Sida 91 av 239
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 09 aug 2022 22:13
av MWall
Legato skrev:
Absolut. För de som vågar köra sin 1,5 miljonersbil utan försäkring. Skulle gissa att max 1 av 100 sålda Plaid S kommer köras på bana. Men har man de planerna så visst.
S är också poänglös om man inte kör bana. Många förstår inte det och köper en ändå för bragging rights. För kom igen, hur kul är det att gasa med en tung klump som ändå är uppe i farter där körkortet ryker på några sekunder? Finns inget ljud eller nåt annat som ger nåt mervärde heller.
Jag beställde en Plaid+ i princip uteslutande för den utlovade räckvidden på 800 km EPA (eller om det var WLTP). Prestandan var verkligen sekundär för min del. Insåg väl redan då att det skulle bli trångt på snabbladdarna. Med 800 km EPA skulle behovet av snabbladdning minska med typ 90% för min del.
Men nu kom inte den och då kommer jag försöka tjäna en hacka på min beställning istället.
PS. Finns gott om bilar över 1,5 miljon på banorna...
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 07:15
av bjornnilsson
Jag tror jag förstår resonemanget kring att byta LR mot Plaid. Efter någon dag med en LR förstår jag att prestandan i den räcker långt (även fast räckvidden bara var 50 mil i batteriet när min egen performance har 60 vid samma miltal) men när det väl är dags att köra om så är den där riktiga hästsparken i en Performance vanebildande. Den upplevelsen går inte att mäta i pengar.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 08:28
av Dagfinn
Intressant hur folk likställer sin egen subjektiva åsikt med objektiva fakta. Att någonting är meningslöst för en person betyder inte att det är det för en annan, och vice versa.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 08:35
av Legato
bjornnilsson skrev:Jag tror jag förstår resonemanget kring att byta LR mot Plaid. Efter någon dag med en LR förstår jag att prestandan i den räcker långt (även fast räckvidden bara var 50 mil i batteriet när min egen performance har 60 vid samma miltal) men när det väl är dags att köra om så är den där riktiga hästsparken i en Performance vanebildande. Den upplevelsen går inte att mäta i pengar.
Grejen är ju att nya LR är nästan lika snabb som gamla P. I hög fart antagligen snabbare tom.
Men alla har givetvis olika preferenser. Tycker mest det är intressant att köparna tydligen betalar nästan vad som helst för extra prestanda i S, medan man med 3 betalar väldigt lite.
I mina ögon är 3 i grunden en bil avsevärt bättre lämpad för bana så egentligen kan jag tycka att det borde vara tvärtom.
Personligen tycker jag också det är väldigt tråkigt att Plaid inte har uppgraderade bromsar, fjädring mm. Då hade jag tyckt den var riktigt intressant.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 08:57
av Rimlig
Nej det är väl egentligen inte rimligt med Plaid när LR sannolikt har mer än fullt tillräckliga prestanda. Det är om inte annat lätt att ens logiska hjärnhalva hamnar där. Men jag tänkte egentligen så även när jag puttrade omkring i min tidigare 85D - ”detta räcker mer än väl”. Sedan råkade jag köpa en S Performance, och oj. Där tog andra hjärnhalvan över och konstaterade att detta är ju precis vad jag behöver (inte minst för att få höra glädjeskriken från ungarna när man drar på).
Men alla fungerar väl olika. Jag tänker att den extra pengen är värd de extremt få tillfällen som den ”kommer till nytta”.
Och för min del tror jag att merkostnaden för en Plaid inte lär göra någon större skillnad i min dagliga ekonomi (här är nyckeln att inte räkna så noga). Man lever bara en gång och allt det där…
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 09:00
av Dagfinn
Legato skrev:Men alla har givetvis olika preferenser. Tycker mest det är intressant att köparna tydligen betalar nästan vad som helst för extra prestanda i S, medan man med 3 betalar väldigt lite.
För det första är det större skillnad rent tekniskt mellan SLR och S Plaid än mellan 3LR och 3P, så att prisskillnaden är större i procent är inte så konstigt. Och, det är större skillnad i procent och upplevelse mellan 3,2 till 2,1 än 4,4 till 3,3. Sen är det väl så att segmentet som har råd med en S till att börja med har lättare för att betala extra utan att behöva dra in på utbudet på frukostbordet. Utan att dra några vetenskapliga slutsatser skulle jag gissa på att det är fler (i procent räknat) av köparna av 3 som redan sträcker marginalerna och/eller prioriterar annat än 0-100.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 09:06
av Legato
Rimlig skrev:
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Aha, de kanske har varit så "billiga"? Min är på 1379, trodde det var lägsta priset. Adderade sedan den röda färgen så har man typ 450k i skillnad.
Jag skulle gärna byta med dig om det gick rent praktiskt. Har faktiskt just en röd Plaid beställd. Fullsmetad med 21" och FSD.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 09:13
av Legato
Dagfinn skrev:Legato skrev:Men alla har givetvis olika preferenser. Tycker mest det är intressant att köparna tydligen betalar nästan vad som helst för extra prestanda i S, medan man med 3 betalar väldigt lite.
För det första är det större skillnad rent tekniskt mellan SLR och S Plaid än mellan 3LR och 3P, så att prisskillnaden är större i procent är inte så konstigt. Och, det är större skillnad i procent och upplevelse mellan 3,2 till 2,1 än 4,4 till 3,3. Sen är det väl så att segmentet som har råd med en S till att börja med har lättare för att betala extra utan att behöva dra in på utbudet på frukostbordet. Utan att dra några vetenskapliga slutsatser skulle jag gissa på att det är fler (i procent räknat) av köparna av 3 som redan sträcker marginalerna och/eller prioriterar annat än 0-100.
