Re: Polestar 2
Postat: 20 jul 2020 14:21
6st Polestar 2 registrerade i juni.
Hur många tror nu registreras i juli?
Hur många tror nu registreras i juli?
Car.info säger att det finns 376 registrerade polestar 2 i Sverige. Jag gissar på minst 370st i juli.Zalman3 skrev:6st Polestar 2 registrerade i juni.
Hur många tror nu registreras i juli?
Intressant!Fredrik j skrev:Car.info säger att det finns 376 registrerade polestar 2 i Sverige. Jag gissar på minst 370st i juli.Zalman3 skrev:6st Polestar 2 registrerade i juni.
Hur många tror nu registreras i juli?
Förstår inte hur du kan få att Model X ligger i "klart i det nedre spannet" eller att den har "minsta möjliga markfrigång för att fortfarande kunna 'passera' som en SUV" när den ligger i topp 15 (se tidigare länk) och det inte finns någon gräns för markfrigång för en SUV. Jag bryr mig inte om Model X är en SUV (vad det nu är) eller ej eller om den har hög eller låg markfrigång (den har tillräcklig för mig med den körning som tillåts när man har 22" i skogen). Konstaterar bara sakligt med angivna källor vad som gäller.SwedishAdvocate skrev:Här är mitt ursprungliga inlägg:Svenssons skrev:Att det finns en gräns för markfrigång för att få kallas SUV och att den går vid 223 mm? Det tror jag inte många andra håller med dig om. Eller är det att 21cm=223 mm? Eller kanske att 223 mm < 22 cm om jag nu får använda din källa?SwedishAdvocate skrev:Poäng till dig för rätt källa.
Men i sak har ju jag fortfarande rätt. Användarmanualen anger 171-223 mm....Det tycker jag fortfarande håller sakligt nu när vi rätt ut och fastställt att MX markfrigång ligger om inte lägst, så i alla fall klart i det nedre spannet för allt annat som kallas SUV i det storlekssegmentet.SwedishAdvocate skrev:Det finns en hel del som menar att det är ganska mycket 'minibuss' i designen till Model X. Den har väl minsta möjliga markfrigång för att fortfarande kunna 'passera' som en SUV, och samtidigt har ju flera andra 'SUV-element' tonats ner så mycket som det är möjligt. Bakpartiet är ju vidare där för att förbättra luftmotståndet... /...taliz skrev:Minibussar säljer ju inte mkt heller numera, även den marknaden har SUVs dödat. /...
Notera även att detta är en åsikt. Min åsikt. Vill du fortsätta diskutera så varsågod. Du får hemskt gärna sista ordet.
En gentlemannamässigare acceleration har nämnts . Det har även våran 22 kWh Zoe ska tilläggas.wannabee skrev:Största fördelen med Polestar 2 verkar enligt testarna vara att den är slöare än Model 3?
Läste samma kommentar om e-tron i ett test. Att den var lugnare än model3.Laban skrev:En gentlemannamässigare acceleration har nämnts . Det har även våran 22 kWh Zoe ska tilläggas.wannabee skrev:Största fördelen med Polestar 2 verkar enligt testarna vara att den är slöare än Model 3?
Du hade väl en 75D? Den är slö jämfört med 3P.OfarligTesla skrev:Det var väl främst den artikeln som jämförde acceleration mellan S och PS2 där de tyckte det var bekvämare? 3an är ju mycket mjukare än S i accelerationen så den delen finns ju redan där från början, själv föredrar jag den sparken man får i en S.
Min S har mjuk acceleration om jag vill.OfarligTesla skrev:Det var väl främst den artikeln som jämförde acceleration mellan S och PS2 där de tyckte det var bekvämare? 3an är ju mycket mjukare än S i accelerationen så den delen finns ju redan där från början, själv föredrar jag den sparken man får i en S.
"Nervösare"? Du var inte van vid att det hände ngt när du tryckte på pedalen?Verdi skrev:Min S har mjuk acceleration om jag vill.OfarligTesla skrev:Det var väl främst den artikeln som jämförde acceleration mellan S och PS2 där de tyckte det var bekvämare? 3an är ju mycket mjukare än S i accelerationen så den delen finns ju redan där från början, själv föredrar jag den sparken man får i en S.
Ps. Tyckte den 3P jag provkörde i Täby var mycket "nervösare" på gasen faktiskt.
Ja såklart alla går att köra mjukt, men ger man mycket gaspådrag så får man en störe spark i ansiktet i en S kontra 3a vilket enligt mig är bra och hela anledning till att köra elbil.Verdi skrev:
Min S har mjuk acceleration om jag vill.
