Haha.. samma här, också en blåmetallic. Vald Geminifälgarna för komfortens skull.emiliooo skrev:Samma tid som jag då!Sandstorm78 skrev:Då är vi två!emiliooo skrev:Hade leverans bokat till 25e februari, men fick ett SMS från Tesla om uppskjuten leverans. Ska plockas upp i Mölndal.
"På grund av svåra väderförhållanden för våra fartyg har transporten av din bil försenats och din upphämtningstid behöver flyttas."
Kunde dock välja den 26e istället, så en dags försening.![]()
Har upphämtning av vår bil kl 15.Ska hämta en blå MY LR. Du då?
Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
-
Re: Väntrum Model Y
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Ja, (borde ha gjort i mitt fall), på bakre hörnen på bakdörrarna.Wikblom skrev:Sitter det på PPF från leverans på MY?mikebike skrev:Kvitterade ut bilen på Trosta. Upptäckte att de glömt lägga på PPF på bakdörrarna. Talade med en av killarna och de tog in bilen direkt för att lägga på.
Det är inte direkt snyggt, men troligen bra....
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Så man ska räkna med PPF på MY när man hämtar ut. Någon som kan skicka bild på hur det ser ut?
Finns det någon bra checklista för uthämtning av specifikt Model Y?
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- mikebike
- Teslaägare
Man skall räkna med det, ja.stegev skrev:Så man ska räkna med PPF på MY när man hämtar ut. Någon som kan skicka bild på hur det ser ut?
Det syns ganska tydligt om man vet om det, tydligast på svarta bilar.
Ja visade mig en Sales Advisor att det såg ut på en splitter ny MY som stod där i veckan.stegev skrev:Är det på följande vis de ska komma monterade?
Renault R5 beställd, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
- perwis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per38308
Hittade denna. Verkar bra. Finns en mobilapp till och med där man kan klicka i.Maw skrev:Finns det någon bra checklista för uthämtning av specifikt Model Y?
https://github.com/mykeln/teslaprep/blo ... ecklist.md
Tack!perwis skrev:Hittade denna. Verkar bra. Finns en mobilapp till och med där man kan klicka i.Maw skrev:Finns det någon bra checklista för uthämtning av specifikt Model Y?
https://github.com/mykeln/teslaprep/blo ... ecklist.md
VW ID.7 GTX Tourer -25
Det ser inte jättekul ut när bilen är skitig med den där plasten på. Denna står härutanför migstegev skrev:Är det på följande vis de ska komma monterade?
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Monterar de på en sån där plats på alla bilar eller är det tillval? Det ser ju galet ut.
Nästan så man skulle vilja få utan. Är det svårt att ta bort de när de väl är monterade?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Jag tänker precis likadant. Antar att de monteras på plats i Sverige inför leverans.martinot skrev:Nästan så man skulle vilja få utan. Är det svårt att ta bort de när de väl är monterade?
- mikebike
- Teslaägare
Ja, de monteras på plats. I mitt fall efter påpekande. Det gick på 10 minuter.Trean skrev:Jag tänker precis likadant. Antar att de monteras på plats i Sverige inför leverans.martinot skrev:Nästan så man skulle vilja få utan. Är det svårt att ta bort de när de väl är monterade?
Jag beställde min svarta MYP 13/1 och hade hoppats på att få den i mars, men nu när jag läser i denna tråd så låter April mer aktuellt. Knepigt att inte veta när man ska sälja bil och tajma försäljning/köp
- perwis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per38308
Leverans bokad! Trosta på fredag kl 14 
Passade på att lägga till FSD då jag kommer behålla bilen länge och vill följa utvecklingen.
Sen direkt till ABSwheels för att lägga på vinterdäcken. Ser ju ut att bli riktigt snöoväder i Stockholm i veckan så jag beställde snöstrumpor som kan lägga på i värsta fall för den korta biten mellan Trosta och Abs.

Passade på att lägga till FSD då jag kommer behålla bilen länge och vill följa utvecklingen.
Sen direkt till ABSwheels för att lägga på vinterdäcken. Ser ju ut att bli riktigt snöoväder i Stockholm i veckan så jag beställde snöstrumpor som kan lägga på i värsta fall för den korta biten mellan Trosta och Abs.
Vilka snöstrumpor köpte du?perwis skrev:Leverans bokad! Trosta på fredag kl 14
FSD är väl inget man kan lägga till efteråt - kräver väl någon form av HW?
Tesla Model Y LR uttagen februari 2022 - Vit med dragkrok
Model Y har HW för nuvarande fsd . Ingen skillnad på att köpa innnan eller efter, förutom då om priset går upp
- MattiPekka
- Teslaägare
perwis skrev:Leverans bokad! Trosta på fredag kl 14
Jag ska hämta imorgon på måndag, verkar ju bli minst sagt intressant väder.. har dock vinterdäck men ändå! Mår illa bara av tanken att hamna i någon masskrock på E4an.
- Tellus
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ove13063
Se det som en möjlighet att kolla en film på netflixMattiPekka skrev:perwis skrev:Leverans bokad! Trosta på fredag kl 14
Jag ska hämta imorgon på måndag, verkar ju bli minst sagt intressant väder.. har dock vinterdäck men ändå! Mår illa bara av tanken att hamna i någon masskrock på E4an.
3P 2019 / SP 2023 / YP 23/24 / SigenStor 14,8kWp 24kWh /
- Icerman
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/jonas774651
Jag som hade tänkt en halv front transparent folie, bör man tänka om?, hel front? Eller inte alls. Full bil tycker jag är för dyrt.pejvic skrev:Det ser inte jättekul ut när bilen är skitig med den där plasten på. Denna står härutanför migstegev skrev:Är det på följande vis de ska komma monterade?
Någon som gjort halv front på sin Y eller går i tankarna? Min är dessutom vit som på bild.
Model Y LR -22
Det var väl mars först, sen april. För vit och svart. Andra färger ligger längre fram.
Såja! Då har man äntligen fått det efterlängtade smset!
Får hämta vår MYLR den 28:e Februari i Umeå.
Det har ju varit värre än inför julafton som liten.
Grattis!Rotten skrev:Såja! Då har man äntligen fått det efterlängtade smset!
Får man fråga när du beställde bilen?