Tja, på 3 P ingår fetare hjul. Bara fetare hjul till S Plaid kostar mer än hela prisskillnaden mellan 3 LR och P.
"Större" skillnad tycker inte jag heller är konstigt men vi pratar en extrem skillnad typ 40% (inkl hjul) vs 5%.
Sen har ju Tesla redan varit här med Performance. Man sålde den under flera år med absurda marginaler, sen ändrade man sig och dumpade priset så skillnaden mellan LR och P var mer rimlig (i mina ögon med ca 10%).
Jag tror det är väldigt hög chans/risk att detta händer igen och då får man ju hoppas att Plaid S-köparna är medvetna om risken.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 09:22
av Dagfinn
Legato skrev:Dagfinn skrev:Legato skrev:Men alla har givetvis olika preferenser. Tycker mest det är intressant att köparna tydligen betalar nästan vad som helst för extra prestanda i S, medan man med 3 betalar väldigt lite.
För det första är det större skillnad rent tekniskt mellan SLR och S Plaid än mellan 3LR och 3P, så att prisskillnaden är större i procent är inte så konstigt. Och, det är större skillnad i procent och upplevelse mellan 3,2 till 2,1 än 4,4 till 3,3. Sen är det väl så att segmentet som har råd med en S till att börja med har lättare för att betala extra utan att behöva dra in på utbudet på frukostbordet. Utan att dra några vetenskapliga slutsatser skulle jag gissa på att det är fler (i procent räknat) av köparna av 3 som redan sträcker marginalerna och/eller prioriterar annat än 0-100.
Tja, på 3 P ingår fetare hjul. Bara fetare hjul till S Plaid kostar mer än hela prisskillnaden mellan 3 LR och P.
"Större" skillnad tycker inte jag heller är konstigt men vi pratar en extrem skillnad typ 40% (inkl hjul) vs 5%.
Sen har ju Tesla redan varit här med Performance. Man sålde den under flera år med absurda marginaler, sen ändrade man sig och dumpade priset så skillnaden mellan LR och P var mer rimlig (i mina ögon med ca 10%).
Jag tror det är väldigt hög chans/risk att detta händer igen och då får man ju hoppas att Plaid S-köparna är medvetna om risken.
Det är 3 motorer i Plaid vs 2 i LR. Det skulle jag kalla en ganska stor skillnad, och en skillnad som inte finns i 3/3P. Och i Plaid är motorerna carbon sleeved, vilket jag har för mig dom inte är i LR.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 09:26
av Legato
Dagfinn skrev:Legato skrev:Dagfinn skrev:Legato skrev:Men alla har givetvis olika preferenser. Tycker mest det är intressant att köparna tydligen betalar nästan vad som helst för extra prestanda i S, medan man med 3 betalar väldigt lite.
För det första är det större skillnad rent tekniskt mellan SLR och S Plaid än mellan 3LR och 3P, så att prisskillnaden är större i procent är inte så konstigt. Och, det är större skillnad i procent och upplevelse mellan 3,2 till 2,1 än 4,4 till 3,3. Sen är det väl så att segmentet som har råd med en S till att börja med har lättare för att betala extra utan att behöva dra in på utbudet på frukostbordet. Utan att dra några vetenskapliga slutsatser skulle jag gissa på att det är fler (i procent räknat) av köparna av 3 som redan sträcker marginalerna och/eller prioriterar annat än 0-100.
Tja, på 3 P ingår fetare hjul. Bara fetare hjul till S Plaid kostar mer än hela prisskillnaden mellan 3 LR och P.
"Större" skillnad tycker inte jag heller är konstigt men vi pratar en extrem skillnad typ 40% (inkl hjul) vs 5%.
Sen har ju Tesla redan varit här med Performance. Man sålde den under flera år med absurda marginaler, sen ändrade man sig och dumpade priset så skillnaden mellan LR och P var mer rimlig (i mina ögon med ca 10%).
Jag tror det är väldigt hög chans/risk att detta händer igen och då får man ju hoppas att Plaid S-köparna är medvetna om risken.
Det är 3 motorer i Plaid vs 2 i LR. Det skulle jag kalla en ganska stor skillnad, och en skillnad som inte finns i 3/3P. Och i Plaid är motorerna carbon sleeved, vilket jag har för mig dom inte är i LR.
Ja, som jag skrev är det inga konstigheter att påslaget är något större, men däremot är det i mina ögon konstigt att det är typ
åtta gånger större...
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 09:35
av MWall
Legato skrev:Rimlig skrev:
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Aha, de kanske har varit så "billiga"? Min är på 1379, trodde det var lägsta priset. Adderade sedan den röda färgen så har man typ 450k i skillnad.
Jag skulle gärna byta med dig om det gick rent praktiskt. Har faktiskt just en röd Plaid beställd. Fullsmetad med 21" och FSD.
Min röd/vita ligger på 1,33 nånting. Då med 19" och ingen FSD. Beställd 23 september 2020.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 09:51
av Legato
MWall skrev:Legato skrev:Rimlig skrev:
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Aha, de kanske har varit så "billiga"? Min är på 1379, trodde det var lägsta priset. Adderade sedan den röda färgen så har man typ 450k i skillnad.
Jag skulle gärna byta med dig om det gick rent praktiskt. Har faktiskt just en röd Plaid beställd. Fullsmetad med 21" och FSD.
Min röd/vita ligger på 1,33 nånting. Då med 19" och ingen FSD. Beställd 23 september 2020.
My bad, jag mindes fel. 1280 stämmer bra (har identiskt pris på min X Plaid också):
Beskrivning Pris (SEK)
Model S Plaid 1 279 990,00 kr
Röd Mul/-Coat 27 600,00 kr
21" Arachnid-fälgar 49 700,00 kr
Svart och vit premiuminteriör med kolfiberdekor 23 200,00 kr
Yoke Styrning Ingår
Autopilot Ingår
Total självkörningsförmåga 77 700,00 kr
Leverans- och registreringsavgi; 9 180,00 kr
Priset inkluderar moms 1 467 370,00 kr
Rimlig: Om du vill byta och du säkerställer att det går att göra så är jag på