Ps. Tyckte den 3P jag provkörde i Täby var mycket "nervösare" på gasen faktiskt.
Japp, men från 0 fick man ändå känslan av att den hade mer kraft just för att den klipper till snabbare, det är ju nackdelen med att ha den mer effektiva motorn bak i 3an. Och som du säger, om man jämför P mot P så märker man ju stor skillnad även i uppmätt acceleration.taliz skrev:Du hade väl en 75D? Den är slö jämfört med 3P.![]()
(Och 3P är förstås slö jämfört med en S P).
Nä inte alls. Bara en reflektion.taliz skrev:"Nervösare"? Du var inte van vid att det hände ngt när du tryckte på pedalen?Verdi skrev:Min S har mjuk acceleration om jag vill.OfarligTesla skrev:Det var väl främst den artikeln som jämförde acceleration mellan S och PS2 där de tyckte det var bekvämare? 3an är ju mycket mjukare än S i accelerationen så den delen finns ju redan där från början, själv föredrar jag den sparken man får i en S.
Ps. Tyckte den 3P jag provkörde i Täby var mycket "nervösare" på gasen faktiskt.![]()
Det är knappast svårt att köra den mjukt. Betydligt enklare än valfri avgasbil.
Hummersåsen biter inte lika bra på honom antar jag... De vill nog inte heller göra sig ovän med de motorjournalister som hyllar deras avgasbilar.taliz skrev:Polestar bjöd tydligen inte in Björn Nyland till presskörningarna.
Oklart om han kommer få en bil att testa. Tråkigt.
Han är ju duktig på att visa hur det funkar i verkligheten gällande laddkurvor, förbrukning och räckvidd etc.
Även Audis generalagent verkar ha dragit öronen åt sig. Han har ju generellt varit positiv till étron och ionity, även om han klagat på dess höga förbrukning.
Eller så vågar dom inte riskera att det blir FÖR bra recensioner...Svenssons skrev:Hummersåsen biter inte lika bra på honom antar jag... De vill nog inte heller göra sig ovän med de motorjournalister som hyllar deras avgasbilar.taliz skrev:Polestar bjöd tydligen inte in Björn Nyland till presskörningarna.
Oklart om han kommer få en bil att testa. Tråkigt.
Han är ju duktig på att visa hur det funkar i verkligheten gällande laddkurvor, förbrukning och räckvidd etc.
Även Audis generalagent verkar ha dragit öronen åt sig. Han har ju generellt varit positiv till étron och ionity, även om han klagat på dess höga förbrukning.
Hur får Björn tag på teslorna han testar? Tesla har väl inga pressbilar för någon?Svenssons skrev:Hummersåsen biter inte lika bra på honom antar jag... De vill nog inte heller göra sig ovän med de motorjournalister som hyllar deras avgasbilar.taliz skrev:Polestar bjöd tydligen inte in Björn Nyland till presskörningarna.
Oklart om han kommer få en bil att testa. Tråkigt.
Han är ju duktig på att visa hur det funkar i verkligheten gällande laddkurvor, förbrukning och räckvidd etc.
Även Audis generalagent verkar ha dragit öronen åt sig. Han har ju generellt varit positiv till étron och ionity, även om han klagat på dess höga förbrukning.
Är det någon här som använder Google Assistant och tror/tycker att det är en fantastisk fördel att ha i bilen?NilsL skrev:Nästan samtliga ”reviews” på Youtube snackar mest om Google Assistant och lite detaljer, men ingen har testat en Polestar 2 under längre sträckor med flera längre laddstopp?
Röststyrning är grymt om man lär sig använda den. Släcka ner huset och låsa dörren, köksassistent, öppna garaget när man har händerna fulla, kolla om tvätten är klar, dra igång bioläge.Fredrik j skrev:Jag ser röststyrning som ett rent handikapphjälpmedel.
Har inte riktigt förstått vad jag ska ha det till. Finns möjligheten att sträcka ut ett finger och trycka/vrida på en knapp föredrar jag det.
dd88 skrev:Röststyrning är grymt om man lär sig använda den. Släcka ner huset och låsa dörren, köksassistent, öppna garaget när man har händerna fulla, kolla om tvätten är klar, dra igång bioläge.Fredrik j skrev:Jag ser röststyrning som ett rent handikapphjälpmedel.
Har inte riktigt förstått vad jag ska ha det till. Finns möjligheten att sträcka ut ett finger och trycka/vrida på en knapp föredrar jag det.
I bilen så använder jag det mest för att ringa samtal, svara på meddelanden, vägledning till adress, öppna garageporten och kolla om det kommit post/paket.
Sen vill jag inte vara beroende av röststyrning, knappar måste finnas kvar.