Oj, nej det är väl att ta i. Fiat Multipla är en av de apfula undantagen jag menade ovan. Tillsammans med Toyota Mirai och några andra missfoster.Gargamel skrev:När jag ser Tesla M3 framifrån så tänker jag på denna bil....mati skrev:Jag hade inte kunnat uttrycka det bättre. Det finns nåt diffust oproportionerligt över Model 3. Jag bryr mig egentligen inte så mycket om hur bilar ser ut, vissa apfular bilar undantagna, men varje gång jag ser en M3 får jag den där känslan att nånting är konstigt med proportionerna.Fredrik j skrev:... Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven....
VW I.D
Moderator: Redaktion
Re: VW I.D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Håller f ö med om att de flesta bilar har en sweet-spot, dvs de är snygga från en viss vinkel. Sen kan de vara lite mindre snygga från alla andra vinklar. En bil som är "rätt" från alla vinklar är Model S tycker jag. Där stämmer proportionerna hur man än vänder och vrider på bilen. Det finns inte många bilar som har den egenskapen.
Man vill väl inte dissa din bil när du bjuder på en provkörning. Men jag säger ju inte att alla tycker som jag. Uppenbarligen finns det ju många som tycker den är snygg.Laban skrev:Har haft 20'ish provkörningar med min 3:an. Av de som har kommenterat utseendet har nog alla sagt precis tvärtom.Fredrik j skrev:Det märkliga med Model3 är att den ser bättre ut på bild än i verkligheten. Tycker jag.
Smaken är förstås delad som baken. Men ska man lyfta blicken lite och prata om ID.3 så tror jag inte att utseendet är något som kommer påverka försäljningen negativt.Fredrik j skrev:Man vill väl inte dissa din bil när du bjuder på en provkörning. Men jag säger ju inte att alla tycker som jag. Uppenbarligen finns det ju många som tycker den är snygg.
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Zoe 22 kWh som andrabil - såld
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Tror inte jag heller. Framförallt interiört där jag tror den tilltalar befintliga VW-kunder.Laban skrev:Smaken är förstås delad som baken. Men ska man lyfta blicken lite och prata om ID.3 så tror jag inte att utseendet är något som kommer påverka försäljningen negativt.Fredrik j skrev:Man vill väl inte dissa din bil när du bjuder på en provkörning. Men jag säger ju inte att alla tycker som jag. Uppenbarligen finns det ju många som tycker den är snygg.
-
"Men det dröjer ytterligare en vecka innan de första kunderna får sina bilar. Och det är först i mitten av september som man kan gå och klämma och känna på ID 3 hos handlarna."
1:st Mover Club levererar
Om man ska tro detta så får de sina bilar innan pöbeln kan kladda på dem hos VW återförsäljarna. Fin om än liten morot för dessa exklusiva köpare.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ll-kunder/
1:st Mover Club levererar

https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... ll-kunder/
Finns 1'st Mover club i Sverige? Jag har inget login eller dylikt.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...

-
21 st ID3:or registrerade idag enligt elbilstatistikk.no, börjar vara nära nu 

Nissan Leaf 2014
DC 10-80% på 34 min.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
- TeslaTissel
- Teslaägare
- Kontakt:
- Off Grid Byggaren
Varför står det så många Tesla bilar och laddar på Ionity i Tyskland?
Audi e-tron 55 Quattro 95 kWh MY19
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
VW iD4 RWD 80 kWh MY 22
Transportel 950 Flakmoppe 2 kWh MY 04
Att vindrutan aldrig tar slut lyfter inte utseendet, tror jag.Fredrik j skrev:Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven.
Smaken är som baken. Tycker den med tak ser tillplattad, nedtryckt ut. Originalet ser luftigt, rymlig ut.Elof skrev:Att vindrutan aldrig tar slut lyfter inte utseendet, tror jag.Fredrik j skrev:Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Det var säkert före 1:a Sept och med Maingaus gamla taxa.Off Grid Byggaren skrev:Varför står det så många Tesla bilar och laddar på Ionity i Tyskland?
Laddkurvan från Nextmove testet:
Tesla Model 3 LR AWD, blå med vit inredning.
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Cybertruck AWD beställd
Model Y LR AWD beställd
Nästa fredag börjar de lämna bilar till kunder. Battery Life gubben på YouTube hämtar sin i Dresden.

