För mig som undviker Google så mycket det bara går så är det snarare något som får mig att tveka. Jag frågar mig varför Polestar/Geely accepterar att släppa data till Google. Jag betvivlar inte för en sekund att Google kommer utnyttja den informationen. Jag slutade använda Waze när Google köpte det och när jag idag startar det emellanåt fullkomligt dryper det av reklam.Laban skrev:... Speciellt att den får väldigt bra kritik för infotainment delen vilket är något som jag tycker har varit katastrofalt dåligt på alla icke Tesla elbilar jag har provkört. Hur mycket av det som är Volvo vs Android låter jag vara osagt men de är först ut och verkar ha gjort det bra.
Däremot gillar jag bilen - på många punkter är den i nivå med min Model 3. I vissa avseenden bättre (dragkapacitet, verkstadsnät och baklucka) och i andra sämre (Superchargernätverket (SuC)). Nästa bil blir dock Model Y, eftersom just SuC är det som fick mig att gå över till elektriskt. Men efter den?
Tesla måste ta bättre hand om sina kunder, det är säkert. Men de har ju lovat både bättre kvalitet och fler verkstäder.
Det kommer nog vilken torsdag som helst.