Co-driver och kanske lite ofrivilligt co-host!marbe166 skrev:Jag lyfter på hatten och säger hej till alla. Jag kommer delta som joel80s co-driver. Ser fram emot detta!

Moderator: Redaktion
Co-driver och kanske lite ofrivilligt co-host!marbe166 skrev:Jag lyfter på hatten och säger hej till alla. Jag kommer delta som joel80s co-driver. Ser fram emot detta!
Nej, för tusan! Jag bor ju i Tyskland, och här läser de GDPR-förordningen som fan läser bibeln, så jag förväntar mig att bli liveblurrad med rösten förvrängd!joel80 skrev:Co-driver och kanske lite ofrivilligt co-host!marbe166 skrev:Jag lyfter på hatten och säger hej till alla. Jag kommer delta som joel80s co-driver. Ser fram emot detta!
Jag drar mitt strå till den stacken och kör ID.4an. Så hinner man njuta av maten under stoppenRobin_j skrev:Inte så långt kvar till det är dags
Funderar på hur jag ska lyckas hänga på en bogerlina utan att någon märker det
Vi skulle behöva lite fler långsammare bilar så man slipper bara se 90% av startfältet i starten bara
Det är bra det hoppas på en bra fajt genom hela landet var inte långt efter id4 förra året och nu har min co pilot bantat ner sigDatzun skrev:Jag drar mitt strå till den stacken och kör ID.4an. Så hinner man njuta av maten under stoppenRobin_j skrev:Inte så långt kvar till det är dags
Vi skulle behöva lite fler långsammare bilar så man slipper bara se 90% av startfältet i starten bara
Jag var inte heller så långt efter ID4an, och utan att jag kör rakt ut i skogen för att ABRP lurade mig sist så ska det kunna bli en tajt match!Robin_j skrev:Det är bra det hoppas på en bra fajt genom hela landet var inte långt efter id4 förra året och nu har min co pilot bantat ner sigDatzun skrev:Jag drar mitt strå till den stacken och kör ID.4an. Så hinner man njuta av maten under stoppenRobin_j skrev:Inte så långt kvar till det är dags
Om den är tillverkad efter typ mitten-2020 tror jag de laddar lite snabbare. Från början var det 140kW, men sedan kom det en ny rev på packet.joel80 skrev:Förresten, hur snabbt laddar den Model X Raven som ska vara med? Hört att vissa kommer upp i 200kW men andra "bara" i lite drygt 140kW.
Men här i Europa lär man inte få mer än 145kW max ungefär…spacecoin skrev:Om den är tillverkad efter typ mitten-2020 tror jag de laddar lite snabbare. Från början var det 140kW, men sedan kom det en ny rev på packet.joel80 skrev:Förresten, hur snabbt laddar den Model X Raven som ska vara med? Hört att vissa kommer upp i 200kW men andra "bara" i lite drygt 140kW.
Hur kommer det sig? Inte ens på V3?Bjelke skrev:Men här i Europa lär man inte få mer än 145kW max ungefär…spacecoin skrev:Om den är tillverkad efter typ mitten-2020 tror jag de laddar lite snabbare. Från början var det 140kW, men sedan kom det en ny rev på packet.joel80 skrev:Förresten, hur snabbt laddar den Model X Raven som ska vara med? Hört att vissa kommer upp i 200kW men andra "bara" i lite drygt 140kW.
Ja och förstås bilar i USA som har Teslas egen laddport.Bjelke skrev:Dom kör fortfarande med adapter på S och X, och då är max ca 145kW…
Bara bilar med äkta CCS får full effekt som batteriet klarar av.
Lite sugen är jag men med en törstig E-tron så sparar nog denna elen till bättre behövande, och konsert i Göteborg fredag kväll. Men nästa år med IX50 kanske….Generalbogge skrev:Ja, nu är det inte långt kvar. Jag skickade PM till alla som anmält sig, för att få besked om hur många vi blir till middagen på söndag kväll. Flera av er har svarat, men ni som ännu inte gjort det så gör gärna det senast på måndag. Detta eftersom stadshotellet ville ha besked hur många vi blir.
