Det finns några exempel på kommandon om man trycker på "Commands" (något sånt) ovanför den lilla rutan som dyker upp längst till höger när man tryckt på röstkommandoknappen på ratten.mati skrev:Ah, det är kanske därför.Tessi19 skrev:+1HelectriC skrev:just i5 har jag hela bilen på engelska för då funkar de flesta röstkommandon. Det funkar inte på svenska.
Finns det annars en lista över alla tillgängliga röstkommandon? Jag har hittills inte lyckats att få röstkommandon att fungera överhuvudtaget. Oavsett vad jag säger. Det står ju till och med i den fantastiska manualen att man kan öppna laddluckan med röstkommando. Men det står inte vad man ska säga. Och vad man än säger så fattar inte bilen.
Det är väl som med det mesta, jag använder inte röstkommandon ändå. Tycker det är en gimmick. Det känns bara fel att prata med en datorburk som ändå inte fattar vad jag säger. Det går alltid snabbare att göra det man tänker göra för hand istället.
Men det hade ju varit roligt att testa åtminstone. Nånting borde den väl kunna förstå tycker man.
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ioniq 5 FE AWD
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det finns till och med en komplett lista (i alla fall när språket står på engelska) i bilens system. Vet dock inte nu var man hittar den.
____________________________________
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja, det vet jag. Och inget av dessa fungerar för mig (på svenska då).MrRun skrev:Det finns några exempel på kommandon om man trycker på "Commands" (något sånt) ovanför den lilla rutan som dyker upp längst till höger när man tryckt på röstkommandoknappen på ratten.

Ahaaa, den får jag leta efter. Jag sökte i instruktionsboken (som pdf med sökfunktionen), men där fanns ingenting.Tessi19 skrev:Det finns till och med en komplett lista (i alla fall när språket står på engelska) i bilens system. Vet dock inte nu var man hittar den.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
ja, röststyrningen är ju inte på toppnivåi i5. I Polestar kunde man prata helt vanligt med bilen och behövde inte ens tänka på att utforma som ett kommando, tex "jag fryser!" så höjdes temperaturen. Eller bara "vad är väderprognosen för Venedig imorgon?" så fick man svar på det.mati skrev:Ja, det vet jag. Och inget av dessa fungerar för mig (på svenska då).MrRun skrev:Det finns några exempel på kommandon om man trycker på "Commands" (något sånt) ovanför den lilla rutan som dyker upp längst till höger när man tryckt på röstkommandoknappen på ratten.Dessutom är det ju bara några få stycken. Är det allt som finns? I så fall är det ju helt meningslöst. I e-tron kunde man säga lite random saker och så fattade den oftast vad man ville. Ganska coolt faktiskt. Inte att jag någonsin använde den funktionen på riktigt, utan bara för att leka lite, men det fungerade rätt bra.
Ahaaa, den får jag leta efter. Jag sökte i instruktionsboken (som pdf med sökfunktionen), men där fanns ingenting.Tessi19 skrev:Det finns till och med en komplett lista (i alla fall när språket står på engelska) i bilens system. Vet dock inte nu var man hittar den.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Tack vare Google såklart.HelectriC skrev:I Polestar kunde man prata helt vanligt med bilen och behövde inte ens tänka på att utforma som ett kommando, tex "jag fryser!" så höjdes temperaturen. Eller bara "vad är väderprognosen för Venedig imorgon?" så fick man svar på det.

Nej, nåt sånt kan man ju inte förvänta sig i I5. Jag antar att det är snarare som alla röststyrningar som har funnits nu i ganska många år. Dvs det finns några färdiga kommandon som bilen ändå oftast inte begriper. Och så blir man irriterad att den är så trögfattad vilket gör att man aldrig använder funktionen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Idag har jag råkat ut för nåt nytt konstigt. Jag hade startat förvärmningen från appen. När jag kom ut till bilen sisådär 15 minuter senare så höll den på och startade och stängde av ACn oavbrutet, med nån sekunds intervall. Det lät ungefär som waoooo----waoooo----waoooo----waoooo. Bilen var inkopplad i min Tesla Wall Connector. Så fort jag ryckte ut laddsladden slutade det där konstiga beteendet och bilen började köra ACn som det är meningen. Visserligen hade den inte förvärmt nånting. ACn var ju aldrig riktigt igång.
Vad är nu detta? En ny bugg?
