Väntrum Model Y
Moderator: Redaktion
- Andersskvist
- Teslaägare
Re: Väntrum Model Y
Ska hämta min Y i Norrköping 1/3
Ska sälja min Model 3 på tisdag
Vad ska jag tänka på när jag lämnar min 3a
Räcker det med att man loggar ur i appen eller vad ska man göra mer?
Ska sälja min Model 3 på tisdag
Vad ska jag tänka på när jag lämnar min 3a
Räcker det med att man loggar ur i appen eller vad ska man göra mer?
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Gå till Service menyn och gör fabriksåterställning så ska allt rensas.
Töm/ta med eventuell dashcamsticka.
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Tack!Pelle74 skrev:Grattis!Rotten skrev:Såja! Då har man äntligen fått det efterlängtade smset!
Får hämta vår MYLR den 28:e Februari i Umeå.
Det har ju varit värre än inför julafton som liten.
Får man fråga när du beställde bilen?
Ja visst får man det.
Vi beställde den 1:a December 2021.
Vit lack, svart inredning, 19" Gemini även med vinterdäck.
Nu har jag också äntligen fått boka upphämtning, blir nu på fredag 
Hade ju varit trevligt om det fanns riktig FSD nu så Teslan kunde köra hem själv, jag antar att det är Taxi som gäller för att ta sig till Trosta, eller hur har ni andra gjort?

Hade ju varit trevligt om det fanns riktig FSD nu så Teslan kunde köra hem själv, jag antar att det är Taxi som gäller för att ta sig till Trosta, eller hur har ni andra gjort?
För våran del blir det en bil till Umeå och 2 hem från Umeåjwtesla skrev:Nu har jag också äntligen fått boka upphämtning, blir nu på fredag

- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
Flygbuss till Arlanda (119:-) och taxi till Trosta (300:-).jwtesla skrev:Nu har jag också äntligen fått boka upphämtning, blir nu på fredag
Oklart om jag sparade några pengar på det upplägget jämfört med taxi hela vägen.
Volvo PV 544 Special 1963
Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Jag tänkte ta pendeltåget till Märsta C och sen en Uber som kostar under 200kr till Trosta.
Om jag inte får skjuts.
Sist jag hämtade tog jag Arlanda Express till Arlanda och sedan Uber. Mycket mycket bekvämt men jag gillar ej att bli rånad.
Sen kostar det också att ta sig till Arlanda Express om man nu inte går dit.
Om jag inte får skjuts.
Sist jag hämtade tog jag Arlanda Express till Arlanda och sedan Uber. Mycket mycket bekvämt men jag gillar ej att bli rånad.
Sen kostar det också att ta sig till Arlanda Express om man nu inte går dit.
- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
USBsticka sitter monterad i handskfacket vid leverans.R2_m3 skrev:Gå till Service menyn och gör fabriksåterställning så ska allt rensas.
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
-
Finns en hel del 'instruktionsmaterial' på Y-tuben om hur man tar bort PPF. Verkar inte vara så svårt – särskilt inte en så pass liten bit som det är fråga om här... Som jag minns det så behöver man dock någon slags värmepistol. Fast det kanske funkar precis lika bra med en hårtork...martinot skrev:Nästan så man skulle vilja få utan. Är det svårt att ta bort de när de väl är monterade?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
- perwis
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/per38308
Köpte dessa från AmazonChoke skrev:Vilka snöstrumpor köpte du?perwis skrev:Leverans bokad! Trosta på fredag kl 14
Passade på att lägga till FSD då jag kommer behålla bilen länge och vill följa utvecklingen.
Sen direkt till ABSwheels för att lägga på vinterdäcken. Ser ju ut att bli riktigt snöoväder i Stockholm i veckan så jag beställde snöstrumpor som kan lägga på i värsta fall för den korta biten mellan Trosta och Abs.
FSD är väl inget man kan lägga till efteråt - kräver väl någon form av HW?
AUTOSOCK 697 Size-697 Tyre Chain Alternative https://www.amazon.se/dp/B001MS229Q/ref ... UTF8&psc=1
Hur pass mycket kan man påverka uthämtningsdagen? Min är planerad 3-17 mars men hämtar den gärna senare om det forfarande råder vinterväglag. Kan man ex hämta ut slutet av mars tro?
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Så länge det är i samma kvartal så brukar det gå bra, fråga dom iaf…stegev skrev:Hur pass mycket kan man påverka uthämtningsdagen? Min är planerad 3-17 mars men hämtar den gärna senare om det forfarande råder vinterväglag. Kan man ex hämta ut slutet av mars tro?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Någon som beställt nyligen och fått leveransdatum? provkörde en MY för första gången i helgen och nu är beställningen lagd, beräknad leverans i Juni. Ni som fått utlämningsdatum, hur långt innan leverans får man upp datumet?
Maila/ring Tesla och fråga om de har någon lagerbil ifall du vill ha tidigare. Kan finnas med lite turKaric skrev:Någon som beställt nyligen och fått leveransdatum? provkörde en MY för första gången i helgen och nu är beställningen lagd, beräknad leverans i Juni. Ni som fått utlämningsdatum, hur långt innan leverans får man upp datumet?