Och ni som tvekar på medverkande, har fortfarande chansen att anmäla er. Eller så dyker ni bara upp som gubben i lådan på lördag
Hoppas du fick mitt svar. Ser fram emot middagen.Generalbogge skrev:Ja, nu är det inte långt kvar. Jag skickade PM till alla som anmält sig, för att få besked om hur många vi blir till middagen på söndag kväll. Flera av er har svarat, men ni som ännu inte gjort det så gör gärna det senast på måndag. Detta eftersom stadshotellet ville ha besked hur många vi blir.
Jag hoppas mitt svar gått fram.Generalbogge skrev:Ja, nu är det inte långt kvar. Jag skickade PM till alla som anmält sig, för att få besked om hur många vi blir till middagen på söndag kväll. Flera av er har svarat, men ni som ännu inte gjort det så gör gärna det senast på måndag. Detta eftersom stadshotellet ville ha besked hur många vi blir.
Och ni som tvekar på medverkande, har fortfarande chansen att anmäla er. Eller så dyker ni bara upp som gubben i lådan på lördag
Har väl inte varit någon etron 55 med tidigare? Varför inte försöka bevisa storheten med den platta laddkurvan?Dafro skrev:Lite sugen är jag men med en törstig E-tron så sparar nog denna elen till bättre behövande, och konsert i Göteborg fredag kväll. Men nästa år med IX50 kanske….Generalbogge skrev:Ja, nu är det inte långt kvar. Jag skickade PM till alla som anmält sig, för att få besked om hur många vi blir till middagen på söndag kväll. Flera av er har svarat, men ni som ännu inte gjort det så gör gärna det senast på måndag. Detta eftersom stadshotellet ville ha besked hur många vi blir.
E-tron 50 har nog varit med, men inte 55-modellen.taliz skrev:Har väl inte varit någon etron 55 med tidigare? Varför inte försöka bevisa storheten med den platta laddkurvan?Dafro skrev:Lite sugen är jag men med en törstig E-tron så sparar nog denna elen till bättre behövande, och konsert i Göteborg fredag kväll. Men nästa år med IX50 kanske….Generalbogge skrev:Ja, nu är det inte långt kvar. Jag skickade PM till alla som anmält sig, för att få besked om hur många vi blir till middagen på söndag kväll. Flera av er har svarat, men ni som ännu inte gjort det så gör gärna det senast på måndag. Detta eftersom stadshotellet ville ha besked hur många vi blir.
Precis! En E-tron 50 var med förra året, E-tron 55 har ju snabbare laddning och längre räckvidd! Klart du ska vara med!Niklas Z skrev:E-tron 50 har nog varit med, men inte 55-modellen.taliz skrev:Har väl inte varit någon etron 55 med tidigare? Varför inte försöka bevisa storheten med den platta laddkurvan?Dafro skrev:Lite sugen är jag men med en törstig E-tron så sparar nog denna elen till bättre behövande, och konsert i Göteborg fredag kväll. Men nästa år med IX50 kanske….Generalbogge skrev:Ja, nu är det inte långt kvar. Jag skickade PM till alla som anmält sig, för att få besked om hur många vi blir till middagen på söndag kväll. Flera av er har svarat, men ni som ännu inte gjort det så gör gärna det senast på måndag. Detta eftersom stadshotellet ville ha besked hur många vi blir.
Shven skrev:Hur kommer man att kunna följa SECC i år. Blir inget deltagande för mig i år tyvärr.
taliz skrev:Har väl inte varit någon etron 55 med tidigare? Varför inte försöka bevisa storheten med den platta laddkurvan?Dafro skrev:Lite sugen är jag men med en törstig E-tron så sparar nog denna elen till bättre behövande, och konsert i Göteborg fredag kväll. Men nästa år med IX50 kanske….Generalbogge skrev:Ja, nu är det inte långt kvar. Jag skickade PM till alla som anmält sig, för att få besked om hur många vi blir till middagen på söndag kväll. Flera av er har svarat, men ni som ännu inte gjort det så gör gärna det senast på måndag. Detta eftersom stadshotellet ville ha besked hur många vi blir.