Verkar lovande att de kan hålla 50 kW+ när den är 80%.
Den verkar vara tillplattad i början vilket man kan ana att den skulle kunna ta 150 kW en kort period.(om man drar ut linjen).
Men det återstår flera tester för att man skall kunna säga något. (får se vad de kan ändra ota)
Den verkar vara tillplattad i början vilket man kan ana att den skulle kunna ta 150 kW en kort period.(om man drar ut linjen).
Men det återstår flera tester för att man skall kunna säga något. (får se vad de kan ändra ota)
Som sagt, jag tycker den övre bilden ser helt ok ut. Det är i verkligheten jag upplever den som oproportionerlig.Svenssons skrev:Smaken är som baken. Tycker den med tak ser tillplattad, nedtryckt ut. Originalet ser luftigt, rymlig ut.Elof skrev:Att vindrutan aldrig tar slut lyfter inte utseendet, tror jag.Fredrik j skrev:Det är nått som inte stämmer på en model3. För stor vindruta i relation till huven.
Antar att det måste ha med betraktningsvinkel att göra. Jag tycker ju modelS ser bra ut.
Fick precis inbjudan att provköra ID.3 hos lokala ÅF. Bokade en tid nästa vecka för att se hur den egentligen är att köra.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Det skulle vara väldigt intressant att höra vad du tycker om den efter provkörningen. Flera som kört den berömmer den för att den är så tyst och fri från vägljud. Skulle var kul att höra din åsikt relaterat till e-GolfHelectriC skrev:Fick precis inbjudan att provköra ID.3 hos lokala ÅF. Bokade en tid nästa vecka för att se hur den egentligen är att köra.

Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Jaha, vilken är det? VW's projektledare Silke nånting lovade i vintras att förbokare skulle få sina bilar innan allmänna provkörningen skulle finnas.HelectriC skrev:Fick precis inbjudan att provköra ID.3 hos lokala ÅF. Bokade en tid nästa vecka för att se hur den egentligen är att köra.
Edit: såg att det kunde tolkas gnälligt. Men menat som 'va, stämde inte det hon sade?'