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 10:01
av Dagfinn
Legato skrev:MWall skrev:Legato skrev:Rimlig skrev:
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Aha, de kanske har varit så "billiga"? Min är på 1379, trodde det var lägsta priset. Adderade sedan den röda färgen så har man typ 450k i skillnad.
Jag skulle gärna byta med dig om det gick rent praktiskt. Har faktiskt just en röd Plaid beställd. Fullsmetad med 21" och FSD.
Min röd/vita ligger på 1,33 nånting. Då med 19" och ingen FSD. Beställd 23 september 2020.
My bad, jag mindes fel. 1280 stämmer bra (har identiskt pris på min X Plaid också):
Beskrivning Pris (SEK)
Model S Plaid 1 279 990,00 kr
Röd Mul/-Coat 27 600,00 kr
21" Arachnid-fälgar 49 700,00 kr
Svart och vit premiuminteriör med kolfiberdekor 23 200,00 kr
Yoke Styrning Ingår
Autopilot Ingår
Total självkörningsförmåga 77 700,00 kr
Leverans- och registreringsavgi; 9 180,00 kr
Priset inkluderar moms 1 467 370,00 kr
Rimlig: Om du vill byta och du säkerställer att det går att göra så är jag på

Hihihi, lite kul att du inte kan förstå att folk betalar nästan vad som helst för Plaid men själv betalar 77 lax för FSD.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 10:16
av Legato
Dagfinn skrev:Legato skrev:MWall skrev:Legato skrev:Rimlig skrev:
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Aha, de kanske har varit så "billiga"? Min är på 1379, trodde det var lägsta priset. Adderade sedan den röda färgen så har man typ 450k i skillnad.
Jag skulle gärna byta med dig om det gick rent praktiskt. Har faktiskt just en röd Plaid beställd. Fullsmetad med 21" och FSD.
Min röd/vita ligger på 1,33 nånting. Då med 19" och ingen FSD. Beställd 23 september 2020.
My bad, jag mindes fel. 1280 stämmer bra (har identiskt pris på min X Plaid också):
Beskrivning Pris (SEK)
Model S Plaid 1 279 990,00 kr
Röd Mul/-Coat 27 600,00 kr
21" Arachnid-fälgar 49 700,00 kr
Svart och vit premiuminteriör med kolfiberdekor 23 200,00 kr
Yoke Styrning Ingår
Autopilot Ingår
Total självkörningsförmåga 77 700,00 kr
Leverans- och registreringsavgi; 9 180,00 kr
Priset inkluderar moms 1 467 370,00 kr
Rimlig: Om du vill byta och du säkerställer att det går att göra så är jag på

