar snabbt 1.6 msek med några tillval
Fast bilen kostar 1575000 i grundpris på audi.se?MWall skrev:mans71 skrev:Även om fömånsvärdet är ok, det passerar snabbt 1.6 msek med några tillval
Det priset gäller RS-versionen. Där var ju förmånsvärdet 14500 ca.mans71 skrev:Fast bilen kostar 1575000 i grundpris på audi.se?MWall skrev:mans71 skrev:Även om fömånsvärdet är ok, det passerar snabbt 1.6 msek med några tillval
Var hittar du det? Och är det någon som vet om man kan lita på 6500:- för GT?macky skrev:Det priset gäller RS-versionen. Där var ju förmånsvärdet 14500 ca.mans71 skrev:Fast bilen kostar 1575000 i grundpris på audi.se?MWall skrev:mans71 skrev:Även om fömånsvärdet är ok, det passerar snabbt 1.6 msek med några tillval
Ja, ser det nu, klickade bara på 1:a sidan och noterade inte det... då blir det ju lite annat förstås!macky skrev:Det priset gäller RS-versionen. Där var ju förmånsvärdet 14500 ca.mans71 skrev:Fast bilen kostar 1575000 i grundpris på audi.se?MWall skrev:mans71 skrev:Även om fömånsvärdet är ok, det passerar snabbt 1.6 msek med några tillval
Indikationer från audi-handlare enligt tidigare inlägg i tråden. Så inte fastställt än av SKV så jag vet inte mer än vad som framkommit i tråden här.Legato skrev:Var hittar du det? Och är det någon som vet om man kan lita på 6500:- för GT?macky skrev:Det priset gäller RS-versionen. Där var ju förmånsvärdet 14500 ca.mans71 skrev:Fast bilen kostar 1575000 i grundpris på audi.se?MWall skrev:mans71 skrev:Även om fömånsvärdet är ok, det passerar snabbt 1.6 msek med några tillval
En extremt basutrustad GT känns plötsligt intressant...
Mmm. Lägre förmånsvärde än en 3 Performance också trots typ 60% högre pris.mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
KÖP!mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Det är väl som vanligt med Audi. Man måste lägga till utrustning för 200+k för att få den bil man vill ha. Och vippps så passerar förmånsvärdet 10000kr/månad. Det är ju därför min e-tron har så högt förmånsvärde. Utan extrautrustning hade den legat på en rätt så okej nivå. Men då hade jag inte ens haft en backkamera. Och inte nånting annat heller.Legato skrev:Mmm. Lägre förmånsvärde än en 3 Performance också trots typ 60% högre pris.mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Som sagt, absurt att SKV accepterat A5 som "likvärdig bil", A7 är ju på alla sätt närmare.
På onsdag ska jag klämma och känna, synd att man inte får provköra bara.
Tycker bilen är grymt snygg och tror den är riktigt fin att köra, men samtidigt irriterar jag mig på konfiguratorn som är omöjlig att navigera samt utrustning de försöker tvinga på en. Typ sätta på en riktigt ful grå plastgrill som standard och sen ta drygt 20.000:- för att göra den (och lite annat) svart. Eller 10.000 för några RGB-leds i kupén...
Ja nej visst såklart.taliz skrev:KÖP!mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Bäst att låta bli kanske om man tycker det är jobbigt att betala för tillval och ser det som att valmöjligheterna är tvång. Köp den i svart så kommer du undan med 4000 för svart grill. Vill man inte ha färglad interiörbelysning så väljer man helt enkelt att inte klicka i det tillvalet. Man kan ju vända på det och istället se allt som ingår som panoramatak, backkamera, dämparreglering, advanced key mm. Jag blir själv förvånad över hur lite extrautrustning som krävs för att få till en bra spec. Bidrar i sig till låga totala förmånsvärden då extrautrustning brukar paja kalkylen en del.Legato skrev:Mmm. Lägre förmånsvärde än en 3 Performance också trots typ 60% högre pris.mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Som sagt, absurt att SKV accepterat A5 som "likvärdig bil", A7 är ju på alla sätt närmare.
