Avsaknad av rattvärme är enligt mig den största missen med Model 3.
För min del är det nästan en dealbreaker.
Rattvärme är REN livskvalitet.
Förvärmd kupé är INTE en ersättare.
Hoppas Elon tar sitt förnuft till fånga och lägger in rattvärme i bilen...
Trodde också rattvärme skulle saknas rejält. Men efter 15-20 minuters värmning av bilen före avfärd saknar jag det inte.
Det har gått från need to have till nice to have.
Senast redigerad av frippe, redigerad totalt 1 gånger.
Är jag den enda som inte gillar känslan av rattvärme, inte ens när det är kallt? Gillar inte att hålla i någonting så varmt, vet inte riktigt varför.
Stolvärme däremot... Mmm...
Jag är HELT med dig. Finner det obehagligt med värme i ratten. Fryser hellre. Värst var Volvo XC40 som dessutom hade iskalla metalldetaljer på ratten, kontrasten blev brutal.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR -22 (såld)
Model Y LR -24
Är jag den enda som inte gillar känslan av rattvärme, inte ens när det är kallt? Gillar inte att hålla i någonting så varmt, vet inte riktigt varför.
Stolvärme däremot... Mmm...
Jag är HELT med dig. Finner det obehagligt med värme i ratten. Fryser hellre. Värst var Volvo XC40 som dessutom hade iskalla metalldetaljer på ratten, kontrasten blev brutal.
Rattvärme ser ut att vara en riktig vattendelare, ganska kul att läsa kommentarer om hur vissa älskar de och andra nästan hatar de.
Själv får jag säga att jag älskar de även om de inte är en deal breaker, däremot är de ett stort plus om de finns.
Jag har rattvärmen konstant på från september till maj ungefär. Kan inte leva utan det.
Stolsvärme däremot ogillar jag starkt, har aldrig på. Om bilen är helt ouppvärmd har jag stolsvärmen på 1 minut max innan jag stänger av. Usch för stolsvärme.
Rimligtvis inte med vantar, kanske med handskar. Det beror på handsken.
Finns speciella Tesla touchscreen kompatibla handskar.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---