Model 3 Highland
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 Highland
Tesla kan sälja även nuvarande 3a betydligt billigare om de så önskar.
I Kina kan man få en för ca 300k sek.
Dvs produktionskostnaden är väldigt låg redan.
Men försäljningspris är vad någon är villig att betala, inte vad produktionskostnaden är.
Jag tror alltså inte på någon större sänkning iom Highland.
Tvärtom höjer de kanske priset, folk är inte sällan villiga att betala mer för nyhetens behag.
Om/när efterfrågan sedan sjunker så sänker de priset. Precis som de gjort så många gånger förr.
I Kina kan man få en för ca 300k sek.
Dvs produktionskostnaden är väldigt låg redan.
Men försäljningspris är vad någon är villig att betala, inte vad produktionskostnaden är.
Jag tror alltså inte på någon större sänkning iom Highland.
Tvärtom höjer de kanske priset, folk är inte sällan villiga att betala mer för nyhetens behag.
Om/när efterfrågan sedan sjunker så sänker de priset. Precis som de gjort så många gånger förr.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model 3 Highland
3 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.OfarligTesla skrev:Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.Maw skrev: ↑27 jun 2023 13:21Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Glad för att jag sålt min Tesla
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Model 3 Highland
Ja och ska de göra dem ännu simplare så har de inte en chans att tävla i det segmentet (vilket de gjort prismässigt) utan kommer behöva sänka priset kraftigt. Låter som en rätt dum idé att göra när de ändå säljer allt de kan tillverka just nu.
Tror som sagt snarare de kommer lägga till fler features och förbättra saker så de kan hänga sig kvar i någon utkant av premium och fortsätta ta de priser de tar nu, kanske till och med höja priserna vid lanseringen.
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Model 3 Highland
Skitsnack. Då borde de ha fullt med hårdplast i dörrar och paneler, stolar i tyg utan inställningsmöjligheter, icke/manuellt justerbar ratt, usel infotainment, dåliga/inga förarhjälpmedel, kass stereo, ingen/dålig app, usel prestanda etc etc etc...Hertsh skrev: ↑27 jun 2023 17:243 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.OfarligTesla skrev:Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.Maw skrev: ↑27 jun 2023 13:21Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Det är precis tvärtom.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model 3 Highland
Förhoppningsvis ser de att dagens koncept funkar rätt bra och kör vidare på samma spår, fast bättre.
- mikebike
- Teslaägare
- Inlägg: 9338
- Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
- Ort: Solna
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Re: Model 3 Highland
Tygklädsel är premium nu, plast är det inte.taliz skrev: ↑27 jun 2023 17:32Skitsnack. Då borde de ha fullt med hårdplast i dörrar och paneler, stolar i tyg utan inställningsmöjligheter, icke/manuellt justerbar ratt, usel infotainment, dåliga/inga förarhjälpmedel, kass stereo, ingen/dålig app, usel prestanda etc etc etc...Hertsh skrev: ↑27 jun 2023 17:243 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.OfarligTesla skrev:Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.Maw skrev: ↑27 jun 2023 13:21Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Det är precis tvärtom.
De har redan plockat bort svankstödet på passagerarstolen.
Dåliga/inga förarhjälpmedel? Check.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Re: Model 3 Highland
Jepp, de har ställt om hela branschen.
Det är precis som med iPhone, folks förväntningar har kastats om. Man vill inte längre ha det "gamla".
