Han syftar nog på att det finns en hel del uppgifter om att p85d tappar mycket effekt med lågt laddat batteri (inte super lågt direkt). Tex när svenska automotorsport drar mot en Audi rs7 och rs7 an krossar teslan.
Senast redigerad av Wester, redigerad totalt 1 gånger.
Läste att accelerationen när någon tidning gjorde prover med P85D inte var så bra som de hoppats på men sedan vid nya prover med fulladdat batteri så gick som tänkt. Kommer dock inte ihåg siffrorna exakt men efter vad jag läst på flera medier så är det skillnad mellan fulladdat och icke fulladdat. Men kanske icke fulladdat syftar på betydligt lägre laddning än 90%, det vågar jag inte säga. Men vi får kanske möjligheten att prova vid nästa träff, kan vara intressant att vet även om det är små skillnader.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Eftersom att Teslas batterier består av många små batterier och dem inte laddas ut alla med samma tid så betyder det att när du har 50% så är kanske 20-30%(gissar nu) helt tomma vilket gör att du inte får ut maximal effekt ur batteriet och där med kan du inte driva motorerna på maxiamal effekt.
Vore intressant att se graf på laddning och effekt eller accelerations tid.
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Låter mycket märkligt..
Om vi tar en proffsmaskin som tex jag använder i mitt yrke med kraftfulla Li-ion batterier... Så kommer just "tappet" väldigt sent på dessa.
Men kanske inte går att jämföra rakt av heller
P85+ tappar inte mycket kraft innan typ 10% kvar. Inte provat med nya P85D. Men det är mycket jidder från folk och press utan bilar i vanlig ordning. Svårt att se varför den skulle tappa så mycket innan det är betydligt lägre batteri kvar... Provat dra på nör jag haft under 50% och p85D verkar dra otroligt bra även då... Inte mätt eller provat i detalj men märkte ingen skillnad... Blir lika snurrig i huvudet från stillastående...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Men å andra sidan lär ju P85D dra på bra även när den har lite lägre effekt. Blir tappet mindre eller först vid lägre laddning om man använder två inverters i stället för en, någon som är kunnig och faktiskt vet svaret (Tibor)?