Rättar mig själv, demomodell av 100D med relativt få mil på mätaren går att få för runt miljonen. Ny från fabrik startar helt riktigt på 1.2m.TiborBlomhall skrev:Emm... 100D kan du inte få för miljonen längre. Börjar på 1.2 mille.
Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?
Moderator: Redaktion
Re: Är det fler icke Teslaägare som redan fått inbjudan?
- Gas P Dahl
- Teslaägare
TiborBlomhall skrev:Jodå försökt men ickeJa ä inte bitter...
Har du testat att logga ut från kontot och logga in igen. Fick strax efter mailet dock så det kanske inte hjälper dig..
( Icke ägare och typ 15:e i Täby-kön 31/3 2016)
Model Y Pearl White AWD Long Range med autopilot , 19" 2022
Jag kan konfigurera nu, MoS nästan först men inte riktigt. Har ingen Tesla sedan innan
TM3 LR 2019, Kona Electric 64kWh 2020 (med batteriknaset tydligen)
Var du 3:a i kön? Det var ett ungt par, vill jag minnas.Mojje skrev:Jag kan konfigurera nu, MoS nästan först men inte riktigt. Har ingen Tesla sedan innan

Inte från Tesla väl? De börjar på 1 172 000:- nånting på demosidan iaf.Daniel skrev:Rättar mig själv, demomodell av 100D med relativt få mil på mätaren går att få för runt miljonen. Ny från fabrik startar helt riktigt på 1.2m.TiborBlomhall skrev:Emm... 100D kan du inte få för miljonen längre. Börjar på 1.2 mille.
Från en long-time lurker:
Fuskigt!
Är inte Tesla-ägare men har reservationsdatum 31/03/2016 (bodde i USA när releasen var och bokade direkt när det gick) och har ännu inte fått någon inbjudan och kan inte göra något när jag loggar in. :/
Fuskigt!
Är inte Tesla-ägare men har reservationsdatum 31/03/2016 (bodde i USA när releasen var och bokade direkt när det gick) och har ännu inte fått någon inbjudan och kan inte göra något när jag loggar in. :/
- Silversound
- elbilist
Jag fick mejlet 19:34 och jag reserverade i butik (på kvällen) 31/3 -16 och är inte Tesla-ägare. Kul att komma in testa leasing-varianter, då det lutar starkt åt en sådan finansiering just nu. Jag har ingen erfarenhet av leasing sedan tidigare och jag trodde att LR Dual Motor skulle bli mycket dyrare. Ska även kolla om den privatleasingen jag har tillgång till via jobbet blir mer förmånligt. Även om jag har råd med en avskalad LR DM, så kommer jag ändå vänta in Standard range-varianten och kanske premium-paketet på den. Jag behöver egentligen inte en bil som jag lever just nu, men lite kul vill man ju ha de få mil man ändå kör... 

Hyundai Ioniq -18
Japp, samma här. Mailet kom 19.34 till mig som köade i MoS. Känns lite konstigt att ha väntat på denna dagen under så lång tid men ändå inte kasta mig på beställningknappen. Hämtade ut min plan B, en Leaf, för en månad sedan, som jag har ett år framöver, så jag känner ingen brådska. Vet dock inte vad jag skall välja när det blir dags. Det känns som att de mest prisvärda bilarna finns i vardera ände av prislistan. Performanceversionen lockar mycket med tanke på hur dyr den vanliga LR versionen är. Men hyfsat sparsamt utrustad SR är så klart förnuftigare, och jag är inte övertygad om att jag behöver räckvidden.
- AndersB_Hson
- Teslaägare
Fick mailet 19.34 som många andra, jag var femma i kön i Mölndal. Kommer dock inte beställa, väntar på billigare varianter. Har hela tiden tänkt SR m premiumpaketet men skulle möjligen kunnat stretchat till en MR med dagens dollarkurs men den är väl tveksam om den kommer släppas utanför USA, nån som hört nån insideinfo om detta?
Förbannade Ingves som arbetar hårt för att SEK är så sjukt värdelös...med en dollarkurs på 7,50 hade läget varit annorlunda.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Förbannade Ingves som arbetar hårt för att SEK är så sjukt värdelös...med en dollarkurs på 7,50 hade läget varit annorlunda.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Model 3 LR AWD Stealth grey/svart 2024
- MrStarhouse
- Teslaägare
Är icke Tesla ägare. Stog i kö på första morgonen på MoS.
Fick mail 19:34 och har nu beställt en blå performance
Fick mail 19:34 och har nu beställt en blå performance