Volvos EX30 nu är ju ett extremt tydligt bevis på det, den kunde nästan haft Tesla-märke med tanke på hur mkt de kopierat.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
-
- Inlägg: 7351
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Model 3 Highland
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...SwedishAdvocate skrev: ↑26 jun 2023 23:24"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Model 3 Highland
Håller helt med om att tyg ör premium med stort P. Tycker inte BMWs ventilerade säten är bra nog, helt ok men tyg ör bättre. Svårt att tro att teslas skulle bli bättre.mikebike skrev: ↑27 jun 2023 17:45Tygklädsel är premium nu, plast är det inte.taliz skrev: ↑27 jun 2023 17:32Skitsnack. Då borde de ha fullt med hårdplast i dörrar och paneler, stolar i tyg utan inställningsmöjligheter, icke/manuellt justerbar ratt, usel infotainment, dåliga/inga förarhjälpmedel, kass stereo, ingen/dålig app, usel prestanda etc etc etc...Hertsh skrev: ↑27 jun 2023 17:243 och Y har inget med lremiumsegmentet att göra. De är massmarknadsmodeller som ska driva skiftet till elbilar. De må vara roliga men har alltid haft fokus på låg kostnad och lågt pris. Ofattbart simpla bilar som förvisso kostat/kostar mycket pengar.OfarligTesla skrev:Beror nog på ifall de vill fortsatt vill försöka tävla i premiumsegmentet eller inte, jag ser inte vad de har att vinna på att ta befintliga modeller och göra dem enklare och således helt ge upp premiumsegmentet. Tror snarare att de vill förbättra dem mer och mer och introducera helt nya billigare modeller i framtiden. Än så länge säljer de allt de kan tillverka (även om de fått sänka priserna) så att gå händelserna i förväg och ta bort de modellerna som säljer redan nu är nog inte så bra ur ett vinstperspektiv.Maw skrev: ↑27 jun 2023 13:21Tänker du att MY också ska upp i pris då? I så fall kommer de stå med en massa osålda bilar..
Om de ska kunna sälja stora volymer av Highland måste det skilja rejält i pris från MY. Som det är nu ligger M3 och My alldeles för nära varandra både i pris och som modeller. Jag tror att Highland kommer bli betydligt billigare och lite enklare än MY och nuvarande M3.
Om Highland blir mer attraktiv än MY kommer de kanske att kunna ta mer betald än för nuvarande M3 men då kommer de att kannibalisera på MY. Tesla behöver diversifiera sitt modellprogram för att nå fler kunder och då är det logiskt att Highland blir enklare och billigare än nuvarande M3? Dvs den nya $25k-bilen det har talats om.
Det är precis tvärtom.
De har redan plockat bort svankstödet på passagerarstolen.
Dåliga/inga förarhjälpmedel? Check.
27,8 kWp solceller
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Pixii Home 10 kWh/10 kW
Re: Model 3 Highland
Jag ser bara 2 alternativ.SwedishAdvocate skrev: ↑27 jun 2023 18:11Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...SwedishAdvocate skrev: ↑26 jun 2023 23:24"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Re: Model 3 Highland
Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.Zlatje skrev: ↑27 jun 2023 19:41Jag ser bara 2 alternativ.SwedishAdvocate skrev: ↑27 jun 2023 18:11Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...SwedishAdvocate skrev: ↑26 jun 2023 23:24"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
Re: Model 3 Highland
Giga Shanghai har ju utökat zonen för drönare till 2 km för någon vecka sedan, luktar Highland lång väg.
- Jaegaern
- Teslaägare
- Inlägg: 1246
- Blev medlem: 22 jul 2021 10:37
- Referralkod: ts.la/simon82910
Re: Model 3 Highland
Exakt!Arctic Drifter skrev: ↑27 jun 2023 13:46Jag instämmer, se bara på Volvo EX30 vs. XC40 Re-Charge, mycket billigare att producera, säljs billigare men ändå är prognosen att den ska bli mer lönsam än sin företrädare.Jaegaern skrev: ↑27 jun 2023 13:32En refresh kommer förutom de exteriöra skillnaderna ha:
Annat material på instrumentbrädan, ratt med blinkersknappar likt S/X -> inga spakar, ändrade men inte ventilerade säten. Den kommer bli enklare och billigare, både för Tesla och konsument.
Det är vad jag förutspår.
Ska Tesla leva upp till "Accelerating the World's Transition to Sustainable Energy" så behöver man få ut billigare bilar på marknaden. Både vad gäller produktionskostnad och försäljningspris.
Jag köpte en Tesla för att jag gillar tekniken, inte för vad andra ska tycka eller vad jag får vid en eventuell försäljning. Så jag hoppas innerligt på att de lyckas bygga Highland billigt men med kvalitet och givetvis sälja den billigare än nuvarande model 3!
