Sida 96 av 422

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 09:09
av evilirish
Ingen Netflix till oss med MCU1 :(

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 09:13
av BjornS
Nico skrev:
Finns chansen att man kan få timer start av värme/kyla på model 3 med senaste v10? :)
Nix. Och inte heller möjligtheten att se eller justera laddstyrkan eller laddtimern från appen, vilket jag saknar.

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 09:16
av HelectriC
evilirish skrev:
JonasPersson skrev:
Angående stavningen på Spotify så syns det att det stavas med ö i en del videos från US. Är det en medveten stavning?! Det heter alltså Spötify enligt V10.
Fick 11 imorse till min X, och det är Spötify där nu också.
det är för att det bara går att spela Mötorhead!

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 09:40
av kallekula
HelectriC skrev:
det är för att det bara går att spela Mötorhead!
Bastä coverbandet till Motörhead!

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 10:04
av akeller
Min GPS slutade fungera efter uppdateringen, likaså farthållaren och AP.
Någon annan som råkat ut för liknande? Funkade inte efter några reset heller.

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 10:07
av McMagnus
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.

Nån annan som sett nåt liknande med v10?

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 10:21
av JonasPersson
McMagnus skrev:
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.

Nån annan som sett nåt liknande med v10?

Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 10:35
av HelectriC
kallekula skrev:
HelectriC skrev:
det är för att det bara går att spela Mötorhead!
Bastä coverbandet till Motörhead!
HAHA, där skulle prickarna vara ja :D

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 10:36
av McMagnus
JonasPersson skrev:
McMagnus skrev:
Har nån annan sett en varning om krockkudde efter senaste uppdateringen? Jag fick en i lördags, stannade och startade om och då försvann den. Den kom inte tillbaka på de ca 25 mil vi körde den dagen. I söndags fick jag v10 och i morse såg jag varningslampan igen. Hann inte starta om just nu, men ska prova det sen.

Nån annan som sett nåt liknande med v10?

Är väl nånting som ploppar upp när det inte sitter någon i passagerarsätet. Eller kom det redan i en sen version av v9?
Båda gångerna satt min fru i passagerarsätet. I lördags va det en v10-version som jag inte får säga att jag hade...

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 10:48
av PerV
Uppgraderade till 2019.32.11 och nu ger bilen ifrån sig varningsljud då parkeringssensorerna detekterar något vid körning, väldigt irriterande larmerande ljud. Joe mode gör ingen skillnad, bilen låter mer än någonsin. Det verkar som ljud har hamnat på fel händelser.
Råkade även ut för någon ny typ av spökbromsning då jag körde av motorvägen. Bilen pump-bromsade kraftigt 3-4 gånger vilket inte var så bekvämt.
Någon annan som har råkat ut för liknande?

Det stod något kort meddelande i appen om att "Uppgraderingen misslyckades". Men det försvann, och både app och bil anger 2019.32.11.
Jag har försökt reseta bilen men ljudvarningar mm kvarstår.

Går det att tvinga på en ominstallation av mjukvaran på något sätt?

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 10:59
av Kilowatt
Nu har 2019.32.11 landat även hos mig. Blir att testa ikväll :)

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 11:14
av taliz
Någon utan FSD eller EAP som fått?

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 11:53
av McMagnus
frippan skrev:
Var ute och provkörde 1h i dimman. NMA fungerade klart bättre men fortfarande inbromsningar vid 90% av alla avfarter.
Fortfarande spökbromningar alltså? Min har slutat helt med dom när jag kör förbi motorvägsavfarter. Däremot svänger den lite höger precis när man passerar avfarten, och eventuellt drar den sig lite mot vänstersidan av filen innan så att den sen centrerar bilen precis efter avfarten. Så fortfarande nån typ av skumt beteende, men mindre störande.

Vad är NMA?

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 11:54
av frippan
McMagnus skrev:
frippan skrev:
Var ute och provkörde 1h i dimman. NMA fungerade klart bättre men fortfarande inbromsningar vid 90% av alla avfarter.
Fortfarande spökbromningar alltså? Min har slutat helt med dom när jag kör förbi motorvägsavfarter. Däremot svänger den lite höger precis när man passerar avfarten, och eventuellt drar den sig lite mot vänstersidan av filen innan så att den sen centrerar bilen precis efter avfarten. Så fortfarande nån typ av skumt beteende, men mindre störande.