Nu ägare till: M3 Performance, Röd 2022, EAP
reserverade första dagen i butik runt lunch. Fick mail 19:47. Men har inte beställt än. 500 kkr efter premien är lite av en smärtgräns för mig. Väntar också på att se fastställda förmånsvärden.
- Gustafsson
- Teslaägare
Fått mail.
Har bil som jag är väääldigt nöjd med och kommer inte att köpa M3 nu.
Säkert det bästa elbilköpet idag dock.
Ska bli kul att följa med de närmaste månaderna.
Har bil som jag är väääldigt nöjd med och kommer inte att köpa M3 nu.
Säkert det bästa elbilköpet idag dock.
Ska bli kul att följa med de närmaste månaderna.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Ingen här som beställt än mao? Eller har jag missat något inlägg?
Model 3 [Beställt mars 2020]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Renault Zoe [2019]
Model X 75D [2018]
Model 3 [Reserverad mars 2017]
Jag köade första dagen, som befintlig ägare, och har INTE fått mailet ännu...
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Köade också första dagen, är ägare och har inte fått mail, men inloggad på tesla.com kan jag ta mig till konfiguration ändå.
Ni som inte fått mailet, har ni kollat spamfiltret och alla mappar? Jag som har gmail får mina Tesla-mail till en mapp som heter "Updates" och inte till inkorgen.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
11:34 - Jag får designa nu, men har inte fått mailet ännu. 
12:36 - Jag fick mailet.

12:36 - Jag fick mailet.
Senast redigerad av gellerstam, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model Y
OT-varning:Verdi skrev:Ni som inte fått mailet, har ni kollat spamfiltret och alla mappar? Jag som har gmail får mina Tesla-mail till en mapp som heter "Updates" och inte till inkorgen.
Nu påminde du mig om att Inbox ska sluta funka i vår. :/
Mappar, ska man tillbaka dit, det hade väl varit bättre de flyttat över alla användare till Inbox istället för att flytta alla Inboxanvändare tillbaka till Gmail.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Inget mail men kunde beställa nu så det blev en Svart Performance.
2024 BMW i4 M50
Fick Mail inatt. Reserverade på MoS 31/3.
Jag har inget bilbehov nu och det är alldeles för mycket pengar, så blir ingen beställning.
Kanske om nått år eller två när billigare variant finns, beroende på om jag har behov av bil eller inte förstås.
Jag har inget bilbehov nu och det är alldeles för mycket pengar, så blir ingen beställning.
Kanske om nått år eller två när billigare variant finns, beroende på om jag har behov av bil eller inte förstås.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Beställde 13:e Maj 2016 och har inte fått mail men kunde nu börja konfigurera (provade att logga in precis).
Kommer vänta lite med beställningen då jag undersöker finansieringsalternativen (påverkar vilken jag väljer).
Har någon en bra sida som verkligen förklarar hur Leasing för egenföretagare fungerar så är jag tacksam.
Kommer vänta lite med beställningen då jag undersöker finansieringsalternativen (påverkar vilken jag väljer).
Har någon en bra sida som verkligen förklarar hur Leasing för egenföretagare fungerar så är jag tacksam.

Model Y LR AWD Midnattssilver metallic/svart 19" FSD hämtad 27:e Juni 2022.
Samma här - har inte fått något mail men när jag loggar in kan jag designa en bil. Jag reserverade tidigt på morgonen 1/4 2016 eftersom jag var utomlands, dock tydligen såpass tidigt att det i USA registrerades som 31/3.gellerstam skrev:Jag får designa nu, men har inte fått mailet ännu.
Jga avvaktar dock tills vidare så får vi se hur det blir - jag köper inte en bil jag inte provkört. 650' känns i överkant och det blir ju minst dryga 700' med autopiloten som man enligt Tibor inte kan vara utan. Ärligt talat känns AWD också fullständigt onödigt för min del, jag skulle önska mig en bil med bra räckvidd och RWD. Kanske hade en MR varit idealisk men att drömma om en sån tycks ju vara fåfängt. Menar Tesla allvar med att skynda på övergången till fossilfritt resande borde man titta på vad kunderna efterfrågar, och även om jag förstår att man vill kräma ut så mycket pengar man kan ur marknaden hoppas jag att man med tiden blir lite mer flexibla med vilka versioner man erbjuder. Annars verkar onekligen Kia eNiro vara en najs kärra

Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Shit, shit, shit!
Jag är inte Tesla-ägare, eller anställd. Jag reserverade sent i oktober.
Har inte fått mailet än, men kommer in i designstudion nu!

Jag är inte Tesla-ägare, eller anställd. Jag reserverade sent i oktober.
Har inte fått mailet än, men kommer in i designstudion nu!
Inte anställd. Inte ägare. Reserverade 1/11 i år, kommer in nu!
Reserverade i augusti '16, icke ägare men kommer in i designstudion nu också.