Re: Boka din nya Mercedes elbil
Postat: 10 maj 2018 12:25
ams i tyskland tror att instrumentbrädan kommer se ut som nya a-klassen, tjusigt värre...
Om interiören kommer att se ut så där kan jag stryka en bil från listan över tänkbara köp.12man skrev:ams i tyskland tror att instrumentbrädan kommer se ut som nya a-klassen, tjusigt värre...
Dom jämför med andra elbilar, inklusive sådana som ej släppts, me nämner inte Tesla. Snacka om att MB är livrädda när det är helt uppenbart att dom förbjudit journalisten nämna T-ordet. Patetiskt...Svenssons skrev:
Model 3 är redan den bäst säljande premium sedan modellen i USA, om inte nu så väldigt snart. Så att produktionen går "i plågsamt långsam takt" känns mest som ett uttalande som ligger i tiden. Dvs, klaga på Tesla och låta de andra komma undan med att visa konceptbilar och prata om kommande ej prissatta elbilar. Samtidigt som man säljer elbilar med kort räckvidd för överpriser och ändå inte klarar av att möta den begränsade efterfrågan._TonyV skrev:Otroligt att skriva ner M3 som bevisligen redan nu tillverkas i mångt fler exemplar än någon annan elbil.
I-pace, ja när kommer första till sverige?
Resten är ännu längre bort.
Skulle vara roligt om man fick svar frän dessa journalister sen med facit i hand hur de tänkte.
I-pace börjar levereras i sommar, men Norge och Nederländerna är de prioriterade marknaderna så sannolikt får vi vänta lite till i Sverige. Sen verkar det bli en ganska blygsam produktion i år (några tusen ex), men det är väl ganska väntat under upprampningsfasen av en helt ny modell._TonyV skrev:Otroligt att skriva ner M3 som bevisligen redan nu tillverkas i mångt fler exemplar än någon annan elbil.
I-pace, ja när kommer första till sverige?
Resten är ännu längre bort.
Skulle vara roligt om man fick svar frän dessa journalister sen med facit i hand hur de tänkte.
Men visst sa dom på visningen att dom redan hade kört igång produktionen (en stund gick ju tom maskinerna i bakgrunden) och faktiskt redan kunde leverera bilar?Geni87 skrev:I-pace börjar levereras i sommar, men Norge och Nederländerna är de prioriterade marknaderna så sannolikt får vi vänta lite till i Sverige. Sen verkar det bli en ganska blygsam produktion i år (några tusen ex), men det är väl ganska väntat under upprampningsfasen av en helt ny modell._TonyV skrev:Otroligt att skriva ner M3 som bevisligen redan nu tillverkas i mångt fler exemplar än någon annan elbil.
I-pace, ja när kommer första till sverige?
Resten är ännu längre bort.
Skulle vara roligt om man fick svar frän dessa journalister sen med facit i hand hur de tänkte.
Minns inte exakt vad de sa på visningen. Men säkerligen producerades bilar, känns dock mest rimligt att det var någon form av sista "förserie" för de sista proverna och visningsex för handlare kanske?Bjelke skrev:Men visst sa dom på visningen att dom redan hade kört igång produktionen (en stund gick ju tom maskinerna i bakgrunden) och faktiskt redan kunde leverera bilar?Geni87 skrev:I-pace börjar levereras i sommar, men Norge och Nederländerna är de prioriterade marknaderna så sannolikt får vi vänta lite till i Sverige. Sen verkar det bli en ganska blygsam produktion i år (några tusen ex), men det är väl ganska väntat under upprampningsfasen av en helt ny modell._TonyV skrev:Otroligt att skriva ner M3 som bevisligen redan nu tillverkas i mångt fler exemplar än någon annan elbil.
I-pace, ja när kommer första till sverige?
Resten är ännu längre bort.
Skulle vara roligt om man fick svar frän dessa journalister sen med facit i hand hur de tänkte.