Tycker bilen är grymt snygg och tror den är riktigt fin att köra, men samtidigt irriterar jag mig på konfiguratorn som är omöjlig att navigera samt utrustning de försöker tvinga på en. Typ sätta på en riktigt ful grå plastgrill som standard och sen ta drygt 20.000:- för att göra den (och lite annat) svart. Eller 10.000 för några RGB-leds i kupén...
Det var ju inte det jag sa. Det jag sa är att konfiguratorn är dålig samt att det är irriterande när man gör något dåligt från början för att säkra en tillvalsintäkt. Jag tror det är svårt att hitta någon som tycker den grå grillen är snyggare än den svarta och tillverkningskostnaden är garanterat nära nog identisk.macky skrev:Bäst att låta bli kanske om man tycker det är jobbigt att betala för tillval och ser det som att valmöjligheterna är tvång. Köp den i svart så kommer du undan med 4000 för svart grill. Vill man inte ha färglad interiörbelysning så väljer man helt enkelt att inte klicka i det tillvalet. Man kan ju vända på det och istället se allt som ingår som panoramatak, backkamera, dämparreglering, advanced key mm. Jag blir själv förvånad över hur lite extrautrustning som krävs för att få till en bra spec. Bidrar i sig till låga totala förmånsvärden då extrautrustning brukar paja kalkylen en del.Legato skrev:Mmm. Lägre förmånsvärde än en 3 Performance också trots typ 60% högre pris.mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Det är din åsikt, hur ska du kunna veta vad köparna world wide rycker om färgen på grillen? Du skriver ju att de tvingar på utrustningen och ugår från dina preferenser. Man kan så klart jämföra med andra billigare märken men för att vara en audi eller andra (tyska) konkurrenter har den ovanligt mycket utrustning som är standard. Jmf Taycan är det ju ett fynd utrustningsmässigt. Ratt ingår tex. också.Legato skrev:Det var ju inte det jag sa. Det jag sa är att konfiguratorn är dålig samt att det är irriterande när man gör något dåligt från början för att säkra en tillvalsintäkt. Jag tror det är svårt att hitta någon som tycker den grå grillen är snyggare än den svarta och tillverkningskostnaden är garanterat nära nog identisk.macky skrev:Bäst att låta bli kanske om man tycker det är jobbigt att betala för tillval och ser det som att valmöjligheterna är tvång. Köp den i svart så kommer du undan med 4000 för svart grill. Vill man inte ha färglad interiörbelysning så väljer man helt enkelt att inte klicka i det tillvalet. Man kan ju vända på det och istället se allt som ingår som panoramatak, backkamera, dämparreglering, advanced key mm. Jag blir själv förvånad över hur lite extrautrustning som krävs för att få till en bra spec. Bidrar i sig till låga totala förmånsvärden då extrautrustning brukar paja kalkylen en del.Legato skrev:Mmm. Lägre förmånsvärde än en 3 Performance också trots typ 60% högre pris.mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Håller inte med ang att standardutrustningen är bra. Tycker jag var väldigt "sparsam" men det blev ändå drygt 100k extra. Att exempelvis adaptiv farthållare inte är standard är bara fånigt imo. Är nog standard på merparten av marknadens billigaste elbilar tom.
