Re: Aktien TSLA
Postat: 28 okt 2019 17:10
Tesla aktien stiger även idag!
332,08 USD +3,95 (1,20 %)
332,08 USD +3,95 (1,20 %)
https://articles2.marketrealist.com/201 ... says-musk/Musk expects everything to come together by June
Baron also talked about how about three or four months ago, Musk told him, “Next June, that’s when everything comes together.” That’s when Tesla’s Model Y is expected to come into production. During the company’s third-quarter earnings call, Musk said, “I think it’s quite likely to — just my opinion, but I think it will outsell Model S, Model X and Model 3 combined.”
https://www.bloomberg.com/news/articles ... akes-shapeTesla Wins Positive Outlook From S&P as Cash Flow Takes Shape.
Tesla Inc. won a stamp of approval from bond grader S&P Global Ratings, as Elon Musk’s electric-car maker may be a candidate for a credit upgrade.
Zalman3 skrev:338,55 USD +11,97 (3,67 %)
Varför köpte jag inte Tesla aktien den 3 juni då den låg i 178 dollar!
Jag köpte när de låg i 190 USDZalman3 skrev:338,55 USD +11,97 (3,67 %)
Varför köpte jag inte Tesla aktien den 3 juni då den låg i 178 dollar!
Det gör det i allt då det handlar om pengar. Spel, köp etc.josve skrev:När man handlar med aktier finns det alltid ett,
Varför.
Varför köpte jag inte men lika ofta, varför sålde jag inte...
Ovan mitt förra notat i tråden före kvartalsrapporten. Nu ligger jag tung med 150 aktier, gick ur på 319 då det vänt ner efter första rusningen till 330 men köpte in mig med 150st på 114 då det börjat stiga igen. Borde aldrig gått ur. Nu håller jag mina aktier i väntan på 380, för dit kommer vi ganska snart. Köpa mer på nergång kan vara bra för då kan man glädja sig för nedgångarna. Har lite i fondkapital att flytta till Tesla vid nedgång fast då bryter jag mot min regel aldrig mer än 50% i en aktie. Men vid rea får jag ge mig tillstånd fyndköpa.topgun12 skrev:Nu har jag tankat 25 aktier på $230 och 25 till vid 250. Räknar med några goda kvartal då Tesla höjt priserna på model 3 och är det enda bilbolaget som faktiskt kan leverera elbilar med vinst. De andra har mest lite bilar för syns skull men saknar batterifabriker och riktig försäljning. Löften och köer är allt de levererar. Hoppas nu bara på en dipp så jag kan tanka 100aktier till. Lägger aldrig mer än 50% i en korg men får jag dippen hamna mina 50% i Tesla.
Telsa rules tills de andra har sina batterifabriker färdiga, nått de knappt ens har på ritbordet idag. Panasonic borde också vara köpvärda men de verkar ha en Styrelse som inte fattar de äger hönan som värper guldäggen. Kan nämna jag 2 år tidigare prickat in året börskometer, Fontline o Boliden men det är säkert 10 år sen nu. Det gjorde jag inte behövde jobba på några år.
Tesla påminner mycket om Apple, amerikansk föregångare i ny teknik. Många önskar de köpt Apple i tid. Just saying för de som fattar.
Det är svårt att ge folk frihet att förstöra sina bilar. Även om många kan hantera det så är det ändå ett fåtal som inte kan de5 alls och en del av dem är högljudda. Jämför hör gärna med ”de blästrade trösklarna”. Jag och många andra som har haft gamla bilar vet att man måste ta hand om bilar annars rostar de bort. Får du ett stenskott laga i det osv. Om du kör fyrhjulsdrivet på grusväg köp stänkskydd och eventuellt plastfilm på känsliga ställen. På samma sätt kommer folk som får frihet att ladda sönder sina batterier göra det och sedan klaga på Tesla, gärna via media. Den stora risken som aktieägare är att Tesla hamnar i trubbel på grund av att de låter folk göra som de vill med sina bilar.topgun12 skrev:Om nu bara Tesla kunde låta folk själva få bestämma laddhastighet för sina batterier i utbyte mot att de avstår sin batterigaranti vore jag supernöjd, det skulle lyfta värdet för mig på min gamla Tesla, seg laddning förstör hela vitsen med elbil. Ser folk tillbringa timmar av sin dag på laddplatser, sorgligt. Sur blir jag på folk som sitter och laddar (då det nästan är fullt )med fart 10KW för att spara 10kr per timme jmf med att ladda hemma ! Värdesätter inte folk sin tid ? Allt som gör Teslan mer åtråvärd höjer aktiekursen, seg laddning sänker alltså aktiekursen.