Vit Model 3 Performance tillverkad 2020-07, svart klädsel, 20" Performance-fälgar med PS4S däck, svart klädsel, VIN 752xx
MSM Model Y Performance beställd
MSM Model Y Performance beställd
-
Hej, jag beställde en MY med inductionfälgarna. Stod leverans Maj när jag beställde men fick en uppdatering på kontot imorse med leverans mellan 15-29 Mars.Karic skrev:Någon som beställt nyligen och fått leveransdatum? provkörde en MY för första gången i helgen och nu är beställningen lagd, beräknad leverans i Juni. Ni som fått utlämningsdatum, hur långt innan leverans får man upp datumet?

Joakimgembel skrev:Hej, jag beställde en MY med inductionfälgarna. Stod leverans Maj när jag beställde men fick en uppdatering på kontot imorse med leverans mellan 15-29 Mars.Karic skrev:Någon som beställt nyligen och fått leveransdatum? provkörde en MY för första gången i helgen och nu är beställningen lagd, beräknad leverans i Juni. Ni som fått utlämningsdatum, hur långt innan leverans får man upp datumet?
Trevligt!

Sånt här får mig att vilja skippa performance och ta en LR tidigare istället. Saknar Teslan så oerhört mycket och maj känns långt bort, om de ens kommer dåJoakimgembel skrev:Hej, jag beställde en MY med inductionfälgarna. Stod leverans Maj när jag beställde men fick en uppdatering på kontot imorse med leverans mellan 15-29 Mars.Karic skrev:Någon som beställt nyligen och fått leveransdatum? provkörde en MY för första gången i helgen och nu är beställningen lagd, beräknad leverans i Juni. Ni som fått utlämningsdatum, hur långt innan leverans får man upp datumet?
Model 3 LR 2021 Midnight/Black SÅLD
Model Y Performance 2022 Black/Black
Model Y Performance 2022 Black/Black
-
Jag beställde nu i lördags 19/2. Lade till större fälgarna baserat på att det var kortare leveranstid kontra 19".Karic skrev:Joakimgembel skrev:Hej, jag beställde en MY med inductionfälgarna. Stod leverans Maj när jag beställde men fick en uppdatering på kontot imorse med leverans mellan 15-29 Mars.Karic skrev:Någon som beställt nyligen och fått leveransdatum? provkörde en MY för första gången i helgen och nu är beställningen lagd, beräknad leverans i Juni. Ni som fått utlämningsdatum, hur långt innan leverans får man upp datumet?
Trevligt!När beställde du din? Jag beställde med 19” fälgarna och då var det juni.
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Verkar omöjligt att få bilen utan. Jag ringde Tesla, men enligt dem kommer alla bilar med plasten på.martinot skrev:Nästan så man skulle vilja få utan. Är det svårt att ta bort de när de väl är monterade?
Varför vill ni ha utan? På amerikanska forum hyllas de. Dom sitter ju där då det är ett extremt utsatt område.. vissa model y ser helt blästrade ut i det partiet som saknat skydd.
Jag kan förstå om man tänkt göra full ppf bara
Fick mitt Vin nummer precis men kan inte se något på car.info? Löste någon tråd om att man kunde se vilken båt men verkar inte fungera.
Vår M3 som är mindre än ett år gamal ser ut som fan på just detta ställe.Sean skrev:Varför vill ni ha utan? På amerikanska forum hyllas de. Dom sitter ju där då det är ett extremt utsatt område.. vissa model y ser helt blästrade ut i det partiet som saknat skydd.
Iofs USA byggd så vet inte om Kinabilarna har bättre kvalitet på lacken
Beställde f.ö en MY med 19" (svart/svart) för någon dag sedan och fick en matchning med leverans andra halvan av Mars idag.
Detta trots att hemsidan sa Maj eller Juni. Verkar inte som om det finns så många omatchade bilar kvar av de som redan är på väg så hade nog tur.
- Trean
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/tony98579
Det förfular med plast utanpå bilen, men jag får väl prova och se om jag står ut. Min Model 3 har då inte blivit blästrad på bakdörrarna vad jag har sett, men jag brukar inte heller köra rally på grusvägar.Sean skrev:Varför vill ni ha utan? På amerikanska forum hyllas de. Dom sitter ju där då det är ett extremt utsatt område.. vissa model y ser helt blästrade ut i det partiet som saknat skydd.
- mikebike
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael72656
MY svänger ut just där, så den ytan är mer utsatt än på M3.Trean skrev:Det förfular med plast utanpå bilen, men jag får väl prova och se om jag står ut. Min Model 3 har då inte blivit blästrad på bakdörrarna vad jag har sett, men jag brukar inte heller köra rally på grusvägar.Sean skrev:Varför vill ni ha utan? På amerikanska forum hyllas de. Dom sitter ju där då det är ett extremt utsatt område.. vissa model y ser helt blästrade ut i det partiet som saknat skydd.
Man kanske kan sätta kolfiberimitation där och låtsas att bilen är en R8.

Volvo PV 544 Special 1963