Hihihi, lite kul att du inte kan förstå att folk betalar nästan vad som helst för Plaid men själv betalar 77 lax för FSD.
Fast det gör jag ju inte... Jag erbjöd mig ju precis att byta bort ovanstående konfiguration.
På den jag ville behålla själv (X Plaid) så har jag inga tillval alls (bortsett från 7-sits som förmodligen försvinner).
Jag valde till FSD som en ren option, något som potentiellt kunde ha ökat i pris/värde rejält under dessa två år.
Har ägt 5 Teslor, har aldrig betalat för FSD.
Edit Sen är det ju egentligen 38k för FSD och 38k för EAP. Kommer nog välja till EAP som uppgradering på Xen, det blir nog för segt att vara utan...
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 10:22
av spacecoin
Legato skrev:Jag valde till FSD som en ren option, något som potentiellt kunde ha ökat i pris/värde rejält under dessa två år.
Som trenden pekar just nu kommer inte city streets FSD (L2) vara lagligt i EU om tre år och hw3 kan inte blir autonom på motorväg. Det är tveksamt om dessa bilar kommer att få någon retrofit till hw4 (och det är högst tveksamt om hw4 blir autonom inom 3-4 år).
Har EU Plaid radarn förresten eller är det utan? I USA är det utan afaik.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 10:30
av MWall
Legato skrev:MWall skrev:Legato skrev:Rimlig skrev:
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Aha, de kanske har varit så "billiga"? Min är på 1379, trodde det var lägsta priset. Adderade sedan den röda färgen så har man typ 450k i skillnad.
Jag skulle gärna byta med dig om det gick rent praktiskt. Har faktiskt just en röd Plaid beställd. Fullsmetad med 21" och FSD.
Min röd/vita ligger på 1,33 nånting. Då med 19" och ingen FSD. Beställd 23 september 2020.
My bad, jag mindes fel. 1280 stämmer bra (har identiskt pris på min X Plaid också):
Beskrivning Pris (SEK)
Model S Plaid 1 279 990,00 kr
Röd Mul/-Coat 27 600,00 kr
21" Arachnid-fälgar 49 700,00 kr
Svart och vit premiuminteriör med kolfiberdekor 23 200,00 kr
Yoke Styrning Ingår
Autopilot Ingår
Total självkörningsförmåga 77 700,00 kr
Leverans- och registreringsavgi; 9 180,00 kr
Priset inkluderar moms 1 467 370,00 kr
Rimlig: Om du vill byta och du säkerställer att det går att göra så är jag på

Hallå, jag erbjöd byte först.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 10:34
av Legato
MWall skrev:Legato skrev:MWall skrev:Legato skrev:Rimlig skrev:
Och givet att jag har en bra reservation för LR (964tkr) så borde merkostnaden för byte med en dito Plaid bli typ 315 tkr. Vad det inte 1279990 de låg på i början av -21?
Aha, de kanske har varit så "billiga"? Min är på 1379, trodde det var lägsta priset. Adderade sedan den röda färgen så har man typ 450k i skillnad.
Jag skulle gärna byta med dig om det gick rent praktiskt. Har faktiskt just en röd Plaid beställd. Fullsmetad med 21" och FSD.
Min röd/vita ligger på 1,33 nånting. Då med 19" och ingen FSD. Beställd 23 september 2020.
My bad, jag mindes fel. 1280 stämmer bra (har identiskt pris på min X Plaid också):
Beskrivning Pris (SEK)
Model S Plaid 1 279 990,00 kr
Röd Mul/-Coat 27 600,00 kr
21" Arachnid-fälgar 49 700,00 kr
Svart och vit premiuminteriör med kolfiberdekor 23 200,00 kr
Yoke Styrning Ingår
Autopilot Ingår
Total självkörningsförmåga 77 700,00 kr
Leverans- och registreringsavgi; 9 180,00 kr
Priset inkluderar moms 1 467 370,00 kr
Rimlig: Om du vill byta och du säkerställer att det går att göra så är jag på

Hallå, jag erbjöd byte först.