Tesla Shanghai has 3200 employees vs the 10,000 plus at the Fremont plant why and does this
mean Shanghai tesla will make huge amounts of money for Tesla. S&P upgraded debt of Tesla on better earnings number bumping stock price this week.
Kommer Tesla tillverka 1,5 miljoner bilar om året 2022?Sabbe skrev:
Ähh... Toyota tar dom lätt då de faller på eget grepp... om dom klarar sig över huvud taget så blir det som nåt litet parentes-bilmärke nationellt i Japan med hjälp av vätgassubventioner... när, WV blir den riktiga utmaningen!LarsL skrev:Ändå en bra bit upp till Toyota.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... anley-saysOutlays on labor alone will amount to just a tenth of Tesla’s workforce spending in its home state of California, helping operations in China generate gross margins in the low- to mid-30% range, Jonas said. That compares with gross margins of 22.8% for Tesla in the third quarter and 28% for Volkswagen AG’s Porsche luxury nameplate in 2018.
“Investors may not realize how expensive it is to make cars in Silicon Valley until Tesla ramps the Shanghai Gigafactory,” Jonas said. The site could become one of the global industry’s more profitable auto plants, and a locally built Model 3 could drive earnings and cash flow enough to bring Tesla close to Morgan Stanley’s $440-a-share bull-case valuation.
The developments come as Musk also announced Tesla will build a battery and car plant near Berlin and set up a design center in the German capital. Analysts at Oddo-BHF Group said in a report Wednesday that the move “is bound to be a major challenge for Tesla,” because labor and energy costs for carmaking in Germany are among the highest worldwide.
Trollhättan hade varit smartare sett till de kostnaderna, men kostnader är inte allt, Tesla betalar redan bilarbetare arbetandes i Silicon valley, det lär vara dyrt där i jämförelse med många andra ställen.Zalman3 skrev:Teslas Kina fabrik kan bli en av världens mest lönsamma bilfabriker.
Arbetarna på Kina fabriken tjänar bara ca 10% av vad man betalar i USA.
Bruttomarginalen kan bli ca 30-35%.
Ny riktkurs 440 dollar.
https://www.bloomberg.com/news/articles ... anley-saysOutlays on labor alone will amount to just a tenth of Tesla’s workforce spending in its home state of California, helping operations in China generate gross margins in the low- to mid-30% range, Jonas said. That compares with gross margins of 22.8% for Tesla in the third quarter and 28% for Volkswagen AG’s Porsche luxury nameplate in 2018.
“Investors may not realize how expensive it is to make cars in Silicon Valley until Tesla ramps the Shanghai Gigafactory,” Jonas said. The site could become one of the global industry’s more profitable auto plants, and a locally built Model 3 could drive earnings and cash flow enough to bring Tesla close to Morgan Stanley’s $440-a-share bull-case valuation.
Tyska Tesla fabriken får det tuffare.The developments come as Musk also announced Tesla will build a battery and car plant near Berlin and set up a design center in the German capital. Analysts at Oddo-BHF Group said in a report Wednesday that the move “is bound to be a major challenge for Tesla,” because labor and energy costs for carmaking in Germany are among the highest worldwide.
https://www.bloomberg.com/opinion/artic ... ear-berlinWhile the average Tesla assembly worker at in California makes $18 per hour, the lowest-paid German auto worker makes about 27 euros per hour, almost $30.