Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Som de inte betalar och sedan säljer de bilen och nästa ägare får reda på av Tesla att det finns tiotusentals kronor i obetalda avgifter....
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Som de inte betalar och sedan säljer de bilen och nästa ägare får reda på av Tesla att det finns tiotusentals kronor i obetalda avgifter....
Har något liknande varit på väga att hända eller var det bara...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Men dom får väl "böter" om dom står kvar efter fulladdat?
Aldrig testat men kan det inte ta en jäkla tid om man laddar till 100%? Avgiften kommer ju först när de slår i sin inställda nivå och är den 100% lär det ta tid. Gissningsvis fular de sig undan avgiften ändå, de gör ju det med skatt närhelst de kan redan.
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
De är enbart för SC.
Och de laddar bara 50 kW/h.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Anser att Tesla bör lägga in en begränsning på vad som går att ladda. Tex, lägg in en maxgräns på 20 kW/h tills dess att de har betalt sina avgifter.
Missköter man sig så ska det även straffa sig.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
De är enbart för SC.
Och de laddar bara 50 kW/h.
Inte på helger, brukar maxa där
Dom säger att det är ok att ladda där utanför kontorstid...
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Anser att Tesla bör lägga in en begränsning på vad som går att ladda. Tex, lägg in en maxgräns på 20 kW/h tills dess att de har betalt sina avgifter.
Missköter man sig så ska det även straffa sig.
I så fall skall man nog göra så att det inte går att ladda alls om man inte betalar inom viss tid, lägg in att avgiften per min ökar om man regelbundet blockerar och problemet lär vara löst snabbt.
Bästa vore dock att tvinga dem till Arlanda så kan de bara blockera varandra.
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
De är enbart för SC.
Och de laddar bara 50 kW/h.
Antar att du menar 50 kWh/h...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.
Det finns suc vid SC, men på vardagar står det en miljon teslor ivägen där. Helger funkar det fint dock (oftast då jag åker norrut dessutom så då slipper man slåss med taxi).
De är enbart för SC.
Och de laddar bara 50 kW/h.
Antar att du menar 50 kWh/h...
Är du säker? Jag vet ej om det är rätt.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Anser att Tesla bör lägga in en begränsning på vad som går att ladda. Tex, lägg in en maxgräns på 20 kW/h tills dess att de har betalt sina avgifter.
Missköter man sig så ska det även straffa sig.
Håller helt med!
Kanske inte så bra för då står de där ännu längre. Bättre är väl att man måste betala inom en månad och gör man inte de så stängs SuC ner tills man betalt.
Självklart massor av mail och varning i displayen efterhand som man närmar sig avstängning.
Köade 18min och laddar nu 108kW eftersom taxi bredvid är typ smällfull?
Har behövt stanna till i Bredden några gånger på sistone och varje gång har jag kommit dit när 1-3 taxis står där, de står i 9 fall av 10 kvar efter jag hunnit dra upp min bil till 80-90% och lämnar för att jag ser att det kommer någon och det är fullt. Sist var det en X taxi som backat in till stolpen bredvid "släpvagnsplatsen" och skall precis plugga in när någon kör iväg från släpvagnsplatsen, då kör X taxin ut och trixar till en vändning bland alla som skall in till MAX (dvs han var mycket i vägen) bara för att byta plats till släpvagnsplatsen. Idioti på hög nivå.
Tesla måste få bukt med det här problemet med taxibilar på den laddaren, de visar ju lika mycket hänsyn vid laddaren som de gör i trafiken. Vågar för övrigt knappt lämna bilen när jag står bredvid en av dem då man annars lär komma tillbaka med ett fint dörruppslag eller liknande.
Anser att Tesla bör lägga in en begränsning på vad som går att ladda. Tex, lägg in en maxgräns på 20 kW/h tills dess att de har betalt sina avgifter.
Missköter man sig så ska det även straffa sig.
Håller helt med!
Kanske inte så bra för då står de där ännu längre. Bättre är väl att man måste betala inom en månad och gör man inte de så stängs SuC ner tills man betalt.
Självklart massor av mail och varning i displayen efterhand som man närmar sig avstängning.
Helt sysslolösa är de ju inte så tror hård begränsning funkar bra också. Men bästa vore nog att kombinera era förslag... Efter 30 dagar får de 20 kW. Efter 90 dagar blir de avstängda.
Som de inte betalar och sedan säljer de bilen och nästa ägare får reda på av Tesla att det finns tiotusentals kronor i obetalda avgifter....
Varför skulle Tesla berätta för den nya ägaren att en tidigare ägare är skyldig dem pengar?
Tesla krävde först pengarna från den nya ägaren. Vet inte vad som hände med det sedan, Tesla kan ju knappast räkna med att få in pengar från ny ägare men antar att de inte kollade på vem som ägde bilen när avgifterna ackumulerades och vem som sedan ägde bilen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Hur många är det av er här inne på forumet som blivit fördröjda pga att en taxi (eller flera) står och laddar på SuC onödigt länge?
Följdfråga blir såklart, hur många av er har aktivt försökt få en taxichaffis att ge bort/upp sin plats genom att påpeka att bilen är fulladdad eller iaf nästan full, och det på ett vänligt sätt?
Hur många har försökt att ringa ut en taxi? Just det borde vara det snabbaste och enklaste sättet att friktionsfritt skapa ledig laddplats. Eller är alla taxichafförer alltid på långlunch när de står och laddar?
Om jag hade haft inkomst nog och därmed haft råd mes en Tesla så hade jag förmodligen funnit ett visst nöjje i att efter att ha sett att alla laddplatser är upptagna, främst av långladdande taxisar... ja då hade jag ställt Teslan nära laddplatserna, gått bort en bit t och sen ringt in en teslataxi till nått lämpligt, tex maxrestaurangen(?) 150 meter bort från SuCerna. Sen hade jag åkt taci tillbaka till min bil och under tiden i bilen förklarat att jag är på resande fot, har behov av laddning och nu när du (taxichaffisen) ändå är ute så kan du väl vänta på en vanlig p-ruta, eĺler om laddning måste fortsätta, välj en långsammare laddningsplats. (Som jag regan kollat ut var den närmsta finns åt honom och visar irl eller på gpsen.
Mvh PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
Jag har testat både med och utan framgång att be om plats. Efter de mindre framgångsrika försöken så har jag snarare gett upp och har varken tid eller ork att uppfostra taxiförare i laddvett. Behöver trafikvett också tyvärr