Fast du ville invänta pris på LR. Jag är beredd att gambla (som vanligt)

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 10:39
av MWall
Legato skrev:
Fast du ville invänta pris på LR. Jag är beredd att gambla (som vanligt)

Sant. Sen kommer det nog inte komma en LR förrän typ 6 månader senare. Svårt att få ihop det praktiska, om man inte litar väldigt mycket på varandra. Går kanske att skriva nåt slags kontrakt?
Nä, du får ta bytet.

Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 10:59
av Dagfinn
spacecoin skrev:Legato skrev:Jag valde till FSD som en ren option, något som potentiellt kunde ha ökat i pris/värde rejält under dessa två år.
Som trenden pekar just nu kommer inte city streets FSD (L2) vara lagligt i EU om tre år och hw3 kan inte blir autonom på motorväg. Det är tveksamt om dessa bilar kommer att få någon retrofit till hw4 (och det är högst tveksamt om hw4 blir autonom inom 3-4 år).
Har EU Plaid radarn förresten eller är det utan? I USA är det utan afaik.
Just hw4 är intressant. Elon har ju sagt att den sannolikt först kommer i cybertruck, men det är inte givet. I och med att den i nuläget är viktigare i USA än i Europa kan det hända att dom nu släpper på s/x plaid i Europa för att bli av med ett gäng hw3 för att sedan växla till hw4 i USA mot slutet av året. Ren spekulation så klart, men det är inte helt osannolikt att dom som får vänta extra på LR faktisk skulle kunna landa hw4 i sina bilar.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 11:01
av MWall
Dagfinn skrev:spacecoin skrev:Legato skrev:Jag valde till FSD som en ren option, något som potentiellt kunde ha ökat i pris/värde rejält under dessa två år.
Som trenden pekar just nu kommer inte city streets FSD (L2) vara lagligt i EU om tre år och hw3 kan inte blir autonom på motorväg. Det är tveksamt om dessa bilar kommer att få någon retrofit till hw4 (och det är högst tveksamt om hw4 blir autonom inom 3-4 år).
Har EU Plaid radarn förresten eller är det utan? I USA är det utan afaik.
Just hw4 är intressant. Elon har ju sagt att den sannolikt först kommer i cybertruck, men det är inte givet. I och med att den i nuläget är viktigare i USA än i Europa kan det hända att dom nu släpper på s/x plaid i Europa för att bli av med ett gäng hw3 för att sedan växla till hw4 i USA mot slutet av året. Ren spekulation självklart, men det är inte helt osannolikt att dom som får vänta extra på LR faktisk skulle kunna landa hw4 i sina bilar. Ren spekulation såklart.
Tror inte de får till FSD med HW4 heller. Det är bara nästa morot de dinglar med framför köparna. Har ju varit några sådana under åren...
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 11:04
av spacecoin
MWall skrev:Tror inte de får till FSD med HW4 heller. Det är bara nästa morot de dinglar med framför köparna. Har ju varit några sådana under åren...
HW4:s sensorer (5MP + hd-radar) skulle teoretiskt sett klara L3 på motorväg i fint väder men det är mycket i mjukvaran som saknas.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 11:05
av Dagfinn
MWall skrev:Tror inte de får till FSD med HW4 heller. Det är bara nästa morot de dinglar med framför köparna. Har ju varit några sådana under åren...
Nej, men mer kraft och mindre strömförbrukning lär det bli vilket fall som helst. Vilket iofs talar emot hw4 för LR nästa år all den tid hw4 antagligen kommer kräva nya kameror etc oxå för att nyttja det fullt ut.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 11:09
av spacecoin
Dagfinn skrev:hw4 antagligen kommer kräva nya kameror etc oxå för att nyttja det fullt ut.
Det rimliga är att dom använder det ryktena säger: 5MP-kameror och HD-radar. Vi får väl se när det händer och om man ändrar kameraplaceringen.
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 15:43
av Stolpskott
Någon här som beställde en Plaid runt augusti förra året som kan kolla upp vad priset låg på då?
Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 10 aug 2022 18:43
av StoffeM
Stolpskott skrev:Någon här som beställde en Plaid runt augusti förra året som kan kolla upp vad priset låg på då?
Beställde 10 Juni 21 för 1 279 990, dagen efter höjdes priset med 100K. Så skulle gissa på 1 379 990 i Augusti.