Alltså jobbar de övertid för att fixa detta asap. eller så har man ju möjligheten att temporärt sluta med ”beta” testningen för de som köpt FSD. Blir spännande att se vad som händer.
Det börjar bli mycket som ska fixas "ASAP". USS-funktionaliteten, V11, och nu detta. Ska bil intressant att se vad de hittar på.
Jag undrar om inte V11 är försenad just på grund av detta?
Tesla lär ju fått infon från NHTSA redan för ett tag sen.
NHTSA har haft möten med Tesla i januari, men V11 handlar om att ersätta landsväg/motorväg, och alla saker som NHTSA pekar på är i stadsmiljö.
Jag är nyfiken på hur Tesla ska kunna GARANTERA funktionen på de saker som NHTSA tar upp i ett probabilistiskt mjukvarusystem med halv-kassa sensorer. Nu tvingas Tesla skriva under ett papper att de fixat problemet, och dyker det upp igen så blir det spännande vad NHTSA gör då. Jag tänker även att Tesla kan även bli legalt ansvariga för situationer som uppkommer som en konsekvens av dessa fall.
Vad jag ”förstått” så skall även V11 innehålla ny arkitektur för ”vehicle control” generellt:
” Neural Nets for Vehicle Behavior
A week ago Musk said this upgrade will include 'many major improvements.' Last night Musk revealed some additional details. He said there will be "many small things," one of which will be that Tesla will begin to use neural nets for vehicle navigation and control, instead of just vision.
Today Tesla uses neural networks to determine the vehicle's surroundings, where objects are, what they are, and their distances from the vehicle to create a 3D environment known as 'vector space.' With this information, the vehicle can then plan a path and navigate around these objects toward its destination.”
Massa rykten och twitter naturligtvis men jag har uppfattat det som att det kommer få stort genomslag även för ”city driving”. De ska alltså kunna träna för ”vehicle behavior” istället för hårdkodat som idag.
Jag tänker mig att några av punkterna på NHTSAs lista har potential att förbättras då det finns en större chans att hantera tex variationer av korsningar?
Jag tror att man avser den gamla NoA/AP-stacken när man säger att man ska ersätta vehicle control and navigation, men vi får se. Kanske är v11 lösningen på alla problem.
Jag tror att man avser den gamla NoA/AP-stacken när man säger att man ska ersätta vehicle control and navigation, men vi får se. Kanske är v11 lösningen på alla problem.
Jag tror att man avser den gamla NoA/AP-stacken när man säger att man ska ersätta vehicle control and navigation, men vi får se. Kanske är v11 lösningen på alla problem.
Många verkar tro det iaf.
Det har många trott på vid varje uppdatering som "snart" ska komma. Sedan åtminstone 2018.
Jag tror att man avser den gamla NoA/AP-stacken när man säger att man ska ersätta vehicle control and navigation, men vi får se. Kanske är v11 lösningen på alla problem.
Många verkar tro det iaf.
Det har många trott på vid varje uppdatering som "snart" ska komma. Sedan åtminstone 2018.
” Until the software version containing the fix is available, we have paused the rollout of FSD Beta to all who have opted-in but have not yet received a software version containing FSD Beta.”
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 27 feb 2023 09:29
av spacecoin
“according to Phil Koopman, an engineering professor at Carnegie Mellon University who specializes in autonomous vehicles, Full Self-Driving doesn't look nearly reliable enough to function safely without a driver, given the types of simple mistakes it's still making. If the system were as close to ready as Musk claims, it would stumble only once in a blue moon and exclusively in freak scenarios that might trip up a human driver, he told Insider.
That's not yet the case. For all the impressive-looking videos shared online of the Beta smoothly traversing intersections and roundabouts, plenty of clips show a jerky system struggling with routine driving tasks like slowing for speed bumps and choosing the correct lane. That's not to mention numerous recent crashes involving Tesla's automated systems and stopped emergency vehicles that are under federal investigation.
"Tesla keeps saying next year, and I still don't see any reason to believe that promise," Koopman said. "There's no reason to believe that something magic will happen this year that failed to happen the year before and the year before and the year before."
