Sida 2 av 2

Re: Långmilare?

Postat: 04 nov 2018 14:44
av Daf
Alla gamla bilar kan naturligtvis ge höga reparationskostnader. Det som är bra med Tesla är dels att de tar mer saker på goodwill än många andra, men också att färre saker kan gå sönder. Rörliga delar är få. Därav dessa berättelser om bilar billiga i drift.

Hur ser ekonomin ut? Har du råd med en bil som gått kortare sträcka är det sannolikt bättre, men om en långmilare är det köpbara aternativet så slå till. Ha gärna lite marginaler för repkostnad och framför allt för däck som är den stora löpande kostnaden.

Re: Långmilare?

Postat: 04 nov 2018 14:50
av lator
https://www.blocket.se/goteborg/Tesla_M ... 2.htm?aw=1

Observera dock att detta är en S75D men 85 kWh-batteri. Verkar vara i gott skick!

Re: Långmilare?

Postat: 04 nov 2018 15:30
av Elmil
lator skrev:
https://www.blocket.se/goteborg/Tesla_M ... 2.htm?aw=1

Observera dock att detta är en S75D men 85 kWh-batteri. Verkar vara i gott skick!
Hm, car.info tycker att den är en taxireggad S85..?

Re: Långmilare?

Postat: 04 nov 2018 15:40
av evilirish
Elmil skrev:
lator skrev:
https://www.blocket.se/goteborg/Tesla_M ... 2.htm?aw=1

Observera dock att detta är en S75D men 85 kWh-batteri. Verkar vara i gott skick!
Hm, car.info tycker att den är en taxireggad S85..?
Kan nog vara så. Klister-dekalen vid handsfacket och miltalet gör det hela väldigt sannolikt.

Frågan är om det gör något? Slits en taxi mer än om det varit en privatperson som kört lika långt?
Det enda jag kan tänka mig är batteriet (p.g.a okynnes-SuC'ande) men det är ju bytt.

Re: Långmilare?

Postat: 04 nov 2018 16:30
av lator
Elmil skrev:
lator skrev:
https://www.blocket.se/goteborg/Tesla_M ... 2.htm?aw=1

Observera dock att detta är en S75D men 85 kWh-batteri. Verkar vara i gott skick!
Hm, car.info tycker att den är en taxireggad S85..?
I stand corrected... Biluppgifter har inte alltid rätt. :( S85 är det, inget annat.