Model Y LR AWD vit/svart 2024
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
Model 3 RWD blå/svart 2022
Model Y LR AWD vit/svart 2021 - såld
-
- Inlägg: 7351
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Model 3 Highland
Försäljningen av S/X upphörde aldrig i Nordamerika. Försäljningsuppehållet av S/X utanför Nordamerika förfaller för mig vara en engångsgrej. Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så var komponentbristen anledningen till att de slutade sälja S/X utanför Nordamerika. De hade kunnat fortsätta sälja S/X utanför Nordamerika, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.Fredrik j skrev: ↑27 jun 2023 20:47Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.Zlatje skrev: ↑27 jun 2023 19:41Jag ser bara 2 alternativ.SwedishAdvocate skrev: ↑27 jun 2023 18:11Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...SwedishAdvocate skrev: ↑26 jun 2023 23:24"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Model 3 Highland
Det där stämmer inte alls. S och X hade ett långt leveransuppehåll även i USA om än inte riktigt lika lpngt som i övriga världen. Om jag minns rätt var det ungefär ett års leveransstopp i USA i samband med modelluppdateringen.SwedishAdvocate skrev: ↑27 jun 2023 22:34Försäljningen av S/X upphörde aldrig i Nordamerika. Försäljningsuppehållet av S/X utanför Nordamerika förfaller för mig vara en engångsgrej. Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så var komponentbristen anledningen till att de slutade sälja S/X utanför Nordamerika. De hade kunnat fortsätta sälja S/X utanför Nordamerika, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.Fredrik j skrev: ↑27 jun 2023 20:47Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.Zlatje skrev: ↑27 jun 2023 19:41Jag ser bara 2 alternativ.SwedishAdvocate skrev: ↑27 jun 2023 18:11Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...SwedishAdvocate skrev: ↑26 jun 2023 23:24
"report" i det här fallet är väl samma sak som en tidningsartikel. Så väl spekulationer med andra ord...
För några dagar sedan tog Rob Maurer/Tesla Daily också upp spekulationer om det här. Där hänvisades till ett antal olika anonyma källor som 'enligt uppgift' hade insyn i Tesla, och det fanns lite olika bud om när leveranserna av Highland skulle kunna börja. Som jag minns det så talades det om allt från september till Q1 24. Så ja... Det finns tydligen 'uppgifter' om att det skulle kunna dröja till Q1 24...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
-
- Inlägg: 7351
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Model 3 Highland
Ok. Mycket möjligt. Men jag vidhåller fortfarande följande: 'Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så berodde det på komponentbristen. De hade kunnat fortsätta sälja S/X, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.'Maw skrev: ↑27 jun 2023 22:48Det där stämmer inte alls. S och X hade ett långt leveransuppehåll även i USA om än inte riktigt lika lpngt som i övriga världen. Om jag minns rätt var det ungefär ett års leveransstopp i USA i samband med modelluppdateringen.SwedishAdvocate skrev: ↑27 jun 2023 22:34Försäljningen av S/X upphörde aldrig i Nordamerika. Försäljningsuppehållet av S/X utanför Nordamerika förfaller för mig vara en engångsgrej. Elon har uttalat sig om det här. Som jag minns det så var komponentbristen anledningen till att de slutade sälja S/X utanför Nordamerika. De hade kunnat fortsätta sälja S/X utanför Nordamerika, men då hade de fått begränsa produktionen av ngn annan bilmodell.Fredrik j skrev: ↑27 jun 2023 20:47Ett annat alternativ är ju att man gör som med model S och gör ett uppehåll i försäljningen av model 3. Kanske köper fler model y istället och man kan bygga upp en stor backlog på nya modellen.Zlatje skrev: ↑27 jun 2023 19:41Jag ser bara 2 alternativ.SwedishAdvocate skrev: ↑27 jun 2023 18:11
Minnet spökade lite... Det finns även uppgifter om att Highland kan komma att lanseras 'så tidigt som' slutet av juli eller aug...