Tesla's goal to flip a switch and deploy Full Self-Driving everywhere, without limits, is beyond a stretch and won't happen safely in the near future, Daniel McGehee, director of the University of Iowa's Driving Safety Research Institute, told Insider. Some companies, like Alphabet's Waymo and GM's Cruise, have launched autonomous taxis in the US, but only in specific parts of certain cities. Starting with a confined, predictable environment and expanding from there is the right move, McGehee said.
"Automation is going to be incremental and not just ready one day," he said.
” Until the software version containing the fix is available, we have paused the rollout of FSD Beta to all who have opted-in but have not yet received a software version containing FSD Beta.”
Såg du denna denna. Inte oväntat men tydligt vad FSD Beta är och klarar enligt Tesla själva.
” FSD Beta is an SAE Level 2 driver support feature that can provide steering and braking/acceleration support to the driver under certain operating limitations. With FSD Beta, as with all SAE Level 2 driver support features, the driver is responsible for operation of the vehicle whenever the feature is engaged and must constantly supervise the feature and intervene (e.g., steer, brake or accelerate) as needed to maintain safe operation of the vehicle.”
” Until the software version containing the fix is available, we have paused the rollout of FSD Beta to all who have opted-in but have not yet received a software version containing FSD Beta.”
Såg du denna denna. Inte oväntat men tydligt vad FSD Beta är och klarar enligt Tesla själva.
” FSD Beta is an SAE Level 2 driver support feature that can provide steering and braking/acceleration support to the driver under certain operating limitations. With FSD Beta, as with all SAE Level 2 driver support features, the driver is responsible for operation of the vehicle whenever the feature is engaged and must constantly supervise the feature and intervene (e.g., steer, brake or accelerate) as needed to maintain safe operation of the vehicle.”
Man kan väl säga att budskapet kring vilken level FSD ska klara har varit en aning motsägelsefullt. Länge var ju budskapet att FSD == robotaxi innan året var slut.
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 27 feb 2023 11:04
av spacecoin
Först hette det robotaxi, sedan så var det ”robotaxi in training (L2)”. Nu är det bara L2 och det börjar sjunka in hos fler och fler… Elon har sålt fake-Waymo i sex år.
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 27 feb 2023 11:15
av spacecoin
Från januari 2021 i kommunikationen med CA DMV:
Trots detta finns det så många nya Tesla-kunder att scamma, och kön verkar inte ha ett slut, kanske främst på grund av alla nyttiga idioter i Tesla-communityn?
Först hette det robotaxi, sedan så var det ”robotaxi in training (L2)”. Nu är det bara L2 och det börjar sjunka in hos fler och fler… Elon har sålt fake-Waymo i sex år.
Spännande att ”vänstersväng” Chuck vågar gnälla så där öppet på Twitter
Tror nog snart vi får se lite ”buhu regulators shut us down” från Musk/Tesla.
Är ju pinsamt när mjukvaran till och med är för kass/farlig för L2.
Knepigt att dom rankar Mobileye så högt, annars inga överraskningar.
Jag skulle sätta ME en cm neråt och till vänster i contenders.
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 04 mar 2023 18:16
av spacecoin
Cruise har problem (igen):
Re: FSD Beta är imponerande!
Postat: 07 mar 2023 21:49
av spacecoin
Bra artikel: GM’s ‘Ultra Cruise’ Tries To Be Tesla FSD ‘Beta’ Done Right, But Should It?
Indeed, Ditman was unable to answer the key question of “Will customers actually like it?” While many customers like both Tesla Autopilot and GM Super Cruise (the latter even more as it does not demand hands stay on the wheel) many Tesla drivers who try out the FSD “beta” do not find it relaxing or pleasant. Highway driving is very simple, and easy to supervise City driving involves sharp turns and close encounters with other vehicles, many moments where the difference between a safe action by the car and a disaster are not easy to tell apart. You can’t keep your hands easily on the rapidly turning wheel — again, something the GM system will do better — but you also can’t relax. Most FSD owners like experimenting with it but only a fraction say it is a pleasant and relaxing drive.
Intressant detalj: "The lidar will be located inside the vehicle, behind the windshield and under the rearview mirror". Undrar hur det påverkar prestandan?