Så tolkade iaf jag det dom sa då, sedan så är det isf ett väldigt blygsamt antal bilar till salu i början antar jag men ändock någon form av försäljningsstart (och leveranser)...
Eller var det mest ett litet PR-trick sas?
Bara 200hk motor? Knappast. Det är ju mindre än nya Leaf.helix skrev:Verkar som Mercedes ska premiärvisa EQC i Stockholm den 4:e september på mässan i Nacka Strand om den här informationen stämmer:
https://blog.mercedes-benz-passion.com/ ... stockholm/
Låg även med lite specar som kanske ska tas med en nypa salt. 70kWh-batteri, 150kW motoreffekt och 115kW (CCS) laddhastighet.
Dom skall ju kunna ligga och pumpa varv efter varv på ringen, klart det behövs kylning då.HelectriC skrev:Design på grillen som en fossilare!
Nä men Autobahn kanske?Henrik Torphammar skrev:Dom skall ju kunna ligga och pumpa varv efter varv på ringen, klart det behövs kylning då.HelectriC skrev:Design på grillen som en fossilare!
Den ska väl ha 75kW batteri? Då lär man inte komma långt vid lite högre tempo.Verdi skrev:Nä men Autobahn kanske?Henrik Torphammar skrev:Dom skall ju kunna ligga och pumpa varv efter varv på ringen, klart det behövs kylning då.HelectriC skrev:Design på grillen som en fossilare!
Vad gäller antalet hästar så är 200 elhästar fullt tillräckligt. Volymmodellerna på fossilsidan ligger ju under det.
Ja, det blir ju intressant att se om Mercedes, en premiumtillverkare med höga tankar om sig själv, bygger en stor SUV som har mindre kraftig motor än en liten LeafVerdi skrev:Nä men Autobahn kanske?Henrik Torphammar skrev:Dom skall ju kunna ligga och pumpa varv efter varv på ringen, klart det behövs kylning då.HelectriC skrev:Design på grillen som en fossilare!
Vad gäller antalet hästar så är 200 elhästar fullt tillräckligt. Volymmodellerna på fossilsidan ligger ju under det.
Bei der Technik des EQC – welcher rund 4,76 m lang sein wird – setzt man auf zwei E-Motoren – vorne und hinten – mit etwa jeweils 150 kW.HelectriC skrev:Ja, det blir ju intressant att se om Mercedes, en premiumtillverkare med höga tankar om sig själv, bygger en stor SUV som har mindre kraftig motor än en liten LeafVerdi skrev:Nä men Autobahn kanske?Henrik Torphammar skrev:Dom skall ju kunna ligga och pumpa varv efter varv på ringen, klart det behövs kylning då.HelectriC skrev:Design på grillen som en fossilare!
Vad gäller antalet hästar så är 200 elhästar fullt tillräckligt. Volymmodellerna på fossilsidan ligger ju under det.
Det säger dock inget om hur många hästar bilen har. Summan av elmotorerna i min bil är 768 hk men max effekt är runt 550 hk.Wilson skrev:
Bei der Technik des EQC – welcher rund 4,76 m lang sein wird – setzt man auf zwei E-Motoren – vorne und hinten – mit etwa jeweils 150 kW.
Visst är min tyska lite rostig, men visst handlar det väl om två motorer på 150kW vardera?
Men 75kW det blir ju bara 100hk.jpetters skrev:Den ska väl ha 75kW batteri? Då lär man inte komma långt vid lite högre tempo.Verdi skrev:Nä men Autobahn kanske?Henrik Torphammar skrev:Dom skall ju kunna ligga och pumpa varv efter varv på ringen, klart det behövs kylning då.HelectriC skrev:Design på grillen som en fossilare!
Vad gäller antalet hästar så är 200 elhästar fullt tillräckligt. Volymmodellerna på fossilsidan ligger ju under det.