Vad är NMA?
NMA = Navigera med autopilot

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 11:58
av TeslaTissel
Apropå -


Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 12:34
av BjornS
McMagnus skrev:
Däremot svänger den lite höger precis när man passerar avfarten, och eventuellt drar den sig lite mot vänstersidan av filen innan så att den sen centrerar bilen precis efter avfarten. Så fortfarande nån typ av skumt beteende, men mindre störande.
Det låter som bilens normala filcentrering. När man ligger i högerfil på motorväg håller den sig till vänster i filen, men om man ligger i mittenfil av tre håller den sig mitt i filen. Avfarten ses som en tredje fil och därför centrerar bilen sig i filen medan man passerar avfarten. Efteråt drar den sig till vänster igen.

Jag har inte lyckats hitta någon motivering till varför Tesla bestämt att bilen inte ska vara centrerad i högerfil. Jag kan förstå att bilen väljer att lägga större vikt vid vänsterlinjen än högerlinjen (eftersom högerlinjen bryts och/eller svänger vid t.ex. busshållplatser o.dyl.) men jag har svårt att komma på något skäl till att den inte ska köra i mitten av filen.

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 12:58
av TeslaTissel
Det här var ju inte så kul!?

Att köra framåt fungerar men -- alltså någon på Tesla kommer att få en rejäl reprimand eller så är det något annat som gått snett!?
Att backa funkar INTE!?
Testade för en halvtimma sedan och det är flera som fått samma fel?

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 13:09
av Akerstrom
TeslaTissel skrev:
Det här var ju inte så kul!?

Att köra framåt fungerar men -- alltså någon på Tesla kommer att få en rejäl reprimand eller så är det något annat som gått snett!?
Att backa funkar INTE!?
Testade för en halvtimma sedan och det är flera som fått samma fel?
Det ser likadant ut hos mig, men den backar när jag trycker på laddning :)

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 13:21
av TeslaTissel
Tar genast tillbaka det påståendet DET FUNGERAR!!

Både bakåt och framåt! För en halvtimma sedan vägrade min bil backa. Men nu går det till sist. :D

Over and out!

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 15:15
av kalle_sala
Fick också version 10 installerat i morse (9/30).

Gällande fjärrparkering, förstår säljpitchen och hur det teoretiskt ska fungera, men rent praktiskt? - Jösses! Först upp med telefonen, starta Tesla appen (visst en nobrainer och ganska snabbt gjort) sedan så ska telefonen få kontakt med bilen, det tar ju allt från 5 sekunder upp till 1 minut beroende på (mig okända) omständigheter, sedan så ska man gå in i fjärrparkeringsappen, vänta på att telefonens position ska lokaliseras (väntar på förbättrad platsprecision) allt mellan 10 sekunder och upp till 1 minut.

När väl kopplingen mellan telefon och bil är gjord så börjar bilen sakta att backa bakåt (eller framåt beroende på vad man valt i appen). Majoriteten av de gånger jag lekt med funktionen så tar det upp till minst 1 minut innan bilen börjar att röra på sig. Jag ser personligen inte nyttan med funktionen idag då både andra bilister på en parkeringsplats, och ens passagerare har stått och himlat med ögonen bra länge innan man ens har fått bilen att röra på sig.

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 15:41
av McMagnus
Men den funktionen (Summon) är väl mer eller mindre helt strypt i EU? Dels har den en gräns på 6m (i.st.f. 50 i US va), och dels kan väl inte bilen svänga själv utan bara köra rakt framåt/bakåt.

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 16:16
av Hok
Brooks på Dragtimes vågar testa advanced summon på en helt vanlig parkering som inte är tom. Går lite långsamt och knackigt men det fungerar i stort sett.


Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 16:21
av Teslared
Såg i en annan video att det inte funkade så bra. Körde upp på kerbsen och skrapade fälgen. Verkar inte helt pålitligt!

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 17:49
av MrStarhouse
Några reflektioner om biografen:

- Det Fanns Hulu också. Hulu trodde jag bara fanns i Usa.
- Mitt google konto funkade perfekt för att logga in på youtube även i Teslan.
- Även på Netflix funkade inloggningen perfekt.
- Underbar ljudkvalitet på Netflix.

Och så en lite konstig sak. Jag trodde att youtube och Netflix bara skulle funka via WiFi, men för mig funkar båda även över LTE :)

Re: Senaste version 2019.32.10

Postat: 30 sep 2019 18:02
av ChristerSjo
Var det inte någon blänkare i uppdateringsinfon att de släppt streaming över LTE också (temporärt?).