Min Y AWD är fortfarande ”uppsk sep 2025”. När beställde du bilen?
Väntrum model Y Juniper
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum model Y Juniper
Fortfarande september här. Stealth gray awd, beställning 15/7. Kommer bli rejält trött om det skjuts ytterligare.
Har finansiering att godkänna men står fortfarande September 2025 för mig också.
Bytt från SR till LR AWD.
Det står Oktober som uppskattad leverans för båda RWD-varianterna vid beställning nu också. Kan det varit det batteriområdet som brann i måndags?
Bytt från SR till LR AWD.
Det står Oktober som uppskattad leverans för båda RWD-varianterna vid beställning nu också. Kan det varit det batteriområdet som brann i måndags?
2025: MYLR AWD Juniper, Diamond Black - Beställd.
Enligt teslarati så var det bara stoppat en dag så det borde inte påverka så mycket.
Nej, men det kanske påverkar kapaciteten. Har det brunnit och det tog tid att släcka, så är det väl osannolikt att man kan producera som innan utan att något har tagit skada. Dom kan visserligen haft tur.
Eller så har dom produktionsstopp på RWD för att dom vill trycka ut AWD.
Edit: Ingen skada på omgivningen läste jag iofs.
Eidt: På tal om leverans till Kanada. Verkar inte finnas RWD att beställa där, så vart tar alla dom vägen?
Misstänker att jag tagit över en ångrad order eller så har jag jävligt tur.
Jag beställde min Juniper LR (vit) 1 vecka sedan(17 augusti). Fick VIN 4 dagar senare i fakturan/API och uppskattad leverans 30 augusti-5 september.
Nu inväntar jag ett datum för upphämtning.
Det är privatleasing så kanske har med det att göra?
Jag beställde min Juniper LR (vit) 1 vecka sedan(17 augusti). Fick VIN 4 dagar senare i fakturan/API och uppskattad leverans 30 augusti-5 september.
MYLR Juniper RWD Pearl White
Trevligt när överraskningarna är åt det positiva hållet.brodden skrev: ↑24 aug 2025 12:31Misstänker att jag tagit över en ångrad order eller så har jag jävligt tur.

Model Y Juniper AWD, Stealth Grey - Beställd 17/7
Kul när någon får en bil.brodden skrev: ↑24 aug 2025 12:31Misstänker att jag tagit över en ångrad order eller så har jag jävligt tur.

-
- Referralkod: ts.la/andreas737353
Model Y LR AWD, Stealth Grey med svart klädsel, beställd 21/8 med leverans i Trelleborg.
Allting klart i appen förutom mitt inbyteserbjudande, allting ifyllt och bilder sända, väntar på att budet ska registreras.
Väntar också på något närmre än Uppskattad leveranstid sep. 2025...
Edit: Ni som beställd med en inbytesbil för bonusen på 40k, vad står det på era beställningsavtal? Trodde det skulle stå inbytesbonus, men på mitt står det rekommendationsbonus.
Allting klart i appen förutom mitt inbyteserbjudande, allting ifyllt och bilder sända, väntar på att budet ska registreras.
Edit: Ni som beställd med en inbytesbil för bonusen på 40k, vad står det på era beställningsavtal? Trodde det skulle stå inbytesbonus, men på mitt står det rekommendationsbonus.
Det står samma på mitt.Andreasrh skrev: ↑24 aug 2025 19:39Model Y LR AWD, Stealth Grey med svart klädsel, beställd 21/8 med leverans i Trelleborg.
Däremot står det att jag ska betala 122 498:- vid signering. När man beställer så är kontantinsatsen 132 998:-. Kan inte riktigt förstå vart dom 10000:- försvunnit.
-
Dom lägger bonusen som 40000:- rabatt på bilens pris, 20% på 625k istället för 665kPSMKA skrev: ↑24 aug 2025 20:54Det står samma på mitt.Andreasrh skrev: ↑24 aug 2025 19:39Model Y LR AWD, Stealth Grey med svart klädsel, beställd 21/8 med leverans i Trelleborg.
Däremot står det att jag ska betala 122 498:- vid signering. När man beställer så är kontantinsatsen 132 998:-. Kan inte riktigt förstå vart dom 10000:- försvunnit.
Ah, därför sjunker så klart insatsen. Ibland är det svårt.Andreasrh skrev: ↑24 aug 2025 21:04Dom lägger bonusen som 40000:- rabatt på bilens pris, 20% på 625k istället för 665kPSMKA skrev: ↑24 aug 2025 20:54Det står samma på mitt.Andreasrh skrev: ↑24 aug 2025 19:39Model Y LR AWD, Stealth Grey med svart klädsel, beställd 21/8 med leverans i Trelleborg.
Däremot står det att jag ska betala 122 498:- vid signering. När man beställer så är kontantinsatsen 132 998:-. Kan inte riktigt förstå vart dom 10000:- försvunnit.![]()