https://www.elektroauto-news.net/2020/v ... ingegangenDen modulära elektriska drivsatsen (MEB), som ID.3 är baserad på, fungerar som den tekniska ryggraden i den elektriska offensiven; det gör det möjligt att bygga många andra elektriska modeller . MEB använder fullt ut de möjligheter som den rena elektriska drivenheten erbjuder . Vår författare Wolfgang Plank kunde nyligen övertyga sig om detta . De första ID.3: erna är nu på väg till VW-återförsäljare . Snart till de första kunderna. Som VW nu har meddelat finns det troligtvis 7000 som väntar på att VW ID.3 du beställt levereras.
Sedan 20 juli har kunder i många europeiska länder kunnat välja mellan sju förkonfigurerade ID.3-modeller från sina återförsäljare och beställa rätt laddningsutrustning samtidigt. Dessutom kan ID.3-köpare säkra attraktiva rabatter för laddning via We Charge i upp till tre år . När man väljer ID.3-modellen behöver kunder i Tyskland inte ta hänsyn till om den maximala miljöbonusen på 9 480 euro gäller.
De 7000 beställningarna som grund bör hjälpa VW-gruppen att snabbt placera MEB Stromer i rankningen av bästsäljarlistan för elbil 2020. Åtminstone om du tittar på detta varje månad. I slutet av juli 2020 var Renault ZOE högst upp på e-bilregistreringen med 9 245 enheter, följt av 728 Tesla Model 3 samt VW e-Golf (3 780) och Audi e-tron (3 013).
Femte plats i rankningen går till Peugeot e-208 (2 710), följt av Hyundai Kona med 4 353 registrerade fordon. De sista fyra platserna i listan nedan går till Nissan Leaf (2538), KIA e-Niro (3 217), BMW i3 med 1955 enheter och VW e-Up! med 2 318 fordon. Om du undrar om rangordningen, bör det sägas att ordern baseras på den tidigare årliga försäljningsvolymen.
Men hur snabbt når VW ID.3 till 7000 kunder? Enligt presidenten för VW / Audi-återförsäljarföreningen, Dirk Weddigen von Knapp, är leveranstiden nu "cirka fyra månader" . Varianten med det mindre 45 kWh-batteriet är redan "nästan slutsålt" för innevarande år . Totalt planerar Volkswagen att sälja cirka 15 000 enheter i Tyskland och mer än 60 000 i Europa efter 2020.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Jag tror det har smugit sig in ett fel här i texten? "Varianten med det mindre 45 kWh-batteriet är redan "nästan slutsålt" för innevarande år". Den går ju inte att beställa än och inte ens i Tyskland?Zalman3 skrev:https://www.elektroauto-news.net/2020/v ... ingegangenDen modulära elektriska drivsatsen (MEB), som ID.3 är baserad på, fungerar som den tekniska ryggraden i den elektriska offensiven; det gör det möjligt att bygga många andra elektriska modeller . MEB använder fullt ut de möjligheter som den rena elektriska drivenheten erbjuder . Vår författare Wolfgang Plank kunde nyligen övertyga sig om detta . De första ID.3: erna är nu på väg till VW-återförsäljare . Snart till de första kunderna. Som VW nu har meddelat finns det troligtvis 7000 som väntar på att VW ID.3 du beställt levereras.
Sedan 20 juli har kunder i många europeiska länder kunnat välja mellan sju förkonfigurerade ID.3-modeller från sina återförsäljare och beställa rätt laddningsutrustning samtidigt. Dessutom kan ID.3-köpare säkra attraktiva rabatter för laddning via We Charge i upp till tre år . När man väljer ID.3-modellen behöver kunder i Tyskland inte ta hänsyn till om den maximala miljöbonusen på 9 480 euro gäller.
De 7000 beställningarna som grund bör hjälpa VW-gruppen att snabbt placera MEB Stromer i rankningen av bästsäljarlistan för elbil 2020. Åtminstone om du tittar på detta varje månad. I slutet av juli 2020 var Renault ZOE högst upp på e-bilregistreringen med 9 245 enheter, följt av 728 Tesla Model 3 samt VW e-Golf (3 780) och Audi e-tron (3 013).
Femte plats i rankningen går till Peugeot e-208 (2 710), följt av Hyundai Kona med 4 353 registrerade fordon. De sista fyra platserna i listan nedan går till Nissan Leaf (2538), KIA e-Niro (3 217), BMW i3 med 1955 enheter och VW e-Up! med 2 318 fordon. Om du undrar om rangordningen, bör det sägas att ordern baseras på den tidigare årliga försäljningsvolymen.
Men hur snabbt når VW ID.3 till 7000 kunder? Enligt presidenten för VW / Audi-återförsäljarföreningen, Dirk Weddigen von Knapp, är leveranstiden nu "cirka fyra månader" . Varianten med det mindre 45 kWh-batteriet är redan "nästan slutsålt" för innevarande år . Totalt planerar Volkswagen att sälja cirka 15 000 enheter i Tyskland och mer än 60 000 i Europa efter 2020.
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Oklart vilken variant, det stod inte i mailet och inte heller när jag bokade tid. Jag låter mig överraskas. Men jag har en känsla av att den kommer ge ett mycket bra intryck eftersom jag sen söndag kör en Gen1 Leaf med 24kWh, så med den som referens blir det nog många positiva ordalag. Leaf måste ju vara världens tråkigaste bil, herre jesus vilken tråkig bil! Jag försökte få min fru att ge ifrån sig eGolfen, så kunde hon få pröva Leafen, det blev blankt nej på detPapaD skrev:Jaha, vilken är det? VW's projektledare Silke nånting lovade i vintras att förbokare skulle få sina bilar innan allmänna provkörningen skulle finnas.HelectriC skrev:Fick precis inbjudan att provköra ID.3 hos lokala ÅF. Bokade en tid nästa vecka för att se hur den egentligen är att köra.
Edit: såg att det kunde tolkas gnälligt. Men menat som 'va, stämde inte det hon sade?'

Model 3-24/Polestar 3-24
Vill också vetathnis skrev:Det skulle vara väldigt intressant att höra vad du tycker om den efter provkörningen. Flera som kört den berömmer den för att den är så tyst och fri från vägljud. Skulle var kul att höra din åsikt relaterat till e-GolfHelectriC skrev:Fick precis inbjudan att provköra ID.3 hos lokala ÅF. Bokade en tid nästa vecka för att se hur den egentligen är att köra.