Staten lurade oss att köpa diesel?
Moderator: Redaktion
Re: Staten lurade oss att köpa diesel?
Hur kan man känna sig lurad fattar jag inte. Jag vet inte om de finns något miljö vänligt bränsle som man kan tända med tändstickor. Tror inte att man kan påstå att de finns miljövänligt rök. Själv kör jag 2 månader gammal diesel och känner mig inte lurad. Valde den faktiskt medvetet i brist på bättre alternativt som passar mig.
Hur man i dagsläget kan gå och köpa en sprillans ny Diesel förstår jag inte.
Model 3 LR AWD 19"
Man tar sina pengar , kör till vald bilförsäljare och byter in sin gamla bil mot en ny bil och betalar mellanskillnaden . Svårare än så är det inteTeslalink skrev:Hur man i dagsläget kan gå och köpa en sprillans ny Diesel förstår jag inte.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Varför är du här?nek0 skrev:Man tar sina pengar , kör till vald bilförsäljare och byter in sin gamla bil mot en ny bil och betalar mellanskillnaden . Svårare än så är det inteTeslalink skrev:Hur man i dagsläget kan gå och köpa en sprillans ny Diesel förstår jag inte.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

- Tars
- Teslaägare
Staten lurade oss att köpa diesel?
Finna massor med andra forum att vara på. Den enda jag ser i dina inlägg är att irritera.
Vi är medvetna om att elbilar generellt är dyra och funkar inte för alla.
Sluta kräka skit.
Vi är medvetna om att elbilar generellt är dyra och funkar inte för alla.
Sluta kräka skit.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Trist att vissa ser ett agerande som en rent fysisk åtgärd utan en tillstymmelse till mental aktivitetnek0 skrev:Man tar sina pengar , kör till vald bilförsäljare och byter in sin gamla bil mot en ny bil och betalar mellanskillnaden . Svårare än så är det inteTeslalink skrev:Hur man i dagsläget kan gå och köpa en sprillans ny Diesel förstår jag inte.
ms 76132 "Eleamore"
- Tars
- Teslaägare
Är du dryg, får du dryg tillbaka.

Det säljs fler dieseldrivna bilar än elbilar . Tycker du att ala vi som köper dieslar är idioter som inte kan tänka ? Tack i så fall12man skrev:Trist att vissa ser ett agerande som en rent fysisk åtgärd utan en tillstymmelse till mental aktivitetnek0 skrev:Man tar sina pengar , kör till vald bilförsäljare och byter in sin gamla bil mot en ny bil och betalar mellanskillnaden . Svårare än så är det inteTeslalink skrev:Hur man i dagsläget kan gå och köpa en sprillans ny Diesel förstår jag inte.
Det enda jag önskar är att ingen tycker synd om dem när de försöker sälja bilen om några år.
- Tars
- Teslaägare
Det säljs färre elbilar än dieselbilar.nek0 skrev:Det säljs fler dieseldrivna bilar än elbilar . Tycker du att ala vi som köper dieslar är idioter som inte kan tänka ? Tack i så fall12man skrev:Trist att vissa ser ett agerande som en rent fysisk åtgärd utan en tillstymmelse till mental aktivitetnek0 skrev:Man tar sina pengar , kör till vald bilförsäljare och byter in sin gamla bil mot en ny bil och betalar mellanskillnaden . Svårare än så är det inteTeslalink skrev:Hur man i dagsläget kan gå och köpa en sprillans ny Diesel förstår jag inte.
Tycker du att alla vi som köper elbilar är idioter och inte kan tänka?
Tack för dig i så fall.

+1LarsL skrev:Det enda jag önskar är att ingen tycker synd om dem när de försöker sälja bilen om några år.
Otroligt svårt att bli av med min Autlander diesel ingen vill byta in den 

Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Har jag någonsin ifrågasatt era val?Tars skrev:Det säljs färre elbilar än dieselbilar.nek0 skrev:Det säljs fler dieseldrivna bilar än elbilar . Tycker du att ala vi som köper dieslar är idioter som inte kan tänka ? Tack i så fall12man skrev:Trist att vissa ser ett agerande som en rent fysisk åtgärd utan en tillstymmelse till mental aktivitetnek0 skrev:Man tar sina pengar , kör till vald bilförsäljare och byter in sin gamla bil mot en ny bil och betalar mellanskillnaden . Svårare än så är det inteTeslalink skrev:Hur man i dagsläget kan gå och köpa en sprillans ny Diesel förstår jag inte.
Tycker du att alla vi som köper elbilar är idioter och inte kan tänka?
Tack för dig i så fall.
Tror inte det. Var och en gör med sina pengar vad man vill. Hade ja kunnat ha tjänstebil hade jag säkert köpt en Tesla. Tyvärr måste jag köpa privat och då är det lite annorlunda.
Många stora städer i hela världen: "Vi vill ha bort dieselbilar från våra innestäder"
Forskare: "Vi ser ett samband mellan sämre skolresultat och dieselutsläpp i storstäder"
Forskare: "Det dör tusentals personer över hela världen varje år pga utsläpp från bl.a. förbränningsmotorer och då speciellt Diesel."
Dieselgate: "Flertalet stora biltillverkare har fuskat och/eller deras bilar släpper ut många gånger mer dåligt än vad som anges"
Men du följer ju strömmen så vad är problemet?
Forskare: "Vi ser ett samband mellan sämre skolresultat och dieselutsläpp i storstäder"
Forskare: "Det dör tusentals personer över hela världen varje år pga utsläpp från bl.a. förbränningsmotorer och då speciellt Diesel."
Dieselgate: "Flertalet stora biltillverkare har fuskat och/eller deras bilar släpper ut många gånger mer dåligt än vad som anges"
Model 3 LR AWD 19"
Och vad hade jag för val?Teslalink skrev:Många stora städer i hela världen: "Vi vill ha bort dieselbilar från våra innestäder"
- Tars
- Teslaägare
Du får köpa vilken bil du vill.nek0 skrev:Och vad hade jag för val?Teslalink skrev:Många stora städer i hela världen: "Vi vill ha bort dieselbilar från våra innestäder"
Det är din attityd i forumet som gör att det blir dålig stämning.