Veta? Var det inte tillräckligt tydligt när jag skrev tror? Handen på hjärtat nu, vad tycker du själv? Gillar du den gråa grillen? De grå standardfälgarna?macky skrev:Det är din åsikt, hur ska du kunna veta vad köparna world wide rycker om färgen på grillen? Du skriver ju att de tvingar på utrustningen och ugår från dina preferenser. Man kan så klart jämföra med andra billigare märken men för att vara en audi eller andra (tyska) konkurrenter har den ovanligt mycket utrustning som är standard. Jmf Taycan är det ju ett fynd utrustningsmässigt. Ratt ingår tex. också.Legato skrev:Det var ju inte det jag sa. Det jag sa är att konfiguratorn är dålig samt att det är irriterande när man gör något dåligt från början för att säkra en tillvalsintäkt. Jag tror det är svårt att hitta någon som tycker den grå grillen är snyggare än den svarta och tillverkningskostnaden är garanterat nära nog identisk.macky skrev:Bäst att låta bli kanske om man tycker det är jobbigt att betala för tillval och ser det som att valmöjligheterna är tvång. Köp den i svart så kommer du undan med 4000 för svart grill. Vill man inte ha färglad interiörbelysning så väljer man helt enkelt att inte klicka i det tillvalet. Man kan ju vända på det och istället se allt som ingår som panoramatak, backkamera, dämparreglering, advanced key mm. Jag blir själv förvånad över hur lite extrautrustning som krävs för att få till en bra spec. Bidrar i sig till låga totala förmånsvärden då extrautrustning brukar paja kalkylen en del.Legato skrev:Mmm. Lägre förmånsvärde än en 3 Performance också trots typ 60% högre pris.mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Håller inte med ang att standardutrustningen är bra. Tycker jag var väldigt "sparsam" men det blev ändå drygt 100k extra. Att exempelvis adaptiv farthållare inte är standard är bara fånigt imo. Är nog standard på merparten av marknadens billigaste elbilar tom.
Japp. Verkligen märkligt skatte/förmånssystem vi har i landet. Inte mycket logik alla gånger.mati skrev:Inte så lite sjukt att den är billigare än min e-tron 55. Visserligen 50k dyrare, men förmånsvärdet är lägre. Jag fattar ingenting.
Ok, du tror det. Personligen kommer jag inte bedöma det förrän jag sett IRL. Kan säkert funka mot vissa ljusare färger. Men som sagt får man fronten i bilens färg för 4000 vilket är en försumbar kostnad. Vill man ha helsvart front plus annat blir det dyrare. Har sett billigare optikpaket på audi men som helhet vidhåller jag att den har en hel del utrustning från början som jag plockat på min nuvarande e-tron. 100 k extra är lite på en så dyr audi och jag jämför då primärt mot andra audis eller tyska konkurrenter med liknande tillvalsmodeller.
Veta? Var det inte tillräckligt tydligt när jag skrev tror? Handen på hjärtat nu, vad tycker du själv? Gillar du den gråa grillen? De grå standardfälgarna?
Ja, jag jämför inte med bilvärldens högsta marginaler (Porsche), givetvis är allt välutrustat jämfört med det.
Volframkarbidbromsar kommer då även med. Det låter dyrt håller jag med om. För att slippa bromsdamm på en elbil där problemet är rätt begränsat. Men de kanske är avsevärt bättre även bromsmässigt.Legato skrev:Undrar fortfarande om det enda man får extra för nästan 40.000:- i "Dynamikpaket +" vs "Dynamikpaket" är:
"Det futuristiska, digitala sportljudet hos e-tron förstärker bilens känsla och sportiga egenskaper"![]()
Jo fast då får du en massa på Audin som Teslan inte kan matcha istället.OfarligTesla skrev:Speccade upp en på hemsidan, var sparsam och försökte egentligen bara matcha det som nya S erbjuder och inget extra, utgick till och med från en Quattro även om RS krävs för prestandamatchning. Hamnade på 1.44 mille så 400k mer än S. Det blev lite väl dyrt tyvärr.
Självklart, men även massa på Teslan som Audin inte kan matcha. Kontentan blir helt enkelt att när de är så lika som det går (bortsett från prestandan) så kostar Audin 400k mer, det är på tok för mycket för migMWall skrev:
Jo fast då får du en massa på Audin som Teslan inte kan matcha istället.