Snyggt!
Vid beställning så är det återigen September som uppskattad leveransfönster för alla modeller. Någon som beställt en RWD där den hoppat tillbaka till September i appen också?
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Någon som vet om gemini fälgarna passar på juniper?
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.
Då var det min tur att joina väntrummet för min andra bil. Har också valt att gå på inbyteskampanjen.
Gjorde beställning igår kväll och har uppskattat levdatum i september. Kanske säger sig självt, men inget VIN än
Tänkte tvätta gamla bilen innan jag fotar den, men ni som redan gjort inbyte, vad är er erfarenhet av avdrag? Min bil är I bra skick, har väl sedvanliga stenskott på huven - bör jag skita i dem eller köra lackstift?
Blir det något avdrag om man inte skickar med mobile connector?
Sen har jag ytterligare en fråga, finns det några tillbehör som är must have? Förra bilen köpte jag stänkskärmar, skärmskydd och lite lådor till de olika facken i bilen.
Gjorde beställning igår kväll och har uppskattat levdatum i september. Kanske säger sig självt, men inget VIN än
Tänkte tvätta gamla bilen innan jag fotar den, men ni som redan gjort inbyte, vad är er erfarenhet av avdrag? Min bil är I bra skick, har väl sedvanliga stenskott på huven - bör jag skita i dem eller köra lackstift?
Blir det något avdrag om man inte skickar med mobile connector?
Sen har jag ytterligare en fråga, finns det några tillbehör som är must have? Förra bilen köpte jag stänkskärmar, skärmskydd och lite lådor till de olika facken i bilen.
Vilket script menar du? Är det något så man kan se om det finns en Vin-nummer tilldelat som inte syns i appen?kepprett skrev: ↑21 aug 2025 09:45La en beställning på en Stealth Grey MYLR AWD för fem veckor sen (17/7). Säljaren uppskattade leveranstiden till 4-5 veckor, men fortfarande ingen VIN-kod eller närmare besked än ”Uppskattad leverans sept 2025”… Har egentligen inte bråttom, men min iver att få besked gör att jag kollar appen (och scriptet) flera gånger om dagen.
Även jag har nappat på kampanjen och beställt en MYLR med leverans i september. Är lite rädd att jag ska sakna min model 3 performance och dens rapphet.
Finns en python3-script man köra som ger information. Någon tidigare i tråden hade väl fått tilldelat VIN som man såg där i men inte i appen. Någon hade också sett att bilen fått mer KM körda.Nighthawk skrev: ↑25 aug 2025 20:50Vilket script menar du? Är det något så man kan se om det finns en Vin-nummer tilldelat som inte syns i appen?kepprett skrev: ↑21 aug 2025 09:45La en beställning på en Stealth Grey MYLR AWD för fem veckor sen (17/7). Säljaren uppskattade leveranstiden till 4-5 veckor, men fortfarande ingen VIN-kod eller närmare besked än ”Uppskattad leverans sept 2025”… Har egentligen inte bråttom, men min iver att få besked gör att jag kollar appen (och scriptet) flera gånger om dagen.
Här finns scriptet:Nighthawk skrev: ↑25 aug 2025 20:50Vilket script menar du? Är det något så man kan se om det finns en Vin-nummer tilldelat som inte syns i appen?kepprett skrev: ↑21 aug 2025 09:45La en beställning på en Stealth Grey MYLR AWD för fem veckor sen (17/7). Säljaren uppskattade leveranstiden till 4-5 veckor, men fortfarande ingen VIN-kod eller närmare besked än ”Uppskattad leverans sept 2025”… Har egentligen inte bråttom, men min iver att få besked gör att jag kollar appen (och scriptet) flera gånger om dagen.
PSMKA skrev: ↑19 aug 2025 20:17Om någon är intresserad av Python-skriptet för att hämta och spåra orderdata, så har en tysk på tyska forumet adderat lite funktioner.
https://github.com/chrisi51/tesla-order-status
Model Y Juniper AWD, Stealth Grey - Beställd 17/7
- Pansar
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper283443
Någon som vet om det går att lägga lånet på 96 månader utan restskuld numera?
MY RWD -24
-
- Pansar
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jesper283443
- MNA
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/martin705425
Intressant, men har för mig att man var tvungen att ringa eller kontakta dom för det?
Model Y LR -23. Vit/svart. Beställd 22/4. Upphämtad 19/5.