Kan du utveckla det här lite?Tars skrev:Du får köpa vilken bil du vill.nek0 skrev:Och vad hade jag för val?Teslalink skrev:Många stora städer i hela världen: "Vi vill ha bort dieselbilar från våra innestäder"
Om jag frågar om alternativ til min diesel bil för at jag idiot förklaras så är det min attityd. Vad haďe du gjort?
Det finns idag ganska många alternativ, om man vill. Ioniq och nya Leaf kan ersätta mångas dieselbilar idag. De har en fullt tillräcklig räckvidd för att kunna göra resor i hela södra Sverige.
Naturligtvis kan det vara så att man måste ha dragkrok tex och då är det diesel/bensin som gäller eller en Model X. Men inte tusan skulle jag vara så dum att jag köpte en ny diesel nu. Man måste ju vara både blind och döv för att inte ense att de kommer bli värdelösa inom ett par år. Som sagt kom inte å gnäll om att du inte får köra inne i vissa städer eller att dieselskatten blir för hög. Detta vet vi redan idag att det kommer hända.
Naturligtvis kan det vara så att man måste ha dragkrok tex och då är det diesel/bensin som gäller eller en Model X. Men inte tusan skulle jag vara så dum att jag köpte en ny diesel nu. Man måste ju vara både blind och döv för att inte ense att de kommer bli värdelösa inom ett par år. Som sagt kom inte å gnäll om att du inte får köra inne i vissa städer eller att dieselskatten blir för hög. Detta vet vi redan idag att det kommer hända.
Lars jag måste ha dragkrok . Jag är 196 cm lång och inte sitter bekvämt i Hyundain. Jag kan inte ladda hemma. Byte en euro 5 diesel mot senaste euro 6. Har aldrig kört in i Stockholm och tänker inte göra det i framtiden heller. Model x är för dyr för att jag köper privat och kör max 2000 mil per år.Jag kan inte förlora mer än 297 000 kr . Undrar hur mycket förlurar man på en Model X. Jag är helt medveten om alt men så är mina förutsättningar och tycker inte att jag förtjänar att bli kallad för olika saker för detLarsL skrev:Det finns idag ganska många alternativ, om man vill. Ioniq och nya Leaf kan ersätta mångas dieselbilar idag. De har en fullt tillräcklig räckvidd för att kunna göra resor i hela södra Sverige.
- Tars
- Teslaägare
Köpt en begagnad s.nek0 skrev:Kan du utveckla det här lite?Tars skrev:Du får köpa vilken bil du vill.nek0 skrev:Och vad hade jag för val?Teslalink skrev:Många stora städer i hela världen: "Vi vill ha bort dieselbilar från våra innestäder"
Om jag frågar om alternativ til min diesel bil för at jag idiot förklaras så är det min attityd. Vad haďe du gjort?

- Tars
- Teslaägare
Sen är frågan vart jag idiotförklarade dig. Jag pratar om din attityd. Ändrar du hur du behandlar andra så kommer även attityden mot dig ändras. Så enkelt är det, eller söker du strid i nästa varje inlägg bara för att blossa upp en diskussion?

- Tars
- Teslaägare
När det kommer till dragkrok så har jag gjort det omständigt för mig, men ett val, och det är att planera mina tidpunkter och låna en bil med dragkrok då jag har användning av drag ca 20 ggr/år.

ne du har inte idiotföklarat mig men det har andra. Kan inte räkna hem en Model X för att jag köper privat. Har ingen möjlighet att dra av någonting. Som jag redan skrivit hade jag möjlighet att få en Model X som tjänstebil hade jag gjort detta alla dagar i veckan. Läs igen vad man svarade på min första inlägget i denna tråden så ser du varför jag svarade som jag gjordeTars skrev:Sen är frågan vart jag idiotförklarade dig. Jag pratar om din attityd. Ändrar du hur du behandlar andra så kommer även attityden mot dig ändras. Så enkelt är det, eller söker du strid i nästa varje inlägg bara för att blossa upp en diskussion?
- Tars
- Teslaägare
Har ej läst de förra och nu har du en attityd som man kan ha en trevlig diskussion med.nek0 skrev:ne du har inte idiotföklarat mig men det har andra. Kan inte räkna hem en Model X för att jag köper privat. Har ingen möjlighet att dra av någonting. Som jag redan skrivit hade jag möjlighet att få en Model X som tjänstebil hade jag gjort detta alla dagar i veckan. Läs igen vad man svarade på min första inlägget i denna tråden så ser du varför jag svarade som jag gjordeTars skrev:Sen är frågan vart jag idiotförklarade dig. Jag pratar om din attityd. Ändrar du hur du behandlar andra så kommer även attityden mot dig ändras. Så enkelt är det, eller söker du strid i nästa varje inlägg bara för att blossa upp en diskussion?

Men varför kan du inte offra lite pga dragkroken som kanske jag gör?

Dragkrok är för mig helt avgörande och kommer förmodligen göra att jag kommer fortsätta att äga en fossil under rätt många år. Däremot kommer jag inte köpa en ny fossil och jag kommer förmodligen inte använda den till vardags. Förhoppningsvis kommer Model 3 eller Y, åtminstone, med dragkrok. Model X är alldeles för dyr för att kunna motiveras som löntagare.