Vad är nu detta? En ny bugg?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Läst om liknande, men dessa hade det varje gång. Lösningen var som jag skrev tidigare att man först stoppar laddningen i appen, sen startar förvärmning och sedan startar laddningen igen. Riktigt skum bugg.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Fast bilen laddade inte. Den förvärmde bara. Det fanns således ingen laddning jag kunde stoppa från appen.DanneLKPG skrev:Läst om liknande, men dessa hade det varje gång. Lösningen var som jag skrev tidigare att man först stoppar laddningen i appen, sen startar förvärmning och sedan startar laddningen igen. Riktigt skum bugg.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Nu har den gjort samma sak igen, fast denna gången gällde det laddning. Bilen har försökt att starta laddningen sedan kl 23:00, och imorse stod den och "småhostade" och försökte ladda. Klick----pang----klick----pang... så lät det. Så har den uppenbarligen hållit på hela natten. Inte laddat ett skit sen igår. Jag ryckte ut sladden, stoppade in den igen, och så startade laddningen som vanligt. Ska man behöva gå upp på natten och säkerställa att den verkligen lyckas starta laddningen?
Jag börjar bli lite trött på detta. Skitjobbigt när man inte kan lita på att bilen är laddad på morgonen. Det fungerar kanske varannan gång. Det är en himla tur att jag använder bilen så sällan, då har man i alla fall några dagar på sig att få batteriet laddat innan man använder bilen nästa gång. Just nu fungerar det och den laddar. Trist att det blir mitt på dagen med dyr el, men bättre det än ingen laddning alls.
Hoppas verkligen att detta är övergående och att Hyundai skickar bättre mjukvara. Annars tror jag inte att bilen kommer vara i min ägo särskilt länge. Jag kommer ju bara störa mig på detta hela tiden. Såhär kan man ju inte ha det.
Jag börjar bli lite trött på detta. Skitjobbigt när man inte kan lita på att bilen är laddad på morgonen. Det fungerar kanske varannan gång. Det är en himla tur att jag använder bilen så sällan, då har man i alla fall några dagar på sig att få batteriet laddat innan man använder bilen nästa gång. Just nu fungerar det och den laddar. Trist att det blir mitt på dagen med dyr el, men bättre det än ingen laddning alls.
Hoppas verkligen att detta är övergående och att Hyundai skickar bättre mjukvara. Annars tror jag inte att bilen kommer vara i min ägo särskilt länge. Jag kommer ju bara störa mig på detta hela tiden. Såhär kan man ju inte ha det.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Var det igen med Tesla WC? Det låter nämligen att det är där som problemet kan ligga. Finns det fler med samma problem? Finns det fler som laddar sin I5 med Tesla WC?
Oavsett håller jag med om att det är irriterande besvärligt.
Oavsett håller jag med om att det är irriterande besvärligt.
____________________________________
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Denna gången var det WC:n, ja. Men det har även hänt med min andra laddbox att bilen inte har laddats eller att den har hållit på med "hostandet". Det känns som att problemet är större med WC:n, men det är inte begränsat till den.Tessi19 skrev:Var det igen med Tesla WC? Det låter nämligen att det är där som problemet kan ligga. Finns det fler med samma problem? Finns det fler som laddar sin I5 med Tesla WC?
Oavsett håller jag med om att det är irriterande besvärligt.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Skumt och retande!mati skrev:Denna gången var det WC:n, ja. Men det har även hänt med min andra laddbox att bilen inte har laddats eller att den har hållit på med "hostandet". Det känns som att problemet är större med WC:n, men det är inte begränsat till den.Tessi19 skrev:Var det igen med Tesla WC? Det låter nämligen att det är där som problemet kan ligga. Finns det fler med samma problem? Finns det fler som laddar sin I5 med Tesla WC?
Oavsett håller jag med om att det är irriterande besvärligt.
Har inte läst om just detta! Kanske mer på Ioniqforumet? Eller någon annan här som känner igen det?
____________________________________
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
jag laddar med Tesla WC och det funkar bra förutom att jag måste starta laddningen manuellt, det går inte automatiskt bara av att koppla in sladden. Dessutom funkar nu även förvärmning med sladden i, som tidigare var en bugg och man var tvungen att ta ut sladden för att förvärma.Tessi19 skrev:Var det igen med Tesla WC? Det låter nämligen att det är där som problemet kan ligga. Finns det fler med samma problem? Finns det fler som laddar sin I5 med Tesla WC?
Oavsett håller jag med om att det är irriterande besvärligt.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Klart man måste gå upp och titta till bebisen (appen) på natten, men hoppas att det går över för dig, och för mig. Idagbprövar jag med Tibber igen.mati skrev:Nu har den gjort samma sak igen, fast denna gången gällde det laddning. Bilen har försökt att starta laddningen sedan kl 23:00, och imorse stod den och "småhostade" och försökte ladda. Klick----pang----klick----pang... så lät det. Så har den uppenbarligen hållit på hela natten. Inte laddat ett skit sen igår. Jag ryckte ut sladden, stoppade in den igen, och så startade laddningen som vanligt. Ska man behöva gå upp på natten och säkerställa att den verkligen lyckas starta laddningen?
