den bilen ligger nu ute för 699 på blocket. regnr SYMlem skrev:Kvd ger "rätt" värde på bilarna! Blocket ger också "rätt" värde om man följer med och ser vilka bilar som försvinner.
Kan vi inte försöka oss på att diskutera fram en värderingsmodell?
Input:
Kvd priser
S60-mars17-650' ...
Vad koster en begagnad Model S, egentligen?
Moderator: Redaktion
Re: Vad koster en begagnad Model S, egentligen?
(Nu fortsätter det här lite Off Topic, men är ett svar på Bjelkemans inlägg...)bjelkeman skrev:I Stockholm vägrar de försäkra en Tesla.Zalman3 skrev:Länsförsäkringar tar från ca 3700kr per år för en S75D.bjelkeman skrev:Lägg till försäkringen också. Den lär nog vara lite högre på en Model S.
Fick förra veckan erbjudande från LF Stockholm:
Årspremie 8.791 kr el. 733 kr/mån
Det tog 2 dagar för dem att återkomma, men erbjudandet var riktigt konkurrenskraftigt. Dock krävde de att jag flyttade hemförsäkringen till LF, vilket jag inte var beredd att göra just nu. (Tog istället TH:s Tesla-försäkring för ca 950kr/mån, men kan byta inom 14 dagar)
Om jag inte flyttat hemförsäkringen var priset ca 16.000kr/år. (Enl LF var det många erbjudanden/kampanj & rabatter som sammanfaller just nu om man tecknar flera försäkringar.)
Villkor LF:
Man 40+
Stockholms innerstad
Parkerar i BRF-garage
Halvförsäkring
MS75 facelift 2016, 3.800 mil
1.500-2.000 mil/år
Mer-tillägg (hyrbil, djurskada, red självrisk)
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Face-liftad S75 i titanium metallic med panoramatak, svarta nextgen-säten, ljust alcantara-tak och autopilot.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Beställd 2016-06-17, levererad 2016-09-19.
Mig ville LF Stockholm inte ge en offert alls eftersom jag inte hade hemförsäkring där. När jag frågade vad hemförsäkring och bilförsäkring skulle kosta menade de att man inte kan göra så, utan det bara var om man redan hade hemförsäkring, vilket jag ser som en väldigt märklig logik.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Fick offert av LF Stockholm, 56k/år halv XP100D privat...bylund skrev:Mig ville LF Stockholm inte ge en offert alls eftersom jag inte hade hemförsäkring där. När jag frågade vad hemförsäkring och bilförsäkring skulle kosta menade de att man inte kan göra så, utan det bara var om man redan hade hemförsäkring, vilket jag ser som en väldigt märklig logik.
Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
Vem vill bo i Stockholm med dessa försäkringspriser?Remuz skrev:Fick offert av LF Stockholm, 56k/år halv XP100D privat...bylund skrev:Mig ville LF Stockholm inte ge en offert alls eftersom jag inte hade hemförsäkring där. När jag frågade vad hemförsäkring och bilförsäkring skulle kosta menade de att man inte kan göra så, utan det bara var om man redan hade hemförsäkring, vilket jag ser som en väldigt märklig logik.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Naturligtvis är det ingen vid sina sinnens fulla som tecknar försäkring till dessa priser.Zalman3 skrev:Vem vill bo i Stockholm med dessa försäkringspriser?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Då ska ni se huspriserna i Stockholm 

Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
bylund skrev:Naturligtvis är det ingen vid sina sinnens fulla som tecknar försäkring till dessa priser.Zalman3 skrev:Vem vill bo i Stockholm med dessa försäkringspriser?
Naturligtvis är det ingen vid sina sinnes fulla bruk som köper hus till dessa priser.Leo skrev:Då ska ni se huspriserna i Stockholm
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.