Se den här videon. Spola fram till 05:27:
1. Vi kommer inte höra något om Highland förrän december. Tesla kommer aldrig gå ut med refreshen (som de fortfarande nekar finns) förrän du kan beställa den. Annars blir de helt utan försäljning av model 3 hela Q4 om de presenterar Highland nästa vecka med ett leveransdatum i Q1 2024
2. Tesla presenterar Highland nästa vecka och vi kan enbart beställa den i Q3 och bilarna levereras under Q3.
Jag ser inte fler alternativ
Historiskt är det ju så tesla hanterat större uppdateringar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Model 3 Highland
Och nu skulle det ju kunna bero på att man inte vill sitta med stort lager med gamla model 3 när kunderna vill ha den nya.
Re: Model 3 Highland
Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Highland
Man använder kanske sidan med lagerbilar för att känna på marknaden? Det finns ju inget som säger att bilen måste vara producerad för att man lägger upp den. Varför har man inte VIN publicerat för lagerbilarna tro?Legato skrev: ↑28 jun 2023 08:24Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Re: Model 3 Highland
Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.Legato skrev: ↑28 jun 2023 08:24Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model 3 Highland
Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.taliz skrev: ↑28 jun 2023 14:41Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.Legato skrev: ↑28 jun 2023 08:24Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Highland
Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.Legato skrev: ↑28 jun 2023 15:10Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.taliz skrev: ↑28 jun 2023 14:41Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.Legato skrev: ↑28 jun 2023 08:24Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model 3 Highland
Långt ifrån alla gör så. Blir garanterat missad försäljning. Är ganska säker på att det bara handlar om en omogen lokal organisation. Orsakar även att man gör stora misstag med prissättning av begagnat då och dåtaliz skrev: ↑28 jun 2023 15:50Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.Legato skrev: ↑28 jun 2023 15:10Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.taliz skrev: ↑28 jun 2023 14:41Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.Legato skrev: ↑28 jun 2023 08:24Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.![]()
Är ju inte så att man i USA plockar bort hela utbudet från hemsidan...
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model 3 Highland
Det är ju så man triggar ett köpbeteende. Att få det att kännas som att det behövs ett snabbt beslut. Jag tror inte alla dom bilar som tesla säljer som lagerbilar finns. Jag tror man försöker sälja samma bilar på flera marknader samtidigt. Varför skulle man inte göra det när bilarna är anonymiserade?taliz skrev: ↑28 jun 2023 15:50Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.Legato skrev: ↑28 jun 2023 15:10Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.taliz skrev: ↑28 jun 2023 14:41Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.Legato skrev: ↑28 jun 2023 08:24Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.![]()
Re: Model 3 Highland
Jag tror tvärtom, det finns många fler bilar än dom listar.Fredrik j skrev: ↑28 jun 2023 16:45Det är ju så man triggar ett köpbeteende. Att få det att kännas som att det behövs ett snabbt beslut. Jag tror inte alla dom bilar som tesla säljer som lagerbilar finns. Jag tror man försöker sälja samma bilar på flera marknader samtidigt. Varför skulle man inte göra det när bilarna är anonymiserade?taliz skrev: ↑28 jun 2023 15:50Just nu ja, vilket gör att folk sitter och refreshar och hugger när de dyker upp.Legato skrev: ↑28 jun 2023 15:10Finns inget alls i lager så finns ingen möjlighet att få till ett avslut överhuvudtaget.taliz skrev: ↑28 jun 2023 14:41Mnja, om folk ser att det finns hur mkt som helst i lager så finns ju ingen anledning till snabbt avslut.Legato skrev: ↑28 jun 2023 08:24Rätt märkligt att det inte finns några 3 LR eller 3 P lagerbilar att köpa alls just nu...
Har extremt svårt att få grepp om Teslas strategi när det gäller både lagerbilar och begagnat. Ofta ser det "tomt" ut och sen plötsligt finns det 100-tals bilar till salu. Det måste innebära missade försäljning att inte exponera bilar man faktiskt har tillgängliga.
Upplever man däremot att de poppar upp ibland och snabbt försvinner så känner man sig tvingad att trycka på köp ASAP.
The Law of Scarcity simply states: If what we desire “appears” to be in limited supply, the perception of its value increases significantly.![]()
Också det leverans vs produktionssiffrorna visat senaste kvartalen, tiotusentals bilar i lager.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.