Jag börjar bli lite trött på detta. Skitjobbigt när man inte kan lita på att bilen är laddad på morgonen. Det fungerar kanske varannan gång. Det är en himla tur att jag använder bilen så sällan, då har man i alla fall några dagar på sig att få batteriet laddat innan man använder bilen nästa gång. Just nu fungerar det och den laddar. Trist att det blir mitt på dagen med dyr el, men bättre det än ingen laddning alls.
Hoppas verkligen att detta är övergående och att Hyundai skickar bättre mjukvara. Annars tror jag inte att bilen kommer vara i min ägo särskilt länge. Jag kommer ju bara störa mig på detta hela tiden. Såhär kan man ju inte ha det.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ja, nej, så långt gick jag inte ens när jag hade skaffat min första Model S. Och då uppförde jag mig verkligen som en nykär tonåring, typ. Jag var nog ganska jobbig för min omgivning tror jag.Dafro skrev:Klart man måste gå upp och titta till bebisen (appen) på natten, men hoppas att det går över för dig, och för mig. Idagbprövar jag med Tibber igen.

Nej, Ioniqen är en ren förnuft-bil för mig. Den passar mina behov ganska bra och den är inte jättedyr. Men inte mer. Det betyder inte att jag inte kommer gilla den, det är ju en bra bil. Är jag nöjd så kan jag tänka mig behålla den länge. Men skulle den fortsätta spöka på det här viset eller börja krångla på annat sätt så är jag inte främmande för att sälja den igen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Uppdaterade bilen idag med USB (som då tydligen ska göra kommande OTA uppdateringar möjlig). Det som var tråkigt var att när uppdateringen var färdig så kom det upp en inforuta på skärmen med texten typ ”due to lack of connection to a blue link profile all settings will be reset to factory settings”. Det gick enbart att trycka ok och sen var alla inställningar borta inklusive kopplingen till min profil som jag fick lägga in på nytt samt göra alla miljoner inställningar på nytt 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Precis det där waooo-beteendet har jag också. Sällan förvärmning funkar med laddkabel i. Har fått igång det ibland men inte sett något mönster än.mati skrev:Idag har jag råkat ut för nåt nytt konstigt. Jag hade startat förvärmningen från appen. När jag kom ut till bilen sisådär 15 minuter senare så höll den på och startade och stängde av ACn oavbrutet, med nån sekunds intervall. Det lät ungefär som waoooo----waoooo----waoooo----waoooo. Bilen var inkopplad i min Tesla Wall Connector. Så fort jag ryckte ut laddsladden slutade det där konstiga beteendet och bilen började köra ACn som det är meningen. Visserligen hade den inte förvärmt nånting. ACn var ju aldrig riktigt igång.
Vad är nu detta? En ny bugg?
Ioniq 5 FE AWD
Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
NejHelectriC skrev:Uppdaterade bilen idag med USB (som då tydligen ska göra kommande OTA uppdateringar möjlig). Det som var tråkigt var att när uppdateringen var färdig så kom det upp en inforuta på skärmen med texten typ ”due to lack of connection to a blue link profile all settings will be reset to factory settings”. Det gick enbart att trycka ok och sen var alla inställningar borta inklusive kopplingen till min profil som jag fick lägga in på nytt samt göra alla miljoner inställningar på nytt


För andra, man kan göra i Bluelink appen en backup. Vet dock inte vad som sparas och om det sedan fungerar när det som hände dig Helectric.
Förresten kom den upp i ”updatern” i datorn? Ser inget på update.Hyundai.com hemsidan som har 211214 som senaste update
____________________________________
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Det var den från 21 dec jag installerade idag. Kanske inte är den som aktiverar OTA iaf då?Tessi19 skrev:NejHelectriC skrev:Uppdaterade bilen idag med USB (som då tydligen ska göra kommande OTA uppdateringar möjlig). Det som var tråkigt var att när uppdateringen var färdig så kom det upp en inforuta på skärmen med texten typ ”due to lack of connection to a blue link profile all settings will be reset to factory settings”. Det gick enbart att trycka ok och sen var alla inställningar borta inklusive kopplingen till min profil som jag fick lägga in på nytt samt göra alla miljoner inställningar på nytt
För andra, man kan göra i Bluelink appen en backup. Vet dock inte vad som sparas och om det sedan fungerar när det som hände dig Helectric.
Förresten kom den upp i ”updatern” i datorn? Ser inget på update.Hyundai.com hemsidan som har 211214 som senaste update
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Ingen OTA som jag har upptäcktHelectriC skrev:Det var den från 21 dec jag installerade idag. Kanske inte är den som aktiverar OTA iaf då?Tessi19 skrev:NejHelectriC skrev:Uppdaterade bilen idag med USB (som då tydligen ska göra kommande OTA uppdateringar möjlig). Det som var tråkigt var att när uppdateringen var färdig så kom det upp en inforuta på skärmen med texten typ ”due to lack of connection to a blue link profile all settings will be reset to factory settings”. Det gick enbart att trycka ok och sen var alla inställningar borta inklusive kopplingen till min profil som jag fick lägga in på nytt samt göra alla miljoner inställningar på nytt
För andra, man kan göra i Bluelink appen en backup. Vet dock inte vad som sparas och om det sedan fungerar när det som hände dig Helectric.
Förresten kom den upp i ”updatern” i datorn? Ser inget på update.Hyundai.com hemsidan som har 211214 som senaste update

____________________________________
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Nissan Leaf 24kWh 2015
Kia e-niro 64kWh advanced plus MY2020
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
För mig löste den senaste uppdateringen att min karta inte hänger sig vissa körningar längre (snurrar/laddar i oändlighet). Inte hänt den dess. Skönt.Tessi19 skrev:Ingen OTA som jag har upptäcktHelectriC skrev:Det var den från 21 dec jag installerade idag. Kanske inte är den som aktiverar OTA iaf då?Tessi19 skrev:NejHelectriC skrev:Uppdaterade bilen idag med USB (som då tydligen ska göra kommande OTA uppdateringar möjlig). Det som var tråkigt var att när uppdateringen var färdig så kom det upp en inforuta på skärmen med texten typ ”due to lack of connection to a blue link profile all settings will be reset to factory settings”. Det gick enbart att trycka ok och sen var alla inställningar borta inklusive kopplingen till min profil som jag fick lägga in på nytt samt göra alla miljoner inställningar på nytt
För andra, man kan göra i Bluelink appen en backup. Vet dock inte vad som sparas och om det sedan fungerar när det som hände dig Helectric.
Förresten kom den upp i ”updatern” i datorn? Ser inget på update.Hyundai.com hemsidan som har 211214 som senaste update, har inte sett några tydliga uppdateringar egentligen i den.
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
VW e-UP! 36,8kWh MY20
IONIQ 5 RWD 72,6 kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
VW e-UP! 36,8kWh MY20
BMW i3S 120Ah MY19
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
(Ni tesla-ägare som läser i den här tråden kanske inser hur bra ni har det. Körde min 3’a i 3 år och 4600 mil och, ja, fick göra några resets och fick några buggar som rättades till. Men den var långt ifrån lika krånglig som den här sydkoreanen. Fortsätt njuta av era bilar!)
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
och min Model S var mer på verkstad än hos mig, vi åkte på många semestrar i lånebil.Walker skrev:(Ni tesla-ägare som läser i den här tråden kanske inser hur bra ni har det. Körde min 3’a i 3 år och 4600 mil och, ja, fick göra några resets och fick några buggar som rättades till. Men den var långt ifrån lika krånglig som den här sydkoreanen. Fortsätt njuta av era bilar!)
Ska vi börja på det viset nu igen med denna tråd också och dra ner varandra, tråkig utveckling!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Inte tråkig utveckling. Perspektiv. Denna tråden handlar ju även om problem hos IQ5. Min poäng är att ALLA bilar har sina problem.HelectriC skrev:och min Model S var mer på verkstad än hos mig, vi åkte på många semestrar i lånebil.Walker skrev:(Ni tesla-ägare som läser i den här tråden kanske inser hur bra ni har det. Körde min 3’a i 3 år och 4600 mil och, ja, fick göra några resets och fick några buggar som rättades till. Men den var långt ifrån lika krånglig som den här sydkoreanen. Fortsätt njuta av era bilar!)
Ska vi börja på det viset nu igen med denna tråd också och dra ner varandra, tråkig utveckling!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Re: Hyundai Ioniq5 FAQ och problemlösning
Alla vet att alla bilar har problem, jag är med i väldigt många elbilgrupper på FB och det finns folk med alla bilar som har problem, från Porsche till Leaf till Tesla och allt däremellan. Poängen är att det väldigt lätt spårar ur när man slänger ur sig ”i5 verkar ha mkt problem, men Tesla är bäst” i en i5-grupp. Det leder helt enkelt ingen vart. Blir bara resultat på samma sätt som att kasta in en brandfackla i en lada.Walker skrev:Inte tråkig utveckling. Perspektiv. Denna tråden handlar ju även om problem hos IQ5. Min poäng är att ALLA bilar har sina problem.HelectriC skrev:och min Model S var mer på verkstad än hos mig, vi åkte på många semestrar i lånebil.Walker skrev:(Ni tesla-ägare som läser i den här tråden kanske inser hur bra ni har det. Körde min 3’a i 3 år och 4600 mil och, ja, fick göra några resets och fick några buggar som rättades till. Men den var långt ifrån lika krånglig som den här sydkoreanen. Fortsätt njuta av era bilar!)
Ska vi börja på det viset nu igen med denna tråd också och dra ner varandra, tråkig utveckling!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14